اخیراً گفته میشد که داج وایپر به دلیل برآورده نکردن استانداردهای ایمنی کیسههای هوای جانبی در ایالات متحده، کنار گذاشته خواهد شد. با این وجود، این به معنای پایان داستان «وایپر» نخواهد بود.
اوایل این ماه میلادی، گزارشها از استفاده از یکی از پلتفرمهای گروه فیات کرایسلر به جای ساختار کنونی برای مدل آینده وایپر خبر می داد و اکنون سرجیو مارکیونه (Sergio Marchionne) یک بار دیگر به «اتو نیوز» اعلام کرده که وایپر بر روی یک پلتفرم متفاوت به حیات خود ادامه خواهد داد. وی در این زمینه میگوید:در حالی که مدل قبلی وایپر به دلیل یک مسئله در کیسههوا کنار گذاشته میشود، اما درواقع این خودرو مدت زیادی است که از فروش اندک رنج برده و در سال ۲۰۱۵ تنها ۶۷۶ دستگاه وایپر به دست مالکان جدید رسیدهاند؛ موضوعی که باعث میشود که تولید این مدل با یک پلتفرم اختصاصی، از نظر اقتتصادی مقرونبهصرفه نباشد.با توجه به توسعه ساختارهایی که در درون گروه خودروسازی داریم، امکان ارائه یک نسخه جدید از وایپر وجود خواهد داشت؛ امّا اینکه چه زمانی این مدل در بین محصولات ما ظاهر شود، هنوز برایم مشخص نیست. ولی مطمئناً ساختارهایی در این گروه وجود دارد که وزنی مطابق با وایپر را در اختیار قرار میدهند و سطح عملکرد و هندلینگ بهینهای را در مقایسه با وایپر فراهم میکنند. ولی هنوز فکر نمیکنم که این تصمیم نهایی شده باشد.
CORVETTE Z06
۸ بهمن ۱۳۹۴ماشین های آمریکایی همیشه حس قدرت و ابهت رو به راننده اش و سرنشیناش القا میکنن که وایپر هم از این قائده مستثنا نیست-((((((((به امید بهبود وضعیت وایپر))))))))))
Carroll Shelby
۸ بهمن ۱۳۹۴الانشم خیلی دوسداشتنیه و هیچ ایرادی نداره چون شرکتش افتاده دست ایتالیایی ها دارن بهونه الکی میگیرن نباید این کارو بکنن دارن یکی از لجند های دنیای ماشین رو نابود میکنن وایپر بخاطر این بهترین بود چون تک بود خودش بود سبک خودشو داشت پلتفرم خودشو داشت اصلا نباید دست به پلتفرمش بزنن وایپر به خاطر این معروف بود چون پلتفرم خاص خودش موتور خاص خودشو داشت حیف شد حیف ای کاش میتونستم یکی از این نسخه الانشو بخرم حیف وایپر واقعا دوست دارم عشق اول اخرم تو دنیای ماشین …………… ???
امین77
۸ بهمن ۱۳۹۴وایپر یک افسانه است … و افسانه ها هرگز نمی میرند :(
Ashkan
۹ بهمن ۱۳۹۴مگه تو این متن گفته تولیدش متوقف میشه؟
عجیبه من وایپر و به کوروت ترجیح میدم خیلی دوست دارم این مشینو
-Ali-
۸ بهمن ۱۳۹۴کیسه هوای جانبی چی هست؟؟؟؟؟؟؟
Carroll Shelby
۸ بهمن ۱۳۹۴دست زدن به پلتفرم وایپر یعنی نابودی کامل اون میشه مثل ماشینای دیگه دیگه وایپر نیست با اون سبک خودش دیگه احساس وایپر رو بهت نمیده حتما جای اگزوز ها رو عوض میکنن کاپوت کشیده رو کوچک میکنن و موترش رو کوچک تر میکنن دیگه اون سرو صدارو نداره ……….. حیف ……… خداحافظ وایپر
Hamid
۸ بهمن ۱۳۹۴طرف ماشین میسازه خود بخود آتیش میگیره یا دنده عقب نداره اتفاقی نمی افته اونوقت یک اسطوره رو به دلیل عملکرد کیسه هوای جانبی از خط تولید خارج میکنن.
edris
۸ بهمن ۱۳۹۴مرگ تدریجی یک اسطوره…
سایپا همچنان باقیست :) کی میشه اینا بمیرن؟؟
Archi KHAN
۸ بهمن ۱۳۹۴خدایش باید اسمش را گذاشت :
” آقای خاص امریکا “
moein
۸ بهمن ۱۳۹۴فقط ببین اون متور رو چطور بستن خخخ قدرت از سر رو روش می باره
احمد باقری
۸ بهمن ۱۳۹۴در نوع خودش، بی نظیر بود.
Infinite
۸ بهمن ۱۳۹۴واقعا حیف این خودروی زیباست که تولید نشه. چرا مشکلات این خودرو رو رفع نمیکنند؟ اتفاقا کمتر تولید کردن این افعی به خاصتر بودنش کمک میکنه. به میزان خرید تولید کنند. از فضای داخلی زیبا و دوست داشتنیش هم نباید گذشت…
ali a.j.g
۸ بهمن ۱۳۹۴تشکر از آقای مسعود انیس حسینی
باز جای خوشحالیه که تولیدش متوقف نشده و در آینده ساختش ادامه داره که طبق گفته متن ارائه نسخه جدیدی از وایپر وجود داره
باید از آقا شروین هم یادی کنم که جاشون خالیه
شروین
۱۱ بهمن ۱۳۹۴آقا خیلی مخلصیم. ممنون که به یادمونی :-)
BMW ///M
۹ بهمن ۱۳۹۴وایپر همه چی تموم بود البته تقریبا، یک مشکل وایپر قدرت موتور اونو که برای چنین ماشینی کمه و لقایقت بیشتر از این رو داره یعنی دور و بر ۷۰۰ یا ۸۰۰ اسب قدرت داشت خیلی بهتر میشد.
سینا
۷ تیر ۱۳۹۵حالا که به دست ایتالیایی ها افتاده چی می شه؟
کابوس دیشب من میشه؟
موتور عقب و چهارچرخ می شه؟
4.9 لیتری می شه ؟
شبیه لامبورگینی هوراکان می شه ؟
ارتفاعش کم می شه؟
وای! امشب کابوس می بینم