هنریک فیسکر (Henrik Fisker) در یک دادگاه فدرال امریکا نسبت به آستونمارتین به خاطر اخاذی، ادعای خسارت ۱۰۰ میلیون دلاری کرده است. «فیسکر» کسی است که قبلاً در آستونمارتین مشغول به کار بوده، ولی بیشترین شهرتش به کمپانی شکستخورده فیسکر برمیگردد. وی اکنون از «تهدید» آستونمارتین نسبت به برنامهریزی برای ارائه یک کانسپت جدید در نمایشگاه اتومبیل دیترویت ۲۰۱۶ خبر داده است.
طرحهای اولیه این کانسپت که «فورس ۱» نام دارد، حدود یک ماه قبل توسط فیسکر منتشر شده بود. مطابق گفته تیم حقوقی فیسکر، این طراح، نامهای از یک وکیل مرتبط با آستونمارتین دریافت کرده که در آن از «فیسکر» خواسته شده که یا قبل از معرفی، در کانسپتش تغییراتی صورت دهد و یا از نمایش آن خودداری کند.
گفته میشود که آستونمارتین چنین درخواستی را کاملاً بر اساس تیزر اولیه ارائه داده و در صورت عدم پیروی از این درخواست، فیسکر را تهدید به شکایت کرده است. در این نامه، بین طراحی نمایش داده شده در تیزر با DB10 اختصاصی آستونمارتین برای فیلم جدید جیمز باند با عنوان «شبح»، مقایسهای انجام شده است. البته این برای اولین بار نیست که چنین مشکلی بین این دو کمپانی مطرح میشود. در ماه مارس ۲۰۱۵، آستون مارتین شکایتی بر علیه فیسکر تنظیم کرد؛ مبنی بر اینکه فیسکر از طراحی اولیه آستونمارتین ونکوئیش برای مدل «تاندربولت» استفاده کرده و قصد دارد تا آن را به صورت محدود به فروش برساند. البته در آن زمان، فیسکر و آستونمارتین دعوای خود را از دادگاه خارج کردند و فیسکر نیز پرونده پروژهاش را بست.
احتمالاً با نزدیکشدن به روزهای نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶ که از ۱۱ ژانویه آغاز میشود، خبرهای بیشتری در این رابطه خواهیم شنید.
تو دنیای امروز با گسترش تعداد خودرو ها و نزدیکی سلیقه مردم به یک الگوی خاص قطعا تفاوت ها کم میشه و ممکنه بعضا” شباهت هایی بوجود بیاد (گاهی عمدا و کپی برداری و گاهی فقط شباهت نحوه ی تفکر دو طراح خودرو) اینکه شباهت به خاطر عامل اول هست یا دوم کار سختیه اما تو این مورد بنظر میاد استون مارتین داره اشتباه میکنه … بشخصه خودرو کارما رو دوست دارم و بنظرم حیف شد که شکست مالی خورد… اطلاعات جانبی: تو سایت های فروش خودرو دسته دوم قیمت یه کارما خیلی کم کارکرد حدود 50 هزار دلار هست
احمد باقری
۱۷ دی ۱۳۹۴به هر حال، طرح قشنگیه.
كاپيتاليسم
۱۷ دی ۱۳۹۴تو دنیای امروز با گسترش تعداد خودرو ها و نزدیکی سلیقه مردم به یک الگوی خاص قطعا تفاوت ها کم میشه و ممکنه بعضا” شباهت هایی بوجود بیاد (گاهی عمدا و کپی برداری و گاهی فقط شباهت نحوه ی تفکر دو طراح خودرو) اینکه شباهت به خاطر عامل اول هست یا دوم کار سختیه اما تو این مورد بنظر میاد استون مارتین داره اشتباه میکنه …
بشخصه خودرو کارما رو دوست دارم و بنظرم حیف شد که شکست مالی خورد…
اطلاعات جانبی: تو سایت های فروش خودرو دسته دوم قیمت یه کارما خیلی کم کارکرد حدود 50 هزار دلار هست
shahab
۱۸ دی ۱۳۹۴هنوز نیومده دعواها شروع شده
فرزاد
۲۱ دی ۱۳۹۴تو یک برنامه شاید تخت گاز بود یک مدل از فیسکر رو معرفی میکرد به نظر خیلی کار درست تر از تسلا میرسید