خلاقیت و نبوغ کافی نیستند. این روزها برای تولید سوپرکاری درخور نیازمند تیمی واقعی هستید که تجربه و تخصص بالایی داشته باشند. روزهایی که فقط صنعتگران ماهر میتوانستند چنین محصولاتی را تولید کنند رفته است؛ اما خودروها سریعتر و سریعتر شده و البته بالاتر از همه آنها ایمنتر نیز شدهاند. در اینجا به چگونگی تغییر روشهای تولیدی و تولد سوپرکارها خواهیم پرداخت.
- پروژهای پیچیده
سالهایی بود که تولید سوپرکارها بسیار سادهتر بود. خبری از تکنولوژیهای مدرن، قوانین پیچیده یا حتی بازاریابی نبود. تولید این خودروها عموماً به دست صنعت گران سپرده شده بود. یکی از مهمترین فاکتورها در این فرایند battilastra بود که به معنی کار کردن با فولاد است. مهندسان و صنعت گران با چکشکاری و خم کردن فولاد شکل یک خودرو را ایجاد میکردند و این کار تا جایی ادامه پیدا میکرد که نتیجه نهایی به دست میآمد.
امروزه تولید یک خودرو بسیار پیچیدهتر شده است. کار اصلی ابتدا با اسکچ های طراحی شروع میشود اما این کار دیگر روی کاغذ انجام نمیشود بلکه کامپیوترهای قدرتمند به میدان آمدهاند. البته طراحان محدودیتهایی درباره خلاقیتهای خود دارند.
آنها در طول کار خود مجبور به هماهنگی با متخصصان دیگری هستند. شکل یک خودرو در واقع باید با قوانین ایمنی و آئرودینامیکی هماهنگی داشته و تمامی قطعات نیز در جای خود شکل متعادلی داشته باشند.
- ایدهی تولید
زمانی که فاز اول پروژه سپری شد خودرو تقریباً متولد میشود. پس از تولید فایلهای طراحی در کامپیوتر ما به پروتوتایپ گلی و تستهای تونل باد میرسیم.
یک خودروی آئرودینامیک سرعت بالاتری داشته و سوخت کمتری مصرف میکند. این جنبه از پروژه در آینده اهمیت بیشتری خواهد داشت چراکه خودروساز بهبود پرفورمنس و شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی خواهد بود. در واقع فراری و لامبورگینی قبلاً اعلام کردهاند در سالهای آتی سوپرکارهایی الکتریکی تولید خواهند کرد.
زمانی که تستهای استاتیک کامل شد ارتباط اصلی بین بدنه و قوای محرکه برقرار میشود. پس از آن است که هزاران کیلومتر تستهای جادهای با پروتوتایپ های استتار شده که جذابیتهای زیادی برای رسانهها و طرفداران دارند شروع میشود.
پس از معرفی رسمی زمان تولید اولین نمونهها و تحویل خودروی جدید به مشتریان خوششانس فرا میرسد.
ارشیاsvj
۲۰ تیر ۱۴۰۰مگه هنوزم پروتوتایپ گلی هست؟!
NAVID۰۰۹۸
۲۰ تیر ۱۴۰۰دقیق نمیدانم هنوز هم هست یا خیر ، ولی پروتوتایپ گلی باعث میشه طراح دید بیشتری نسبت به خلق محصول داشته باشد و بتواند نواقص مختلف را برطرف کند !
mahan
۲۰ تیر ۱۴۰۰به شدت معتقدم کار طراحی باید دست هنرمند باشه تا کامپیوتر!
Philipp
۲۰ تیر ۱۴۰۰بلی
اما نه به صورت گذشته که کل طراحی روی آن صورت می گرفت بلکه پس از طراحی در کامپیوتر یک تا نهایتا سه تا پروتوتایپ برای تست های آیرودینامیکی میسازن
Mad.z.Max
۲۰ تیر ۱۴۰۰آره، بعد از موک آپ های اسکِیل شده اولیه، ماکت بعدی که مدل فول سایز هست با کلِی (همون گل مخصوص مدل سازی) یا چوب یا رزین (که دو مورد آخر جدیدا بیشتر استفاده میشن گویا و ربات ها هم توی شکل دادنشون دخیلن) ساخته میشن و تمام جزییات ظاهری روشون اعمال میشه و نهایتا جوری رنگامیزی میشن که گاهی توی بعضی از نمایشگاها هم به نمایش درمیان و حتی از فاصله چند قدمی هم تشخیصشون از مدل واقعی سخته
Reza Waffen SS
۲۰ تیر ۱۴۰۰بله
ehsan fa
۲۰ تیر ۱۴۰۰احساس میکنم اگه یه نخ سیگار میکشیدم از خوندن این مطلب مفیدتر بود
مهدی موتور
۲۰ تیر ۱۴۰۰🤣
mahan
۲۰ تیر ۱۴۰۰😂😂😂😂 خیلی باحال بود ولی اگه قلیون می کشیدی مفیدتر بود و تو وقتت هم صرفه جویی میکردی!
Saleh
۲۰ تیر ۱۴۰۰قلیون تا چاق بشه طول میکشه 😂
همون یه رول بهتره😂
mahan
۲۱ تیر ۱۴۰۰ماشالله بچه ها استادن ولی خب هر دم قلیون 70 تا 80 نخ سیگاره و جبران میشه😂😂
datsun
۲۰ تیر ۱۴۰۰الان که دیگه هر کمپانی از ناکجا آباد یه سوپر ماشین با چهار تا موتور الکتریکی و شتاب زیر سه تولید میکنن.
NAVID۰۰۹۸
۲۰ تیر ۱۴۰۰حالا متوجه شدید چرا محصولات اسپرت قدیمی مثل فراری لامبورگینی فورد پورشه آلفارومئو و…حدود ۷۰ سال پیش برای مسابقات لمانز چقدر توان و فکر میگذاشتند بدون کامپیوتر و وسایل خاص امروزی بالاترین بهرهوری را داشته باشند و برای همین اینقدر گران و ارزشمند هستند چون تیم مهندسی و ساخت باید تا مدتهای زیاد سَعی و خطا میکردند تا موفق شوند محصول را ارائه کنند !!!
( Only she reminds me of love )
۲۰ تیر ۱۴۰۰آره مثل تویوتا که این همه وقت میزاره و زبان طراحی نداره😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
ممد ژانگولر
۲۰ تیر ۱۴۰۰😂👏😂
Hamid
۲۰ تیر ۱۴۰۰باشه … هر چی شما بفرمائید … تویوتا اصلا هیچی نیست … از سایپا کمتره! فقط نمیدونم چرا تو بازار “آزاد” آمریکا مث چی میفروشه … آره آمریکایی ها هیچی حالیشون نیست ماشین بدرد نخور میخرن پولشون رو هدر میدن داداش! باس آگاهشون کنیم! وظیفه انسانیمونه !
RezaRs
۲۰ تیر ۱۴۰۰اقای رستمی عزیز اگر بیشتر به طراحی های لکسوس و تویوتا دقت کنین یکسری اصول و خطوط رو پیدا میکنین و ضمنا از تویوتا انتظار استون تو طراحی داری؟