میشلن و «اتومبیل کلوب دو لوئِست» برندگان رقابت «میشلن چلنج دیزاین» در سال ۲۰۱۷ را منتشر کردهاند؛ رقابتی که محور و تم اصلی آن با شعار «لمانز ۲۰۳۰؛ طرحی برای پیروزی» همراه بوده است.
همانطور که از این تم برمیآید، شرکتکنندگان در این رقابت، طرحهایی فریبنده برای نسخه ۲۰۳۰ از بزرگترین مسابقات استقامت دنیا ارائه دادهاند. در این میان، برخی طراحیهای خلاقانه از افراد و تیمهای مختلف از ایران، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، جمهوری چک، هندوستان، پرتقال و روسیه در بین برندگان نهایی حضور داشتهاند. یک هیئت داوران منتخب از متخصصان صنایع و طراحی اتومبیل از بین ۱۶۰۰ شرکتکننده از ۸۰ کشور، بهترینها را انتخاب کردهاند و تعدادی از آنها در مجموعه تصاویر زیر مشاهده میکنید. تام پیترز (Tom Peters) از جنرالموتورز که در هیئت داوران حضور داشته، در این رابطه میگوید:
مجموعهای خارقالعاده از بهترین خلاقیتها به نمایش گذاشته شدند. سطح کیفیت، فکر، درک و تفسیر از تکنولوژی و اینکه چگونه این موارد به شکلی زیباشناسانه از سراسر دنیا برای طراحی مورد استفاده قرار میگیرند، درست در هسته اصلی مسابقات لمانز قرار میگیرد.
بالاترین جایگاه به تائو نی (Tao Ni) به خاطر طراحی موسوم به «اینفینیتی لمانز ۲۰۳۰» تعلق گرفته و دومین برنده رقابت، دنیل باسلار پریرا (Daniel Bacelar Pereira) از پرتقال با طراحی «بنتلی ۹ پلاس میشلن باتری اسلیک» بوده است. کرت اسکنلان (Kurt Scanlan) از کانادا نیز با طراحی «سییِرزو C1» جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.
تام روچ (Thom Roach)، معاون بازاریابی میشلن امریکای شمالی در این رابطه اضافه میکند:
برندگان چالش طراحی میشلن ۲۰۱۷، عناصر خلاقانه بسیار زیادی را برای رقابتهای لمانز در سال ۲۰۳۰ ارائه دادهاند و کیفیت کارهای شرکتکنندگان در رقابت امسال، واقعاً چشمگیر بوده است.
در میان فینالیستها، نامهایی چون مهدی و وحید شاهویردی علمداری، کارلو ادواردو دی کاروالیو، جاش گادومسکی، گیلرمه کاتائوکا، لوئیر اورتگا و مارسلو، وروتانن اس. فاتاک، ولادیسلاو سمنوف و ماریا ریاندو، و دیوید ولتنر دیده میشوند.
بسیاری از این طراحیها دارای یک رویکرد جامع هستند؛ از طراحی ظاهری ویژه مسابقات گرفته تا وضعیت کمکرسانی در ایستگاه تدارکات و گرافیکهای مورد نیاز، همه چیز در آنها لحاظ شده است. هر کدام از آنها راوی یک داستان است و صرفاُ تنها یک خودروی مسابقهای نیستند.
میشلن از برندگان نهایی دعوت میکند تا در نمایشگاه اتومبیل دیترویت ۲۰۱۷ حضور داشته باشند و برنده خوششانس، «تائو نی» رسماً در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز ۲۰۱۷ حضور خواهد داشت.
منبع: automobilemag
Saied
۳۰ مهر ۱۳۹۵تبریک میگم.
فرزاد عبدی
۳۰ مهر ۱۳۹۵باعث افتخارید پسر خاله های عزیزم
Genius
۱ آبان ۱۳۹۵اگه به مسئولین باشه فقط شوتبالیست ها که یه توپ چرمی فسقلی رو از یه خط فرضی رد میکنند و شغلشون بازی کودکانه سایرین است در زمره مفاخر ملی محسوب میگردند و شایسته بهترین ها و الباقی ول معطلند!!!
وحید شاهویردی علمداری
۶ آبان ۱۳۹۵خیلی ممنون پسرخاله های بااستقلال فکری من
FERRUCCIO LAMBORGHINI
۳۰ مهر ۱۳۹۵.
درود.
تبریک میگم.
بازم دم آلمان و المانی ها گرم که استعداد این جوون ها در آئودی شکوفا شد.
.
( ایران و آلمان )
یک شهروند ایرانی
۱ آبان ۱۳۹۵چرا آلمان و آلمانیها؟
این قضیه هیچ ربطی به آلمانیها نداره
FERRUCCIO LAMBORGHINI
۱ آبان ۱۳۹۵.
خیلی ربط داره.
شما اطلاعاتت کمه.
بحث مهاجر پذیری و شراایط کار و …..
Roham
۱ آبان ۱۳۹۵مگه شما از مقدار اطلاعات ایشون خبر داری که قضاوت می کنی؟!!!
آخه خیلی هم ربط داره هم شد جواب!!!
نمی دونی بگو نمیدونم.
الکی چرا حرف رو می پیچونی!
حسین
۳۰ مهر ۱۳۹۵فقط اون سیرزو
پرفکت
سجاد
۳۰ مهر ۱۳۹۵گوشه عکس نوشته سیرزو مازراتی c 1
9FF
۳۰ مهر ۱۳۹۵با آرزوی موفقیت های بزرگتر.
شایان
۳۰ مهر ۱۳۹۵به به آقای حسینی بعد از تقریبا یکسال و نیم که دوباره میام پدال میبینم که زدی تویه خال آفرین به آقایون شاهوردی و علمداری اگه برنده بشن خیلی خوب میشه هم برای آئودی هم برای خودشون
متعصب وارد میشود!
دومینو
۳۰ مهر ۱۳۹۵سلام/استعداد ایرانیان تو این صفحه
محمد زمانلو
۳۰ مهر ۱۳۹۵همین که دوتا جوون تازه نفس و خلاق با این وضعیت اسفناک صنایع خودرو و عدم حمایت از سوی برخی ***ها ، خودشونو به همچین سطح جهانی رسوندند خودش یه شاهکاره و کاش به این دو نابغه ی ایرانی به خاطر پشتکار عالی و داشتن تلاش و کوشش فراوان یه جایزه ی جداگانه در نظر می گرفتن.
سجاد
۳۰ مهر ۱۳۹۵تو پدال یه نویسنده به فامیلی شاهوردی داشتیم همونه؟
از طرف شرکت ها مثل آئودی و اینفینیتی و . . . شرکت کرده بودن؟ یعنی اسپانسر داشتن؟
آرش آمریکایی
۱ آبان ۱۳۹۵کلا ما ایرانی ها ملت هنر دوستی هستیم و توی طراحی و هنر استعداد زیادی داریم البته اگر میدون بهمون داده بشه بعضی اوقات طراحی های بچه های مکانیک رو که میبینم خودم
تو کتم نمیره که چرا از اینا تو صنعت استفاده نمیشه
نیما ناصری
۱ آبان ۱۳۹۵با چه نرم افزاری طراحی کردن؟؟ ؟؟؟؟؟
منم خیلی دوست دارم.
Genius
۱ آبان ۱۳۹۵آفت صنعت ما دو چیزه:نخست اینکه هرچقدر نیروهای تازه نفس و مستعد جوان هم که وارد صحنه شوند تا وقتی مدیران کاسب کار فرتوتی که سالها از سن بازنشستگیشان گذشته تصمیم گیر نهایی باشند آب از آب تکان نخواهد خورد و در کماکان بر روی همان پاشنه خواهد چرخید!ثانیا در کمال تاسف طی سالهای گذشته با گسترش سرسام آور و بی حساب و کتاب دانشگاه ها یا بهتر بگوییم کارخانه های چاپ مدارک مهندسی در اقصی نقاط کشور دیگر امکان تشخیص سره از ناسره بسیار سخت گردیده و همه کس خود را مهندس مینامد و این موجب گردیده آن صاحب سرمایه تکیه زده بر کرسی مدیریت کارخانجات و اصناف با توجه به اینکه از فرزندان خویش گرفته تا فامیلهای هفت پشت دورش همگی مهندس شده اند و نیاز بکار دارند دیگر اجازه عرض اندام به غربا که از قضا احتمالا نوابغ و امیدهای آینده از بین همانها سر بر خواهند آورد ندهد و ثروت و فرصت همگی در دست گروهی خاص بلوکه شود!
mojtabaaston
۱ آبان ۱۳۹۵چه ارزشی داره وقتی مسوولین کشور فقط به فکر جیب خودشون هستند و از چنین استعداد هایی حمایت نمیکنن
و در اخر یا علاقه و استعدادشون از بین میره
و یا میرن توی یک کشور دیگه خدمت میکنن
باز هم خوبه که تلاش کردن بر خلاف فرقون سازان مفت خور کشور که جون آدمیزاد رو بازیچه خودشون کردن اینها نشون دادن اگه زمینه اش باشه و بگذارند ایران هم در زمینه خودرو حرف هایی برای گفتن داره
volvo fh
۱ آبان ۱۳۹۵تعداد دانشگاهها از تعداد بیمارستان ها بیشتره.
احمد باقری
۱ آبان ۱۳۹۵خوب طراحی کردن.
وحید شاهویردی علمداری
۶ آبان ۱۳۹۵تو سایت میشلن که دوتا اسم فامیل ذکر شده به علت عامیل 2کلمه ای ماهست
فامیل ما شاهویردی علمدادی هستش که برای من شاهویردی شونوشتن برا برادرم علمداری!