دوج

انفجار داج رم دیزل در داینو و پرواز پیستون‌ها!

انفجار اسپیس X در ماه‌های اخیر سرخط بسیاری از خبرها بوده است. ما هرگز فکر نمی‌کنیم که اسپیس X و پیکاپ قدیمی داج ارتباط و قرابتی باهم داشته باشند اما در ویدئویی که خواهید دید موضوع به گونه دیگری رقم می‌خورد؛ و منظور ما از این گفته فقط انفجار شدیدی نیست که رخ می‌دهد!

هر فردی که با ماهیت پیشرانه‌های پرفورمنس آشناست قطعاً می‌داند که چنین مشکلاتی بخشی از فرایند توسعه می‌باشد. در مورد این حادثه ما با یک پیکاپ داج رم قدیمی روبرو هستیم که به پیشرانه کامینز ۶ سیلندر توربودیزل مجهز بوده است. این پروژه متعلق به شرکت پاور درایون دیزل بوده و اگرچه مشخصات این نیروگاه آهنین را نمی‌دانیم اما در ویدئو گفته می‌شود که دست‌اندرکاران این تست در حال اعمال بوست ۲۵۰ پوندی هستند. افرادی که با پیشرانه‌های دیزلی افترمارکتی آشنا هستند شاید این رقم را باورنکردنی بدانند اما بله پیشرانه دیزلی می‌تواند چنین بوست دیوانه‌واری داشته باشد.

واضح است که این پیشرانه دیزل وارد قلمروی وحشتناکی شده زیرا قبلاً قدرت ۲۷۰۰ اسب بخاری داشته است؛ اما زمانی که در رویدادی مختص خودروهای دیزلی شرکت کنید احتمالاً این قدرت کفایت نخواهد کرد. به همین خاطر این پیشرانه ۱۰۰ اسب بخار نیتروژن اکسید را نیز به معجون خود اضافه کرده و قدرت ۳۰۰۰ اسب بخاری را هدف گرفته است.

ما نمی‌دانیم که آیا نهایتاً دست‌اندرکاران تست به هدف خود دست یافته‌اند یا خیر اما می‌دانیم که وقتی چنین نیروگاه آهنینی را تحت چنین فشار عظیمی قرار دهید چه اتفاقی رخ می‌دهد. پیشرانه ۱۲ سوپاپ موردبحث به‌طور دراماتیکی از دست می‌رود و خب این انفجار شبیه انفجار اسپیس X نیست چراکه تمامی قطعات داخلی پیشرانه به جو پرتاب می‌شوند. ما درباره ارتفاع بسیار بالا صحبت نمی‌کنیم اما واضح است برخی قطعات به فاصله دوری پرتاب می‌شوند. حداقل یکی از پیستون‌ها به بیلبوردهای در فاصله دور اصابت می‌کند.

خوشبختانه این حادثه مجروحی نداشته و پاور درایون دیزل نیز دوباره به گاراژ خود برگشته تا پروژه را بررسی کند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    ۳۰۰۰ اسب بخار کم نیرویی نیستش

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. Reza

      ۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5359 ديدگاه)

      افزایش قدرت بدون برنامه‌ریزی شده

  2. SF90 STRADALE

    ۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4064 ديدگاه)

    لطفاً درباره کامینز یک مطلب جداگانه بزارین
    بزرگ ترین انجین ساز دیزل دنیاست
    از سری IS که برای خودروها و ماشین های تجاری استفاده میشه ؛ از ۴ سیلندر ۲.۸ لیتری شروع میشه
    تا سری QS برای قطارها و واگن های معدنی استفاده میشه که ۱۶ سیلندر ۹۵ لیتری هستن

  3. امیرحسین

    ۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (448 ديدگاه)

    سلام،صبح همگی بخیر.
    هیچ وقت از تیونینگ و خودروهای تیون شده خوشم نیامده بخصوص هنسی که خیلی زیاده روی میکنه.

    موافقم 2
    مخالفم 6
  4. امیرحسین

    ۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (448 ديدگاه)

    پدال میشه در مورد کامینز،دورامکس و سایر شرکت های انجین ساز یه مقاله بزاری؟

  5. امیرحسین

    ۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (448 ديدگاه)

    جناب احمدزاده،سلام،خسته نباشید.
    بهتر بود پوند رو به psi تبدیل میکردین چون بنظرم همه ی افراد نمیدونن هر پوند چند psi هست،و اینکه بهتر اونجایی که گفته شد کسایی که با پیشرانه های دیزلی آشنا هستند میدونن که ۲۵۰ پوند باورنکردنی باشد،خب یکی چندتا مثال میزدین تا ماکه آشنا نیستیم هم بدونیم.

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Sre

      ۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4 ديدگاه)

      پوند همون PSI هست

    2. Ali

      ۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (295 ديدگاه)

      فکر میکنم پوند رو که گفته همون psi هستش یعنی میزان فشار بر مبنای پوند بر اینچ مربع. که بعضیا همون پوند میگن.

  6. امیر

    ۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    پدال لطفا درباره کامینز مطلب بذار ممنون

  7. کافر مقدس

    ۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    اکثر این داینو ها تخصصی و علمی نیست

    پارسال این بلا سر یک لامبورگینی هم اومده . تو یوتیوب زیاده ماشین هایی که تو داینو منفجر شدن .

    باید ماشین در حال حرکت با برخرد هوا تست بشه تو داینو چیزی به نام عبور هوا رویت نمیشه

    1. شاهرخ

      ۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (338 ديدگاه)

      آره خب توی حرکت موتور ماشین با برخورد هوا سرد میشه ولی روی داینو همچین چیزی نیست

      1. Ali

        ۸ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (295 ديدگاه)

        آره همه موتورهایی که در این حد تیون میشن همین مرحله رو داشتن ولی این یکی دیگه بوست خیلی بالایی داره و هر موتوری دیگه بود شاید با نصف این میزان بوست هم کارش ساخته بود.

      2. Swedish arrogant tiger

        ۸ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1894 ديدگاه)

        هنگام تست روی داینو هم از فن استفاده میشه که تا حدودی این مشکل رو برطرف کنه، که بنظرم بیشتر برای تست های طولانی و ستاپ کردن نیازه، تست های کوتاه مدت نمایشی بنظر نمیرسه نیازی داشته باشن چون تا موتور گرم نشه فن یا کلا جریان هوا عملا بی فایده ست.

  8. حسین دهمرد

    ۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2647 ديدگاه)

    حجم پیشرانه مشخص نشده ولی احتمالا ۶.۷ لیتر حجم داشته باشه. اونم واسه یه پیشرانه دیزلی در مقابل سه هزار اسب بخار حتما فراتر از ده هزار نیوتون متر گشتاور وجود داره. چه سیستم انتقال قدرتی میتونه چنین گشتاور وحشتناکی رو منتقل کنه؟

  9. Farzad

    ۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    یه اتفاق کاملا عادی ، اونم برای یک انجین تیون شده ( اون هم چه تیونی ) ، اون هم دیزل ، انجین نتونسته حرارت و فشار زیاد رو تحمل کنه و با یه انفجار مهیب به کار خودش پایان داده .
    ولی طرف پشماش ریخت ?
    یه اتفاق دیگه ام که تو داینو ممکنه بیفته ترکیدن لاستیک هست .

    1. ناشناس

      ۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (215 ديدگاه)

      فیلم ترکیدن لاستیک هم هست

  10. امیرحسین

    ۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (448 ديدگاه)

    سلام،تشکر از جناب Ali و Sre?

  11. Swedish arrogant tiger

    ۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    “به همین خاطر این پیشرانه ۱۰۰ اسب بخار نیتروژن اکسید را نیز به معجون خود اضافه کرده و قدرت ۳۰۰۰ اسب بخاری را هدف گرفته است”
    منظور از 100 اسب بخار نیتروژن اکسید چیه؟
    یعنی 100 اسب بواسطه نیتروژن به قدرتش اضافه شده؟ تو متن که گفته شد مشخص نیست به چه قدرتی رسید.

  12. AHMET 2002

    ۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1460 ديدگاه)

    باور پذیر نیست
    ۲۵۰ پوند؟
    واقعا که دیوانگی محضه ولی دوس دارم تجربش کنم!

  13. محمد مختاری آذر

    ۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    عجب تست جالبی که فقط نتیجه نداشت

  14. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    من که همچین کاراییو قبول ندارم،ماشین باید درعمل قدرتشو نشون بده نه روی داینو و اینجور چیزا،درضمن دوستان هم اشاره کردن که روی داینو خبری از جریان هوا هم نیست که این باعث میشه بدتر به موتور فشار بیاد و درنهایت شاهد همچین صحنه هایی باشیم…
    بیچاره طرف داخل ماشین سکته کرد!??

  15. شاهین

    ۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    انقدر که بوستش بالا بوده موتور لحظه اخر از اگزوز بجای دود سیاه فقط هوا ازش خارج شد!!!

    1. Mad.z.Max

      ۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1863 ديدگاه)

      آفرین دقیقا منم به همون نگاه کردم، اصلا همچین مقدار بوستی که هیچ، نصفشم واسه من تخیلیه!!

  16. کوشا

    ۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (220 ديدگاه)

    اون راننده بعد انفجار خیلی بی خیال رفتار نکرد؟!!!

    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      بابا اونجا شهاب سنگ هم بخوره مردم بیخیالن،کلا نمی‌دونم آمریکا چرا اینجوریه!

    2. Mad.z.Max

      ۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1863 ديدگاه)

      توی فیلم خودش توضیح داد، گفت اولا محفظه اتاقش کاملا ایمن سازی شده درمقابل انجین، بعدم اینکه گفت این انفجار درمقابل انفجار قبلی موتوری که براش اتفاق افتاده، خیلی کوچیک بوده!!! فک کنم واسه همین نترسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا