سرعت تغییرات در کمپانی بنتلی حتی از سرعت پیشرفت تکنولوژی هم سریعتر است. خیلی وقت پیش نبود که دانکرولکه بهعنوان رییس تیم طراحی در بنتلی مشغول به کار شده بود. او که در سال ۲۰۱۲ این سمت را از آن خود کرده بود اکنون بعد از سه سال از بنتلی جدا شد.
اگر به رزومه کاری وی نگاهی بیندازیم میبینیم که خودروهای مهمی را طراحی کرده است. او ۲۳ سال در خدمت فولکسواگن بود. او اولین مدلهای فابیا و اوکتیوا از شرکت اشکودا را طراحی کرد، آئودی A2 طراحی خود را مدیون دانکرولکه است و از همه مهمتر لامبورگینی توانست با کمک او تولید گایاردو را متوقف کرده و مورچیهلاگو را روانه بازار کند. در سال ۲۰۰۵ او به سئات رفت و بعدها به مقام ریاست تیم طراحی فولکسواگن رسید. همانطور که گفته شد در سال ۲۰۱۲ به بنتلی رفت و حالا که شما این مطلب را میخوانید، دانکرولکه جای خود را به طراح آئودی یعنی استفان سیلاف داده است. او در این سه سالی که در خدمت بنتلی بوده است، سه مدل جدید برای بنتلی طراحی کرده است که بهزودی معرفی خواهند شد. مدل شاسیبلند بنتِیگا که بهکلی از مدل ناامیدکننده EXP 9 F متفاوت است، نسل بعدی کانتیننتال جیتی و مدل مفهومی EXP 10 Speed 6 که عکس آن را در قسمت پایین مشاهده میکنید. این خودرو جایزه بهترین طراحی خودرو را در جشنواره Concorso d’Eleganza از آن خود کرد. بههرحال دانکرولکه با روی خوش و بدون جدال از بنتلی جدا شد و انتظار میرود که درجایی دیگر که درخور شخصیت و حرفه او باشد کار خود را از سر بگیرد. جانشین وی، استفان سیلاف نیز طراح برجستهای است که خودروهایی نظیر آئودی e-tron اسپایدر را در سال ۲۰۱۱ طراحی کرده و با حفظ سمت بهعنوان رئیس استراتژی طراحی داخلی گروه فولکسواگن، به مدیریت طراحی بنتلی هم خواهد پرداخت.۱۳ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
احسان آرسنالی
۱۸ خرداد ۱۳۹۴طراح فقط پینین فارینا
Danial
۱۸ خرداد ۱۳۹۴البته این “پینینفارینا” که گفتی اسم یک شرکته و کلی آدم درونش کارمیکنن که اسم اونا طراح هست و زیر پرچم این شرکت کار میکنن… من قبول دارم شرکت خوبیه خیلی
احسان آرسنالی
۱۸ خرداد ۱۳۹۴میدونم پینین فارینا شرکت منظورم مرحوم سرجیو پینین فارینا هستش .
دیروز یه مزدا 6 گذر موقط از نزدیک دیدم از دیروز دارم به این فکر میکنم ما ایرانی ها نه تنها از داشتن خودرو با کیفیت محروم هستیم بلکه از دیدن تابلوهای زیبای متحرک(منظور ماشین های به روز) هم محروم هستیم.
صرفا نگاه کردن به مزدا 6 به عنوان یه اثر زیبایی بصری در خیابان در این بازار بی رمق و بی تنوع کشور باعث میشه خوشحال بشی .
یه پسر
۱۸ خرداد ۱۳۹۴جی 5 رو هم پنین طراحی کرده :)
سامورایی
۱۸ خرداد ۱۳۹۴اون bmw عجب عروسکیه
bab
۱۸ خرداد ۱۳۹۴طراح فقط و فقط طراحان مجرب، کار ازموده ،فنی ، کانسپ باز، خفن دو کمپانی بزرگ سایپا اند ایران خودرووووووووووو حتی بنزم نمیتونه این همه پراید با تغییرات متنوع بده بیرون احترااااااااااااام بزارید یه مشت پراید سوارم شاخ نشن:)))))))))))))))))
نوید جهرمی
۱۸ خرداد ۱۳۹۴یکی از دوستام کاراموزی رو تو دفتر طراحی و تحقیق ایرانخودرو گذروند. میگفت دریغ از این که تو این یک ماه کاری جز مجله و کتاب خوندن داشته باشم. ازشون پرسیدم چند وقته اینجوریه؟ مسوولش گفته بود من 5 ساله اینجام و همینجوره کلن فقط این بخش رو دارن که بگن داریم. کاری هم انجام بدیم به جای حمایت با دردسر مواجه میشیم.
Pooya
۱۸ خرداد ۱۳۹۴سلام.
یک بخش این مطلب برام عجیبه. ( از همه مهمتر لامبورگینی توانست با کمک او تولید گایاردو را متوقف کرده و مورچیهلاگو را روانه بازار کند. )●︿●
بنتلی بهترین و زیباترین لوکس ساز جهانه و این لوکس بودن با تاپ اسپید و شتابگیری عالی ترکیب شده. بنتلی بهترین لوکس سازه.
احمدرضا
۱۸ خرداد ۱۳۹۴اون ب ام و هه چی میگه اونجا
milad
۱۸ خرداد ۱۳۹۴طراحی فقط ایرانی..هیچ جای دنیا ترکیب 3 تا ماشین درست نمیکن..پژو پارس+پژو405+ اردی=وانت اریسان.
ماسل کار
۱۸ خرداد ۱۳۹۴تندرو یادت رف
Just Muscle Cars Like Always
نوید جهرمی
۱۸ خرداد ۱۳۹۴اگه هیچ جا هم گیرش نیاد مطمأنا چینی ها با حقوق بالا بهش درخواست میدن.همون کاری که هیوندای و کیا کردن و انقلابی تو تولیداتشون انجام دادن.
رضا
۱۹ خرداد ۱۳۹۴تو متن نوشته شده (لامبورگینی توانست با کمک او تولید گایاردو را متوقف کرده و مورچیهلاگو را روانه بازار کند) که کاملا اشتباهه.
بعضی کمپانیها هستن که جای مانور زیادی رو واسه طراح نمیزارن و یه چهارچوب دارن که نمیشه از اون عبور کرد برعکس کره ای ها