در پی فروش کم، شورولت به تازگی قطع تولید کامارو را اعلام کرده است. حال جنرالموتورز به دنبال یک چایگزین برای این کوپه عضلانی میگردد… .
مقصر اصلی کاهش فروش کامارو در وهله اول خود جنرالموتورز محسوب میشود؛ چراکه نسل ششم این خودرو هنوز از سال ۲۰۱۶ در حال تولید بوده و حقیقتا به یک بهروزرسانی اساسی نیاز دارد. اگر جنرالموتورز وظیفه تولید جایگزین کوپه مشهورش را به بیوک واگذار کند، احتمالا شاهد تولد مدلی تازه برپایه پلتفرمهای نوظهور جنرالموتورز خواهیم بود که نام بیوک را بار دیگر بر سر زبان میاندازد.
مجموعه «هات کارز» در همکاری با یک طراح دیجیتال، رندرهای تازهای را از یک نسخه خیالی و کاملا مدرن بیوک GNX طراحی کرده است. متاسفانه بیوک هماکنون سرگرم تولید خودروهای شاسیبلند شده اما این بدان معنا نیست که جایی برای تولید یک سدان یا کوپه اسپرت نباشد.
گریل بزرگ این خودرو تصویر یک سدان لوکس را تداعی میکند اما کاپوت عضلانی با برآمدگی در ناحیه پشتی آن و هواکشهای کناری سپر چهره تهاجمی و اسپرت آن را حفظ کردهاند. بیرونزدگی چرخها از بدنه کاملا قابلتوجه است و طراح برای تاکید بیشتر بر بخش پشت طاق چرخها، از هواکش افقی سیاه استفاده کرده است که شاید بهتر بود شکلی خلاقانهتر میداشت.
طراح در خلق این خودروی خیالی از طرح ستون C بیوک GNX 1987 استفاده کرده که ارتباط طرح را با خودروی پدر حفظ میکند.
نمای پشتی خودرو چندان پ سروصدا طراحی نشده است اما المانهایی چون چراغهای دوگانه مدرن، اگزوزهای بزرگ چهارتایی و فرم فرورفته بخش بالایی صندوق چهرهای دلپسند برای آن ایجاد کرده است؛ هرچند که GNX مدرن خواسته یا ناخواسته شمایل پشت یک آستونمارتین مانند ونتیج را در بیننده ایجاد میکند. ونتیج در آن زمان با دنیای دیجیتال عجین نبود و نمادی از گرندتورینگ با خودرویی لوکس به شمار میرفت. محصول فرضی بیوک نیز میتواند همین ویژگیهای متمایز را داشته باشد؛ هرچند که بهخاطر تقاضا و نحوه رفتار بازار خودرو در سالهای اخیر، بهویژه برقی و دیجیتالی شدن خودروها احتمال خلق چنین خودرویی بسیار بسیار کم است.
بیوک GNX زمانی لقب سریعترین خودروی تولید انبوه جهان را از آن خود کرد که البته به لطف مهندسی مکلارن در پس پرده آن بود. موتور ۳.۸ لیتری V8 آن GNX تنها ۲۷۶ اسب بخار قدرت تولید میکرد و مسافت ۴۰۰ متر را در عرض ۱۲.۷ ثانیه میپیمود.
این زمان برای خودروهای آن دوره قابلتامل محسوب میشد. این خودرو در سال ۱۹۸۷ به کمتر از پنج ثانیه زمان نیاز داشت تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده و فراریها و لامبورگینیها را پشت سر بگذارد. پس میبینیم که GNX جای زیادی برای بازسازی دارد.
شورولت کامارو بر پایه پلتفرم آلفا جنرالموتورز تولید میشود که چندین سال سن دارد. شایعات حاکی از آن هستند که جایگزین حقیقی این کوپه مشهور یک سدان تمام برقی خواهد بود که شباهت ظاهری خود را به کامارو حفظ خواهد کرد اما چهار در خواهد داشت. در این مرحله اگر از دیدگاهی ساده به داستان نگاه کنیم، جای خالی برای بازگرداندن یک کوپه اسپرت از بیوک باز است اما این تیم مالی و بازاریابی جنرالموتورز است که تعیین میکند چه مدلی تولید شود و چه مدلی از خط تولید خارج گردد.
پلتفرم کنونی کامارو، آلفا، از این پس بازنشسته خواهد شد اما پلتفرم قدرتمند A2XX هنوز پایه و اساس سدانهای کادیلاک CT4 و CT5 است. تنها کاری که باید جنرالموتورز انجام دهد این است که به بیوک ماموریت ساخت یک بدنه زیبا را برای این پلتفرم بدهد و GNX 2024 را خلق کند. نظر شما درباره یک اسپرت قدرتمند تازه از بیوک چیست؟
Alan.r
۱۳ فروردین ۱۴۰۲بیوک تاریخچه پر افتخار خودشو با محصولات اخیرش لکه دار کرد اصلا محصولاتش در شأن یه کمپانی آمریکایی نیستند و بیشتر شبیه ماشین های چینی هستن امیدوارم با گرندنشنال جدید به دوران باشکوه خودش برگرده
Amir mahdi @-1387
۱۳ فروردین ۱۴۰۲با این بری بانک بزنی هیچ پلیسی
بهت نمی رسه
MOHAMMAD.DEMON
۱۳ فروردین ۱۴۰۲حقیقتا ایده جذابی هست درسته کوروت نذاشت کامارو توجهی بهش بشه
ولی هم جای یه سدان عضلانی خالی هست از خانواده کوروت هم جای یه کوپه جایگزین کامارو خالی میشه
شورلت یه سدان اسپورت عضلانی بسازه بیوک هم مثل قدیم ها یه کوپه عضلانی
تا هم بیوک یه پرچمدار داشته باشه هم جا برای خانواده کوروت باز بشه
سامان
۱۳ فروردین ۱۴۰۲همین طرح به ظاهر خیالی چقدر با اصالت و خوشگله
من که کیف کردم .
امیدوارم تولید بشه تا از دیدنش لذت ببریم.
J01
۱۳ فروردین ۱۴۰۲کاش این برند امریکایی دوس داشتنی به اصل خودش برگرده .
ماشینای الان بیوک هیچ شباهتی به اون نسل خاطر انگیز ندارن .
کاش دوباره بیوک اصلی ، پونتیاک ، الدزمبیل ، کادیلاک و … به امپراطوری خودشون برگردن .
Amir
۱۳ فروردین ۱۴۰۲بعید میدونم که بیوک طعم شیرین فروش خوبش تو چین رو ول کنه برگرده تو بازاری که بخاطر عدم موفقیت ازش رفته بود بیرون
از طرفی هم دلم نمیخواد بیوک با این زبان طراحی که جدیدا داره استفاده میکنه بیاد تو جمع ماسل کار ها
یه موضوعی خواستم بگم من خودم کامارو فنم ولی تو مقاله نوشته شده که مقصر اصلی خود جنرالموتورزه که داره از سال ۲۰۱۶ از این پلتفرم استفاده میکنه ، داج چلنجر برای خیلی سال ها قبل ترهاا ، داشبردش از ۲۰۱۵ به بعد عوض شده
کامارو نسبت به رقباش ویژگی های آمریکایی پسند نداشت
داج چلنجر بخاطر موتور حجیمش و هزاران اسب بخارش محبوب امریکاییاست
فورد موستانگ بخاطر صدا و ابهت و طراحی رترو محبوب امریکاییاست
ولی کامارو این نسلش خیلی خیلی شبیه به رقبای المانیش بود این نسل تو پیست صدم ثانیه از m4 کندتر بوده و از نظر عملکرد از دیگر ماسل کار ها سر تر بوده ولی آمریکایی پسند نبود
Mad.z.Max
۱۴ فروردین ۱۴۰۲داداش جان مشکل اصلی کامارو این چندسال اخیر فقط طراحی فاجعه بار جلوش بود، وگرنه شما حدودای سال 2010 اینطورا که کامارو با اون چهره جدید اومد رو برو ببین، فروشش با اون فیس رو مقایسه کن با زمانی که چهرش رو مثلا آپدیت کردن و نابود کردن اون طرح عااالی رو. کامارو همیشه بین سه تفنگدار (چلنجر موستانگ کامارو) بهترین پرفورمنس رو داشته، مخصوصا توی سالای اخیر، ولی قافیه رو به قیافه ی بدش باخت. این حرف من نیست، زیر تک تک پستا و ویدیوهای خارجی پره از نظرت منفی و خیلی منفی به این طراحی عجیب و دردناک کامارو.
Hamidreza
۱۳ فروردین ۱۴۰۲خوشگله ، ولی برای یه ماسل کار باید خشن تر باشه…
مخصوصا تو نمای پشتش.
باید چیزی باشه که بتونه ضرری که کامارو زد رو جبران کنه…هم از نظر فنی باید فوقالعاده باشه و هم ظاهری…
از حق نگذریم جلوپنجرش هم کمی حال هوای بی ام و رو تداعی میکنه
Arshia m3csl
۱۳ فروردین ۱۴۰۲طراحی عقب این رندر بیوک که خیلی قلچماق و خشنه جلوی این بیوک هم شبیه یک کامارو سفارشی و خاصه خیلی با ابهته این رندر واقعی بشه تحول بزرگی رو دنیای خودرو ایجاد میکنه
R/T
۱۳ فروردین ۱۴۰۲رندر هاش که بنظر خوب
R/T
۱۳ فروردین ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/04/buikc-gnx-front-1024.jpg
عجب رخی داره
( سلام داداش چطوری سابق )
۱۳ فروردین ۱۴۰۲اینکه یه سدان برقی بیاد جایگزین یه ماشین عضلانی مث کامارو بشه اصلا منطقی نیست و عملا دارن ماشین باز های جهان رو شکنجه روحی روانی میکنن برای سود بیشتر ! نه دوباره بدست آوردن دوران اوج خودشون !
این رندری هم که ساختن واقعا قشنگه ولی ادامه دادن نسل جدید کامارو منطقی تر از همه شون هست !
مهدی
۱۳ فروردین ۱۴۰۲به نظرم وظیفه ساخت یه کوپه اسپرت و جایگزین کامارو نباید به بیوک داده بشه . شخصا فکر میکنم با توجه به نیاز بازار بیوک لازم داره یه کوپه لوکس معرفی کنه البته اگر جنرال موتورز بخواد بیوک رو قاطی بازی کنه چون چند دهه هست که بیوک منزوی شده و ظاهراً فقط تو چین یکم پرکاره . نسل جدید و برقی بیوک ریویرا با یه طراحی ساختار شکن و نزدیک به دهه ۶۰ باید جالب باشه
زارعشاهی
۱۳ فروردین ۱۴۰۲ای کاش با موتور V8 عرضه بشه
Hamilton1970
۱۳ فروردین ۱۴۰۲اگر مثل کاری که داج برای چارجر کرد شورولت هم برای کامارو انجام بده و نام کامارو رو روی یک ماسلکار سدان خوب (برقی نه. V8) بذاره و بیوک هم نام گرندنشنال و روی یک ماسلکار کوپه درست حسابی با V8 بذاره خیلی خیلی جذاب خواهد شد…
Poria
۱۳ فروردین ۱۴۰۲برا بیوک نشد نداره
MohammaD
۱۳ فروردین ۱۴۰۲بنظرم یه گرن کوپه ( سدان کوپه ) عضلانی با اسم کامارو برای شورولت و اسم گرند نشنال برای بیوک و استفاده از موتور lta میتونه به حفظ این اسامی پرافتخار به شکل مطلوبی کمک کنه .
امین
۱۳ فروردین ۱۴۰۲خیلی زیباست
یوسف
۱۳ فروردین ۱۴۰۲هرگز
Arshia m3csl
۱۳ فروردین ۱۴۰۲خیلی با ابهته و قلدری این اون بیوکیه که همه میخوان ماسل کار خفنی میشه اگه شبیه رندر هاش باشه رقابت ماسل کار هارو جذاب میکنه ورودش این گرندنشنال بیاد یانکی رو خیلی توشحال میکنه امیدوارم گرندنشنال جدید مثل رندراش بشه و یانکی بخره و ماشین عروسش بشه
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۳ فروردین ۱۴۰۲عشق منی داداش.من ماشین عروسم یه ایمپالا سبز با انجین 427 بود البته برای رفیقم بود یادش بخیر اون موقع یک سالی میشد نوای خودم رو فروخته بودم خیلی ناراحت بودم که نیمتونم آمریکایی بخرم ولی روزش که رسید اونم ساعتهای آخر بود رفیقم یه ایمپالا رو کرد.ممنون از لطف شما براتون بهترینها رو آرزو میکنم راستی امروز هم تولد منه
فرامرز
۱۳ فروردین ۱۴۰۲تولدت مبارک یانکی جون 🌹🌹
اتفاقا منم امروز تولدمه
Arshia m3csl
۱۳ فروردین ۱۴۰۲لطف داری یانکی عزیز کاربر باحالی هستی درسته که از الفارومئو و ۹۱۱ که جزو مورد علاقه هامه بدت میاد ولی خیلی شخصیتت باحال و خوبه امیدوارم امریکایی های جدید بیاد و پولدار بشی اسکالید قرمز شرابی بخری
Arshia m3csl
۱۳ فروردین ۱۴۰۲خیلی ایمپالا عالیه ماشین عروس عالی و خاصی داشتی ماستنگ کابریولت هم برای ماشین عروس شدن عالیه موفق باشی
زیزیگولو
۱۳ فروردین ۱۴۰۲حالو روز مردم ایران شده …. ز گهواره تا گور بی خیال
Behi
۱۳ فروردین ۱۴۰۲در عجبم چرا اروپاییا ماسل کار و پونی ندارن، یا دارن؟
دوستان راهنمایی کنن.
R@min
۱۳ فروردین ۱۴۰۲بعضی مدل های مرسدس مخصوصا نسخه های amg و سری ۴ و ۸ بیمر در دسته پونی (ماسل مدرن) قرار می گیرن ولی خب کلا واژه ماسل کار برای محصولات آمریکایی جا افتاده.
R
۱۳ فروردین ۱۴۰۲تعریفت از ماسل کار چیه ؟ هشت سیلندر با صدای بم و بالای ۴ لیتر؟ مازراتی گرن توریسمو یه نمونشه
جگوار اف تایپ نمونه بعدی
blackwing
۱۳ فروردین ۱۴۰۲ماسل کار یعنی یه ماشین کوپه ۲+۲ ، سنگین وزن ، موتور جلو ، دیفرانسیل عقب ، کاپوت کشیده ، بخش انتهایی کوتاه و ترجیحاً هشت سیلندر با گشتاور خیلی زیاد ( هشت سیلندر بودن و داشتن گشتاور زیاد مسئله فنی هست که خیلی تاثیری تو کلاس و دسته بندی ماشینها نداره )
Shelby
۲۱ فروردین ۱۴۰۲ماسلکار و پونی کار که اصلاح شده ماسل کاره کلاس آمریکاییه هر ماشینی که عضلانی باشه ماسلکار نیست ماسلکار درست مثل jdm که کلاس اسپرتای ژاپنه ماسلکارم کلاس آمریکایی و فقط عضلانی بودن کافی نیست باید زاده آمریکا باشه
رامین
۱۳ فروردین ۱۴۰۲کاش نام پر ابهت پونتیاک با یه موتورV8 رو دوباره زنده میکرد هم جانشین برحق کامارو بود و صد البته موفق تر ولی متاسفانه جی ام پرونده پونتیاک و الدزموبیل رو برای همیشه بست. البته بیوئیک GNX هم عالی بوده هم سلطان بی رقیب
سوشیانت
۱۳ فروردین ۱۴۰۲به نظرم بیوک gsx خیلی بهتر و با ابهت تر از gnx بود کاش بیوک به اون دوران برگرده بیوک در حال حاضر هیچ حرفی برای گفتن در برابر رقبای آمریکاییش نداره واقعا ناراحت کننده هست که مخترع نمایشگر لمسی به این روز افتاده
Mmd
۱۳ فروردین ۱۴۰۲طراحی خیلی زیبایی داره و در عین حال اصالت خودرو های عضلانی رو حفظ کرده تنها چیزی که به نظرم باید بهتر بشه نمای عقب خودرو هست که بقیه دوستان هم اشاره کردند تو کامت ها
ما که نتونستیم یکی از اینا سوارشیم کاش حداقل زود تر شاهد ویدیو های برسی و رقابت این خودرو با موستانگ و دوج باشیم
MehdiTurbo
۱۳ فروردین ۱۴۰۲نه خیر نمیتواند
جایگزین نمیتونه بشه ولی در جایگاه خودش به نظرم خوب بفروشه
ولی کامرو نباید توقف تولید بشه حتی با یه دونه فروش در سال کامرو نماد شورولت خدایی از خیلی شاسی بلنداشکه فروش بالاتری دارند بهتر از هر لحاظ
ولی باید روش شورولت کار کنه طراحیش مثل سابق امریکایی تر کنه قطعا خوب میفروشه
یه زمانی متوجه میشه حذف کامرو که نماد شورولت اشتباهه
Shayan
۱۴ فروردین ۱۴۰۲چه برقی چه بنزینی از همین الان عاشقشم
در حد خودش خیلی خوبه ولی کامارو یه چیزی دیگست
Siyavash
۱۴ فروردین ۱۴۰۲خدا کنه تولید بشه…عجب هیولایی…