نه لامبورگینی اوروس و نه داج چلنجر SRT هلکت ردای پهنپیکر خودروهای بسیار توانایی در پیست نیستند اما موتور ترند برای ایجاد فضایی هیجانانگیز، این دو خودرو را به پیست مشهور لاگونا سکا برده است.
پیش از آنکه بیشتر وارد موضوع شویم باید بگوییم که این دو خودرو اصلاً رقیب یکدیگر نبوده و اگرچه هر دو فوقالعاده سریع هستند اما تفاوتهای آنها از این بیشتر نمیشود! در جایی که لامبورگینی اوروس شاسیبلندی لوکس و راحت بوده، چلنجر SRT هلکت ردای یک خودروی عضلانی آمریکایی با پرفورمنس فوقالعاده در خط مستقیم است. واضح است که این خودرو در زمان عبور از پیچها کمی به مشکل برخواهد خورد.
نگاهی به برگه مشخصات فنی نشان میدهد که داج کاملاً برتر است. این خودرو از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژرداری استفاده میکند که قدرت ۷۹۷ اسبی و گشتاور ۹۵۷ نیوتون متری دارد. داج میگوید این هیولا در خط مستقیم شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۴ ثانیهای و حداکثر سرعت ۳۲۶ کیلومتر در ساعتی دارد.
در مقابل اوروس از نیروگاه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربویی استفاده میکند که خروجی آن ۶۴۱ اسب بخار و گشتاورش هم ۸۵۰ نیوتون متر اعلام شده است. شتاب حدود ۳.۲ ثانیهای و حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر در ساعتی نیز جزو ویژگیهای عملکردی این شاسیبلند ایتالیایی میباشند.
در پیستی به سختی لاگونا سکا، کار تنها به آغاز مسابقه ختم نمیشود و با عبور از چند پیچ است که لامبورگینی درسهای زندگی را به داج خواهد آموخت!
[دانلود ویدئو]
sina7
۱۲ بهمن ۱۳۹۸جفتشون عالین
اوروسم دیگه شورشو در اورده از بس خوبه =)))
یانکی
۱۲ بهمن ۱۳۹۸نمیدونم چجوری دلتون میاد به اوروس به عنوان یه لامبو نگاه کنید.جز مقداری شباهت چیزی دیگه ای بین اوروس با دیگر لامبوها نیست.پلتفرم موتور گیربکس همه چیش برا فولکسه.یعنی میشه همین موتور رو رویه توارگ گذاشت و همین کار ها رو کرد.لامبو باید صداش گوش فلک رو کر کنه.در مورد چلنجر هم که مسیرش کاملا روشنه لذت محض دود لاستیک شتاب صدا ابهت.اگر لازم باشه برا پیست هم میتونن فراهمش کنن.البته خبرهایی از نسخه پیست محور acr هست.
Reza
۱۳ بهمن ۱۳۹۸حالا چرا ناراحت میشی . بهترینتنون مقابل سریعترین SUV تاریخ حرفی واسه گفتن نداشت.
این که ناراحتی نداره. چرا از لامبو ایراد میگیری؟؟؟ ایشاالله دفعه بعدی با اختلاف کم میبازه .
Abbas.Lambo
۱۳ بهمن ۱۳۹۸((با عبور از چند پیچ است که لامبورگینی درسهای زندگی را به داج خواهد آموخت!))?
وقتی همه ی قطعات آماده دم دستته،خب چه کاریه از صفر شروع کنی و کلی هزینه کنی؟؟؟
در ضمن لامبورگینی با دست پخت و ادویه جات مخصوص خودش اوروس رو درست کرده وگرنه مواد اولیه رو که همه دم دست دارن?
M3csl
۱۲ بهمن ۱۳۹۸اروس،،،عروس خانواده لامبورگینی؛
با دستپخت تند و آتشین.
ali (chevy nova)
۱۲ بهمن ۱۳۹۸چلنجر= ارنولد
عشقه این هیولای قدرتمند
Reza
۱۴ بهمن ۱۳۹۸نکشی مارو آرنولد هالیوودی خخخ
مسعود
۱۲ بهمن ۱۳۹۸چه متن پر ایرادی . شما همون عامیانه بنویس.
NAVID۰۰۹۸
۱۲ بهمن ۱۳۹۸یه تست از دوج چارجر دیدم با رانندگی علی بخردی تو یوتیوب ، هر وقتی گاز میداد ناخداگاه میخندید ، لبخندی از روی هیجان و ترشح آدرنالین که من هم به وَجد آورده بود و خندیدنهای ناخداگاه من … .
جالب بود بیشترین توجه ها به خودروهای دوج نسبت قدرت به مبلغ پرداختی اونه که هیجانی فَرای تصور اون مبلغ را به شما میده ، و دقیقاً هیجان داشتن یک دوج چه چارجر و چه چلنجر هلکت ، srt ، دیمون و ….همینه .
شما پولی که پرداخت میکنید را خیلی خیلی بیشتر به دست میاورید و اون هیجانیه که حتی شاید نشه در لامبورگینی گران قیمت هم تجربه اَش کرد .
آمریکا باز یا طرفدار آمریکایی آنچنانی هم نیستم ، اما واقعاً دوستشون دارم ، کلاً محصولات آمریکایی چه خودرو چه لوازم خانگی چه پوشاک و لباس کفششون حتی مردم لوتی آمریکا مثل یه دوست خوب میمونن که میتونی رویشان حساب کنی بی منت و همیشه هیجان زده اِتان میکنند و نه مثل دوستانی که حتماً باید براشون کاری کنی تا منتی بالای سَرِت نباشه و فقط کلاس و پوز دوست خوشگلتو به فامیل یا غریبه بدی .
چلنجر در برابر لامبورگینی حکم همون دوست خوبه در برابر دوست باکلاسرو داره ، من بشخصه با دوست خوبم بیشتر حال میکنم تا با دوستی که بخواد پوز قیافه یا مالشو به اطرافیون بده مثل لامبورگینی (( البته این را بگم که منظور من در این مقاله و در این زمان میگنجه و اِلا که لامبورگینی را اگر در رنج قیمتی خودش با رقیبهای قیمتی خودش مقایسه کنیم تازه میفهمیم لامبورگینی اُعجوبه ایه برای خودش و هیچ حرفی درش نیست اما امروز و در این مقاله یه شکست خوردست و این شکست هم بابت تفاوت فاحشیه که در قیمت دارند و نه هیچ چیز دیگر .)) .
MAHDI
۱۲ بهمن ۱۳۹۸این رقابت جدیدی نیست. خودروهایی هستن که در درگ موتورترند 2019 شرکت کردن و بعد با خودروها در پیست زمان گیری کردن که البته پدال چندروز بعد درگ زمان خودروها در پیست رو گذاشت!!!
البته مجله موتورترند چندروز پیش فیلم زمان گیری هارو هم منتشر کرده!!!!
206
۱۲ بهمن ۱۳۹۸لامبورگینی درسهای زندگی را به داج خواهد آموخت!
Farzad
۱۲ بهمن ۱۳۹۸جنگ عقل و قلب : عقل میگه اوروس ، اما قلب میگه چلنجر ، کاریشم نمیشه کرد .
مهرداد
۱۳ بهمن ۱۳۹۸هر دو دوست داشتنی و عالی ولی من چند وقته عجیب دیوانه ی شلبی GT500 شدم. نه تنها ظاهر خوفناکش و قدرت بی رحمش. فکر کنید اگر هم اینجا بود قطعا چند ثانیه از اوروس سریع تر بود ، چند هزار دلار از ردآی ارزونتر ، توی شتاب از هر دو بهتر ، صدای موتور و اگزوز هم بی رقیب و از اینا بهتر تازه شیون سوپر شارژر هم مثل ردآی وجود داره که همه چی رو جذابتر کنه. هندلینگ این ماشین چه توی پیست و چه تو خیابون عالیه. واقعا موندم که با قیمت 75000 دلاری GT500 چرا کسی باید اصلا به ماشین دیگه ای فکر کنه !
امیرحسین
۱۷ بهمن ۱۳۹۸به نظر من چلنجر یه ماشین مخصوص پیست نیست تازه فقط اختلاف ۲ ثانیه بود که یه شاهکار برای چلنجر هس ،بعدشم کیفیتی که توی قطعات موتور چلنجر بکار رفته به هیچ وجه توی اوروس نیس.
قیمت اون ها هم خیلی فرق می کنه