گروه کوپههای متوسط یکی از جذابترین گروه خودروهای کوپه در رقابتهای پدال بود زیرا از ماسل کارهای آمریکایی گرفته تا کوپههای لوکس و مشهور آلمانی در این گروه حضور داشتند که این موضوع جذابیت و البته حساسیت رقابتهای این گروه را زیاد کرده بود. این خودروها در دنیای واقعی و در بازار فروش نیز رقابت سختی باهم دارند. در گروه کوپههای متوسط در رقابتهای پدال ۱۰ شرکتکننده حضور داشتند که این خودروها عبارتاند از:
کادیلاک ATS کوپه
هوندا آکورد کوپه
بامو سری ۴
فورد موستانگ
شورلت کامارو
دوج چلنجر
آئودی A5
لکسس RC
مرسدس بنز C کلاس
اینفینیتی Q60
این کوپههای میان سایز که هرکدام طرفداران خاص خود را دارند، در مرحلهٔ مقدماتی طی پنج دوئل به مصاف یکدیگر رفتند تا از بین آنها پنج خودرو مستقیماً به مرحلهٔ یکچهارم نهایی راه پیدا کنند؛ اما چون تعداد این خودروهای پیروز فرد بود، شورلت کامارو هم بهعنوان کوپهای که با کمتری اختلاف در مرحلهٔ مقدماتی شکست خورده بود به آنها پیوست تا در مرحلهٔ یکچهارم نهایی شاهد رقابت این شش کوپه باشیم:
کادیلاک ATS کوپه
شورلت کامارو
فورد موستانگ
آئودی A5
مرسدس بنز C کلاس
دوج چلنجر
پس از برگزاری سه دوئل در مرحلهٔ یکچهارم نهایی، سه کوپهٔ شورلت کامارو، فورد موستانگ و دوج چلنجر با پیروزی بهطور مستقیم راهی مرحلهٔ نیمهنهایی شدند تا این مرحله تحت سلطهٔ ماسل کارهای آمریکایی قرار گیرد؛ اما در اینجا هم تعداد خودروهای برنده فرد بود و به همین دلیل مرسدس بنز C کلاس کوپه که با کمترین اختلاف شکست خورده بود هم به جمع آمریکاییها پیوست. پس از برگزاری دو دوئل در مرحلهٔ نیمهنهایی، از بین این چهار کوپه نهایتاً موستانگ و چلنجر بهعنوان فینالیستها به مرحلهٔ نهایی راه یافتند و بدین ترتیب آخرین دوئل گروه کوپههای متوسط بین دو خودروی عضلانی آمریکایی برگزار شد.
رقابت چلنجر و موستانگ در این دوئل نزدیک بوده است بهگونهای که قوچ وحشی ۹۰۹ رأی و اسب افسانهای ۷۹۱ رأی دریافت کردهاند و بدین ترتیب نهایتاً این دوج چلنجر بود که با کسب ۵۳ درصد از کل آراء پیروز شده و به انتخاب شما محبوبترین کوپهٔ متوسط لقب گرفته است. البته ماسل کار دوج برای رسیدن به این عنوان مسیر بسیار دشواری را طی کرده است بهگونهای که در مرحلهٔ مقدماتی شورلت کامارو را از سر راه کنار زد، در مرحلهٔ یکچهارم نهایی در رقابتی بشدت حساس، نزدیک و تنگاتنگ بهسختی از سد مستحکم مرسدس بنز C کلاس کوپه گذشت و در مرحلهٔ نیمهنهایی بار دیگر به مصاف کامارو رفت که برای دومین بار توانست هموطن خود را شکست دهد.
رقبای دوج چلنجر در مراحل مختلف رقابتها
مرحله | رقیب | درصد آراء |
مقدماتی | شورلت کامارو | ۵۹ |
یکچهارم نهایی | مرسدس بنز C کلاس | ۵۱ |
نیمهنهایی | شورلت کامارو | ۵۶ |
نهایی | فورد موستانگ | ۵۳ |
چلنجر یکی از مشهورترین و محبوبترین محصولات تاریخ دوج است. این ماسل کار افسانهای برای اولین بار در سال ۱۹۷۰ بهعنوان پاسخ مستقیم گروه کرایسلر به فورد موستانگ و شورلت کامارو به بازار آمد و تا سال ۱۹۷۴ روی خط تولید بود؛ اما دوران باشکوه چلنجر با خاتمهٔ تولید نسل اول به پایان رسید چون در سالهای ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۳ میتسوبیشی گالانت کوپه بهعنوان نسل دوم چلنجر در آمریکا عرضه شد که البته بههیچعنوان نمیشد آنرا یک چلنجر واقعی دانست. سپس بعد از چندین دهه غیبت، سرانجام دوج در سال ۲۰۰۸ بار دیگر این نام افسانهای را احیا کرد و نسل سوم چلنجر باقدرت به میدان بازگشت تا دوران اوج نسل اول را زنده کند. این خودرو همچنان بدون تغییر نسل در حال تولید است اما تاکنون چندین بار مورد بهروزرسانی قرار گرفته است. قویترین نسخهٔ حال حاضر چلنجر مدل هلکت ردآی است که ۷۹۷ اسب بخار قدرت دارد.
مشخصات فنی
مدل | هلکت ردآی |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۷۹۷ اسب بخار |
گشتاور | ۹۶۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۳.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۲۵ کیلومتر/ساعت |
طول | ۵,۰۲۲ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۹۴۶ میلیمتر |
وزن | ۲۰۴۷ کیلوگرم |
مصرف سوخت | ۱۴.۷ لیتر ترکیبی |
قیمت | ۷۸,۷۴۵ دلار |
Meysam
۲۹ تیر ۱۳۹۸غرغرغر کنان، بلدوزر طور، با صدای هیولا، رفت و رتبه 1 رو مال خودش کرد این اعجوبه ماسل ها?
یانکی
۲۹ تیر ۱۳۹۸0تا100 ردای 3.3 هستش 3.8 برای نسخه اسکات پک با 485 اسب بخار هستش
Seyed AMG
۲۹ تیر ۱۳۹۸دلایل زیادی برای انتخاب این اعجوبه وجود داره اما مهم ترین ملاک ، ظاهر فوق العاده جذاب و خشن و شیطانی و … اژدهای آمریکاییه …
:::فرشاد:::
۲۹ تیر ۱۳۹۸??پرچمدار اصالت آمریکایی در کنار جیپ رانگلر??
Alireza
۲۹ تیر ۱۳۹۸کوروت هم حساب کنید البته قدیمی ترین سوپراسپرت در حال تولید
:::فرشاد:::
۲۹ تیر ۱۳۹۸بحث قدیمی بودن نیست، بحثِ حفظِ ظاهر سنتیه
MAHDI
۲۹ تیر ۱۳۹۸انتخاب خوبیه واقعا واسه این کلاس. بهترین ظاهر رودر این کلاس داره.
مجله CARWOW یه رقابت OFF ROAD انجام داده بین مرسدس G63 و سوزوکی جیمی که خیلی خیلی باحاله!!!امیدوارم پدال مطلبش رو بزاره
amin
۲۹ تیر ۱۳۹۸این کلاس کاملا برازنده ماسل کار ها است
حمیدرضا
۲۹ تیر ۱۳۹۸همه رو هم مویی رد کرده جالبه که چقدر این کلاس تو ایران طرفدار داره و سلیقه هم کاملا مختلفه
امیر
۲۹ تیر ۱۳۹۸غیر این توقعی نبود
بهترین عملکرد و ظاهری جذاب در کنار قیمتی ارزان
" Swedish Arrogant Tiger"
۲۹ تیر ۱۳۹۸مشخص بود برنده میشه با توجهاتی که بهش شده و سر و صدایی که کرده هلکت و دیمن و… وقتی هم که از c class رد شد دیگه بردش قطعی شد.
تازه داشتم دوئل چلنجر با سی کلاس رو چک میکردم رای سی کلاس بیشتر بود.
mohammad FM480
۲۹ تیر ۱۳۹۸مشخص بود برنده میشه با توجهاتی که بهش شده و سر و صدایی که کرده هلکت و دیمن و… وقتی هم که از c class رد شد دیگه بردش قطعی شد.
تازه داشتم دوئل چلنجر با سی کلاس رو چک میکردم رای سی کلاس بیشتر بود.
L-H-P-TT
۲۹ تیر ۱۳۹۸من که حرفی ندارم ، همه چیز نشون دهنده محبوبیت و عالی بودن این گنگستره ….
نظرات کاربرا ، میزان فروش و مشخضات و صد البته قیمت ….
همه ی اینا نشون دهنده اینه که چقدر عالی هست ….
فقط امیدوارم این مشکل گیربکسش رو حل کنن …..
بمونی برامون لوتی?????
Arshya
۲۹ تیر ۱۳۹۸هر جور فکر میکنم نمی فهمم که شما رو چه حسابی کامارو رو به موستانگ و دوج ترجیح میدین. البته احترام شما واجبه ولی فیلم درگشون تو یوتیوب و آپارات موجوده میتونین برید نگاه کنید. درسته از نظر فنی یه اختلاف کوچیک بین موستانگ و کامارو و دوج هست ولی کامارو چون سبک تره رقابت رو میبره. بازم دوج رو میشه کنار کامارو گذاشت ولی موستانگ رو که دیگه نمیشه.
Hemichan
۳۰ تیر ۱۳۹۸زمان ۱۰.۴ ثانیه ای..
Farzad
۷ مرداد ۱۳۹۸ماشین مورد علاقه ون دیزل در سری فیلمهای سریع وخشن