چند وقتی است که خبر میرسد دوج قصد دارد نسخهای ویژه و کاملاً قدرتمند از چلنجر را با نام دمون معرفی کند و تاکنون تیزرهای زیادی هم از آن منتشر شده است؛ اما بهتازگی یک نمونهٔ در حال آزمایش از این خودرو بدون هیچگونه پوششی دیده شده است که بهترین نما از ماسل کار آیندهٔ دوج را نشان میدهد. قسمت بیرونی این خودرو به رنگ نقرهای است درحالیکه کاپوت و سقف آن مشکی مات هستند.
علاوه بر این، گلگیرهای برجسته، دریچهٔ بزرگ روی کاپوت و رکابهای جانبی مشکیرنگ نیز از دیگر موارد قابلذکر در نمای بیرونی چلنجر دمون هستند. این دریچهٔ کاپوت بکار رفته در چلنجر دمون بزرگترین دریچهای است که تاکنون در یک خودروی تولیدی بکار رفته است. با توجه به این تغییرات بیرونی، به نظر میرسد این خودرو در قسمت آیندهٔ سری فیلمهای سریع و خشن یعنی قسمت هشتم بکار رود چراکه در ماه ژانویه کلیپی از این فیلم منتشر شد که در آن یک چلنجر با همین مشخصات ظاهری دیده میشد.
اما در حال حاضر چیزهایی که در مورد چلنجر دمون میدانیم این است که این نسخه نزدیک به ۱۰۰ کیلوگرم سبکتر از چلنجر هلکت خواهد بود و احتمالاً در زیر کاپوت آن نیز پیشرانهای با قدرتی بیش از ۷۰۷ اسب بخار قرار خواهد داشت. علاوه بر این، گفته شده که دمون برای مسابقات درگ آمادهتر از هلکت خواهد بود چراکه این مدل به لاستیکهای رادیال ویژهٔ درگ مجهز خواهد بود و برای اولین بار نیز یک سیستم مکانیکی/الکترونیکی درگ در آن استفاده شده که تعلیق را خاص مسابقه تنظیم میکند.
همچنین در چلنجر دمون یک مبدل گشتاور بروز شده بکار رفته و نسبت دندهٔ محور عقب آنهم تغییر کرده است که شتابی عالی را برای آن پدید میآورد. رونمایی از این دوج چلنجر خاص و ویرانگر در نمایشگاه خودروی نیویورک صورت خواهد گرفت.
در همین حال، با نگاه به تصاویر جاسوسی و تیزرها و همینطور استفاده از فتوشاپ، رندری از چلنجر دمون طراحی و منتشر شده است که نتیجۀ این تلاش را در اینجا مشاهده میکنید.
سید علیرضا
۸ اسفند ۱۳۹۵.
چلنجر خیلی خوشگله و نسبت به قیمتش واقعاً می ارزه
چون شتاب و قدرت وحشتناکی داره و امکانات خوبی در اختیار راننده می گذاره
و از همه مهمتر محصول کارخانه با اصل و نسبه
reza
۸ اسفند ۱۳۹۵خیلی دوس داشتم سوپرچارجرش جا نشه و از کاپوت بزنه بیرون…معرکه می شد..
(ali (CHEVY NOVA
۸ اسفند ۱۳۹۵اخ جونم داره میاد
من نمیدونم دوج چطور میتونه این همه دلبری کنه
امروز رو میخوام به معرفی 2 تا از موتورهای سری b کرایسلر در دهه ی 60 و 70 بپردازم که رو محصولات دوج و پیلیموت استفاده میشدن
موتورهای سری b کرایسلر عبارت بودن از
350 . 361 . 383 . 400 . 413 . 426 .0 44
موتور 426 سوپر استوک در 1963 رو پیلیموت فیوری با کاربراتور 4 دهنه میتونست 380 اسب قدرت و در موتورهای 426 که 2 عدد کاربراتور 4 دهنه داشتن تا 415 اسب قدرت تولید بکنه
موتور 426 توسط تیم تیونینگ رم چارجرز در دهه ی 60 بسیار استفاده شده بود
موتور 426 در 1970 قدرتش به مرز 600 اسب هم رسید و باعث حیرت یکی از مهندسان ارشد پونتیاک شد که در اون زمان از خط تولید این موتور دیدن کرد
اما موتور 413
موتور 413 مکس ودج دوج یکی از قوی ترین موتورهای دوج بود در اوایل دهه ی 60
در 1959 قدرت موتور 413 به 380 اسب میرسید با 2 عدد کاربرات 4 دهنه
در 1960 قدرت این موتور کمی افت پیدا کرد و به 375 اسب رسید با 2 عدد کاربرات 4 دهنه
در 1962 تا 1965 قدرت این موتور با 1 عدد کاربرات 4 دهنه به 340 اسب میرسید و گشتاور 480 نیوتونی داشت اما همین موتور در این سال با 2 عدد کاربراتور 4 دهنه 380 اسب قدرت و 525 نیوتن گشتاور تولید میکرد
.
(ali (CHEVY NOVA
۸ اسفند ۱۳۹۵لازم به ذکر هست که موتور 426 دوج در اوایل دهه ی 60 با نام ((مکس ودج)) شناخته میشد و از حدود سال 1966 به بعد نام ((همی )) شناخته شد
موتور 426 به قدری قدرتمند و موفق ظاهر شد که هنوز هم بعد 55 سال از معرفیش هنوزم در ماشینهای که برا درگ جم میشن استفاده میشه
برادر دوقلوی موتور 426 دوج موتور 440 هستش
موتور 426 حجمی برابر با 7.2 لیتر داره و در دهه ی 60 یا 2 عدد کاربراتور 4 دهنه هم عرضه میشد اما در دهه ی 70 فقط با 1 عدد کاربرات 4 دهنه عرضه شد
نکته دیگه هم در مورد موتور 413 بگم که این موتور در قوی ترین نوعش تا 420 اسب هم قدرت داشته در حالت استاندارد
farshid omidfar
۸ اسفند ۱۳۹۵از امروز شروع میکنم عبادت و راز و نیازو کمک به خلق خدا تا اگه رفتیم اون دنیا حداقل ببرنم بهشت یه چلنجر دمون اونجا سوار شم فک کنم تنها راهم همینه :)
AK_007
۸ اسفند ۱۳۹۵ظاهرا چلنجر دیمِن تنها شیطونیه ک جاش تو بهشته!
(Demon =شیطان)
(ali (CHEVY NOVA
۸ اسفند ۱۳۹۵farshid omidfar کار خوبی میکنی داداش
منم میخوام شروع کنم به انجام کار ثواب که اون دنیا برم بهشت و از خدا بخوام که به پاس کارهای خیری که انجام دادم خدا یدونه dodge 330 1963 بهم بده که بهشت رو باهاش به اتیش بکشم
Mahdi DODGE
۸ اسفند ۱۳۹۵فرشید باهات موافقم
یه چلنجر با سوپر چارجر بیرون زده بهم بدن چیز دیگه ای نمیخوام
علی
۸ اسفند ۱۳۹۵من که قطعا میرم جهنم هلکت سوار شم….
(ali (CHEVY NOVA
۸ اسفند ۱۳۹۵همه میرن جهنم که عذاب ببینن
ما میریم جهنم برا عشق و حال و چلنجر سواری
رفقا قرار ما جهنم میبینمتون
اقای 918
۸ اسفند ۱۳۹۵دلربا …………………..
توی یه مجله خوندم بین خانوما هم ( امریکایی ) خیلی طرفدار داره ………………….
(ali (CHEVY NOVA
۸ اسفند ۱۳۹۵اقای 918 عزیز
داداش امریکایی بین کی طرفدار نداره؟؟؟؟؟
ماشین امریکایی همه رو به خودش جذب میکنه
این چندتا اسمی رو که میگم تو اینترنت سرچ کنید خودتون متوجه میشید
1978 pontiac firebird
dodge dart 1962
ford torino 1969
cadillac eldorado 1956
chevy impala 1964
و ,…………………….
ماشین امریکایی چه کلاسیکش چه جدیدش یعنی عشق
madjid
۸ اسفند ۱۳۹۵اینایی که گفتی +
Chevy Chevelle SS
Plymouth Hemi cuda
Oldsmobile Tornado 1970
(ali (CHEVY NOVA
۸ اسفند ۱۳۹۵مجید با این مدلهایی که تو هم اضافه کردی رسما تیر خلا صی بهم شلیک کردی
البته ماشینهای زیادی بودن که نام ببرم ولی خوب نشد همه رو بگم
madjid
۸ اسفند ۱۳۹۵علی تو بهترین ها رو گفتی.
منم ۲ مدل از پیش خودم بهش اضافه کردم.
میدونم ۱۰۰۰ تا ماشین امریکایی میتونستی نام ببری.
Daniel
۸ اسفند ۱۳۹۵حاج علی پونتیاک GTO مدل 1965فراموش نشه خواهشا. تعصب خاصی روی این ماشین و chevelle ss دارم.
(ali (CHEVY NOVA
۸ اسفند ۱۳۹۵Daniel جان کجایی داداش کم پیدایی
اخ گفتی پونتیاک gto
اسم پونتیاک gto میاد ستون های ساختمان مرکزی جنرال موتورز به لرزه میوفته از عظمت اسمش
چطور پونتیاک اون ماشین رو ساخت خدا عالمه
chevelle ss هم که دیگه در وصف نمیگنجه
Daniel
۸ اسفند ۱۳۹۵حاج علی گرفتارم ولی هرموقع بیکار بشم به سایت سر میزنم. نظراتت و تاریخچه ای که از ماشینا میگی معرکس.
همیشه کامنت بزار برامون.
پدال عزیز هم فرستادتم بلک لیست.نظراتمو حذف میکنه نمیدونم چرا؟ ؟؟؟
ولی از این حرفا بگذریم پونتیاک gto رو عشقه.
(ali (CHEVY NOVA
۸ اسفند ۱۳۹۵Daniel عزیز
خوشحالم که تاریخچه ها مورد توجه شما قرار گرفته
AK_007
۸ اسفند ۱۳۹۵علی جان ماشینایی که شما گفتی اسپرت و عالی بودن و هستن
ولی در کنار اینها ماشینای لوکس اون دوران اصلا فضا پیما بودن!
کادیلاک فلیت وود ۱۹۸۲
یا الدرادو مدل ۱۹۷۸
و به قول شما عشق بنده لینکلن کنتیننتال مارک V 1977
(ali (CHEVY NOVA
۸ اسفند ۱۳۹۵AK_007 عزیز
صحبت شما درسته دوست من
بخاطر شما چندتا ماشین لوکس هم میگم
cadillac fleet wood 1958
1957 chrysler imperial
packard clipper 1955
ASTON
۸ اسفند ۱۳۹۵به نظرم دهه 70 عصر طلایی ماشینهای امرکایی بود که بی نظیر و بی همتا بودند مخصوصا چلنجر های اون موقعه ولی انصافا با احساس ترین ها ماشینهای دهه 50 هستند
وقتی کوبا رابطه خودش رو با آمریکا از سر گرفت ماتم گرفتم که خدایا ماشینهای کلاسیکی که تو کوبا هستن چی میشن آخه
حمیدرضا
۸ اسفند ۱۳۹۵امیدوارم یکم تو یسیستم انتقال قدرتم تقویت بشه که جلو هایپرکارای اروپایی قد علم کنه اونم با نصف قیمت
madjid
۸ اسفند ۱۳۹۵.
احتمالا منظورت از ” هایپرکار” همون “سوپراسپرت” بود .
برای اون کار قبلا هم یک ماشین از سوی جنرال موتورز به بازار معرفی شده که میتونه سوپراسپرت هایی با 2 تا 3 برابر قیمت خودش رو شکست بده ،
شورلت کوروت Z06 با 650 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور ، همون ماشینی که در درگ سال 2015 موتورترند قهرمان شد.
یه نگاه به رده بندی کارانددرایور بندازی ، شورلت کوروت Z06 الان بالاتر از پورشه 911 ، مکلارن 570S ، مکلارن 570GT ، آئودی R8 ، بنز AMG-GTS ، آکورا NSX ، نیسان GTR و جگوار تایپ F قرار گرفته .
قیمت شورلت کوروت Z06 از 80/000 دلار شروع میشه در حالی که ماشین هایی که در رتبه های بعدی قرار دارن از 160/000 دلار قیمت میخورن.
(ali (CHEVY NOVA
۸ اسفند ۱۳۹۵مجید درست میگه
کوروت با قیمت نهایت 100/000 دلاریش تونسته خیلی از ماشینهایی رو که تا 2 برابر و حتی 3 برابر قیمت کوروت رو داشتن شکست بده یا پا به پای اونها رقابت کنه
ASA
۸ اسفند ۱۳۹۵ماشین رویاهام بالاخره به واقعیت بدل شد!
همیشه آروزی همچین ظاهری داشتم
Shahin us cars
۸ اسفند ۱۳۹۵عاشقانه همه امریکایی یارو دوست دارم ولی تو بحث اسپرت و ماسل اول دوج چه وایپر چه چلنجر
shirko
۸ اسفند ۱۳۹۵ماشینی که تونسته به خوبی اصالتشو حفظ کنه
امید
۱۲ اسفند ۱۳۹۵Doodge FoR EveR