زمانی که داج دیمن ۸۴۰ اسب بخاری در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۸ معرفی شد، یکی از مهمترین ادعاهای این هیولای درگ ثبت رکورد ۹.۶۵ ثانیهای برای مسافت ۴۰۰ متر بود. زمانی که مالکان این خودرو سرانجام راهی پیست درگ شدند هیچکسی نتوانست این رکورد را ثبت کند.
داج گفته برای ثبت این رکورد باید از سوخت با اکتان ۱۰۰ استفاده کرده و روی خودرو نیز لاستیکهای جلوی مخصوص درگ نصب گردد. سوخت مسابقهای به نیروگاه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار دیمن اجازه میدهد حداکثر استفاده از ۸۴۰ اسب خود را کرده و لاستیکها نیز به حفظ چسبندگی بهینه کمک میکنند. مالکان این خودرو چندین و چند بار تلاش داشتهاند رکورد ۹.۶۵ ثانیهای ادعایی داج را ثبت کنند اما تاکنون موفقیتی نداشتهاند.
مالکان دیمن هایی که تیون شده و قدرت بیشتری داشته یا وزن آنها کمتر شده توانستهاند زمانهای قابلتوجهی را ثبت کنند اما فعلاً خبری از تکرار رکورد داج با یک دیمن استوک نبوده است؛ اما در ۱۹ دسامبر امسال، همهچیز تغییر کرده است. گفته میشود یک دستگاه داج دیمن سفیدرنگ با شماره تولید ۳۲۹۹، توانسته رکورد ۹.۵۷ ثانیهای را برای این خودرو ثبت نماید.
این لحظه تاریخی برای دیمن در خانه درگ کارولینای جنوبی ثبت شده است. زمان ثبت این رکورد شرایط آب و هوایی بسیار خوبی وجود داشته است. مالک خودرو میگوید درست زمانی که دیمن را آماده ثبت رکورد کرده یک کد بررسی پیشرانه روی پشت آمپرها ظاهر شده است. او نهایتاً مجبور شده به یک نمایندگی محلی رفته و یک کدخوان خریده و تنها اندکی پیش از شروع کار خود آن کد را پاک کرده است.
اندکی پیش از ثبت رکورد لانچ کنترل را روی ۱۷۰۰ تنظیم کرد. حتی خود دستاندرکاران مسیر مسابقه نیز نتوانستند در دمای ۴۸ درجه ای دیمن را نگه دارند. خودرو را شلیک کردم و سپس دیدم که زمان ۹.۵۷ ثانیهای ثبت شده است.
مالک خودرو برای بار دوم به پیست بازگشته تا رکورد خود را بار دیگر اثبات کند اما قبل از او یک خودروی دیگر در خط درگ حضور داشته و روغن پیشرانه روی زمین ریخته است. خوشبختانه مالکان پیست آن را سریعاً آماده کرده و مالک توانسته دومین رکورد را با زمان ۹.۵۸ ثانیه ثبت کند.
[دانلود ویدئو]
میلاد
۲ دی ۱۳۹۸برگام.
مهراد
۲ دی ۱۳۹۸فقط برگای شما نیست که ریخته ، اول از همه برگای اون مرتیکه متقلب درگ تایمز ریخته
توانایی دیمن به کنار ، عجب راننده ای عجب شاهکاری ، باید به احترام این راننده کلاه از سر برداشت
و حالا مشخص میشه اوناییکه نتونستن با دیمن رکورد عالی بزنن فقط خودشون رو ضایع کردن نه ماشین رو ، چون توانایی پایین خودشون ثبت کردند
محمدهادی
۲ دی ۱۳۹۸آفرین،هر ننه قمری که نباس بشینه پشت اینجور ماشینای با آبرو
BMW
۲ دی ۱۳۹۸خوبِ این پلتفرم از رده خارج بنز بدرد دوج خورد تا باعث شه یه خودی نشون بده!!!….برگای من از قهرمانی های پیاپی بنز تو فرمول یک که می ریزه نه این فیلم هندیا!!!
ali (chevy nova)
۲ دی ۱۳۹۸سلطان درگ هستش
Farzad
۲ دی ۱۳۹۸شلیک خوبی بود ? bravo
ایمان
۲ دی ۱۳۹۸از رکورد ادعایی دوج هم بهتر بوده ؛ دم راننده گرم
M
۲ دی ۱۳۹۸واقعا لذت بردم ، جایگاه پرشتاب ترین خودروی تولیدی حالا حالاها واسه دیمن هستش ، … ضمنا برگای درگ تایمز هم ریخت …
Elmiraj
۲ دی ۱۳۹۸ثابت شده ای تو……لازم نبود دوباره ثابت کنی…
.
فقط تسلا رودستر این تواناییو داره رکوردتو بزنه وگرنه میلیون دلاری ها کاره ای نیستن…..
alireza
۲ دی ۱۳۹۸زمین شیب داره
Abbas us.c
۲ دی ۱۳۹۸مگه میشه پیست درگ استریپ شیب داشته باشه.
اینطور فکر میکنی
امیر
۲ دی ۱۳۹۸دیمن قبلا هم ثابت شده بود اما بعضی از دوستان با ویدیو های نامعتبر و توخالی و گاها تقلب در درگ، انکارش میکردن
دیمن راننده میخواد!! یه راننده درست و حسابی ک بدونه چکار میکنه،!! ن اینکه یه بچه ۱۰ساله بشینه پشت یه سوپر اسپرت و سیستم های لانچرو فعال کنه و پاشو بزاره روگاز… تنها لذتی ک توی درگ هست، دقیقا همین استعداد و مهارت رانندس ک جذابش میکنه!
MAHDI
۲ دی ۱۳۹۸بحث راننده جداست!!!
اما مطمعن باش همین راننده اگه بجای همون راننده درگ M5 و دیمن نشسته بود بازهم در درگ از M5 شکست میخوردکه اونم دوبار تکرار شد!!!
میدونی چرا!!!
چون دوج دیمن فقط چنین عملکردی رو میتونه در آسفالت خط درگ داشته باشه و لاستیک های باریک مخصوص درگ زیرش باشه و البته سوخت مخصوص!!! و الا اگه دوج دیمن در حالت استاندارد در یه پیست معمولی مقابل خودرویی مثل M5 یا حتی E63S قرار بگیره مطعن باش در مسابقه درگ شکست میخوره!!!
اما در شرایط آسفالت مسیر درگ و لاستیک های باریک و سوخت مخصوص و راننده حرفه ای میتونه رکورد سریعی رو ثبت کنه!!!
((( حرف آخر اینکه باید تمام شرایط برای ثبت چنین رکوردی برای دوج دیمن فراهم باشه)))
امیر
۲ دی ۱۳۹۸خوشم میاد ک خودتون جواب خودتونو میدید!!
دوست عزیز شما یه مطلب بیار ک دوج ادعا کرده باشه ک بدون این لوازم میتونه همچین رکوردی بزنه!
برای بار هزارم میگم ک البته همتون میدونید ولی بازم انکار میکنید ، دیمن و درگ پک ، درگ استر هستن و خیلی طبیعیه ک تمامی موارد باید رعایت بشه تا نهایت پرفورمنس رو داشته باشه…اگه غیر اینه پرونده دیمن همینجا بسته میشه!
تمامی درگسترا همین شرایط رو دارن و اگه غیر این باشه اشتباهه
درضمن در همون ویدیویی ک شما میفرمایید دیمن در رولینگ خیلی راحت بیمر رو زد چون دیگه نیازی به استعداد و مهارت راننده نیست
بازم میگم دیمن مخصوص درگه و در پیست درگ هیچ خودروی تولید انبوه و استوکی باهاش توانایی رقابت نداره(البته در باقی شرایط هم بازم اگه راننده توانا باشه قطعا رکورد خوبی میزنه)
Jdm
۲ دی ۱۳۹۸اوستا کاره درگ هستن ایشون
تخصص در لوله کردن میلیون دلاری ها
محمدهادی
۲ دی ۱۳۹۸من که از طرفدارای بیمرم،اما دوج دیمن هم خودروی قابل احترامیه برای خودش،باید به این کندن های آسفالت ززر چرخاش احترام گذاشت
مسلما سینه چاکان پروپا قرصی هم داره این مدل خاص امریکایی