مطمئناً طراحی یک خودرو کار سادهای نیست. به همین دلیل طراحان خودرو تمام تلاش خود را میکنند تا بتوانند بهدرستی تمام ایدههایشان را روی یک خودرو پیاده کنند.
معمولاً برای طراحی یک خودرو یک تیم متخصص مشغول به کار میشوند. با این حال گاهی اوقات طراحی اصلی خودرو را یک نفر انجام میدهد؛ اما طراحی بعضی خودروها به ما نشان میدهند که تیمی که عقب خودرو را طراحی کردهاند، اختلافنظر فاحشی با تیمی که وظیفه طراحی جلوی خودرو را طراحی کردهاند، داشتهاند. نتیجهی این اتفاق فاجعهای در طراحی خودرو به بار آورده است.
یکی از خودروهایی که بیشترین عدم هماهنگی در طراحی را دارد، کادیلاک سویل باستلبک ۱۹۸۱ (Cadillac Seville Bustleback) است. این خودرو توسط یکی از بزرگترین طراحان جنرال موتورز، بیل میچل (Bill Michell) طراحی شده است. میچل مسئول طراحی خودروهای بیشماری از جمله بیوک ریویرا ۱۹۶۳ و کوروت سی ۲ (Corvette C2) بوده.
باستلبک، تلاش کادیلاک برای زنده کردن سبک طراحی رولزرویسهای دهه ۳۰ میلادی بود؛ اما نسبت طول قسمت انتهایی خودرو به طول کل خودرو بسیار نامناسب بود. این مشکل در طراحی باستلبک باعث شد تا تیم طراحی این ایده افتضاح را کنار بگذارند و به طراحی همان سویل معمولی بسنده کنند.
همانطور که مشخص است، همه خریداران خودرو در دهه ۸۰ میلادی به طراحیهای رولزرویس قبل از جنگ جهانی دوم علاقهمند نبودند و این خودرو به خاطر تفاوت در سبک طراحی قسمت جلو و عقب آن بسیار ناهماهنگ بود.
البته از ناهماهنگی طراحی خودروهایی مانند نسل دوم رنو مگان و بی ام و Z3 هم نمیتوان گذشت.
ازنظر شما ناهماهنگترین طراحی متعلق به کدام خودروهاست؟
MOHAMMAD.DEMON
۲۴ مهر ۱۴۰۱اگه در مورد خودرو های در حال تولید بخوام بگم با اختلاف تویوتا پریوس پرایم
ولی اگه کلی بخوان بگم فیات مول تیپلا
aMiRsHaYaN
۲۴ مهر ۱۴۰۱آقا با همه موافقم ولی z3 همچین هم بد نی ها
محمدهادی
۲۴ مهر ۱۴۰۱اما بنظر من همه این نمونه ها ماشینای جالب و درکل مرتبین
بنظر من،طراح این ماشینا کار سختی انجام دادن
بطوری که در عین بی تناسبی در ابعاد عقب و جلو،نمای کلی کار شیک و مرتب درومده!
هم نیسان
هم کادیلاک
رنو و بی ام و
یوسف
۲۴ مهر ۱۴۰۱بدون شک نسل دوم مگان
net
۲۴ مهر ۱۴۰۱نسل دوم رنو مگان هاچبک با پلاک داخلی یکبار در خیابان دیدم
AMANTE
۲۴ مهر ۱۴۰۱در خودروسازی طراحی ناهماهنگ زیاد هست ولی اگه بخوام چند مورد بگم میتونم به
Fiat Multipla, Chevrolet HHR Panel, Chevrolet SSR و بعضی از طراحی های SsangYong و…… اشاره کنم.
عباس
۲۵ مهر ۱۴۰۱در ایران دوو سیلو هاچبک
محمد
۲۴ مهر ۱۴۰۱اتفاقا زد3خیلی خوش استیله مخصوصا اگه کف خواب بشه کمبر زده بشه چرخای عقبش
GMA
۲۴ مهر ۱۴۰۱اینا در برابر پونتیاک آزتک شوخی ای بیش نیستن🙃
holbay با کاربرات ۴ دهنه
۲۴ مهر ۱۴۰۱اگه پیکان میومد ایرانیان رو رو سفید و سرر بلند می کرد هه هه هه هه هه هه هه هه هه هه هه هه اینم یه چشمک معنی دا۱!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
( سلام داداش چطوری سابق )
۲۴ مهر ۱۴۰۱داداش یه سوال دارم ببخشید
چرا اکثر کامنت هات مفهوم کلی ندارن؟
یه سوال بود برام
HamiD
۲۴ مهر ۱۴۰۱دقیقااااا
کرگدن باواریا
۲۴ مهر ۱۴۰۱بیشتر برام سواله چرا دیس خورش ملثه😂
ماکسیمیلیان
۲۴ مهر ۱۴۰۱😂😂😂👌!:)))
:xD
Mehdi
۲۸ مهر ۱۴۰۱شما چرا ناراحت میشید ؟؟؟
چون حقیقت میگه ؟؟؟چون ایرانید و پیکان سفید داشتید ؟؟؟
اینم نظرش گفته
Arshia m3csl
۲۴ مهر ۱۴۰۱نداشتن طراحی فقط نیسان جوک با اون طراحی عجیب و غریب هیچوقت از نیسان جوک خوشم نیومده
Siavash.r
۲۴ مهر ۱۴۰۱اتفاقا از هر سمتی میبینیش متناسبه فقط ممکنه طراحیش باب میل همه نباشه.«تناسب»یه چیزه «طراحی»یه چیز دیگه
من شخصا طراحیشو میپسندم و همیشه برام جالب بوده چه نسل اول چه دوم
امیر
۲۴ مهر ۱۴۰۱کادیلاک باستلبک واقعا زیباست..
پدرام
۲۴ مهر ۱۴۰۱جای لوگان همون تندر هم خالیه به نظرم جلوش بدک نیست عقبش خیلی سمیه
Ali_x76
۲۴ مهر ۱۴۰۱من مگان هاچبک رو دوست دارم 🥲
۹۱۱
۲۴ مهر ۱۴۰۱اینا زشتن؟همون ماشین هایی که ما هروز میبینیم خیلی خیلی خیلی از اینا خوشگل ترن 😅😂
TML BN
۲۴ مهر ۱۴۰۱متاسفانه ما تو ایران اکثر خودرو هامون این مشکل رو دارن
یکیش همین تارا یکیش کوییک
جای سلطان آزتک خالی تو لیست
وی
۲۴ مهر ۱۴۰۱اینا دربرابر چری ویانا a15 چیزی نیستن😂
دانیال
۲۴ مهر ۱۴۰۱اگه مقدور بود خودروهایی با بیشترین تناسبات در طراحی رو هم مقاله کنید
به شخصه طراحی ۲۰۶ و ۵۲۸ اتاق F10 رو خیلی بی نقص و ماندگار میبینم
سید علیرضا
۲۴ مهر ۱۴۰۱هیچ وقت از طراحی بی ام و چه داخل و چه خارجش خوشم نیومد
mahdi-es17
۲۴ مهر ۱۴۰۱جای تارا خالیه ویران خودرو ناراحت میشه ها🤕
امید
۲۴ مهر ۱۴۰۱اجازه بدید یه سلامی هم بکنیم به دنا خودمون که جلوش کلن به عقبش نمیاد
سلام بد چک و پوز =)
رامین
۲۵ مهر ۱۴۰۱😄😄😄
پاتریوت
۲۶ مهر ۱۴۰۱آقا این دناها چرا تو سربالایی اینقدر کم میارن؟ هر هفته میریم کوه تو سربالایی ولنجک دناها دارن زور میزنن و داغ میکنن و خاموش میشن. حتی پراید خیلی راحتتر میره بالا
Mad.z.Max
۲۴ مهر ۱۴۰۱همیییین؟؟ این مقاله بود؟؟؟؟؟
GMA
۲۴ مهر ۱۴۰۱جدیدا پدال یکم تنبل شده،اکثر مطالب خیلی کوتاهه،قبلا محتوا و جزئیات خیلی بیشتری در مطالب بود،نمونه اش همین بررسی جیپ گرند واگنییر L،کوتاه و مختصر بود و چیز زیادی درباره خودرو ارائه نداده بود…
مهردادکمال
۲۴ مهر ۱۴۰۱با احترام فراوان نسبت به زحمتکشان پدال که همیشه قدردان هستم منتها بنظرم این مقاله خیلی ناقص بود انتظار داشتم دست کم ۱۰تا اتوموبیل معرفی میشد.
وقتی مقاله تموم شد شوکه شدم چون در این سایت گاهی بهترین و جامع ترین مقاله ها که به اندازه یک کتاب نکات داخلش جا داده شده بود. رو بارها دیدم و انتظارم از این سایت بسیار بالاست.
با تشکر
مشتاقی
۲۴ مهر ۱۴۰۱زشت ترین طراحی ها متعلق به تویوتاست
Bavaria
۲۴ مهر ۱۴۰۱همین؟!
Saman
۲۴ مهر ۱۴۰۱انصافا کادیلاک سویل دهه 80 بسیار زیباست و از نظر فنی مهندسی هم بینظیر بود و فنربندی و سیستم تعلیق کادیلاک سویل دهه 80 شاهکار بود و هیچ رقیبی نداشت و فروش بالائی هم داشت. ولی در مورد bmw z3 موافقم z3 واقعا مضحک و زشت هست حتی اونورتر از زشتی…
aliHOZA
۲۴ مهر ۱۴۰۱پژو ۵۰۴ خودمون هم بود.
جلو خشمگین
عقب غمگین
رامین
۲۵ مهر ۱۴۰۱تو فامیل یه آقای بنا بود همیشه عبوس بود و خانومش همیشه غمگین بهشون لقب پژو ۵۰۴ داده بودن یادش بخیر چهل و دو سال گذشت😁😁
Royal Driver Uk 70
۲۴ مهر ۱۴۰۱وای چه مگانه باحاله، ایکاش داشتمش ؛(. دقت دارید همیشه ماشین های قدیمی با وجود پیچیدگی کمتر و ارزون تر بودنشون از از بعضی جدیدا کم استهلاک تر و با ابهت ترن؟ مثل نسل قدیمی مرسدس اس کلاس
رضا
۲۵ مهر ۱۴۰۱خب این یه مساله عادیه دقت کردن نمیخواد
genius
۲۵ مهر ۱۴۰۱تیبا 2 هم هست.خداییش عقبش اسکی بدی نیست از مزدا 2 ولی پروفیل جانبی و نمای روبروش اصلا با عقبش نمیخونه
احمد
۲۵ مهر ۱۴۰۱پرایدبار ازهمه زشت تره بااون قیافه اش انگاردمپایی دم بسته اس!
یاحتی تیبا
Ali
۲۶ مهر ۱۴۰۱ولا به خدا از تیبا بدتر نیست
حسن خان
۲۷ مهر ۱۴۰۱206sd هم تکلیفش با خودش مشخص نیست
ماشینی که جای پای عقبش کمه، ولی صندوق بزرگی داره
وحید
۲۹ مهر ۱۴۰۱یعنی گشتی و گشتی صاف رفتی سر وقت بهترین ماشین ساز دنیا… اونم کادیلاک…!
این ماشین حتی الانشم فوقالعادس