در استراتژی پنج سال آیندهٔ گروه خودروسازی فیات-کرایسلر که بهتازگی توسط رئیس این گروه یعنی سرجیو مارکیونه اعلام شده است، برند رم که خود در اصل بخشی از دوج است، جایگاه ویژهای دارد. در همین ارتباط، مدیرعامل برند رم یعنی آقای «مایک منلی» که همزمان مدیریت جیپ را هم بر عهده دارد، در نشست اعلام استراتژی پنج سال آینده گروه فیات-کرایسلر، برنامههای آیندهٔ رم را اعلام کرده است. در این استراتژی پنجساله، رم قصد دارد چندین محصول جدید را تولید کند که یکی از آنها مدلی قدرتمند بنام ۱۵۰۰ TRX است که برای رقابت مستقیم با فورد F150 رپتور راهی بازار خواهد شد.
مهمترین نکتهای که در مورد این پیکاپ عملکرد بالا گفته شده این است که رم ۱۵۰۰ TRX به پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ مجهز خواهد بود که طبق گزارشها، همان پیشرانهٔ مورداستفاده در مدلهای چارجر و چلنجر هلکت بوده و بنابراین ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. اگر این موتور در TRX هم همین قدرت را داشته باشد، این تراکِ قدرتمند، عملکرد بالاتری نسبت به فورد رپتور با پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری توئین توربوی ۴۵۰ اسب بخاری خواهد داشت. البته در این رابطه تنها چالش دوج این است که بتواند قیمت رم TRX را در همان حد قیمت فورد رپتور حفظ کرده و از افزایش آن جلوگیری کند.
رم ادعا کرده است که یکی از دلایل ساخت مدل TRX این است که میانگین قیمت محصولات برند خود را افزایش دهد. به گفتهٔ منلی، قیمت فورد F150 رپتور ۲۸ هزار دلار بیشتر از میانگین قیمت پیکاپهای این سگمنت است و رم هم میخواهد چنین وضعیتی داشته باشد؛ اما رم ۱۵۰۰ TRX علاوه بر فورد F150 رپتور، در بازار باید با شورلت سیلورادو Z71، جیامسی سییرا AT4 و تویوتا تاندرا TRD Pro هم رقابت کند. اگر نسخهٔ تولیدی این خودرو به نمونهٔ کانسپت آن وفادار باقی بماند، باید دارای دماغهای تهاجمی با محافظ بخش زیرین و دو قلاب در طرفین سپر باشد. علاوه بر این، رم TRX میتواند به یک نوار LED روی سقف، لاستیکهای آفرود گلگیرهای برجسته و قسمت بار سفارشی مجهز باشد؛ اما رم از زمان معرفی این پیکاپ حرفی نزده است.
اما علاوه بر این مدل عملکرد بالا، رم قصد دارد با ساخت یک پیکاپ متوسط جدید، به رقابت با فورد رنجر و شورلت کلرادو بپردازد. این در حالی است که رم بعد از خاتمهٔ مدل داکوتا در سال ۲۰۱۱، پیکاپی کوچکتر از ۱۵۰۰ در سبد محصولات خود نداشته است اما حالا قصد دارد پس از چند سال بار دیگر به بخش پیکاپهای میان سایز بازگردد. البته فعلاً اطلاعاتی در مورد این پیکاپ متوسط منتشر نشده و معلوم نیست که آیا داکوتا نام خواهد داشت یا نه و صرفاً گفته شده این خودرو تا سال ۲۰۲۲ به بازار خواهد آمد.
هرچند در ایالاتمتحده، پیکاپها ۸۴ درصد از فروش رم را تشکیل میدهند، اما در مناطقی مانند اروپا و آسیا، ونها خودروهای پرطرفدارتری هستند. به همین دلیل رم قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ نسل کاملاً جدید ون کوچک شهری پرومستر سیتی را هم به بازار عرضه کند اما فعلاً برنامهای برای ساخت نسل جدید ون بزرگتر پرومستر وجود ندارد.
علاوه بر این، در برنامهٔ پنج سال آیندهٔ رم، ساخت نسل جدید پیکاپ سنگین فول سایز یا همان هِوی دیوتی هم وجود دارد که شامل مدلهای ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ میشود. گفته شده این خودرو در سال ۲۰۱۹ به بازار خواهد آمد؛ اما غیر از ساخت این مدلها، رم قصد دارد در سال ۲۰۲۱ تکنولوژی رانندگی خودکار سطح دو را برای تعدادی از محصولات خود همچون مدل ۱۵۰۰ ارائه کند. با وجود این تکنولوژی، خودرو میتواند بهصورت خودکار فرمان، شتاب گیری و ترمزها را کنترل کند اما بااینحال راننده هنوز هم باید به جاده توجه داشته باشد زیرا این سیستم لزوماً قادر به تشخیص تمامی خطرات جاده نخواهد بود.
ایمان
۱۷ خرداد ۱۳۹۷TRX1500 و دیگر هیچ .
تیاگو
۱۷ خرداد ۱۳۹۷جیپ و رم چه می کنند!!!
Alireza
۱۷ خرداد ۱۳۹۷حیف که جلو پنجره صلیبی رو گذاشته کنار
حمیدرضا
۱۸ خرداد ۱۳۹۷دلیل این که در اسیا و اروپا تراک ها کمتر مورد توجه هستن وجود وسایل نقلیه سبک تجاری بیشتر و همین طور قیمت بالاتر سوخت و قدرت اقتصادی کمتر مردمان این کشورها نسبت به امریکایی ها هست
مردم امریکا ششمین مردم جهان از نظر سرانه درامد نسبت به جمعیت هستند و کشورهای بالاتر از اون یا خیلی کوچکن یا روی دریای نفت خوابیدن