بهاستثنای فورد و جیپ، دیگر خودروسازان آمریکایی در بازار اروپا حضور ندارند. البته مطمئناً برخی از اروپاییها میتوانند کادیلاک XT4 یا شورلت کامارو و کوروت را خریداری کنند اما این خودروها صرفاً در بازارهای محدودی عرضه میشوند. به همین دلیل، شرکتهای خاصی با وارد کردن خودروهای آمریکایی که سازندگان در اروپا آنها را عرضه نمیکنند، راهی برای کسب درآمد پیدا کردهاند. شرکت AEC Europe که در مونیخ واقع است و واردکنندهٔ رسمی محصولات دوج و رم در منطقهٔ اروپا محسوب میشود، موفقترین این شرکتها است.
تقاضا برای خودروهای پرفورمنس دوج و پیکاپهای رم در اروپا در حال افزایش است بهگونهای که AEC گزارش کرده فروش این خودروها در سپتامبر امسال دو برابر شده است. فروش خودروهای وارداتی این شرکت در سهماههٔ سوم سال جاری ۷۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است و رکورد فروش قبلی را پشت سر گذاشته است. سهماههٔ سوم سال ۲۰۲۰ سومین سهماههٔ متوالی با رشد فروش استثنایی بوده و با توجه به اینکه این شرکت در نیمهٔ نخست سال جاری بیشترین میزان فروش را در طول دوران فعالیت خود داشته است، بسیار قابلتوجه به نظر میرسد.
به گفتهٔ AEC، این آمار فروش چشمگیر، گواهی بر آیندهٔ روشن خودروهای آمریکایی در اروپا است. بااینحال متأسفانه آمار فروش دقیق محصولات دوج در این قاره اعلام نشده است. مدیر فروش بینالمللی AEC در این بار میگوید:
از زمانی که در سال ۲۰۱۱ بهعنوان واردکنندهٔ محصولات دوج و رم از FCA مجوز رسمی دریافت کردیم، هرساله پیشرفت مداومی داشتهایم. با سرمایهگذاری مداوم و البته از طریق عملکرد عالی تیم خود، ما هرسال این جهشها را بزرگتر میکنیم
این شرکت همچنین علاقهٔ خود برای عرضهٔ محصولات دیگر برندهای آمریکایی در اروپا را هم اعلام کرده و گفته است:
این آمار شگفتانگیز نهتنها موفقیت کنونی و آیندهٔ ما را اثبات میکند بلکه همچنین تقاضای مداوم برای خودروهای آمریکایی در اروپا را هم نشان میدهد. با این روند و همینطور رویکرد بسیار انعطافپذیر ما در بازارهای کوچک و ویژه، AEC میتواند نیازهای دیگر خودروسازان آمریکایی برای همکاریهای آینده را هم تأمین کند
محصولات کنونی AEC در اروپا شامل رم ۱۵۰۰، رم ۱۵۰۰ کلاسیک، دوج چارجر، دوج چلنجر و دوج دورانگو میشود. این شرکت همچنین هماکنون در حال آمادهسازی واردات و عرضهٔ پیکاپ پرفورمنس جدید TRX در اروپا هم هست که انتظار میرود تحویل آن به خریداران در دسامبر امسال آغاز شود.
ali (chevy nova)
۱۸ مهر ۱۳۹۹ماشالاه
ای ولا
خبر خوبی بود
ممد ژانگولر
۱۸ مهر ۱۳۹۹اینها همش فشاریه که ترامپ به اقتصاد جهان وارد کرده و دنبال کردن سیاست بازگشت آمریکا به اوج
مگر نه ماشینهای آمریکایی با اون ابعاد بعید بدونم به درد اروپا بخوره
به هر حال حق به حق دار رسید
SRT
۱۸ مهر ۱۳۹۹به هر حال کسایی هستن که از سوسولای المانی خسته شده باشن.
msh_ferrari
۱۸ مهر ۱۳۹۹سوسولای المانی؟!
دیگه چی…
AMG_73///
۱۸ مهر ۱۳۹۹سوسولای آلمانی؟؟؟
عجب
داداش M5 COMPTATION چنبار چلنجر رو شکست داده؟
کی تو نوربرگ رینگ سلطان سوپر سدانهاس ؟؟؟
آمریکایی ها باحالن ولی الکی حرف نزن///…..
مهدی موتورز
۱۸ مهر ۱۳۹۹همه چیز قدرت نیست
Hamidreza
۱۹ مهر ۱۳۹۹داداش دیگه نهایت تکنلوژی چلنجر رفتن تو خط مستقیمه دیگه! عه
سوسولای آلمانی دیگه چیه …
نه که داج ماشین مافیا عه!
زیزیگولو
۱۸ مهر ۱۳۹۹ممد ترامپ از لحاظ تعرفه گذاری گمرکی روی کالاهای اروپایی و همینطور تلاش واسه مثبت شدن تراز تجاری آمریکا در برابر اروپا میتونه فشار بیاره ولی هیچوقت نمیتونه مردم اروپا رو وادار به خریدن ماشینای آمریکایی بکنه …. مردم اروپا طبق سلیقه خودشون دارن ماشینای آمریکایی رو انتخاب میکنن
یانکی
۱۸ مهر ۱۳۹۹کاش کرایسلر و فیات آلفا و مزراتی رو بندازن به یه کی دیگه و تمام تمرکزشون رو بزارن روی برندهای پر بازده آمریکایی.البته فیات هم برا فروش ماشینهای ارزون و جهان سومی خوبه.
msh_ferrari
۱۸ مهر ۱۳۹۹عجب چیزیه داج
لیاقت بهترین بودن رو داره
و هست…
Ramiin
۱۸ مهر ۱۳۹۹مگه میشه اینارو دوست نداشت
M.A.S
۱۸ مهر ۱۳۹۹به نظر من میشه دوسشون نداشت
میشه روانیشون شد میشه عاشقشون شد
فقط چارجر واید بادی مشکی تو عکس رو ببینین تو عکس اول منظورمو میرسونه
Malt hill
۱۸ مهر ۱۳۹۹حقته سلطان ?
???
Hadi
۱۸ مهر ۱۳۹۹چلنجر روح خالصه…
همشون بی نظیرن…
Malt hill
۱۸ مهر ۱۳۹۹همینطوره…
MC20
۱۸ مهر ۱۳۹۹خوب معلومه فروشش بیشتر باید باشه چون عشق فیس لیفت نیست مثل شورولت که گند زده به کامارو مگه قبلی چش بود اینجوری گند زدن بهش ولی چلنجر رو ببینین ابهتی داره هنوز
Abbas.Lambo
۱۸ مهر ۱۳۹۹کسی هم که عاشق خودروهای آمریکایی نباشه با دیدن عکس اولی روانیشون میشه،لامصب گنگ خالصه
AMG_73///
۱۸ مهر ۱۳۹۹گنگ خالص فقط m4 f82 و c63 w204 کنار هم با یه سیستم یاماها خفن و کلی بکس پپسی پشتشون ?
JDM
۱۸ مهر ۱۳۹۹گنگ خالص فقط شول اس اس70!!!
امیر
۱۸ مهر ۱۳۹۹یکی از خاص ترین برندهای خودرویی دنیا
معلومه که محبوبیتش بالاست
درهر کلاسی اگه بهترین نباشه،حرفی برای گفتن داره
JDM
۱۸ مهر ۱۳۹۹نانازا✌
Mohamad
۱۸ مهر ۱۳۹۹دمش گرم لیاقت شو داشت.
Hl>i
۱۸ مهر ۱۳۹۹حالا با وجود فیات به عنوان شرکت مادر ما شاهد حضور پررنگتری از برندهای چون کرایسلر، دوج ، جیپ و رم تراکس در اروپا خواهیم بود و بلعکس
کلاً فروش خودرو در بازار اشباع شده اروپا برای برندهای غیر اروپایی کاری بسیار سخت و دشواری است، انهم با وجود برندهای درجه یک دنیا که همگی اروپایی هستن و هرکدام با داشتن یک دوجین مدلهای رنگارنگ خود نبض بازار اروپا را تو دست خودشون گرفتن و مجالی به هیج غریبه ای نمیدن، حتی چشم بادامی های سخت کوش حالا مریکایها که جای خود دارن[[یادمه چندسال پیش که امار فروش سالیانه خودرو در فرانسه را می خواندم هیوندا ازارا با فروش ۳ دستگاه ته جدول جا خوش کرده بود که خیلی برام جلب بود]] دلیل وجود پررنگتره فورد هم نسبت به دیگر برندهای امریکایی در اروپا بخاطر مشارکت فور با اروپا در قالب شرکت فورد اروپا است که بیش از ۵۰ ساله در المان فعال است، بغیر از اون کلاً ذائقه و فرهنگ اروپایی با امریکا و خیلی جاهای دیگه تفاوتهای زیادی داره که خودرو نمونه کوچک ان است
+|<i
AMG_73///
۱۸ مهر ۱۳۹۹یه ماشین چقد میتونه گانگستری باشه///….
حال میده با چارجر و چلنجر و 1500classic بری برلین بانک بزنی
اون پاساتا عمرا به پات نمیرسن///……
بهزاد
۱۸ مهر ۱۳۹۹اگر به آمار سال 2019 این شرکت در اروپا رجوع کنیم کلا 1182 عدد فروش داشته و با این افزایش در بهترین حالت به 2 هزار دستگاه میرسه که فکر نکنم تاثیری در موفقیتش بزاره و شاید این اعداد برای این برند خوب باشه که ما نمیدونیم.
حداقل نتیجه و آینده نگری در موج برقی شدن خودروها این هست که در این سونامی محو شدن برندهایی مثل داج به خصوص خودروهای خانوادگیش محتمل هست.