اکثر خودروسازان آمریکایی بجای محصولات عضلانی پرقدرت و خط مستقیم روی به تولید خودروهایی اسپورت با هندلینگ خوب که بتوانند با نمونههای اروپایی رقابت کنند آوردهاند؛ اما داج وضعیت متفاوتی دارد. داج چلنجر SRT هلکت هنوز هم به عنوان یک خودروی عضلانی سنتی عرضه میشود. یک پیشرانه بزرگ در جلو، سوپرشارژری جذاب و بدنهای بزرگ و نمادین از جمله ویژگیهای این خودرو هستند.
حتی با قیمت پایه ۵۸۹۹۵ دلاری هلکت آسانترین راه برای لذت بردن از خودرویی با قدرت فراتر از ۷۰۰ اسب بخار است؛ اما جمع کردن این مبلغ هم برای افراد زیادی غیرممکن بوده و بنابراین هلکت همچنان خودرویی الهامبخش برای برند داج خواهد ماند؛ اما وضعیت نمونههای کارکرده چطور است؟ داج خیلی به خاطر حفظ قیمت محصولات خود شناخته نمیشود و بنابراین مدلهای کارکرده هلکت هماکنون قیمت نازلی دارند.
- چرا باید هلکت را بخریم؟!
آیا واقعاً نیازی به توضیح درباره جذاب بودن چلنجر هلکت وجود دارد؟! این خودرو جزو آخرین عضلانیهای رتروی آمریکایی بوده و هلکت هم خودرویی است که مردم دهه ۷۰ میلادی آرزوی آن را داشتند. این خودرو قدرتی بیشتر از سوپرکارهای گرانقیمت عرضه کرده و البته بهای خیلی کمتری دارد. انتقال این قدرت به جاده داستان دیگری دارد اما احساس میکنیم اکثر خریداران هلکت ترجیح میدهند بجای ثبت رکورد در پیست دود کردن لاستیکها را ببینند. اگر شما کلمه خودروی عضلانی را سرچ کنید تصویری از هلکت سبزرنگ را خواهید دید.
- قیمت
قیمت هلکت جدید از حدود ۶۰ هزار دلار شروع میشود اما مدلهای کارکرده از سال ۲۰۱۵ به بعد با قیمت کمتر از ۳۶ هزار دلار هم پیدا میشوند. این خودروها معمولاً کارکرد بالاتر از ۸۰ هزار کیلومتر دارند اما مدلهایی با کارکرد کمتر را میتوان با قیمت حدود ۴۰ هزار دلار پیدا کرد؛ بنابراین شما میتوانید یک چلنجر هلکت کارکرده را قیمت کمتر از بهای چلنجر اسکات پک جدید که تنها ۴۸۵ اسب بخار قدرت دارد بخرید.
- پرفورمنس
بزرگترین نقطه مثبت این خودرو پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار آن با قدرت ۷۰۷ اسب بخار بوده است. داج قدرت این خودرو را به ۷۱۷ اسب بخار افزایش داده اما از آنجایی که ما درباره مدلهای اولیه صحبت میکنیم بنابراین به همان قدرت ۷۰۷ اسبی اشاره داریم. این هیولا شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۷ ثانیهای داشته و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۷ ثانیه طی میکند. یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیرو را به چرخ ها منتقل میکند اما گزینه ۶ سرعته دستی هم وجود دارد.
- کابین
کابین چلنجر آرزوی هیچکسی که آرزوی محصولات لوکس اروپایی را دارد برآورده نخواهد کرد اما هنوز هم تجهیزات لوکس زیادی وجود دارد. صندلیهای چرمی به همراه سیستم تهویه مطبوع و سیستم اطلاعات سرگرمی Uconnect فیات-کرایسلر از جمله این موارد هستند. برخی از پلاستیکها بهطور قابلتوجهی ارزانقیمت هستند و ریشههای اجارهای بودن هلکت را نشان میدهند اما در کل کابین خودرو پذیرفتنی است.
- فضای بار و کابین
علیرغم استفاده از شکل دو درب کوپه چلنجر بهطور قابلتوجهی کاربردی است. سرنشینان عقب فضای پای پذیرفتنی ۸۴ سانتیمتری داشته درحالیکه فضای بار هم ۵۸۹ لیتر فضا دارد. صندلیهای عقب هم تا میشوند تا فضای بیشتری ایجاد شود. البته ما به مصرف سوخت این خودرو اشاره نمیکنیم که اصلاً تعریفی ندارد!
- قضاوت نهایی
داج چلنجر هلکت به خاطر ارائه قدرت زیاد با قیمتی بسیار خوب شناخته شده است. با وجود مدلهای کارکرده زیاد در مدل که بهای کمتر از ۴۰ هزار دلار دارند شما میتوانید قدرتی فراتر از ۷۰۰ اسب بخار را زیر پایتان حس کنید. از داج تشکر میکنیم که آرزوی خودروهای پرقدرت و ارزانقیمت را به واقعیت تبدیل کرده است.
محمد
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹سلطان
Ahmadreza 2002
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹اصلا هر چی شما میگی درست ( در حالی که بدون مبالغه پدال و اعضایش اگه نگیم متخصص ترین حداقل یکی از تخصصی ترین های خودرویی ایران هستن)
اینجا همه الاف و بی سواد و پرخاشگر
چرا شما به این پرخاشگری دامن میزنی؟
اصلا هدف شما از این کامنت چی بود؟
خواسته یا ناخواسته شما با این کامنت به ما ها انرژی منفی منتقل کردیم و این انرژی زنجیر وار منتقل میشه بین افراد
دوست گرامی اگه فرصت کردی کتاب چهار میثاق (اثر یه سرخ پوست تولتک هست)رو بخون یه میثاق داره با عنوان (با زبان خود گناه نکنیم )
امید وارم که روی شما تاثیر بزاره این میثاق
Ahmadreza 2002
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹*کردیم : کردید
Mahdi
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹این باید هیبرید شه
JOJO
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹هیبرید برای هلکت مثل سم میمونه ، یه جوری میشه گفت رسالت این هیولا به غرشای خاص و موتور حجیمشه و اگر یه زمانی هم بخواد هیبرید بشه دیگه اسمش رو هلکت نمیزارن .
به نظرتون اگه هیبرید شه اسمش رو چی میزارن؟؟؟
Moein
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹Hell kitty
سعید(تهران)
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹هیبکت!
Amir.z
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹به شدت موافقم
یه سیستم هیبریدی ملایم برای چهار چرخ متحرک کردن این ماشین هیچ اسیبی به صدا و غرش و ابهت چلنجر نمیزنه. هم پرفورمنس ماشین تو لانچ کردن بهتر میشه هم اینکه تا حدودی از لحاظ مصرف سوخت کاربردی تر میشه. البته فعلا بزرگترین مشکل چلنجر وزن به شدت بالاشه که داج حتما باید یه فکری به حالش بکنه(البته برای نسل بعدش، این نسل که دیگه ارزش سرمایه گذاری نداره)
Muty
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹بنده خدا
خب وزن باطری ها هم که بهش اضافه میشه تازه :-)
سعید سابق
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹دیر نیومدی زود وخوای بری ….!!!!!!؟
OMID
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹نه نه نرووو??
شرت کم
Farzad
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹از شاهین عزیز و سر دبیر پدال درخواست دارم که کامنت این به اصطلاح آسپیران دود کار رو حذف کنن ، چون بی احترامی و توهین به همه ی عشق ماشینای پدال هستش ، با تشکر …
محمد
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹هی اونجا با چنین قیمتا متونن داج چلنجر بگیرن ولی ما تو ایران باید 60 ملیون بدیم که فقط یه پراید سوارشیم
مهدی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹خدایی کامارو قرمز با کاپوت سیاه خیلی خوبه
Enzo
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹اینجا طرف به پارس موتور زانتیا با صدوخورده ای قدرت میگه سلطان. نمیدونم اژدها وارد میشود . بعد این ماشین با هفتصدتا قدرت !!! اگه تو ایران بود این ماشین کار غسالو مردهشور سکه بود فککنم
مانی
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹اگه تو ایران بود واسه خود نمایی از ۴۰تا بیشتر نمیرفت
Car lover
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹دنده ایش دافیه برا خودش
حمید
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹۷۰۰ اسب ، ۰-۱۰۰ ، ۳,۷ ! مصرف و الایندگی بی نهایت ! فقط یه ماشین امریکایی میتونه همچین ترکیب فاجعه ای درست کنه
M.A.S
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹تو ایران چی ؟150 اسب (که اونم مال زیمنس هست) با یه گیربکس افتضاح که از جا بیرون میپره رو یه پلتفرم مال 40 سال پیش صفر تا صد 10 ثانیه حداکثر سرعت 200.با ایمنی زیر صفر و ارزش 700 دلار الان 200 میلیونه. با کیفیت سرسیلندر و ترمز و گیربکس فاجعه و توربو با لگ زیاد اونم روی موتوری با الیاژی که تفاوتی با استانداردش نداره. فقط یه ماشین ایرانی (که فقط داشبوردش طراحی ایران هست و قطعاتش هم از نقاط داغون چین تامین میشه و حداکثر قدرت تولید داخل هم محسوب میشه) میتونه یه همچین ترکیب فاجعه ای درست کنه.
دم هلکت گرم که با گیربکس 10 سال پیش هنوز هم از خیلی اسپرتا قدرتمند تره و قیمت ارزونی داره و همه چیزشم عالیه.
Ahmadreza 2002
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹دوست عزیز نمی دونم شما امریکن فن هستین یا نه اما با این کامت جوریم به صنعت خودرو سازی آمریکا توهین کردید که هیچ کدوم از مخالف هاش تا حالا تو این سایت به خودشون جرات ندادن بکنن
Ahmadreza 2002
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹*جوریم: جوری
امیر
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹دوست عزیز حرف شما صحیح
مطمئنن الان دارید با سوپر اسپرت ها و خودروهای پرفورمنس اروپایی ک تکنولوژی به روزی دارن مقایسه میکنید!
موتوری ک در حال حاظر روی چلنجر هست ، نمونه بهبود یافته موتوری هست ک دهه ۶۰تولید شده! گیربکسشم درسته ک در نوع خودش جز بهترین های دنیا هست اما بازم تکنولوژی بسیار قدیمی داره و همینطور وزن بسیار بالای چلنجر و موارد دیگر!
البته احتمالا شماهم اینارو میدونید!
M.us
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹تنها چیزی که همراه با اسم چلنجر به ذهنت میاد درگ و دود کردن لاستیکه با کیت واید بادی که یه چیز دیگس اگه بودجشو داشته باشی خیلی راحت میتونی اسب بخار و گشتاور بیشتری ازش بیرون بکشی
من ب شخصه عاشق انجین 392 hemi ام?
سینا BMW
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹عجب قیمتی!!!!!!
شاید کمی قطعات مصرفی و استهلاک زیادی داشته باشه ولی وقتی قیمت پایه یا حتی کارکرده انقدر پایین باشه جبران میشه
Farzad
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹این ماسل کار اصیل یه عشقه …
واقعا کسی هست از این اسطوره بدش بیاد ؟
علیرضا
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹خستم آقا خسته . این چیزارو میبینم روانی میشم . یه عشق ماشینم که از بچگی عاشق خودرو بودم اما نهایتا زیر پام یه ۲۰۷ بدون ضبط و سنسوره .
رزیتا
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹نسخه های هلکت پهن پیکرو اسکات پک پهن با گیربکسای هشت سرعته مخصوصاً اگه قرمز رنگ باشه خیلی دوست دارم
Enzo
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹همه اینا منتهی رنگ مشکی با رینگهای مشکی?
Malt hill
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹من چارجر هلکت رو بیشتر از چلنجر دوست دارم.
اگه ماشین کوپه بخرم خودرویی در اندازه های موستانگ مدنظرمه.
Omid622
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹همه رنگش خوبه
میلاد
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹40 هزار دلار؟؟؟؟
برا این؟؟؟
Challenger
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹امیدوارم یه روز بشه بتونم بخرمش.
فرشاد
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹تنها زیر مجموعه بدردبخور فیات
فری
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹چرا دیگه کروک نمیسازن چلنجر کروکش خوب درمیاد از نظر طراحی
Saeed
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹دلتنگ وایپرم
کرایسلر خدا ازت نگذره…….
ماشینی که سلطان موتور جلو ها توی پیسته و هنوزم هست رو توقف تولید کردن…….