۷۰۷ دلیل برای اینکه عاشق چارجر هلکت شوید!
ما معمولاً فقط چند روز را برای بررسی یک خودرو صرف میکنیم اما ماجرای دوج چارجر هلکت، قویترین سدان حال حاضر دنیا متفاوت است. من با این خودرو بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر را پیموده و در سراسر جنوب غربی آمریکا با آن رانندگی کردم؛ بنابراین بهاندازهٔ کافی اطلاعات در رابطه با آن کسب کردهام. چارجر هلکت خودرویی است که M5 آلمانیها را به مبارزه دعوت میکند. اعداد و ارقام مربوط به قدرت و گشتاور این خودرو در حد و اندازهٔ سوپر اسپرتها است و جالبترین ماشینی است که تا به امروز در جادهها به حرکت درآمده است. چارجر هلکت بزرگ و خشمگین است و من عاشق این ماشین هستم.
محاسن
هفتصد و هفت اسب بخار. دوباره تکرار کنید، هفتصد و هفت اسب بخار قدرت خالص. من نباید دربارهٔ اینکه چرا این موضوع را در صدر محاسن این ماشین ذکر کردهام توضیح دهدم چون قطعاً شما خودتان بهتر میدانید. در چارجر هلکت آنقدر قدرت در اختیار دارید که بتوانید هر وقت که خواستید لاستیکهای عقب را به چرخش درآورید. حتی هنگامیکه کنترل کشش بهطور کامل فعال است و فقط نیمی از دریچهٔ گاز باز میشود.
مهم نیست که آن را در کدام حالت رانندگی قرار دادهاید. هلکت همواره پنجههای تیز خود را نشان میدهد. سوپرشارژر صدای ثابت و بلندی دارد و اگزوزها هم باقدرت سمفونی مینوازند. همانند جهنم بهپیش میرود و صدایی مثل صدای خود شیطان دارد.
من عاشق رنگ آبی B5 این خودرو هستم. بخصوص به همراه رینگهای سفارشی برنزی رنگ آن که ۹۹۵ دلار قیمت دارند. از سوی دیگر به نظر میرسد چلنجر هلکت خودروی موردعلاقهٔ بچهها باشد که پوستر آن را روی دیوار اتاقشان میچسبانند اما درواقع چارجر هلکت بهتر است. این سدان آمریکایی با حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت، سریعتر است و میتواند پنج بزرگسال را بهراحتی حمل کند.
حتی اگر قدرت دیوانهوار چارجر هلکت را در نظر نگیریم، چارجر ماشینی واقعاً خوب و بروز است. در داخل با صندلیهای بزرگ، راحت و مجهز به گرمکن، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی عالی Uconnect با صفحهنمایش لمسی ۸.۴ اینچی، تجهیزات ایمنی کامل و صندوق بار بسیار بزرگ برای جای دادن همهٔ چیزها، چارجر هیچ کم و کسری ندارد. بعلاوه موارد مذکور مربوط به مدلهای غیر هلکت هستند درحالیکه هلکت قطعاً از این هم بالاتر است چراکه یک هلکت است.
معایب
در ادامهٔ توضیحات قبلی باید بگویم که چارجر در داخل بسیار عالی عمل کرده است اما شما باید قیمت ۶۶ هزار دلاری هلکت را فقط برای یک موتور بزرگتر پرداخت کنید. چراکه داخل خودرو احساس یک ماشین ۶۶ هزار دلاری را ندارد. طراحی کلی داخل خودرو بسیار ساده است و در ساخت آن از پلاستیک استفادهشده درحالیکه مواد بکار رفته در کابین کیفیت بالایی هم ندارند.
نکتهٔ منفی دیگر مصرف سوخت بالای آن است بهگونهای که بهصورت ترکیبی در هر صد کیلومتر ۱۴.۷ لیتر بنزین مصرف میکند. البته این رقم برای سدان فوقالعادهای با ۷۰۷ اسب بخار قدرت چندان زیاد نیست اما بههرحال برای استفادهٔ روزمره احتمالاً موجب نگرانی راننده میشود.
مشخصات فنی
۲۰۱۶ Dodge Charger SRT Hellcat | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۷۰۷ اسب بخار |
گشتاور | ۸۸۱ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
شتاب صفرتا ۹۶ | ۳.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۳۰ کیلومتر در ساعت |
مصرف سوخت | ۱۴.۷ لیتر (ترکیبی) |
وزن | ۲۰۷۳ کیلوگرم |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر |
حجم صندوق بار | ۴۶۷ لیتر |
قیمت پایه | ۶۵,۹۴۵ دلار |
قیمت مورد آزمایش | ۷۲,۵۷۳ دلار |
رقبا
بامو M5
کادیلاک CTS-V
مرسدس بنز E63 AMG
لکسوس GS F
منبع: Motor1
مجید:فقط لامبورگینی:فقط ایتالیاوآلمان
۱۸ تیر ۱۳۹۵عشقه.
amin
۱۸ تیر ۱۳۹۵دلمون به این خوش بود که حداقل تو مناطق آزاد میتونیم این ماشین هارو زیارت کنیم که آقایون مدیر و مدبر اینم ازمون گرفتن
فقط دارم دعا میکنم با این ضربه ی مهلکی که خودرو سازی امریکا از ایران خورد برشکسته نشن!
فقط انگلستان
۱۸ تیر ۱۳۹۵عاشق دوجم یعنی اگر پولشو داشته باشم حتما می خرمش حالا دوستان هر چی دوس دارن بگن بده با حرف اونا این ماشین حتی اسمش بد نمی شه چه برسه به خودش همیشه گفتم بازم می گم صفا از سر و روی ماشین های امریکایی می باره حتی از تراک هاشون
ali
۱۸ تیر ۱۳۹۵ممنون از شما دمتم گرم
ماشین امریکایی همش عشق و حاله
اونایی که تجربه کردن متوجه میشن
حامد
۱۸ تیر ۱۳۹۵آیا این همه قدرت و گشتاور به جز دودکردن لاستیک استفاده دیگه ای هم داره؟
فکرنکنم تو شتاب و هندلینگ به پای M5 برسه.به نظرم تو آمریکایی ها CTS-V رقیب بهتری برای سدان های پرتوان اروپایی باشه.
قبل از اینکه دوستان آمریکایی باز شمشیربکشن ، پیشنهاد می کنم این پست پدال رو دوباره ببینن :
http://goo.gl/KOxH5E
ali
۱۸ تیر ۱۳۹۵باز شروع شد
عزیزم شما اینطور فکر میکنید
اگه این حرف شما درست باشه همه باید پیکان 63 اسبی سوار شن چون به قدرت بیشتر احتیاجی نیست دیگه
همه دنیا دوج رو تحسین کردن با این شاهکارش بعد شما میگی این همه قدرت چیه؟؟؟؟
دلیل نمیشه چون شما از ماشین امریکایی خوشتون نمیاد همچین ایراد غیر منطقی بگیرید
تا حالا نشنیده بودم از قدرت بالای یه ماشین کسی شاکی بشه
DODGE
۱۸ تیر ۱۳۹۵من یه چیزی رو بگم :
هرکسی میتونه طرفدار هر ماشینی باشه حتی اگه این ماشین بدترین باشه ولی این مهمه که اون فرد اون ماشینو دوست داره.
وبه نظر من هر کس به دنبال این باشه که کدوم ماشین بهترینه و طرفدار اون بشه اون لذت ماشینی رو تجربه نخواهد کرد و بیشتر داره کار بچه های 6 ،7 ساله رو انجام میده!!
امیر
۱۸ تیر ۱۳۹۵سلام قسمت مصرف سوخت فکر کنم باید اصلاح بشه.نیز=>نیست
مایکوباکتریوم توبرکلوسیز
۱۸ تیر ۱۳۹۵اگه کابینش بهتر بود خیلی خوب میشد طراحی ظاهری هم یکم کلیشه ای شده
اما به هر حال نمیتونیم تو ایران ملاقاتش کنیم چون ساخته ی شیطان بزرگ است!
والله شیطان خودشو میکشت نمیتونست اندازه پراید آدم بکشه
محمدرضا
۱۸ تیر ۱۳۹۵مایکوباکتریوم توبر کلوسیز جان احسنت خخخ
ali
۱۸ تیر ۱۳۹۵لا ت ترین .قلدر ترین و ارزون ترین سدان دنیا همین هلکت که با قیمت بسیار مناسب اندازه یه کاتر پیلار 797 قدرت و گشتاور هدیه میده به صاحب خوش بختش
ای جونم هیولاهای گردن کلفت امریکایی
علي
۱۸ تیر ۱۳۹۵من این ماشینو از نزدیک دیدم و روندم . جالبه همه رنگ بهش میاد الی آبی که متاسفانه تو این مقاله از این رنگ استفاده شده.
احسان(احسان سابق)
۱۸ تیر ۱۳۹۵واقعا انتظار زیادیه که 66 هزار دلار بدی و قدرتی در حد لامبورگینی و فراری دریافت کنی و در عین حال داخل ماشین از بهترین چرم و سیستم صوتی استفاده شده باشه. در مورد استفاده روزمره هم که انتظاری نمیشه داشت
ali
۱۸ تیر ۱۳۹۵بزرگواران یه چیز من بگم
من نمیدونم چرا هر زمان یه خبر در مورد ماشین امریکایی منتشر میشه فقط و فقط دوستان المانی باز شروع میکنند به بحث های فرسایشی در مورد اون
تا حالا ندیدم یه زاپنی باز یا اینگلیسی باز این رفتار رو داشته باشه
اصلا اقای المانی بازماشین امریکایی بد خوب نی اصلا و المانی ها بهتر از هر جهت
کسی که مثل من عشق امریکایی هست حتی اگه شما بر حق هم صحبت کنی هیچ فرقی در نظر امثال من نداره و بازهم ماشین امریکایی عشقه ماهاس و همین طور که میبینید امریکاییها در 2015 و 2016 از لحاظ موفقیت ترکوندن
پس بحث فرسایشی راه ندازیم چون هیچکدوم قانع نمیشیم پس بزاریم هرکی با هرچی حال میکنه خوش باشه
یا علی
volvo fh
۱۸ تیر ۱۳۹۵مصرف سوختش از پیکان کمتره
Hamid
۱۸ تیر ۱۳۹۵واقعا نویسنده فکر کرده 14.7 لیتر مصرف برای حجم موتور 6.2 لیتر زیاده.؟!!
اگه ماشین آلمانی سوار میشد چی میگفت مثلا bmw سری 3 و5 وx3 باحجم موتور 1997 سی سی 11لیتر بنزین مصرف میکنند حالا فکر کن شرکت bmw بیاد با حجم 6.2 لیتر خودرو تولید کنه مصرفش میشه بالای 30 لیتر.
سامان اذری
۱۸ تیر ۱۳۹۵داش مشکل از بنزین ایرانه
چلنجر مدل پایه با موتور3.6 لیتری 6 سیلندر 305 اسبی اگه پر گاز برونی بالای 15 تا مصرفشه (تو ایران )
مطمئن باش با این بنزین هلکت رو پرگاز برونی 25 تایی میسوزونه
ali
۱۸ تیر ۱۳۹۵دقیقا درسته
این بنزینی که ما استفاده میکنیم برای ماشینهای مدرن امروزی راحت بگم مثل زهر مار میمونه و در مدتی چند پدر اون موتور رو در میاره این مکملهایی هم که تو بازاره هیچکدوم به درد نمیخوره
شایان
۱۸ تیر ۱۳۹۵واقعا تحسین برانگیزه…
ali
۱۸ تیر ۱۳۹۵اگه جو سایت درست بشه میخوام یه بار برا همیشه این سوال که چرا حجم موتور ماشین امریکاییها زیاده ولی قدرت اسب بخارشون کمه جواب بدم و از طرف دوستان جواب منطقی همگی بشنویم و این نبوده که فناوریشون پایین بوده
ماها ادمهای مختلف با سلیقه های مختلف در اینجاییم اما تو یه چیز باهم مشترکیم اونم ماشین و ماشین بازی هستش و همه میخوایم دوتا چیز از هم یاد بگیریم
اگه پدال یه مطلب خوبم بزاره در مورد انجین های امریکایی معرکس مثل 454 شوی.455 پونتیاک. 440 دوج یا 460 فورد این موتورها بیگبلاگ های امریکایی و از قدرتمند ترین انجینهای دنیا هستند که تا نزدیک600 اسب در دهه های 60 و 70 تولید میکردند
Nima
۱۸ تیر ۱۳۹۵على جان نزدیک ۶۰۰ اسب چیه!!
توى دهه ۶۰ موتور شلبى کبرا همون طور که اطلاع دارین موتور فورد هست که 427 کدش هست و 428 اینچ مکعب حجمش این ماشین از 400-800 اسب بخار قدرت داشته اتمسفریک و نمونه 800 اسب بخاریش سوپرشارژ بوده (دهه ۶۰) و اسطوره موتور هاى بیگ بلاک جنرال موتورز موتور 454 LT2 هست که اتمسفریک(بدون توربو و سوپرشارژر) توانش 710 اسب بخار بود که توى 454 مین پستم دربارش توضیح دادم! این موتور روى کوروت 1970 استفاده شده که اولین کوروتى بود که 200 مایل یا 322 کیلومتر بر ساعت تونست بره. اما یه توضیح مختصر درباره بازده و حجم آمریکایى ها میدم. اول بگم که چندین دلیل داشته. اولیش بحران نفتى آمریکا بود که دولت خودروسازى هارو مجبور کرد توان ماشین رو براى کاهش مصرف سوخت پایین بیارن! مثال: موتور 350 شورولت از 405 اسب بخار تا 145 اسب بخار توان هاى متفاوت داشته!! که از سال ۱۹۷۲ به شدددت توان موتور هاى آمریکایى افت داشت! دلیلش اول بحران نفتى که گفتم و بعدیش استاندارد اندازه گیرى اسب بخار بود! که توى آمریکا به وجود اومد و براى موتورى مثل 454 توانش توى ۱ سال چیزى حدود 100 اسب بخار کم شد. استاندارد هاى اندازه گیرى این بود SAE gross که تبدیل به SAE net شد! و دلیل دیگه کمتر اعلام کردن توان موتور ها توسط خودروساز ها بود براى کاهش مالیات و هزینه ها.مثال: موتور 427 شورولت قدرت اعلامى 430 اسب بخار ولى در عمل روى داینو و درایو شده روى ماشین 510 اسب هست! مورد دیگه که توان ماشیناى آمریکایى رو پایین آورد اجبارى شدن استفاده از کاتالیزور اگزوز بود توى سال 1974 که اختراع خود جنرال موتورز بود. ولى چون نمونه اولیه بود توان خودرو رو خیلى میگرفت!(الانم میگیره) و مورد دیگه که توان ها پایین بود براى کاهش هزینه هاى نگهدارى بود که استهلاک موتور پایین بیاد. چندین مثال براتون بزنم از دوام موتور هاى آمریکایى: ۱.موتور ۳۵۰ در حالت تخته گاز بدون آب و روغن ۲ ساعت کار کرده. ۲.موتور اولدزمبیل کاتلاس 3.1 لیترى گارانتى 500.000 کیلومترى داشته که اتفاقا توى ایران از بعضیا که میشناسن بپرسین به کاتلاس ها میگن موتور پلمپ(دلیلش اینه) ۳.موتور هاى نورث استار کادیلاک که به عنوان کم استهلاک ترین ساخته بشر شناخته شدن.!!!
چندین دلیل دیگه هم هست که واقعا گفتنش خیلى طولانى میشه.
آها یه نکته: موتور هایى که به سفارش هاى اروپایى ساخته میشد توانش بسیار بیشتر از نمونه هاى مصرفى خود آمریکا بود. براى مثال موتور 250 شورولت توى سال 1976 توانش از 90 اسب بخار براى بازار کالیفرنیا شروع میشده و 105 اسب براى آمریکا (خودرو سدان) و 115 اسب براى (کوپه ها) و 145 اسب براى سفارشات آرژانتین و ۱۶۰ اسب براى سفارشات سایر اروپا و ۱۷۵ اسب از همون موتور و همون بلوک توى همون سال براى بازار استرالیا و آفریقاى جنوبى.(پس میبینین که اگر بخوان میشه- فقط استاندارد هاى آمریکا دستشون رو بسته)
Lord Cezar
۱۸ تیر ۱۳۹۵استاندارد هاى اندازه گیرى این بود SAE gross که تبدیل به SAE net شد
ali
۱۸ تیر ۱۳۹۵سلام به رفیق خوبم نیما
شما درست میگی
ali
۱۸ تیر ۱۳۹۵نیما جان ببخشید اشتباه از من بود ولی بین 600 تا 800 اسبی که شما گفتی بوده
حالایه نکته من بگم
حدودا در سالهای 1955 به بعد حجم موتور امریکاییها زیاد میشه اما قدرتشون از نظر یه سری ها میگن کم بوده (منظور اسب بخارشون)
مثلا انجین 455 بیوک در حوالی سال 72 با 7.5 لیتر حجم 205 اسب بوده که خوب میگن با این حجم خیلی کمه اما شما دقت کنید امریکاییها از دهه ی 50 بیشتر رو گشتاور بالا توجه داشتن تا همین الان
شما ببینید الان این بنزهای کامیون که جلوشون گرده با 15 تن وزن در مدل 2628 فقط 280 اسب قدرت دارن اما 800 خورده ای گشتاور تولید میکنه موتورشم 26 لیتره حالا نگید اون مال 40 سال پیشه بحث یه چیز دیگس
موتورهای حجیم برای گشتاوربالا طراحی شدن مثل موتور 250 شوی نوا که تو ایران فراوونه این موتور با حجم 4100 سی سی فقط 115 اسب قدرت داره اما گشتاورش250 نیوتن هست و 20 خورده ای سال رو انوای ماشینها استفاده میشده حتی بلیزر و ایمچالا چون موتوری قدرتی و پر کششی بوده یا همین موتور دوج وایپر با 8.4 لیتر حجم به صورت اتمسفریک 640 اسب میده با گشتاور وحشتناک نزدیک به900 نیوتن اینجور موتورها چون از تمام شیره جونش قدرت نمیگیرند به قول معروف سگ جونن مثلا شما با یه شوی نوا 6 سیلندر تا 1 ساعت تخته گاز با دنده 1 برونی اخ نمیگه این موتور
ولی بر عکس ایتالیایها اینطور نبودند ماشین بازای قدیمی همه میگن ماشینهای قدیمی ایتالیای همیشه خراب بودند میدونید برا چی چون از یه موتور بر فرض 2 لیتری 200 اسب میگرفتن و اون موتور بعد یه مدت پدرش درمیومد حتی این حرفه من رو چند ساله پیش مجله ماشین هم گفت در تست یه فیات 130 کوپه
Nima
۱۸ تیر ۱۳۹۵بله حتما براتون توضیح میدم:
ببین تا قبل از ۱۹۷۲ توان خروجى خالص موتور ها اندازه گیرى میشد. یعنى بدون اتصال دینام و گیربکس و دیفرانسل و … (یعنى خود موتور روى پایه با دستگاه تست داینى مخصوص. بعد از اون از دستگاه هاى داینو جدید که نیرو رو از چرخ ها محاسبه میکرد شد استاندارد(که البته اشاره کنم چندین سال طول کشید تا توى اروپا هم استفاده بشه) روش محاسبه جدید بر این اساس بود که یه ماشین رو با تمام تجهیزات روشن و نیرو رو از چرخ ها محاسبه میکردن. یعنى موتور به گیربکس و بعد گاردان و بعد دیفرانسیل و چرخ ها همه در جریان بودن و اتلاف انرژى هم بوده به غیر از اینا دینام به خودرو وصل بوده با حداکثر استفاده یعنى چراغ ها و ضبط خودرو و هیتر شیشه عقب(میدونین که آمپر بالایى میخواد) همه روشن بوده به اضافه اینا کولر هم روشن میکردن که دیگه تمام فشارى که میتونستن به موتور بیارن رو میاوردن بعد اعداد رو بدست میاوردن.براى همین این اختلاف توان وجود داره. ولى تو زندگى روزمره قطعا همه اینا با هم استفاده نمیشه و توان بیشتره.(و مورد دیگه این که خودرو هاى آمریکایى با گیربکس اتومات تست میشدن که باز اتلاف انرژى بیشتره داشته)
امیدوارم کامل بوده باشه.
Lord Cezar
۱۸ تیر ۱۳۹۵ممنون از توضیحات کامل.
ali
۱۸ تیر ۱۳۹۵حالا نیما من میدونی چی شنیدم
میگفتن با تغییر محاسبه هاندازه گیری قدرت موتور ها ماشینهای امریکایی رو با کولر روشن حتی تست میکردند و همین باعث کمتر شدن قدرت موتور بوده حالا نمیدونم این حرف درسته یانه
حالا یه چیز دیگه بگم که در اواخر دهه ی 60 و اوایل دهه ی 70 امریکاییها برای فرار از مالیات قدرت موتورها رو کمتر میگفتن مثل 302 شوی کاماروی 1968 در تیپz28 که کمپانی گفته 290 اسب قدرت داشته در صورتی که این موتور در واقعیت بیش از 400 اسب بوده
حالایه چیز جالب تر بگم اینو چند سال پیش خوندم
در اوایل دهه ی 70 یکی از مهندسای پونتیاک به کمپانی کرایسلر میره تا از 426 همی کرایسلر که خیلی موتور قوی بوده دیدن کنه تو این بازدید میفهمه این موتور که کرایسل گفته 425 اسبه خیلی بیشتر قدرت داره و اونرو تا 600 اسب تخمین زده بوده از این کارها تو اون دوره خیلی میکردند امریکاییها برای فرار از مالیات سنگین
Nima
۱۸ تیر ۱۳۹۵علی جان کاملا درسته منم به این نکات اشاره کردم. شما هم لطف کردی گفتی. یه مورد ماشینای ایتالیایی هم کاملا قبول دارم.فیات که فوق العاده استهلاکش بالاس.
مهدی
۱۸ تیر ۱۳۹۵یدونه قرمزشو تو تهران دیدم با پلاک سیاسی اگه قبول نمیکنید عکسشم دارم
ali
۱۹ تیر ۱۳۹۵داداش نیما ما داریم درس پس میدیم پیش امثال شما
ali
۱۸ تیر ۱۳۹۵این چه حرفیه داداش من
اما عکسشو بزار صفا کنیم
من 2 نسل قبلشو از نزدیک دیدم انگار دوج کورنت 1972 رو داشتم میدیدم به همون هیکل و ابهت بود
بنتلی
۱۸ تیر ۱۳۹۵واقعا این خودرو فوققق العادس! البته تا حالا ندیدمش ولی نسخه معمولی قبل فیس لیفت چارجرو دیدم! این خودرو خییلی خوفه! حییف شد دیگه آمریکایی وارد نمیشه! ولی اصن دوس ندارم ک توش شبیه چلنجر باشه! گفتم چلنجر،امیدوارم نسل جدیدش اصالتشو ب عنوان ی ماسل کار واقعی حفظ کنه! نیما و علی عزیز واقعا اطلاعاتتون عالیه،حتی درمورد خودروهای کلاسیک آمریکایی هم کوچیک ترین جزئیاتو میدونید! البته علی جان یکم دارید کم لطفی میکنید ب خودرو های ایتالیایی،فراری مهارت زیادی در تولید انجین داره،ب فیات زیاد توجه نکن،همین الانشم ب نظر من اصن در حد اندازه بقیه خودروسازای ایتالیایی نیس
ali
۱۸ تیر ۱۳۹۵نه نه من چیزی رو گفتم که قبلا مجله ماشین هم گفته بود و حرف من نیست
وگر نه چندین باره فراری جایزه های متعددی گرفته من مدل قدیمیهاش رو گفتم
Nima
۱۹ تیر ۱۳۹۵من تجربه سوارى چارجر آقاى عابدى(مقام اول اسلالوم اصفهان) رو دارم. سوارى عالى حیف اون موقع شرایط جمع آورى اطلاعات و نوشتن مقاله نداشتم وگرنه حتما براى پدال مقاله رو مینوشتم. چارجر ایشون نمونه ۶ سیلندر ولى تقویت شده(بیش از ۴۰۰ اسب) با رینگ هاى AMG بود. مدل هم 2010.
وقتى ماشین رو استارت زدم تمام وجودم قدرت حس کرد.
USA & JAPAN
۱۹ تیر ۱۳۹۵به مولا عاشق چارجر بودم از اول
مخصوصا مدل 1968 vin diesel
سهیل
۱۹ تیر ۱۳۹۵جدای از قدرت عالیش و پرفومنسش انصافا رخ ماشین اصلا خوب نیس
نسل قبلیش واقعا دلچسب و با ابهت بود و بااون اخم هاش و دهن بازش میخواست جاده رو قورت بده
احمد باقری
۱۹ تیر ۱۳۹۵در نوع خودش، شاهکار محسوب میشه.
TTRS
۲۱ تیر ۱۳۹۵همون مواد بی کیفیت کابینش ازبا کیفیت
کره،فرانسه هم بهتره
پوریا
۳ شهریور ۱۳۹۵با سلام.
من بشخصه طرفدار ب ام وهستم.ولی هر چقدر تلاش کنی نمیتونی به بعضی امریکایی ها بگی نه مثل همین نمونه و داداشش . به شخصه cts-v رو ترجیح میدم
Mohammad reza
۱۱ آبان ۱۳۹۶دوست عزیز اطلاعاتی که داری میدی راجب داج چلنجر هلکت هستش نه شارژر(محض اطلاع)