رشد فزاینده بازار پیکاپها در دهه ۹۰ میلادی و سالهای نخست بعد از ۲۰۰۰ موجب شد تا تغییراتی عظیم در بین مدلها و تریمهای پیکاپ در صنعت خودرو رخ دهد و مردم نیز به تدریج شروع به استفاده از این خودروهای کاربردی برای کارهای روزمره کنند. البته مهمترین نوع دومنظوره این نوع خودروها، تراکهای اسپورت بود. تا قبل از آن، پیکاپهایی که بر عملکرد متمرکز بودند، در بازار حاضر بودند؛ ولی وقتی دوج، موتور ۵۰۰ اسببخاری V10 از وایپر را برای پیشرانه رام استفاده کرد و هیولای SRT10 را با گیربکس دستی تولید کرد، شرایط به کلی عوض شد. این خودرو بالاترین سرعت را در بین تراکها به میزان ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت ثبت کرد که هنوز هم پابرجاست.
۲۰۱۵ Dodge Ram 1500 R/T با وجود بهینهسازیها، ظرفیت بالاتر یدککشی و قابلیت خارججادهای، مدلهای جدید هنوز نتوانستهاند بر این حداکثر سرعت فائق آیند. امّا در همین حال، کرایسلر هنوز هم تراکهایی سریع و چابک به شما پیشنهاد میکند. رام ۱۵۰۰ R/T مدل ۲۰۱۵ یکی از مدلهایی است که به رکورد عملکرد گذشتگانش بسیار نزدیک شده است و برای رسیدن به آن، نیازمند ارتقای بیشتر است. شاید زمان آن رسیده تا رام با استفاده از موتور جدید سوپرشارژر هلکت V-8 با ۷۰۷ اسببخار، تحولی در حداکثر سرعت پیکاپها ایجاد کند. ۲۰۱۵ Dodge Ram 1500 R/T تریم R/T مدل ۲۰۱۵ از جهاتی شبیه به یک تراک اسپورت کاملاً آماده است. این خودرو تنها به صورت دیفرانسیل عقب و با کابین استاندارد عرضه میشود و طول بارگیر آن نیز ۱/۹۳ متر است. تنها گزینه پیشرانه، یک موتور ۵/۷ لیتری همی V-8 با قدرت ۳۹۵ اسببخار است که با یک گیربکس 8HP70 هشت سرعته اتوماتیک و نسبت محور عقب ۳.۹۲:۱ همراه میشود. رام ۱۵۰۰ با وزن ۲۳۱۶ کیلوگرمی خود، هرگز یک خودروی سبک محسوب نمیشود. درنظر بگیرید که چرخهای استاندارد ۲۲ اینچی طرح کروم که در لاستیکهای سری ۲۸۵/۴۵ تمامفصل گودیر پیچیده شدهاند، هر کدام وزنی در حدود ۴۱ کیلوگرم دارند. ولی در عینحال، موتور «همی» با گشتاور ۵۵۵/۹ نیوتنمتریاش، پس از فشار دادن پدال گاز کاملاً مسلط نشان میدهد و عملکردی بسیار قابلاحترام در شتاب نشان میدهد. R/T میتواند در مدت ۵/۴ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد و مسافت یکچهارم مایل را در مدت ۱۴/۱ ثانیه با سرعت نهایی ۱۵۹/۳ کیلومتر بر ساعت طی میکند. هر دوی این آمار، بالاتر از شتاب پیکاپهای کنونی دیگر برندها قرار دارند و تنها ۰/۵ ثانیه عقبتر از SRT10 قدرتمند هستند. البته با توجه به محدودیت قانونی که برای R/T درنظر گرفته شده، این خودرو نمیتواند در زمینه حداکثر سرعت رقابت داشته باشد و به ۱۷۰/۶ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. همچنین مسافت توقف ۵۷/۶۱ متری از ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت و شتاب جانبی ۰.76g در تست لغزش در پیچ نشاندهنده شرایطی متعادل در این خودرو هستند؛ خودرویی که نسبت توزیع وزن آن بین جلو و عقب، ۵۴ به ۴۶ است.
با وجود عنوان تراک اسپورت برای مدل R/T، این مدل نیز از همان تنظیمات سیستم تعلیقی استفاده میکند که برای رام ۱۵۰۰ های معمولی استفاده میشود. در نتیجه، علیرغم فاصله محوری کم، کیفیت کلی سواری را شاهد هستیم و تراک میتواند بار و یدک را به ترتیب با وزنهای ۶۲۶ و ۲۲۹۰ کیلوگرم با خود حمل کند. همچنین، مطابق انتظاری که از یک خودروی بزرگ با موتور همی میرود، مصرف سوختی برابر با ۱۵/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر از R/T مدل ۲۰۱۵ مشاهده شد که مانند بسیاری از پیکاپهای V-8 بررسی شده در قبل است. ۲۰۱۵ Dodge Ram 1500 R/T Interior مدل R/T با کابین استاندارد، یک پکیج کوچک و منظم برای یک خودروی فولسایز است که در پارکینگها بسیار مفید است. پشت صندلیها جا برای چند کیسه از وسایل وجود دارد. شما همچنین میتوانید با اضافه کردن آپشن رامباکس به ارزش ۱۲۹۵ دلار، دو صندوق وسایل قفلشونده در عقب صندلیها داشته باشید. ۲۰۱۵ Dodge Ram 1500 R/T Interior رام مدلهای R/T را به عنوان یک عنوان شاخص درنظر نگرفته است؛ ولی مدلهای اسپورتی که با موتور V-8، دیفرانسیل عقب، کابین استاندارد و بارگیر کوتاه همراه میشوند، عنوان R/T به خود میگیرند. قیمتگذاری برای این خودرو با این ویژگیها از ۳۶۲۲۵ دلار آغاز میشود که شامل مدل R/T با کاپوت دریچهدار، چرخهای بزرگ و امکانات مختلف مخصوص تراکهای اسپورت است؛ امکاناتی مانند یک دیفرانسیل با محدودیت لغزش، مخزن سوخت ۲۶ گالنی، ورودی بدون کلید، کیسههوای جلو و کنار، دوربین نمای عقب، سیستم اطلاعات و سرگرمی با صفحه نمایش لمسی ۸/۴ اینچی، گرمکن فرمان، نمایشگر مجموعه ابزارهای دیجیتال ۷ اینچی، انتخاب دنده چرخان، کنسول مرکزی با طول کامل، تنظیم قدرت پدالها، آینههای بغل خودکار و همراه با گرمکن. ۲۰۱۵ Dodge Ram 1500 R/T مخزنهای رامباکس، بالاترین قیمت را در بین آپشنهای به کار رفته در خودروی تست داشتهاند. از دیگر آپشنهای به کار رفته میتوان به پکیج «ترمز و یدککشی» ۶۶۵ دلاری، کاور سهتیکه تانو (۵۰۰ دلار) و پکیج «راحتی» به ارزش ۴۹۵ دلار (نوربالای اتوماتیک، استارت و ورود با مجاورت و برفپاککنهای حساس به باران) اشاره کرد. همچنین یک سی. دی. پلیر یک دیسکه در کنسول (۱۹۵ دلار)، پنجره عقب کشویی (۱۴۰ دلار) و گرمکننده بلوک موتور (۹۰ دلار) از دیگر آپشنهای استفاده شده در این خودرو بودند که قیمت آن را در مجموع به ۴۰۴۳۰ دلار رساندند؛ خودرویی که برای آبوهوای زمستانی آماده شده بود. ۲۰۱۵ Dodge Ram 1500 R/T V8 Engine رام R/T دیگر دارای یک رقیب مستقیم نیست؛ چرا که فورد F-150 ترمور به دلیل انتقال به بدنه تمامآلومینیومی در مدل ۲۰۱۵، از صنعت خودرو خداحافظی کرده است. در همین حال، ترمور از موتور توربوی اکوبوست V-6 استفاده میکرد و کُندتر و گرانتر از رام بود. مدل سیهرا ۱۵۰۰ دینالی با کابین کشیده از جیامسی میتواند تا سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت، شانه به شانه با رام R/T حرکت کند. ولی باید درنظر داشت که این تراک لوکس قیمتی برابر با ۵۵ هزار دلار دارد. در ادامه، مشخصات رام ۱۵۰۰ همی R/T مدل ۲۰۱۵ را مرور میکنیم.
مشخصات:
نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۲ سرنشین، ۲ در تراک.
سلام واقعا عاشق این شرکتم تمام محصولاتش رو دوست دارم شرکتی که به نظر من از تمام شرکت های خودرو سازی بیشتر به سنت های خودش پایبند بوده و اصالت امریکاییش رو حفظ کرده. بیشترین قدرت ها رو با کمترین قیمت در اختیار مشتری میذاره.امسال و مخصوصا این چند ماهه هم که دیگه داج غوغا کرده.این شرکت فک کنم باعث اوج گرفتن فیات-کرایسلر بشه. با ارزوی موفقیت برای شما و داج.
اینجور وانت های غول پیکر دو کابین شون زیبا تره به نظر من اگه موتور هل کت روش بزارن 707 اسب میترکونه ولی بیایم منصف باشیم چند درصد اونایی که رام میخرن از همه ی 707 اسبش استفاده میکنن؟ پس زیادی هم دیگ خوب نیس پیکان و رم مثال خوبی برای این او کلمه ان افراط و تفریط
دوتاشون شاهکارن . ولی خب چون F-150 دو دف هست ، اونو ترجیح میدم . F150 تو آفرود خیلی حرفا برا گفتن داره . البته سلطان و پدر آفرود دنیا جیــپ رو هم فراموش نکنیم ! ♥ 0|||||||0 ♥
به نظر من اگه دو دبفرانسیل و 2کابینشو میزدن و درضمن یه خورده از اسب بخار و گشتاور کم میکردن مثلا 60الب 70تا(چون تو سرعت محدودش کردن پس این همه حجم موتور و تورک به چه کار میاد ؟؟؟؟) در عوض از مصرف بنزینش کم میکردن سلیقه ی امریکایی ها رو کاری بهش ندارم ولی تو کشور ما حقیقتا به شدت کاربردی میشد و حتی ادم هایی با سخت ترین سلیقه ها را خداقل برای 5سال راضی نگه میداشت البته اینا نظر من بود.فارق از اینا حقیقتا زیباست
فرید
۱۳ شهریور ۱۳۹۳این ماشین رو موتور ترند بهترین وانت سال انتخاب کرده ولی من باشم پیشرانه eco dieselرو با مصرف 11.2لیترگازوئیل انتخاب میکنم
حاج حسن
۱۳ شهریور ۱۳۹۳اینا چیه میزنن، این اگه تونست با پراید وانت رقابت کنه :|
این وانته یا تانک، با این میشه رفت جنگ،خدایشش بد ابهتی داره
ASTON MARTin
۱۳ شهریور ۱۳۹۳تو آمریکا راننده هم باشی از شغلت لذت میبری
خدایا کاش مام شیطان بزرگ میبودیم تا میتونستیم ازین چیزا لذت ببریم :|
فریا
۱۳ شهریور ۱۳۹۳جــهانخواره دیـگه :-D
میخوامش شدیــد .
ali97
۱۳ شهریور ۱۳۹۳سلام
واقعا عاشق این شرکتم
تمام محصولاتش رو دوست دارم
شرکتی که به نظر من از تمام شرکت های خودرو سازی بیشتر به سنت های خودش پایبند بوده و اصالت امریکاییش رو حفظ کرده.
بیشترین قدرت ها رو با کمترین قیمت در اختیار مشتری میذاره.امسال و مخصوصا این چند ماهه هم که دیگه داج غوغا کرده.این شرکت فک کنم باعث اوج گرفتن فیات-کرایسلر بشه.
با ارزوی موفقیت برای شما و داج.
Saeed.shariati
۱۳ شهریور ۱۳۹۳اینجور وانت های غول پیکر دو کابین شون زیبا تره به نظر من
اگه موتور هل کت روش بزارن 707 اسب میترکونه
ولی بیایم منصف باشیم چند درصد اونایی که رام میخرن از همه ی 707 اسبش استفاده میکنن؟
پس زیادی هم دیگ خوب نیس
پیکان و رم مثال خوبی برای این او کلمه ان
افراط و تفریط
انزو
۱۳ شهریور ۱۳۹۳درسته این قوچ امریکایی ابهتی داره ولی باید قبول کرد جلوی وانت پراید کم میاره!!!!لامصب وانت پراید رو میشه گذاشت پشت این رفت سفر
e36
۱۳ شهریور ۱۳۹۳dodge ram = Like
ford F150 = dislike
رضا ... فقط بنز
۱۳ شهریور ۱۳۹۳داداش این چیزا عشق امریکایی هاست
ما نظر ندیم بهتره مسلما سلیقه ما با اونا فرق داره…
فریا
۱۳ شهریور ۱۳۹۳دوتاشون شاهکارن . ولی خب چون F-150 دو دف هست ، اونو ترجیح میدم . F150 تو آفرود خیلی حرفا برا گفتن داره . البته سلطان و پدر آفرود دنیا جیــپ رو هم فراموش نکنیم !
♥ 0|||||||0 ♥
hadi
۱۳ شهریور ۱۳۹۳من با قیافه ی فورد بیشتر حال میکنم. اما اینم خیلی هیولاست
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱۳ شهریور ۱۳۹۳تو پیکاپ ها و وانت ها رام 1500 رو خیلی دوست دارم به خصوص جلو پنجرش.
MohammadTSR
۱۳ شهریور ۱۳۹۳باحاله
محسن
۱۳ شهریور ۱۳۹۳Ram R/T 1500 —
G63 6*6 +++
ali97
۱۳ شهریور ۱۳۹۳هر دوشون عالین
ولی رقیب هم نیستن
Ahmad..F12
۱۳ شهریور ۱۳۹۳دوست عزیز G63 6*6 خودرویی خاص و بی رقیبه تو کلاس خودش
http://www.roadmag.co.uk/wp-content/uploads/2014/05/mercedes-benz-g63-amg-6×6-5.jpg
esi
۱۳ شهریور ۱۳۹۳حرف نداره . چه اگزوزهای
datsun
۱۳ شهریور ۱۳۹۳فورد F150، تویوتا توندرا، نیسان تیتان
reza
۱۳ شهریور ۱۳۹۳عجب موتوری
علی
۱۳ شهریور ۱۳۹۳غولیه واسه خودش این کلاس خودرو واسه افرادی که با کارشون جوردرمیاد عالی هست عالی.
ReZa
۱۳ شهریور ۱۳۹۳حرف نداره از داخلش خییییلی خوشم اومد مخصوصا کیلومترشمارومانیتورش خوشم اومد بیرونش هم طراحی خیلی خوب وزیبایی داره.
امید
۱۳ شهریور ۱۳۹۳ماشین بزرگ و زیبایی هست مصرفشم به اندازه گاریهای منتاژی وطنیه البته این با این وزن و شتابش حقم داره این مصرف سوختو داشته باشه
احمدرضا
۱۳ شهریور ۱۳۹۳وانت عالیه
Ahmad..F12
۱۳ شهریور ۱۳۹۳انیس جان ممنون
گشتاور و شتاب خوبی داره
مجتبی (ساروی)
۱۳ شهریور ۱۳۹۳به نظر من اگه دو دبفرانسیل و 2کابینشو میزدن و درضمن یه خورده از اسب بخار و گشتاور کم میکردن مثلا 60الب 70تا(چون تو سرعت محدودش کردن پس این همه حجم موتور و تورک به چه کار میاد ؟؟؟؟) در عوض از مصرف بنزینش کم میکردن سلیقه ی امریکایی ها رو کاری بهش ندارم ولی تو کشور ما حقیقتا به شدت کاربردی میشد و حتی ادم هایی با سخت ترین سلیقه ها را خداقل برای 5سال راضی نگه میداشت البته اینا نظر من بود.فارق از اینا حقیقتا زیباست
مصطفی
۱۳ شهریور ۱۳۹۳707 اسب بخار؟!؟!؟!؟!
احمد
۱۴ شهریور ۱۳۹۳تویوتا تاندرا رو به این ترجیح میدم
amir ali
۱۵ شهریور ۱۳۹۳کلا داج یه چیز دیگه است قیمت های محصولاتش با مشخصات اونها جور در نمیاد. به نظرتون چرا ؟
مهدی
۲۳ شهریور ۱۳۹۳تنها چیزی که تو داج باارزشه لذت سواریه. بهترینه