پس از انتشار شایعاتی درباره عدم رضایت مدیرعامل جدید فولکسواگن از فعالیتهای جوزف کابان خالق بوگاتی ویرون، برند فولکسواگن مدیر طراحی جدیدی را به خدمت خواهد گرفت.
کابان جای خود در سمت مدیر طراحی برند فولکسواگن را به آندراس مینت خواهد داد. منابع نزدیک به این خودروساز میگویند مینت برای هدایت بخش طراحی فولکسواگن جایگاه خود در برند بنتلی انگلستان را ترک خواهد کرد. گفته میشود این تغییر از اول فوریه اجرایی خواهد شد. ظاهراً کابان نتوانسته نظر توماس شافر مدیرعامل برند فولکسواگن و هیئتمدیره را در زمان کار روی خودروی شهری ID.2 جلب کند. پیشنمایش این خودروی کوچک با کانسپت ID. LIFE انجام شد و گفته میشود شافر از مینت خواسته تا طراحی این خودرو را دستخوش تغییر نماید.
کابان در سال ۲۰۲۰ با ترک بی ام و به فولکسواگن پیوست هرچند بین سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۷ چندین خودروی مشهور از گروه فولکسواگن را طراحی کرده است. او سومین مدیر اسبق بیامو محسوب میشود که از گروه فولکسواگن خارج میشود. پیش از او هربرت دایس مدیرعامل اسبق و مورات آکسل مدیر خرید این غول خودروسازی نیز با ژرمنها وداع کرده بودند.
واقعیت این است که برند فولکسواگن در بخش طراحان خود با نوعی آشفتگی مواجه بوده و قبلاً دست به خانهتکانی زده است. در ماه دسامبر بود که اولیور بلوم مدیرعامل گروه فولکسواگن اقدام به اخراج کلاوس زیکورا مدیر طراحی ارشد گروه کرد و مایکل مورر مدیر پورشه را جایگزین او نمود. طبیعتاً اخراج جوزف کابان از فولکسواگن با تغییرات دیگری همراه خواهد شد. با حضور مینت در سمت مدیر طراحی برند فولکسواگن، پست او در بنتلی به توبیاس سولمن سپرده خواهد شد. او هماکنون مدیر طراحی بخش خارجی محصولات بنتلی بوده و قطعاً حضور در بخش مدیریت طراحی بنتلی راحتتر خواهد بود زیرا از چند سال قبل با این برند همکاری داشته است. سولمن قبلاً نیز در بوگاتی دستبهقلم میشد. البته کابان بهصورت رسمی اخراج نخواهد شد و گفته میشود مدیران فولکسواگن به آن اندازه از دست کابان عصبانی نیستند که او را بهصورت کامل اخراج کنند و به همین خاطر پست جدیدی را به او اعطا خواهند کرد. البته مشخص نیست که او در چه قسمتی مشغول بکار خواهد شد.
TESLA
۲ بهمن ۱۴۰۱جالبه بدونید که زبان طراحی آینده زیر مجموعه های فلوکس واگن کاملا با چیزی که امروز هستند فرق خواهد کرد ، مثلا بنتلی : دیگه خبری از دو تا چراغ دایره ای جلو نیست و در محصولات الکتریکی یک چراغ باریک و کشیده جایگزین خواهد شد و یا محصولات پورشه در آینده شکل و شمایلی شبیه به تایکان خواهند داشت و ….
phonix
۲ بهمن ۱۴۰۱تایکان خودش از زبان طراحی پورشه پیروی میکنه همون فرم چراغ هم حالت بده کهقبلا داخل پانامرا دیدیم
پورشه به اصلاح طراحی هاش علاقمنده نه تغییرشون چون تقریبا تمام ماشین های این شرکت رو میشه تشخیص داد اونم به لطف زبان طراحی خاص این شرکت که فکر نکنم هیچکدوم از مدیران ارشدش ریسک تغییر رو قبول کنند
زیزیگولو
۲ بهمن ۱۴۰۱نکته همینجاست که حتی با خود خدا هم شوخی ندارن و اگر نتونه مثمر ثمر باشه میزارنش کنار حالا تو هر زمینه ای که میخواد باشه، چه صنعتی و چه سیاسی و چه ورزشی ……. مثلاً فلان فوتبالیست تو فلان باشگاه معروف اروپایی فوق ستاره بوده وقتی یه باشگاه دیگه با یه پیشنهاد خوب جذبش میکنه، اون فوتبالیست اگه نتونه تو باشگاه جدید مثل باشگاه قبلیش به درخشش ادامه بده میزارنش کنار
A1
۲ بهمن ۱۴۰۱خیلی بده گوردون رمزی مدیرت باشه😅