تولید داج گرند کاروان ظاهرا در ۲۲ می سال ۲۰۲۰ خاتمه خواهد یافت. فیات-کرایسلر این خودرو را در ویندسور کانادا یعنی جایی که مدلهای پاسیفیکا و وویاجر هم ساخته میشوند روی خط تولید میبرد.
یکی از مدیران شرکت تحلیل بازار AutoForecast Solutions میگوید:
احتمالاً فیات-کرایسلر برای مدل سال ۲۰۲۰ خود تغییراتی در محصولات خواهد داد و مشتریان وویاجر جدید را انتخاب خواهند کرد.
رسانهها با فیات-کرایسلر برای روشن ساختن ابعاد مختلف این خبر تماس گرفتهاند و سخنگوی این شرکت اعلام کرده است:
تولید گرند کاروان پایان نیافته و ما هیچ اطلاعیه ای دربارهی خاتمه تولید این خودرو منتشر نساختهایم. سیاست ما این است که دربارهی برنامههای تولید آتی خود اظهارنظری نداشته باشیم.
کرایسلر وویاجر جدید نقش گرند کاروان به عنوان جایگزین ارزانتر پاسیفیکا را بر عهده خواهد گرفت. وویاجر قیمت پایهی ۲۸۴۸۰ دلاری داشته و تریم فول تر LX با قیمت ۳۱۲۹۰ دلار در دسترس خواهد بود. البته مدل پرچمدار LXI مختص خریداران سازمانی خواهد بود.
قوای محرکهی وویاجر مشابه پاسیفیکا بوده و بنابراین پیشرانهی ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری آن قدرت ۲۸۷ اسب بخاری و گشتاور ۳۵۵ نیوتون متری دارد. نیروی این پیشرانه از طریق گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل میشود.
نسل فعلی گرند کاروان به عنوان خودروی مدل سال ۲۰۰۸ معرفی شده ولی فروش آن در آمریکا همچنان بالاست. فیات-کرایسلر تا ژوئن سال ۲۰۱۹ فروش ۷۱۹۴۷ دستگاهی داشته درحالیکه فروش پاسیفیکا در همین بازه زمانی ۴۸۵۲۷ دستگاه بوده است.
NAVID۰۰۹۸
۵ مرداد ۱۳۹۸با این تیپ و قیافه ، تا همین الانشم تولید شده خیلیه .
معلومه نیاز به نسل جدید داره ، شدیداً .
یانکی
۵ مرداد ۱۳۹۸خدا وکیلی نگاه کنید با یه کاروان 12 ساله فروشش از الفا و مازراتیهای 2019 بیشتره.خدا وکیلی باید برندهای ایتالیایی فروخته بشن و خرج آمریکاییهای بسیار پر بازده بشه.حیف که ایتالیاییها شکست رو قبول نکردن.بزودی مازراتی تو دست فیات مثل لانچیا میشه