فراری، پوروسانگوئه را یک شاسیبلند نمینامد اما هرچه که باشد یک خودروی اسپرت ۴ در قد بلند و زیبای ایتالیایی است که زبان طراحی آن میتواند به سرعت الگوی بسیاری دیگر از سازندگان قرار گیرد. اگر قرار باشد این الگوی طراحی را روی خودروهای دیگر پیاده کنیم چه نتیجهای حاصل میشود؟
این یک تجربه تغییر چهره است که توسط Thanos Pappas برای کاراسکوپ و برای سرگرمی ایجاد شده و سه خودرو برای تغییر هویت نامزد این کار شدهاند.
تویوتا پریوسانگوئه
شباهت آشکار چراغهای جلوی تویوتا پریوس جدید با پوروسانگوئه باعث میشود بهعنوان گزینه نخست انتخاب شود. هر دو خودرو از چراغهای LED نازکی که توسط یک نوار مشکی به هم متصل شدهاند و دماغهای شبیه اسپویلر F1 ایجاد میکنند، سود میبرند. این ویژگی طراحی توسط فراری در سال ۲۰۱۹ و در مدل SF90 استراداله دیده شد. خط طراحی مشابهی در تویوتا در مدلهای مفهومی و تولیدی چون BZ و کراون دنبال شده است.
چهره نسل پنجم پریوس بیشک بهترین همتای فراری پوروسانگوئه است. نتیجه به شکل حیرتآوری طبیعی به نظر میرسد. سپر و چراغهای پریوس به زیبایی با بدنه پوروسانگوئه ادغام میشوند.
وین فستانگوئه
نامزد دوم دگرگونی و رفتن به جلد فراری، خودروی شاسیبلند ویتنامی وین فست مدل Vf 7 است. البته این یک خودروی کاملاً الکتریکی است. آرایش چراغهای جلویی شیک، کاپوت کشیده با خطوط عمیق و ورودیهای هوای روی سپر، همخوانی خوبی با بدنه فراری دارند.
باید اعتراف کنیم که وین فست بهعنوان یک خودروساز گمنام و جوان توانسته زبان طراحی متمایز و مدرنی را برای خود تدارک ببیند و همخوانی خوب آن با طراحی فراری نیز نشان میدهد که آنها راه درستی را انتخاب کردهاند.
لامبورگینی اوروسانگوئه
لامبورگینی اوروس، نزدیکترین و قویترین رقیب فراری محسوب میشود. بنابراین نمیتوان از تغییر چهره آن با رقیبش غافل شد. شاسی بلند سنت آگاتا ممکن است به اندازه محصول مارانللو سریع، منحصربهفرد یا گران نباشد اما هنوز یکی از بهترین گزینهها در این کلاس محسوب میشود.
برای این رندر دیجیتالی، سپر جلو و چراغهای لامبورگینی اوروس پرفورمنته که اخیراً معرفی شد، استفاده شده که البته کم ارتفاعترین نسخه اوروس هم محسوب میشود. با این حال در دنیای ابرخودروها، لامبورگینی با خطوط تیز و زاویهدار و نشانههای تهاجمی کاملاً از الگوهای طراحی فراری فاصله دارد.
فراری پوروسانگوئه با چهره خاص خود و باوجود قیمتهای بالا، بسیار محبوب بوده و تمام ظرفیت تولید آن برای دو سال آینده پیشفروش شده است. ما فکر نمیکنیم که هیچ خریداری حتی اکنون که فراری دیگر سفارش جدید برای پوروسانگوئه نمیپذیرد به گزینههای دیگری تمایل نشان دهد. اما اگر تنها ملاک ما چهرههای جایگزین باشند، کدام را انتخاب خواهید کرد؟ آیا مدلهای مشابه ای را نیز میتوانید پیشنهاد کنید که با تغییراتی مشابه در این فهرست جا بگیرند؟
Radmehr
۱۶ آذر ۱۴۰۱بابا بیخیال
علی
۱۶ آذر ۱۴۰۱طراحی فراری فقط برای فراریه!!! لباس شاه فقط تنه شاهه ، شاه ماشینها هم فقط فراریه
همایون
۱۶ آذر ۱۴۰۱به شخصه به نظرم لامبو تو کار طراحی داخلی و خارجیه یه خودرو شاسی بلند موفقتر بوده هر چند هیچکدوم ازین خودروها یه آفرودر واقعی نیستن ولی به هرحال لامبو بیشتر شبیه کراس اور هست با اینکه طراحیش هم نوآورانه هست اینم در نظر بگیرید که چند سال از طراحی لامبو گذشته و چشمهامون بهش عادت کرده اگه هردو رو واسه اولین بار میدیم واقعا لامبو چشمگیرتر بود فراری بیشتر یه خودروی جیتی مثل جیتیفورلوسو هست ولی با چهاردر که یکم ارتفاعشو زیاد کردن تا بتونن سلیقه شاسی بلند پسندی اینروزهای مشتریان رو هم توش دخیل کنن همون کاری که با بعضی هاچ بکها هم میکنن یا مثل کاری که لامبو با اوراکان جدیدا انجام داد و کاش طراحی داخلیش شبیه روما کلا اون غرور کارخونه فراری باعث شده که بخواد بگه من مثل بقیه جوگیر بازار نشدم و یه چیز منحصر بفرد تولید کردم که رقیبی واسه قیاس نداره البته تو یه چیز فراری جا واسه حرف و حدیث نزاشته و اونم موتور فراری که تیرخلاصه تو این کلاس
amin
۱۷ آذر ۱۴۰۱ابعاد این ماشین توی عکس کوچیک به نظر میاد و این به نوع ظراحی اش برمیگرده …اما روی کاغذ دقیقا هم سایز dbx هست
downfall
۱۶ آذر ۱۴۰۱“آیا مدلهای مشابه ای را نیز میتوانید پیشنهاد کنید که با تغییراتی مشابه در این فهرست جا بگیرند”
پیشنهاد من کیونداسانگوئه
Payfast
۱۷ آذر ۱۴۰۱حرف بد؟ واواواوا🕳🕳
corvette
۱۶ آذر ۱۴۰۱متالب تنظ
AMANTE
۱۶ آذر ۱۴۰۱طراحی جلوی تویوتا پریوس و فین وست VF7 بهتر با طراحی بدنه فراری پورسانگوئه ترکیب شده.
ولی ترکیب طراحی اوروس و پورسانگوئه مثل آدم های بلاتکلیف شده که میگه خوب حالا ترکیب کردی چی شد!
به نظرم ترکیب طراحی مکلارن P1 و پورسانگوئه هم باحال بشه.
VIPER
۱۶ آذر ۱۴۰۱حقیقتا که لامبو کاپوت کشیده چقد ناجوره
GMA
۱۶ آذر ۱۴۰۱اسم هارو 😐😐
MASOUD 0099
۱۶ آذر ۱۴۰۱دیدید که تویوتا کپی کاره
NAVID۰۰۹۸
۱۶ آذر ۱۴۰۱بله دیدیم !
شما هم دیدی ؟
اگر دیدی به کسی نگو ریا بشه !
موتورسیکلت کویر ۱۲۵cc شده ۴۰ میلیون ، فقط به کسی نگو ریا بشه !
ناشناس
۱۶ آذر ۱۴۰۱خداییش پورسانگوئه تو کلاس suv نباید باشه چون ارتفاعش از ال نود کمتره 😂😂 ، البته خود سران فراری هم هیچ جا نگفته بودن که این قراره یه suv برای رقابت با اوروس یا بنتایگا باشه در واقع این رسانه ها بودن که از یک سال یا بیش تر قبل از رونمایی مدام حرف suv رو به زبان میاوردن ، این ماشین در واقع خودش بنیان گذار یه کلاس جدید مثل کونیگزگ جمرا که یه هایپرکار ۴ نفره هست و کلاس مگا جی تی رو درست کرد این هم احتمالا یه چیزی مثل استیشن gt رو درست میکنه
blackwing
۱۶ آذر ۱۴۰۱کاری با اون رندرها ندارم ولی فراری اگه پنج سانت ارتفاع بیشتری داشت خیلی بهتر از این هم میشد
البته واقعاً خفنه توش شکی نیست ولی کاش یه ذره زیرش فوت میکردن میومد بالاتر…
Sobhan
۱۶ آذر ۱۴۰۱مال همشون قشنگ شد بجز مال لامبور 🤣اصلا قیافه لامبور گنگه باید بدنه ماشین هیکل داشته باشه
❤BMW❤
۱۶ آذر ۱۴۰۱اون طراح احتمالا .. زده بوده :/
مهردادکمال
۱۶ آذر ۱۴۰۱با احترام به بزرگواران زحمتکش در پدال و همچنین کاربرانی که احتمالا طرفدار این مطالب هستن اما بنظرم این مقاله در شان این سایت نیست و یخورده سطح پایینه
با تشکر
پوریا چالش
۱۷ آذر ۱۴۰۱پدا تو دیگ چرا اینو از کجا اوردی لامبورگینی اوروسانگوئه واقعا تا الان همچین کاری از لامبو ندیدیم
پدرام
۱۷ آذر ۱۴۰۱این بدنه نرم و خمیده اصلا به لامبورگینی نمیاد چون همیشه بدنه اش با خطوط تند و تیز بوده