NHTSA آمریکا اعلام کرده است طراحی بزرگ و برجسته وانتها و شاسیبلندها با ایمنی عابران پیاده همخوانی ندارد و به همین خاطر خواستار تغییر طراحی چنین خودروهایی است.
بر اساس گزارش این موسسه ایمنی، تلفات ناشی از برخورد وسایل نقلیه با عابران پیاده در ۲۰ سال گذشته بیش از ۳۳ درصد افزایش داشته است. این اتفاق در حالی رخ داده که از تعداد کشتههای سرنشینان خودروها کاسته شده و به همین خاطر NHTSA خواستار اتخاذ تصمیماتی جدید دراینباره است. یکی از قوانین پیشنهادی موسسه موردبحث تصویب استانداردهای تصادف جدید است تا از آسیب بدن عابران پیاده به ویژه سر آنها در زمان تصادف با بخش جلوی وسایل نقلیه جلوگیری شود. این امر میتواند باعث ایجاد مشکلاتی برای وانت پیکاپ ها و شاسیبلندهایی شود که بزرگتر از هر زمان دیگری هستند.
اگرچه قانون پیشنهادی NHTSA اشارهای به طراحی خاص این دسته از خودروها نداشته اما بهطور خاص به کلاسهای وانت پیکاپ و شاسیبلند بزرگ در آمریکا اشاره کرده است. موسسه NHTSA توجه افراد را به طراحی کاپوت خودرو جلب کرده و شاید با تصویب نهایی این قانون تغییراتی در طراحی جلوپنجرهها و بخش جلوی وانتها و شاسیبلندها ایجاد شود. در این صورت NHTSA خواستار پاس کردن برخی فاکتورهای جدید در بخش تماس بدنه با بدن عابران پیاده خواهد شد. اگر قانون یاد شده تصویب شود در تستهای تصادف جدید دو آدمک با سایز سر مشابه یک کودک شش ساله و یک فرد بزرگسال با خودرو برخورد خواهند کرد. در قوانین پیشنهادی NHTSA پیشنهادها و توصیههایی درباره ساختار کاپوت، گلگیرها و برخی بخشهای دیگر خودروها به همراه پارامترهای چگونگی برخورد عابران پیاده با آنها دیده میشود. کارشناسان توصیه میکنند این ساختارها باید به گونهای بهتر بتوانند از ورود نیروی غیرعادی به سر عابران پیاده جلوگیری کنند تا جان آنها حفظ شود. یکی از مدیران NHTSA میگوید:
ما با بحران تلفات جادهای مواجه هستیم و حتی این موضوع درباره عابران پیاده بدتر است. بین سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۲ تلفات عابران پیاده با رشد ۵۷ درصدی از ۴۷۷۹ به ۷۵۲۲ نفر رسیده است. این قانون پیشنهادی تضمین خواهد کرد که خودروها برای حفاظت از عابران پیاده طراحی میشوند. ما به همکاری با دیگران برای ایمنتر کردن جادهها و حفاظت از کاربران آسیبپذیر معابر عمومی ادامه خواهیم داد.
در سالهای اخیر وانت پیکاپ ها و شاسیبلندها بیش از پیش موردتوجه قرار گرفتهاند زیرا ابعاد بزرگتر آنها هم میدان دید راننده را تحت تأثیر قرار داده و هم آسیب بیشتری به عابران پیاده وارد میکنند. سال پیش IIHS آمریکا نتیجه گرفت خودروهایی که نمای جلوی بلندتری دارند ریسک بیشتری برای عابران پیاده ایجاد میکنند. در آن گزارش همچنین گفته شد خودروهای میان سایز با طراحی تخت نیز میتوانند برای عابران خطرآفرین باشند. البته این نوع طراحیها در دنیای مدرن بسیار محبوب شدهاند. در خاتمه باید گفت قانون پیشنهادی NHTSA فعلاً در حال بررسی است و عموم مردم نیز ۶۰ روز زمان دارند تا درباره آن اظهارنظر کنند.
هراکلیوس
۲۲ شهریور ۱۴۰۳امریکا هم عین ایران جون ادم ها بی ارزشه فقط پول حرف اول میزنه یخورده از اروپایی ها یاد بگیرید زندگی رو اسراف کنندگان سوخت منابع طبیعی
مردیم از خوشی
۲۲ شهریور ۱۴۰۳ثروتمندان واقعی آمریکایی ها هستند اروپا اصلا در حد مقایسه با آمریکا نیست مگر چند کشور خیلی پیشرفته اروپا مثل آلمان و انگلیس مابقی اصلا در حد آمریکا نیستند
net
۲۲ شهریور ۱۴۰۳هیچ کشوری در حد امریکا نیست ، امریکا ابرقدرت دنیاست. تمام کشورهای جهان یک طرف، امریکا هم یک طرف
RR
۲۳ شهریور ۱۴۰۳😂😂😂
پسر خوب
قدرت در حال انتقال به آسیا هست
سوشیانت
۲۳ شهریور ۱۴۰۳یه نگاه به همین صنعت خودرو بنداز میبینی که انتقالی وجود نداره
Parsa
۲۳ شهریور ۱۴۰۳آقای RR اسیایی ها لطف کنن جلوی خروج سرمایه انسانی بگیرن انتقال قدرت از آمریکا به آسیا پیشکش
net
۲۲ شهریور ۱۴۰۳المان و انگلیس در حد دو ایالت امریکا هستند
حسن
۲۳ شهریور ۱۴۰۳امریکا بزرگترین و مریض ت ین اقتصاد دنیارا با بدهی نزدیک به 40 ا یلیون دلار داراست
امیرحسین
۲۲ شهریور ۱۴۰۳انگلیس و آلمان هم با آمریکا خیلی فاصله دارن. پارسال یه مقاله می خوندم که درآمد سرانه انگلیس از فقیر ایالت آمریکا یعنی میسوری پایین تره
Dariush
۲۳ شهریور ۱۴۰۳چی؟!ثروتمندان واقعی آمریکایی هستن؟!
حرفهای خنده دار میزنی
خانواده هایی که اصلا اروپایی و اروپایی هستن و مهم تر از همه این خانواده ها یهودی بودنه
جرمی کلارکسون
۲۲ شهریور ۱۴۰۳خدا کنه گند نزنن تو طراحی با این زر زر NHTSA😒
amirkhanzadeh
۲۳ شهریور ۱۴۰۳ولی یادت نره که جون آدما مهمه
و احترام به انسان احترام به خودته
کتاب منتقل کننده دانش به زمین های خشک مغز شماست
جرمی کلارکسون
۲۳ شهریور ۱۴۰۳خرس قطبی هم باعث شد خیلی از ماشینا برقی بشه
سوشیانت
۲۳ شهریور ۱۴۰۳مسخره بازی با احترام به جون انسان و دیگر موجودات فرق میکنه
قوامشیرازی،
۲۴ شهریور ۱۴۰۳آمریکا ابرکشورجهان،تنها،اراباب،دنیا،صاحب،وپول،
ثروت،اگرتمام،کشورهای،جهان،باهم،متحد،
شوند،وازنظرقدرت،وثروت،روی،یکف،ترازو،قرار
بگیرند،وامیربه،تنهای،درمقابل،ایشان،وزنش،
سنگین،تراست،تا،نروی،امریکا،ودرش،زندگی،
نکنید،متوجه،نخواهیدشد،،
A.S.G 27
۲۳ شهریور ۱۴۰۳اگه با همین پیکاپ ها تصادف کنی باز هم همین رو میگی ؟ ما عاشق ماشین ها هستیم ولی جون انسان ها خیلی مهم تره .
سوشیانت
۲۳ شهریور ۱۴۰۳بله باز هم همین رو میگم چون باید به فکر بهتر کردن رادار ها و ترمز و… باشن نه خراب کردن طراحی
جرمی کلارکسون
۲۴ شهریور ۱۴۰۳سوشیانت جان یه دوربین میتونن بزار جلو ماشین خداروشکر خودرو های آمریکایی که مانیتور بزرگ دارن فوق فوقش یه ترمز اتومات قوی میزارن روش
سوشیانت
۲۴ شهریور ۱۴۰۳کاملا با شما موافقم جرمی جان
مهران
۲۳ شهریور ۱۴۰۳اول اینکه اسراف نیست اصراف هست دوم اینکه دلیل این حرفت چیه
آدولف هیتلر
۲۳ شهریور ۱۴۰۳اسراف درسته
عمو مایک
۲۲ شهریور ۱۴۰۳با توجه به این صحبت
پس از این لابد قراره وانت های آمریکایی شبیه کراس اور های پیکاپ نما مثل سانتاکروز کنن
ماشین های افسانه ای که جمع کردین رفت ، حالا میخواید پیکاپ ها هم دستکاری کنید !
درسته امنیت عابرپیاده ها خیلی مهمه ، ولی میتونن از تکنولوژی های متفاوت تری مثل سنسور ها و هشدار برخورد از جلو و عابر پیاده و … ایده ایربگ عابر پیاده که قبلا طرح داده بودن استفاده یا تقویت کنن
با این روش کلاس کاری اون ها هم حفظ میشه
نیو کار
۲۲ شهریور ۱۴۰۳واحد اندازه گیری امریکایی ها گنده است ماشین گنده هیکل گنده خونه گنده همسر گنده و….. گنده
زنده-باد-گرند-تور-اعظمــ
۲۲ شهریور ۱۴۰۳😑😑
آریا
۲۳ شهریور ۱۴۰۳دقیقا دادا فکر کنم آمریکا رو خوب شناختی😁♥️
Mr. gt c
۲۲ شهریور ۱۴۰۳ی چند تا برند آمریکای هم که طراحیشون رو تو ۲۰۲۴ خوب حفظ کرده بودن سازمان مضحکی ب نام NHTSA به بهونه حفظ آبر پیاده داره این هارو هم هم راستا با طراحی های مسخره روز میکنه
Hosseink3
۲۲ شهریور ۱۴۰۳بنظرم باید یک دوربین 180 درجه برای جلو خودرو های شاسی بلند و وانت نصب بشه . و همیشه هم این دوربین روشن باشه و دقیقا جای بین کیلومتر باشه . اینجوری بنظرم دیگه نیازی به ازبین بردن این ماشین های زیبا نیست
rita
۲۲ شهریور ۱۴۰۳این قانون زیاد جای بحث داره باید دید تا کجا پیش می رن و آقای احمد زاده ممنون بابت نوشتن این مطلب ولی آیا اطلاعی دارید از جزئیات دقیق تر این قانون مثل اینکه ایا جنس بدنه هم تحت تاثیر قرار می گیره ؟؟؟ و این تغییراتی که در طراحی قراره ایجاد بشه چجوری و به چه میزان ایجاد می شوند و آیا به کل طراحی رو تغییر می دن یا صرفا اصلاحاتی رو ایجاد می کنن ؟؟؟؟و در آخر چه تاثیری روی زیبایی می ذارن؟؟؟
شاهین
۲۳ شهریور ۱۴۰۳سلام فکر کنم این قانون رو از طریق تست های تصادف جدید اعمال کنن که به تبع اون خودروسازان مجبور میشن تغییراتی توی طراحی محصولاتشون و از جمله متریال بکار رفته ایجاد کنن. باید ببینیم این قانون تصویب میشه یا خیر اما در هر صورت نتیجه اش تولید خودروهایی ایمن تر برای عابران پیاده خواهد بود. شاید هم بیان تکنولوژی های جدیدی بزارن مثلا یادمه چند سال پیش ولوو کیسه هوای بیرونی خودرو رو معرفی کرد که در صورت برخورد با عابر یه کیسه هوا تقریبا روی کاپوت باز می شد تا از بدن عابر پیاده محافظت کنه.
علی Shelby
۲۲ شهریور ۱۴۰۳چقدر بد میشه کوچیک بشن
دیگه وانت و شاسی بلند فول سایز نباشه
علی Shelby
۲۲ شهریور ۱۴۰۳چقدر بد میشه کوچیک بشن
دیگه وانت و شاسی بلند فول سایز نباشه
کاش کی همه بگن همین سایز بمونه
ممد ژانگولر
۲۲ شهریور ۱۴۰۳تقریبا ۲۰ سال پیش همین پیشنهاد داده بودم .کاملا هریس بیاد هم ماشینا تغییر میکنه هم حمل صلاح
Amirsh
۲۲ شهریور ۱۴۰۳راس میگه
Taha Ayoobi
۲۲ شهریور ۱۴۰۳نظرتون چیه یه قابلیت توی بخش جلویی ماشین باشه که اگر تصادف رو تشخیص داد، یه میز از جلو پنجره بیاد بیرون که روش آبمیوه و کیک باشه برای عابر پیاده ها که قبل از تصادف روحیه اشون حفظ بشه.
سوشیانت
۲۳ شهریور ۱۴۰۳واقعا یعنی چی آخه بیان ابعاد رو کوچیک تر کنن؟! خب بیان رادار ها رو ارتقا بدن
Taha Ayoobi
۲۳ شهریور ۱۴۰۳کلا این کسایی که برا محیط زیست و عابر پیاده و اینا فعالیت میکنن انگار عقل ندارن.
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/09/Via-Consumer-Reports.webp
الان این عکس یعنی چی آخه.
مگه میشه یه دفعه از زیر ماشین بچه بیاد بیرون، از دور راننده میبینه دیگه.
سوشیانت
۲۳ شهریور ۱۴۰۳دقیقا همینطوره واقعا نمیدونم اونایی که دنبال همچین قانون هایی هستن چی با خودشون فکر میکنن الان اصن این بچه نباید بدون پدر و مادرش وارد خیابون بشه
mmd@
۲۴ شهریور ۱۴۰۳طاها اینا مثلا میگن تکنولوژی 🤣 ماشین ساختن میگن یکی بیاد جلوی ماشین خودش وایمیسه دقیقا رئیس مسخره گروهشون اسکل بوده🤣🤣🤣🤣☠️ اگه طراحیشون عوض شه دیگه ابهت دیده نمیشه😭☠️
آرین
۲۳ شهریور ۱۴۰۳فکر کنم این خیلی قبل پیش تو ماشینهای خیلی قدیمی مثل تی فورد
همچین حرکتی زده بودن
ناشناس
۲۲ شهریور ۱۴۰۳طبق یک الگوی مصرف قدیمی و ریشه دار،اکثریت مطلق آمریکایی ها عاشق ماشین های بزرگ و غول پیکر هستند که البته با معماری و شهرسازی و خیابان های بسیار پهن و گشاد داخل شهرهای آن و نیز شبکه بسیار پیشرفته جاده های چند بانده این کشور تا حد زیادی سازگار و منطبق هست.شبکه جاده ای که می تواند حول و حوش 300 میلیون وسیله نقلیه موتوری را سرویس دهد.اما متأسفانه بخش بزرگی از جمعیت دنیا بدون وجود چنین امکاناتی،با شتاب دارند از الگوی مصرف آمریکایی تقلید می کنند.الگویی که هیچ سازگاری با معماری و شهرسازی و خیابان های کشورهای محل سکونت آنها ندارد.انگار امروزه بخشی بزرگ از مردم دنیا برای خرید ماشین های بزرگ و غول پیکر مسابقه گذاشته اند که البته بی شک بخشی از این قضیه برای تفاخر و کلاس گذاشتن برای دوست و آشنا و غریبه هست.فقط کافی هست که فیلم های امروز قاره های اروپا و آسیا و حتی آفریقا را با فیلم های 20 یا 30 سال این قاره ها مقایسه کنید تا از افزایش حیرت انگیز خودروهای بزرگ در جاده های این کشورها شگفت زده شوید.فرقی هم نمی کند که آن کشور ثروتمند باشد یا فقیر…روندی که می توان آن را به آمریکاییزه شدن تدریجی حمل و نقل جاده ای در غالب مناطق دنیا تعبیر کرد که البته برای کشورهای کم درآمد و فقیر آسیایی و آفریقایی تبعات اقتصادی و فرهنگی مخربی نیز به همراه دارد و به بی اخلاقی و فساد مالی بیشتر در این مناطق دامن می زند.تحت تأثیر این الگوی مصرف،قاره اروپا که زمانی مرکز فروش هاچ بک های کوچک و کم مصرف و نقلی بود آرام آرام دارد به مرکزی برای فروش کراس اوورها و شاسی بلندها و سدان های بزرگ لوکس و غول پیکر تبدیل می شود.مثلا شهر لندن پایتخت بریتانیا که خیابان های بسیار تنگ و بسیار باریکی دارد اکنون به گاراژی سیار برای خودروهای بزرگی مثل رنجروور و انواع بنزهای کلاس E و S و GLE و GLS و انواع ب ام و X5 و X6 و X7 و سدان های سری 5 و 7 و غیره تبدیل شده است.گاهی از خودم می پرسم که مالکان این خودروهای بزرگ در این کوچه ها و خیابان های تنگ و باریک شهر لندن چه لذتی از خودروی لوکس و قدرتمند خود می برند؟
دانیال
۲۳ شهریور ۱۴۰۳همینطوره👌
از طرفی خودروها بیش از حد بزرگ و اغراق شده طراحی میشن،
از طرفی زندگی شهری، تراکم جمعیت و ترافیک جایی برای خودروهای بزرگ و سبک زندگی آمریکایی نمیذاره…
🔥
ادامه این مسیر اشتباه، زندگی توی شهرها رو سخت و طاقت فرسا میکنه!
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۲ شهریور ۱۴۰۳از ایربگ عابر استفاده کنن مثل ولوو ولی با این تفاوت که پیکاپها و suv. ها فضا زیاد دارن و میشه یه ایربگ چاق کار گذاشت که عابر بره توششش
Absurd Hero
۲۲ شهریور ۱۴۰۳«بین سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۲ تلفات عابران پیاده با رشد ۵۷ درصدی از ۴۷۷۹ به ۷۵۲۲ نفر رسیده است»
چطوره که انواع سیستم های کمک راننده که طی این سالها فراگیر شدن نتونستن تاثیری تو کاهش این آمار داشته باشن؟
وانت ها و شاسی بلندها که همیشه طراحیشون این شکلی بوده، شاید سیستم های کمک راننده خیال راننده هارو راحت کرده و حالا دیگه کمتر به اطراف توجه میکنن
فراگیر شدن گوشی های هوشمند هم میتونه یه علت دیگه باشه
و فکر کنم خودروهای قدیمی میدان دید بهتری داشتند
نظر شما چیه؟
Cert
۲۴ شهریور ۱۴۰۳این جوری نمایشگر های بزرگ در خودرو پیدا می شود
یاسین
۲۲ شهریور ۱۴۰۳مغز خدا روی زمین آمریکاست شورلت و فورد و جمس برابری می کنه با صنعت کل دنیا
سوشیانت
۲۳ شهریور ۱۴۰۳نظرتون چیه که اصن تولید خودرو رو متوقف کنیم تا یه موقع عابران پیاده ناراحت نشن
مرتضی
۲۳ شهریور ۱۴۰۳اینا مثلارمیگن سایپا 151 ایران خوبه یکی نیس بگه تو ایران واسه سرنشین عابر چکار کردن همیشه تکنولوژی بیست تا سی سال اینها رو کار میکنم
مهران
۲۳ شهریور ۱۴۰۳این دوستانی که همه کارشناس هستند مگه چند درصدشان ماشین آمریکایی دارند دیگه تا صد سال دیگه هم فکر نمیکنم ماشین آمریکایی ایران بیاد فعلا ما باید در مورد آشغالهای چینی نظر بدیم
چین=آشغال
چین دنیا را پر از آشغال کرده
کاظم جفائی
۲۳ شهریور ۱۴۰۳میتونن برای جلوی ماشینها ایربگ بذارن که از یه سرعتی به بالا سنسورش فعال بشه و با نزدیک شدن به عابر باز بشه
Aref1215
۲۳ شهریور ۱۴۰۳تا 10سال دیگه چین ابر قدرت کره زمین میشه تو تمام. زمینه ها از خودرو و ماهواره گرفته تا جنگنده و کشتی و هوش مصنوعی و ….
تاریخ مصرف آمریکا تمام شد اونم با بایدن و کامیلا هریس .💯✅
سوشیانت
۲۳ شهریور ۱۴۰۳چه ربطی داشت الان؟!
mmd@
۲۴ شهریور ۱۴۰۳آقای چین دوست🤣 چین هوش مصنوعیش فروکنه،،،،،ابر قدرت هست نه آمریکا شته فرض کنی