امرسون فیتیپالدی (Emerson Fittipaldi) یکی از شناختهشدهترین رانندگان فرمول یک و رئیس فیتیپالدی موتورز با همکاری خانه طراحی مشهور ایتالیایی پینینفارینا و متخصصان آلمانی خودروهای مسابقهای، HWA AG میخواهد یک سوپرماشین جدید با نام «فیتیپالدی EF7» تولید کند.
فیتیپالدی EF7 که قرار است در موتور شوی امسال ژنو در ماه مارس در معرض دید علاقهمندان قرار گیرد، به احتمال زیاد محصول ذهن قهرمان جهان و برنده دو دوره ایندی ۵۰۰، امرسون فیتیپالدی است. گفته میشود که وی تمام دانستههای پیست مسابقه را در یک قالب جدید پیاده کرده که میتواند «سطح قابلیتهای رانندگی تمام علاقهمندان سوپرماشینها را در سراسر جهان بالاتر ببرد».
امّا این موضوع در واقعیت به چه معناست؟ پینینفارینا و فیتیپالدی برای این منظور با شرکت HWA AG همکاری داشتهاند؛ شرکتی که خودروهای DTM مرسدس-اِیامجی را میسازد و پیشرانه تیمهای فرمولا ۳ مرسدس-اِیامجی را نیز تأمین میکند. در واقع HWA AG گذشته طول و درازی با مرسدسبنز دارد و سابقه همکاری این دو کمپانی به برخی از مدلهای نمادین مسابقهای مرسدس برمیگردد.
همکاری با HWA AG به این معناست که فیتیپالدی EF7 احتمالاً از برخی موتورهای معمولی یا مسابقهای مرسدس-اِیامجی برای پیشرانه استفاده خواهد کرد که موتور محبوب ۴ لیتری V-8 با توربوشارژرهای دوقلو از محتملترین آنهاست. ضمن اینکه شاسی این خودرو احتمالاً بر اساس یکی از طراحیهای مسابقهای HWA AG خواهد بود.
فیتیپالدی EF7 علاوه بر یک سری تولید محدود جادهای، در قالب یک خودروی مجازی در بازی شبیهساز مسابقات اتومبیلرانی پلیاستیشن موسوم به «گرن توریزمو» نیز ظاهر خواهد شد. البته تا زمان رونمایی رسمی این خودرو همزمان با آغاز نمایشگاه ژنو در ۷ مارس (۱۷ اسفند) و انتشار جزئیات کاملتر زمان زیادی باقی مانده، امّا با توجه به جزئیات اندکی که ارائه شده، میتوان انتظار داشت که نتیجه همکاری یک قهرمان مسابقات، یک سازنده DTM و مشهورترین خانه طراحی اتومبیل جهان، یک محصول فوقالعاده باشد.
محمد
۱۷ بهمن ۱۳۹۵بی صبرانه منتظر یه شاهکار طراحی می مونیم
(ali (CHEVY NOVA
۱۷ بهمن ۱۳۹۵دوستان حالا که بحث پینین فارینا هست یه نکته بگم البته این موضوع رو شاید دوستان بدونن شاید نه
در گذشته یعنی سالهای دهه ی 1920 تا اواخر 1930 شرکت ها ماشینهای رو میفروختن که بدنه نداشت یعنی یه شاسی با موتور و گیربکس به شما میفروختن و شما این شاسی رو به شرکتهایی که کار طراحی بدنه ماشین میکردند مثل پینین فارینا میسپردید و طبق خواسته ی شما بدنه ای برای اون شاسی طراحی میکردند
این کار خیلی در امریکا و اروپا در اون زمان رو بورس بود اما با گذشت زمان دیگه اینکارها انجام نشد یا لااقل خیلی کم از این کارها انجام شد
Madjid
۱۷ بهمن ۱۳۹۵بله. کاملا درسته.
به این روش میگن صنعت Coach building.
بیشتر این صنعت در انگلستان و ایتالیا رواج داشته. بعد از اون هم فرانسه و امریکا
قدمت این صنعت به سال 1630 میلادی برمیگرده.
از زمره ی این شرکت ها اسامی ( زوگاتو ، شاپرون، وانوورن، پورتو، برتونه، مارازی ، میتسوکا، هوپر، بروستر، فلیت وود ) در خاطر من هست.
دوست عزیزمون Ali Chevy Nova کاملا به جا و به موقع گفت.
Pininfarina از Coachbuilder های معروف زمان خودش بوده.
الان شاید از 150 شرکتی که در قرن 20 وجود داشتند، فقط 5 تا باقی مونده باشه.
reza
۱۷ بهمن ۱۳۹۵ef7؟؟؟…عوضش کنین تا ایرانخودرو نرفته شکایت!!!
ايران خودرو
۱۷ بهمن ۱۳۹۵جا داره که بگم موتور ملی EF7 را ما اهدا کردیم
در مقاله ذکر نشده که ریا نشود
با تچکر ایران خودرو.
ارمان
۱۷ بهمن ۱۳۹۵Ef7 خدا ازت … ????
سینا
۱۷ بهمن ۱۳۹۵موتور ایران خودرو روشه ؟
Madjid
۱۷ بهمن ۱۳۹۵ای جون… ???
بازار سوپراسپرت ها هر روز داره شلوغ تر میشه.
من به شخصه از شنیدن این اخبار بی نهایت خوشحال میشم.
هر چقدر رقبا فراوون تر ، پیشرفت با سرعت بیشتر.
اميرحسين رادفر
۱۷ بهمن ۱۳۹۵طراحیش خیلى خیلى شبیه رندر هاى هایپر کار مرسدس شده
پارسا فرهيخته
۱۷ بهمن ۱۳۹۵جانم ef7???
فرزاد
۱۸ بهمن ۱۳۹۵اینکه موتور سمند ef7 سوپر اسپرت با سیستم فوق پیشرفته ملتیپلکس روشه …….کاش ترمزاش هم ال اکس باشه …..اینطوری ی سوپر اسپرت تمام عیال میشه ….???