دوج

بررسی دوج دورانگو SXT

دوج دورانگو بر پایه پلتفرم متعلق به سال ۲۰۱۱ بنا شده است. نیازی به گفتن نیست که این خودرو زمان زیادی را در بازار سپری کرده و انتظار می‌رود که نسل جدید آن در سال ۲۰۱۸ معرفی شود. اما مدل کنونی چگونه در برابر رقیبان مدرن خود دوام می‌آورد؟

2016 dodge durango sxt
اولین نکته اینکه دورانگو می‌تواند کل خانواده و اسباب و وسایل شما را حمل کند. فضای پای زیادی برای سرنشینان وجود داشته و با دیدن صندلی‌های ردیف سوم می‌توانید به جذاب بودن این خودروی بزرگ پی ببرید. نه‌تنها فضای زیادی برای سرنشینان عقبی وجود دارد بلکه دسترسی به این صندلی‌ها نیز آسان بوده و بر کارایی بالای این خودرو تأکید دارد.

2016 dodge durango sxt
با راندن دورانگو واقعاً متوجه ماهیت بزرگ و نرم آن می‌شوید. برخلاف آنچه که جنرال موتورز با شاسی بلندهای فول سایز خود انجام داده و آن‌ها را سفت‌تر و مستحکم‌تر کرده، دورانگو همانند موج آب روی جاده می‌غلتد و سواری نرمی را ارائه می‌کند. قطعاً این خودرو در پیچ‌های تند اعتمادبه‌نفس وافری را ایجاد نمی‌کند اما لزومی هم نیست که با این خودرو در جاده‌های پرپیچ‌وخم به ماجراجویی پرداخت. چیزی که این خودرو باید تأمین کند راحتی بالا می‌باشد و البته این کار را به خوبی انجام می‌دهد.

2016 dodge durango sxt
اگر دینامیک رانندگی خوب اولویتی اصلی برای شما است پس شاید بهتر باشد که با در نظر گرفتن گزینه‌های خوبی که هندلینگ بالایی دارند اقدام به انتخاب شاسی‌بلند دیگری نمایید. اگر بزرگی و راحت بودن بیش از سرعت برای شما اهمیت دارد پس دورانگو همانی است که دنبالش هستید.

مدل حاضر در تست از نوع دورانگو SXT بود که به‌طور انحصاری با پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری پنتاستار عرضه می‌شود. این پیشرانه توانایی تولید قدرت ۲۹۵ اسب بخاری و گشتاور ۳۹۳ نیوتون متری را دارد. گیربکس ۸ سرعته ی اتوماتیک بکار رفته در دورانگو تعویض‌های نرمی داشته و تردیدی دراین‌باره دیده نمی‌شود.

durango-sxt-gauges
برای افرادی که خواهان قدرت بیشتر در سطوح بالا هستند پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری HEMI با خروجی ۳۶۰ اسب بخاری نیز در دسترس است البته باید تشنگی بالای این پیشرانه را نیز در نظر گرفت.
دورانگو با پیشرانه ۶ سیلندر پنتاستار در سیکل شهری/بزرگراهی در هر صد کیلومتر ۱۳/۹.۴ لیتر سوخت می‌سوزاند که در واقع برای شاسی‌بلندی با این جثه چندان بد نیست.

durango-sxt-interior
درحالی‌که مدل سطح بالای دورانگو Citadel کابینی کاملاً لوکس دارد، این مدل SXT هنوز هم با توجه به وسع خود کابین مناسبی را ارائه می‌کند. صندلی‌های دورانگو نرم و راحت هستند اما در داشبورد و کنسول مرکزی پلاستیک مشکی فراوانی دیده می‌شود. البته ماهیت ساده‌شده‌ی کابین برای انجام عملکردهای فراوان مناسب است.

durango-sxt-center-console
سیستم اطلاعات سرگرمی UConnect با صفحه‌نمایش بزرگ ۸.۴ اینچی در همین مدل در دسترس است اما این شانس را داشتیم که نمونه‌ی کوچک‌تر ۵ اینچی فیات کرایسلر را نیز امتحان بکنیم و باید بگوییم که کارایی آن به خوبی برادر بزرگ‌تر خود است.
صفحه‌نمایش قرار گرفته بین نشان دهنده‌ها نیز طراحی ساده‌ای داشته و عناصر کلیدی را نمایش می‌دهد اگرچه که فاقد رنگ و وضوح صفحه لمسی اصلی است.

durango-sxt-rear-seats

durango-sxt-third-row

durango-sxt-trunk
خودرویی که ما آزمایش کردیم با بهای ۳۳۰۹۵ دلاری در آمریکا به فروش می‌رسد و البته مدل پایه تنها ۳۱ هزار دلار قیمت دارد. این بها اندکی کمتر از فورد اکسپلورر است اما از نیسان پث فایندر کمی گران‌تر است. دورانگوی فول آپشن حدود ۴۵ هزار دلار قیمت دارد و حدود ۷ هزار دلار از گران‌ترین مدل اکسپلورر گران‌تر است. تاپ ترین تریم های پث فایندر نیز در حدود ۴۰ هزار دلار برچسب قیمتی خورده‌اند.
دوج دورانگوی ۶ سیلندر یادآور اولین نسل از شاسی بلندهای بزرگ و راحت است. علاوه بر پیشرانه‌ی نسبتاً اقتصادی ۶ سیلندر شاهد کابین مناسب نیز هستیم و این خودروی بزرگ ثابت می‌کند که محصولی مناسب در دریایی از شاسی بلندهای مدرن و امروزی است.

نقاط قوت: سواری راحت، کابین خوب، فضای زیاد صندلی‌های عقب
نقاط ضعف: عملکرد سنگین در پیچ‌ها، قیمت نسبتاً بالا

مشخصات دوج دورانگو SXT

پیشرانه: 6 سیلندر ۳.۶ لیتری
قدرت/گشتاور: 295 اسب بخار/۳۹۳ نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی: 13/۹.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
قیمت مدل تست شده: 33095 دلار

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. فقط آمریکایی

    ۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    عاشقشم

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۹ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      حجم موتورش خوبه

  2. مجید

    ۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    خوشگل و خشنه مخصوصا تو تین عکس با این رینگ ها

    1. madjid911 GT2

      ۸ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      یکی از بهترین چیزهایی که راجع به ماشین های داج دوست دارم هیکل سنگین و ورزشکاری و بدنه ی محکمشه.
      به نظر من عملکرد سنگین اصلا نقطه ضعف نیست.
      بین ماشین های آمریکایی ماشین بد وزشت نیست.
      فقط سلیقه ها متفاوته.

      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۹ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        افرین مجید

  3. فرزاد لاکچری

    ۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (119 ديدگاه)

    من فورد اکسپلورر رو ترجیح میدم هم شیک تر هم اینکه قیمتش ارزونتر در کل فورد رو بیشتر میپسندم

  4. عیسی

    ۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (72 ديدگاه)

    فقط 33000 دلار….واقعا حسرت برانگیزه.

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۹ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      خودرو امریکایی دیگه
      قیمت های خوب عرضه میشه

  5. سينا

    ۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (87 ديدگاه)

    فقط یک کلام
    خوش به حال آمریکاییها

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۹ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      دمت گرم

  6. حميد

    ۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    چه مشخصات خوبی طرحش هم عالی قیمّت هم مناسب

  7. Sajjad Ahmadi

    ۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    بسیار عالی

  8. PlymouthBarracuda

    ۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (130 ديدگاه)

    قیمتشو نیگاااااااااااا…………….

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۹ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      خیره کننده

  9. ونوم

    ۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    اسمش دوج و لقب دورانگو / گویم به رفیق خود که لتس گو ……. با هم برویمو فیلم ؛ببینیم / لعنت به بن افلکو این ارگو

  10. علی

    ۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (70 ديدگاه)

    من موندم دوج چطور خودشو‌کنترل کرده این با هفتصد هشتصد اسب بخار نداده بیرون ?

    1. Taha Ayoobi

      ۲۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (4321 ديدگاه)

      رعایت حال بقیه رو کرده 😂

  11. مهدی drift

    ۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    قشنگ ترین suv دنیا

  12. mojtabaaston

    ۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (232 ديدگاه)

    عالیه اماحیف وارد مناطق آزاد دیگه نمیشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا