سایر خودروهای اروپاییطراحی

بیوفور ؛ یک خودروی دانشجویی

اختصاصی ژنو ۲۰۱۴: کمپانی فنلاندی UPM به همراه گروهی از دانشجویان رشته علوم کاربردی دانشگاه Helsinki خودرویی با نام Biofore ساخته اند که به هر لحاظ دوستدار محیظ زیست است . . .

UPM Biofore concept
UPM Biofore concept

ویژگی خاص بیوفور مواد سازنده آنست؛ بعنوان مثال در ساخت قطعات کف خودرو، پنل درب ها و کنسول مرکزی از مواد چوبی (UPM Grada) استفاده شده که در اثر فشار و گرما حالت گرفته. همچنین سپر جلو، رکاب های جانبی و داشبورد و سایر جزییات کابین نیز از مواد بیوکامپوزیتی با نام Formi ساخته شده اند؛ این مواد نه تنها قابل تجزیه هستند بلکه حدود ۱۵۰ کیلوگرم نیز از کامپوزیت های رایج سبکترند.

نکته قابل تامل دیگر بیوفور، پیشرانه ۱.۲ لیتری دیزلی آنست که با سوخت  BioVerno که آن را هم شیمیدان های UPM ساخته اند کار می کند. این سوخت قابلیت سازگاری با انواع پیشرانه های دیزلی را داشته و در عین حال آلایندگی تولیدی آن نیز کمتر از دیزل است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. زیگما

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (3058 ديدگاه)

    طراحی جلوش عین فورد ka نسل قبل است…..

    1. خاوری مزراتی

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1100 ديدگاه)

      زیگما شبیه لیف نیسانه بیشتر بنظرم از پشت …

      1. hero

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (590 ديدگاه)

        موافقم کپی نیسان لیفه

        1. Zonda R

          ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (1858 ديدگاه)

          F.A
          تلاششون
          و
          حمایت از تلاششون
          تو ایران ایده هیچ معنی نداره

  2. mory

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (417 ديدگاه)

    با چوب ساختنش کار جالبی نیس اصلا
    در ضمن چرا دیگه برقیش نکردن چه کاریه

    1. فرامرز

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1590 ديدگاه)

      احتمالاْ برای اینکه نمیخواستن سنگین بشه.

  3. فرهاد

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (375 ديدگاه)

    دست گلشون درد نکنه

  4. خاوری مزراتی

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1100 ديدگاه)

    دلم میگیره… همین چندوقت پیش بود پیتون معرفی شد… کاربچه های طراحی ایرانی

    کی کمکشون کرد…
    خارج از کشور بودن چقدراحت ایده شون عملیاتی میشد اما اینجا …
    فقط یابوسازان وطنی

  5. Ehsan

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1243 ديدگاه)

    عجب داشبورد و نمای داخلی جالبی داره

  6. فرامرز

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    فقط به درد جاهایی میخوره که جاده ها و خیابون ها پر از چاله و دست انداز نباشه وگرنه چوب کف نمیتونه این همه ضربه و فشار رو جذب کنه و میشکنه

  7. امید

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1320 ديدگاه)

    افرین طراحی خارجیش چیزی نمیگم در موردش اما داشبوردش واقعا عالیه برای یه خودرو دانشجویی

  8. محمدرضا

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (206 ديدگاه)

    طراحی عقبش خیلییی جالبه !!

  9. رضا

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1691 ديدگاه)

    دانشجویی…
    کل صنعت ما جمع بشه بدست صنعت مردان کشورمان..باز اینم نمیتونن بسازن

  10. hero

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (590 ديدگاه)

    دانشجو و از این کارا؟
    دانشجوی خوب باید به فکر مدرک تحصیلی و وام ازدواج باشه!

  11. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1674 ديدگاه)

    پدال عزیز زبونمون مو دراورد که بین این خودرو ها مقایسه بزاری
    لندکروز 5.7 لیتر با پاترول
    لکسوس LS با BMW 750
    لکسوس GS با بنز E
    تویوتا کراون با جنسیس
    GT 86 یا لکسوس RC با جنسیس کوپه

  12. علی

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (375 ديدگاه)

    میگم حالا ببینید اسم ماشینه دانشجوییه ها یعنی قیمتشم خیلی ارزونه
    ولی فرض کنید بیاد توی ایران قسم میخورم زیر 50 تومن نمیدن

  13. میثم

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (67 ديدگاه)

    اخه این کجاش دوست داره محیطه زیسته ؟!
    کلی باید درخت قطع کنند تا مواد داخل کابین رو فراهم کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا