دوج وایپر مشهور و پرافتخار در تاریخ ۳۱ آگوست ۲۰۱۷ برابر با ۹ شهریور ۱۳۹۶ خاتمه خواهد یافت. این خبر را مدیر طراحی فیات-کرایسلر «Ralph Gilles» در نمایشگاه شیکاگو اعلام کرد و همچنین گفت که مدلهای سال پایانی این سوپراسپرت همگی فروخته شدهاند. حتی در ماه اکتبر گذشته دوج به دلیل تقاضای بالا برای وایپر مدل ۲۰۱۷ مجبور به توقف موقت پذیرش سفارش خرید آن شد و خریداران رقابت بسیار سختی برای سفارش وایپر با یکدیگر داشتند.
این در حالی است که دوج اواسط سال گذشته به مناسبت توقف تولید وایپر نسخههای ویژهای از این سوپراسپرت دوستداشتنی را نیز معرفی کرد که شامل چهار نسخهٔ ویژهٔ تولید میشوند. اولین نمونهٔ این مدلها، GTS-R نام دارد. این مدل برای یادبودی از وایپر GTS-R GT2 مدل ۱۹۹۸ ساخته شده و رنگ بیرونی آن مشابه همان وایپر ۱۹۹۸ طراحی شده است. از این نسخه تنها ۱۰۰ دستگاه ساخته میشود.
سه نسخهٔ ویژهٔ دیگر وایپر نیز شامل نمونههای VooDoo II Edition ACR که ۳۱ دستگاه از آن ساخته میشود، Snakeskin Edition GTC که ساخت ۲۵ دستگاه از آن برنامهریزی شده است و Dealer Edition ACR میشود که از آخری هم تنها ۳۳ دستگاه ساخته میشود.
Sina
۲۳ بهمن ۱۳۹۵اسطوره های ژاپنی که تموم شدن حالا این عجل اومده سراغ اسطوره های آمریکایی ? کلا خاطرات خودرویی بچگیمون دارن محو میشن ☹️ ولی این اسطوره ایرانیان پراید هست که جاودانست ?
Nima
۲۳ بهمن ۱۳۹۵وایپر ایشالا با یه نسل جدید و پلت فرمى از فرارى یا آلفا برمیگرده که مطمئنم عالیه. فقط خداوکیلى موتورش رو از ۸ سیلندر کمتر نکنن صلوات
alpha
۲۳ بهمن ۱۳۹۵حیف از وایپر ?
امیدوارم با یک پلت فرم و نسل جدید برگرده
اما خداوکیلی وایپر در اوج خداحافظی کرد.
با مدل ACR رکورد همه ی پیست ها رو شکست و بعد توقف تولید شد.
اسطوره های ژاپنی هم محو نشدن. NSX که مثل شیر برگشته. GT-R هم که با قدرت تمام حضور داره و نسل جدیدش هم تا قبل از 2020 احتمالا معرفی بشه، GT86 رو داریم. تویوتا Supra که صدای قدم هاش رو میشنویم. سری RX مزدا هم مطمئنم معرفی خواهد شد. چون مزدا بدون سری RX در بین محصولاتش نمیتونه راحت باشه. فقط ماشین های دوست داشتنی میتسوبیشی موندن ، که مسائلی مثل کمبود بودجه برای هر شرکتی پیش میان، فقط نباید بذاری این بحران ها کمرت رو بشکنن و از بین ببرنت. که خوش بختانه میتسوبیشی اجازه ی همچین چیزی رو نداد.
وایپر هم دیر یا زود بر میگرده.
audi sq7
۲۳ بهمن ۱۳۹۵در هر صورت موتورش باید دوباره طراحی شه.این موتورش بیش از حد سنگین و پر مصرف هست 10سیلندر با حجم 8.3 لیتر. وایپر در کنار بوگاتی با حجم 8 لیتر از پر حجم ترین ماشین ها هستند.
فقط امیدوارم که فیات بهترین طراحی و پلت فرم برای این افعی انجام بده . البته تنفس طبیعی باشه
سردار
۲۳ بهمن ۱۳۹۵فیات همه رو داغون کرد
Mahdi DODGE
۱ اسفند ۱۳۹۵چلنجر خوب پیشرفت کرده
اما وایپر نابود شد
اما کاش با وایپر این کارو نمیکرد
ناراحت شدم????
mohammadrr
۲۳ بهمن ۱۳۹۵عاقا یکی یه لطفی بکنه بره به این مدیره فیات-کرایسلر بگه نکن این کارو ??
Reza
۲۳ بهمن ۱۳۹۵یعنی آخرت درخواست صادقانه!!!!
Shahin us cars
۲۳ بهمن ۱۳۹۵چقدر زیباست این ماشین وقتی از جلو میبینی انقدر پهنو و پر ابهتو خشنه که حد نداره تو دبی دیدم یه بچه 18 ساله عرب نشسته بود پشتش ??… پر قدرت ترو زیباتر بر میگرده قبلا هم دوج این کارو کرده بود بعد 3 سال دوباره تولید شد
American Arash
۲۳ بهمن ۱۳۹۵وایپر 100% برمیگرده
چون دوج باید بلاخره یه جوابی برای فورد gt و کوروت داشته باشه
فقط امیدوارم اصالتش رو حفظ کنه و با یه موتور پرقدرت تنفس طبیعی و فقط موتور جلو تولید شه
و 100 البته نسل کوروت موتور جلو نیز همچنان پا برجا باقی بمونه
یاسین
۲۳ بهمن ۱۳۹۵خدا کنه با یه پلتفرم جدید هرچه زودتر برگرده حیف وایپر با اون موتور V10 که وقتی چه چه میزد با روح هر اهل ماشینی عشق بازی میکرد
RX های وحشی مزدا و جایگزینی برای لنسر سامورایی میتسوبیشی ماشین هایین که خیلی منتظرشونیم فکر کن سر این اشتراک گروه نیسان رنو با میتسوبیشی میتسوبیشی و نیسان واسه جایگزین لنسر سر پلترفم فنیش با هم کار کنن اخ اخ چه اعجوبه ای از اونور بیاد بیرون
Parsa
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ظلمی که سرجیو مارکیونه در حق خودرو دوستا و صنعت خودروسازی کرد داعش با عراق و سوریه نکرد
سعید(تهران)
۲۳ بهمن ۱۳۹۵جزو نسل آخر ماشینایی بود که رانندگیش کار هر کسی نیست! اگرم برگرده قطعا خیلی رامتر و لایت میشه، گریزی از تغییر دوران نیست…
GOD BLESS AMERICA
۲۳ بهمن ۱۳۹۵مگه هنوز تولید میشه =-O !!!
بابا ما کلی عزاداری کردیم.