داج به وضوح اعلام کرده چلنجر دیمن جدید یک خودروی درگ است که بهطور قانونی میتواند در خیابانها جولان دهد. این خودرو که از پیشرانه ۸۴۰ اسب بخاری و لاستیکهای درگ رادیال بهره میبرد باید توجه بیشتری را از سوی خریداران دریافت کند. در غیر این صورت خود خریدار به دردسر خواهد افتاد.
به منظور مطمئن شدن از اینکه خریداران دقیقاً میدانند چه چیزی را میخرند، داج یک فرم تعهد سهصفحهای را پیش روی هر خریدار قرار میدهد تا مشتری از تمامی جنبههای این خودرو آگاه باشد. این سند دارای چندین بخش است که در آن میتوانید شاهد چیزهایی چون “مصرفکننده نباید هرگز از ویژگی پیست در خیابانهای عمومی استفاده کند” و “هیچ شخصی نباید در صندلیهای عقب بنشیند” باشید.
اگر میخواهید صندلی عقب را نصب کنید نمیتوانید این کار را انجام دهید. داج در بخش سوم میگوید “اگر خودرو بهصورت فابریک دارای صندلی سرنشین نیست مشتری هرگز نباید اقدام به نصب آن کند زیرا در این صورت محافظت کافی از سرنشین به عمل نمیآید.” همچنین گفته شده که لاستیکهای درگ رادیال دیمن برای استفاده در خیابان کاملاً قانونی هستند اما برای استفاده در بزرگراه در نظر گرفته نشدهاند.
اینجا ۱۱ بخش مهم فرم تعهد داج را آوردهایم:
- مصرفکننده باید تعهد و مسئولیت کامل نسبت به تمامی ریسکهای مرتبط با تجهیزات موجود در خودرو داشته باشد و باید تنها از این تجهیزات در زمان و شرایط امن استفاده کنند. عدم رعایت این موضوع میتواند باعث ایجاد تصادفات منجر به فوت یا جرح شود.
- مصرفکننده باید دفترچه راهنمای خودرو را بهطور کامل بخواند.
- اگر کارخانه صندلی سرنشین جلو یا عقب را حذف کرده، هیچ شخصی نباید روی آنها بنشیند. اگر صندلیها حذف شوند، مصرفکننده اعتراف میکند که در زمان تصادف، افراد نشسته روی آن صندلیها احتمالاً به شدت زخمی خواهند شد یا جان خود را از دست خواهند داد.
- اگر خودرو بهصورت فابریک این صندلیها را ندارد، خریدار هرگز نباید صندلی را نصب کند زیرا حفاظت کافی از سرنشین به عمل نخواهد آمد.
- مصرفکننده نباید هرگز از ویژگیهای مخصوص پیست در جادههای عمومی استفاده کند. استفاده از این تجهیزات و عملکردها برای خودروهای مسابقهای و در پیست در نظر گرفته شده است.
- لاستیکهای رادیال درگ خودرو مورد تأیید دپارتمان حملونقل آمریکا بوده اما برای استفاده بزرگراهی طراحی نشدهاند.
- لاستیکهای درگ برای استفاده در آبوهوای بارانی و برفی توصیه نمیشوند.
- مصرفکننده نباید از لاستیکهای درگ در دماهای منفی ۹ درجه به پایین استفاده کند. در این دماها لاستیکها انعطاف خود را از دست داده و شاید ترک بخورد.
- مصرفکننده حتماً باید لاستیکهای درگ را از نظر وجود ترک یا آسیب بررسی کند.
- مصرفکننده میداند که رنگهای آبی B5، آبی Indigo، گوجهای و سبز تا سهماهه اول سال ۲۰۱۸ در دسترس نیستند.
- مصرفکننده نباید تا زمانی که خودرو به سطح زمین نرسیده پیچ و مهرهها را کاملاً سفت کند. پیچ و مهرهها باید قبل از استفاده از خودرو کاملاً سفت شوند.
البته ارائه اینگونه فرمی برای خریداران داج دیمن جای شگفتی ندارد زیرا خودرو از پیشرانه ۸۴۰ اسبی استفاده کرده و قادر است در ۲.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. داج ادعا میکند دیمن سریعترین خودروی تولیدی دنیاست.
بهای خودرو از ۸۶۰۹۰ دلار آغاز شده و اولین نمونهها از اواخر پاییز به مشتریان تحویل داده خواهد شد. تنها ۳ هزار دستگاه از داج دیمن برای آمریکاییها و ۳۰۰ دستگاه دیگر نیز برای بازار کانادا ساخته خواهد شد.
mohammadreza
۳ تیر ۱۳۹۶امید وارم اسپرت های آمریکایی دوباره به دوران اوجشون برگردن.
که البته چه رکورد زنی قابل توحه کامارو تو نوربرگ رینگ چه رکورد درگ دیمن وچه رکورد فروش ماستنگ این نوید رو میدن که شاید دوران اسپرت های آمریکایی دوباره داره برمیگزده
asa
۳ تیر ۱۳۹۶چلنجر دیمون مثل یک صلاح سنگین جنگی هست که در اختیار افراد عادی قرار گرفته.
مثل بمب هسته ای که وقتی گاز میدی نیروی مخربش همه چیز رو نابود میکنه.
من اگه بودم زیر تمام برگه ها صد تا امضا هم میکردم تازه مینوشم اگر بخاطر دیمون هم فوت کردم تمام ثروتم به داج تعلق بگیره.
واقعا تا همین چند ماه پیش کی فکرشو میکرد ماشینی با ۸۰ هزار دلار، دو تن وزن، محور عقب و ۸۵۰ اسب بخاری ساخته بشه که با ۱۰۰۰ نیوتون گشتاور سریع ترین ماشین جهان لقب بگیره.
واقعا اگه کسی از این ماشین خوشش نیاد احتمالا خودش یک مشکلی داره.
جذاب ترین قسمت طراحی این ماشین اون گلگیر های بیرون زده هست که داج با مهارت کامل اون رو به بدنه متصل کرده بجای اینکه کل گلگیر رو از اول طراحی کنه. جالب همین قسمت ابهت ماشین رو افزایش داده. یک حس هیولای خاکی بودن داره تا یک هیولا مدرن بودن مثل zl1 .
وحشتناک عاشقتم ماسل رویا های من ?
ونوم اف ۵
۳ تیر ۱۳۹۶اسا جان باید یه شرط دیگه هم باید باشه که سوپر اسپرتهای بالای ۵۰۰ هزار دلار رو ضایع نکنی چون دیمون به هیچ برندی رحم نمیکنه
Mahdi US & JP CARS
۳ تیر ۱۳۹۶(باید یه شرط دیگه هم باید باشه که سوپر اسپرتهای بالای ۵۰۰ هزار دلار رو ضایع نکنی چون دیمون به هیچ برندی رحم نمیکنه)
این حرفو باید با طلا نوشت
aston martin
۳ تیر ۱۳۹۶با این که سریعه ولی قطعا امکانات رفاهی کمی داره و قطعا مثل روز های اول جی تی آر تعلیق خشکی هم داره
جواد
۳ تیر ۱۳۹۶خوب دوستان خریدار فکر گرفتن غرامت احتمالی در صورت بروز حادثه از سر بیرون کنید بالاخره یک راه حلی برای این کار ظاهرا پیدا شده خیلی با این کار داج حال کردم کار درستی میکنه
الف.ی
۳ تیر ۱۳۹۶ماسل کار + هایپر کار = هایسل کار=دوج چلنجر دیمن
Reventon
۳ تیر ۱۳۹۶این در اصل یه پونی کاره
Mahdi US & JP CARS
۳ تیر ۱۳۹۶خیر
چلنجر ماسل هست
پونی موستانگ و کامارو میشه
ساسان.م
۳ تیر ۱۳۹۶خود داج که نمیتونه این موارد رو تضمین کنه من در عجبم چطور مجوز رانندگی در خیابان رو گرفته این ماشین؟ یعنی چی لاستیکاش مناسب بزرگراه نیست اگه نیست مجوز چطور گرفته؟
منم بیام موتور جت ببندم پشت 206 ام بعد بگم همه مسئولیتش با خودم که نمیشه
پز سریع ترین ماشین دنیا رو هم بدم :D
ونوم اف ۵
۳ تیر ۱۳۹۶ببین دوج چه کرده که برای شکست دادنش به فکر موتور جت و هواپیمای جنگنده افتادن
?? Ferrari??
۳ تیر ۱۳۹۶دوتا ماشین که واقعا عاشقشونم:1_ هوندا سیویک تایپ آر____2_ داج چلنجر دیمن??
kurdishlsmbo
۳ تیر ۱۳۹۶بعد اسم پروفایلتو گذاشتی فراری…
?? Ferrari??
۳ تیر ۱۳۹۶????
?Chalenger?
۳ تیر ۱۳۹۶آخه اسم یه برند رو میخواستم تو پروفایلم باشه که استیکر لوگوش (اسب) تو کیبورد گوشیم باشه?
Hemichan
۳ تیر ۱۳۹۶هیولا
?Chalenger?
۳ تیر ۱۳۹۶حالا خوبه؟؟ راضی شدی داداش؟؟????
kurdishlsmbo
۳ تیر ۱۳۹۶اختیار با خودته عزیز.من محض مزاح گفتم?
یه ماشین باز از هیچ ماشینی بدش نمیاد(البته چیزی که دزدا به اسم ماشین به مردم میندازن رو حساب نمی کنیم) یه سری هاشم بیستر دوس داره❤
USA & JAPAN
۴ تیر ۱۳۹۶دیوانه وار دوسش دارم
Abbas us.c
۴ تیر ۱۳۹۶از الان گرخیدن???
حمیدرضا
۴ تیر ۱۳۹۶چقدر قدرتش زیاده و احتمال دردسر تعمیر و نگهداریش بیشتر دیشب داشتم یه کلیپ در رابطه با تعمیر و نگهداری چلنجر میدیدم طرف میگفت اگر حوصلشو ندارید یا توانشو ندارید برید تویوتا یا هوندا بگیرید چون اونا توجه کمتری میخان اینم همینه
محمد
۲۲ آذر ۱۴۰۰تو فیلمهای هالیودی بیشتر ماشین خلافکارهای مواد مخدر هست خصوصا رنگ سیاهش