دوج

آیا این دوج دورانگو هلکت است؟

قوی‌ترین نسخهٔ دوج دورانگو در حال حاضر مجهز به یک موتور ۵.۷ لیتری V8 با ۳۶۰ اسب بخار قدرت است اما به نظر می‌رسد همه‌چیز در حال تغییر باشد چراکه به‌تازگی یک دورانگو SRT استتار شده در آمریکا دیده شده است. پروتوتایپ این خودرو تا حد زیادی شبیه به دورانگو R/T به نظر می‌رسد اما قسمت جلویی آن کاملاً پوشیده شده تا ورودی‌های هوای بزرگ‌تر و دریچهٔ روی کاپوت آن‌که موجب هوا رسانی بیشتر به موتور می‌شوند مخفی گردد.

possible-dodge-durango-hellcat-spy-photo1

البته پیش‌ازاین هم گزارشاتی منتشر شده بود که ادعا می‌کردند دوج در حال کار بر روی ساخت نسخهٔ قوی‌تری از دورانگو است و حالا انتشار این تصاویر جاسوسی نیز احتمال صحت گزارشات قبلی را بیشتر می‌کند. البته گفته‌ها نشان می‌دادند که نسخهٔ SRT دورانگو مجهز به پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 همی متعلق به جیپ گرند چروکی SRT خواهد بود که ۴۷۵ اسب بخار قدرت دارد اما جاسوسان میگویند که صدای غرشی مانند هلکت را از دورانگوی در حال آزمایش شنیده‌اند.

possible-dodge-durango-hellcat-spy-photo2

اگر این ادعا صحت داشته باشد یعنی دورانگوی آینده مجهز به نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ متعلق به چلنجر و چارجر هلکت خواهد بود که نیروی ویرانگر ۷۰۷ اسب بخار را تولید می‌کند. بااین‌حال اگر هم این‌طور نشود، حداقل شاهد یک دورانگو SRT با ۴۷۵ اسب بخار قدرت خواهیم بود که هنوز هم ۱۱۵ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به قوی‌ترین نمونهٔ حال حاضر دورانگو خواهد داشت.

possible-dodge-durango-hellcat-spy-photo3

گفته می‌شود که دوج طی سال جاری نسخهٔ بروز شدهٔ دورانگو را به همراه نسخهٔ SRT معرفی خواهد کرد. انتظار می‌رود دورانگو SRT مانند گرند چروکی SRT مجهز به سیستم چهارچرخ محرک و گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک باشد درحالی‌که به‌احتمال‌زیاد بهینه‌سازی سیستم تعلیق و ترمزهای آن‌ هم در دستور کار قرار دارد.

possible-dodge-durango-hellcat-spy-photo5

بااین‌حال هنوز معلوم نیست که نسخهٔ قوی‌تر دوج دورانگو یک SRT معمولی خواهد بود یا پیشرانهٔ هلکت در سینهٔ آن خواهد تپید؛ بنابراین فقط باید صبر کنیم. شاید دوج این خودرو را در ماه آوریل در نمایشگاه نیویورک رونمایی کند و یا شاید تا ماه نوامبر و نمایشگاه لس‌آنجلس صبر کند.

possible-dodge-durango-hellcat-spy-photo4

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Daniel

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (955 ديدگاه)

    دیگه دارن شورشو درمیارن. کل ماشیناشو میخواد موتور 6.2 لیتری همی بزاره روشون و ی هلکت بچسبونه ته اسمشون.( چلنجر و چارجر و گرند چروکی و حالا درانگو بعدن دوج دارت و دوج رام حتما).
    اگه هلکت باشه دیسلایک از همین الان.
    هلکت فقط برازنده چلنجر و چارجره … .

    1. Parker

      ۲۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      پورشه هم برای Turbo S ، Carrera ، RS ، همین کار رو کرده.
      ابهت این اسم ها کم نشده هیچ، زیاد هم شده.
      BMW برای M .
      لکسس برای F Sport.

      دروغ که نمیگن. وقتی پیشرانه ی هلکت داره باید بگن هلکت دیگه، اسمش هلکته. هلکت.

      خیلی دلم میخواد دوباره داج یک نسخه ی SRT10 داشته باشه. مثل Ram SRT10 …

      1. Daniel

        ۲۰ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (955 ديدگاه)

        قدرت 911ها برابره؟؟؟؟؟؟ :( :( ………. ازون حرفا بود.
        معلومه نه درست و حسابی متنو خوندی و نه کامنت منو.
        اگه قرار به طرفداری باشه که خودم طرفدار صفت و سخت DODGE هستم و تو آمریکایی ها میپرستمش.
        من بحثم اینه که چرا داره تمام موتورهای DODGE یکی میشه؟؟؟؟
        M؟؟؟؟؟ Mکه ی پرفورمنسه از همه لحاظ برای BMW نه فقط انجین.
        کی گفته انجین های سری M یکی هستن؟؟؟؟ یعنی M power رو بردی زیر سوال مجید.
        کی گفته انجین M2 و M3 و M4 و یا پکیج M سری 7 و پکیج M سری X باهم یکی هستن.
        بعد هلکت با رو داری با M power مقایسه میکنی. هلکت فقط ی موتور 707 اسبی رو چلنجر و چارجره.
        بعد منظورت از جمله(( کی گفت دروغ میگن)) چیه دقیقا؟؟؟

        1. Parker

          ۲۰ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          چرا هلکت فقط برازنده ی چارجره و چلنجره؟

          یک SUV غول مثل دورنگو هلکت نمیخواد؟

          اتفاقا هلکت برازنده ی دورنگوست.

        2. Daniel

          ۲۰ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (955 ديدگاه)

          سوادمونم نم کشیده
          صفت = سفت
          خدایا توبه !!!! :) :( :) :(

        3. (ali (CHEVY NOVA

          ۲۰ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          دانیل
          داداش موتور هلکت اولا 6.2 لیتری نیست بلکه 6.4 لیتری هست
          دوما از گذشته تا حالا این موضوع وجود داشته که یه موتور تو چندتا محصول استفاده بشه در ماشینهای امریکایی
          مثل 350 شورولت که رو بلیزر بوده . رو کامارو بوده. رو نوا بوده . رو ایمپالا بوده و………. چیز جدیدی نیست این کار

        4. Daniel

          ۲۰ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (955 ديدگاه)

          تشکر بابت تصیح. 6.4 لیتر
          ولی بنظرم اشتباهه داش علی
          DODGE باید به فکر توسعه انجین هاش باشه.
          بعد حاج علی خودت داری میگی بوده!! قدیم نه الان که داره هرلحظه علم خودروسازی پیشرفت میکنه.
          اصلا دوس ندارم این حرفو بزنم ولی این کار با کاری که ایرانخودرو در حال حاضر انجام میده چه فرقی داره؟؟؟؟
          هیچ نوآوری و توسعه ای در این کار نیست. من خودم به شخصه دوستدارم که DODGE همیشه تو اوج باشه نه اینکه فقط انجین این ماشین رو چون قدرت بالایی داره برداره بزاره رو ی ماشین دیگه.
          در بلند مدت برای آینده شرکت مناسب نیست.

        5. Daniel

          ۲۰ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (955 ديدگاه)

          حاج علی نوا
          منم خودم دقت نکردم به حرفت ولی
          اولا موتور هلکت 6.2 لیتره نه 6.4
          دوما 6.4 لیتر موتور جیپ گرند چروکی SRT هست.
          پس اشتباه نکردم هلکت 6.2لیتره.

  2. (ali (CHEVY NOVA

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    ای ولا
    بابا یکی جلو دوج رو بگیره که زده به سیم اخر
    دورانگوی هلکت چه عجوبه ای بشه
    دوج دورانگو من رو یاد دوج رم چارجر 1978 میندازه که قلدری بود برا خودش
    اسم دوج که میاد من یاد دوج ها ی لات دهه ی 70 میافتم و لذت میبرم
    دوج یادمون نمیره دارت 1962 روکه ساختی
    یادمون نمیره کورونت 1969 رو که ساختی
    یادم نمیره 1963 مدل 330 رو ساختی که با موتور 413 خودش بیش از 400 اسب داشت
    ممنونم که هستی دوج

  3. Parker

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    دورنگو یک SUV اصیل امریکائیه.

    1. Nima

      ۲۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1659 ديدگاه)

      دقیقا همینطوره. از پارسال هم میگفتن که قراره هلکت بیاد و اگر بیاد واقعا هیولا میشه.

  4. احمد باقری

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    امیدوارم دوج کم کم به همون دوران اوجی که داشت برگرده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا