دوج

مشکلات جدی پدال شیفتر خودروهای چارجر، چلنجر و 300

طرفداران فورد و شورولت به همراه دیگر وفاداران به خودروهای پرفورمنس جوک‌های بسیار زیادی درباره‌ی مالکان خودروهای داج ساخته‌اند که اکثر آن‌ها به وزن بالای محصولات این خودروساز اشاره می‌کند؛ اما حالا جوک جدیدی منتشر شده است: خودروهای داج دکمه‌ی انتقال پول توکار یا money shift button دارد!


واژه‌ی “انتقال پول” به معکوس تصادفی گیربکس خودروها در زمان مسابقه اشاره دارد. برای مثال می‌توان به تعویض دنده از دو به یک بجای دنده سه اشاره کرد که دور پیشرانه را به محدود قرمز می‌رساند. این همان دکمه‌ی انتقال پول است که باعث هزینه می‌شود چراکه مجبور به تعمیر گیربکس و پیشرانه خواهید شد.

شاید تعجب بکنید که گیربکس‌های اتوماتیک چگونه این کار را انجام داده و مالک را به دردسر می‌اندازند. پدال شیفترها کار را بسیار آسان می‌کنند و بسیاری از گیربکس‌های اتوماتیک دارای نرم‌افزاری هستند که مانع از معکوس آسیب‌رسان به پیشرانه می‌شود.

اما مشکلی که در چارجر، چلنجر و کرایسلر ۳۰۰ به وجود آمده باعث می‌شود با لمس بخش پایینی پدال شیفتر شاهد معکوس گیربکس باشید. راننده‌ی خودرویی که در ویدئو مشاهده خواهید کرد حتی تلاش داشته از پدال شیفترهای بلندتر در خودرو استفاده کند تا از وقوع این مشکل جلوگیری نماید اما خب تلاش‌های او ثمری نداشته و مشکل همچنان پابرجاست.


همان‌گونه که مشاهده می‌شود، به نظر می‌رسد این مشکل در دورهای بالاتر پیشرانه شایع‌تر است. اگرچه این مشکل هر از گاهی اتفاق می‌افتد و همیشه نمی‌توان آن را تکرار کرد اما توصیه می‌کنیم مالکان این خودروها تا زمان حل مشکل از پدال شیفترها استفاده نکنند. فعلاً مشکلی در استفاده از شیفتر دنده‌ی کنسول خودرو گزارش نشده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. F22RAPTOR

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    کل کلهای فورد و دوج تو فضای مجازی خیلی خنده داره ???،
    البته این واقعا مشکله
    باید حل شه

    1. AMIR / ARMI

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      اره خیلی مخصوصا در زیر ویدئو های یوتوب خیلی جالب
      ولی در متن اشاره نشده گزارش دیگه ای هم بوده
      یا فقط همین یدونست
      اگه گزارش های دیگه هست باید فراخوان بدن

    2. DAVID

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (11 ديدگاه)

      وجدانن برای یه امریکایی باز خیلی سخته اگه یکیشونو بخواد انتخاب کنه
      از یه طرف اصالت چلنجر و صدا و غرش بیشترش نسبت به اون دوتای دیگه
      از یه طرف زیبایی و به روز بودن بیشتر داخل ماستنگ نسبت به ۲تای دیگه
      هرچند به نظرم ماستنگ برنده است.هم موتورش تنفس طبیعیه،اصطحلاکش کمتره،هم،داخلش جذاب تره.
      منتتظر gt500 هفتصد اسبی هستیم نااااااجور??

      1. AMIR / ARMI

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        برای یکی مثل من اگه بخوام
        پارکینگ ارزوهام تصور کنم
        1جیپ رانگلر شش سیلندر دو در
        2 شلبی کبری بک دریفت 427
        3 کوروت استینگری 1967
        4 چلنجر هلکت رد آی واید بادی ( رنگ زیتونی )
        5 موستانگ 1968
        همه رو هم خودم تیون میکردم
        تیون سبک البته بیشتر ظاهری

    3. یانکی

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      گیربکس ساخت شرکت معتبره z.f هستش.اگر جدی باشه فراخوان میدن.ولی در کل همیشه گفتم بازم میگم فیات داره به شاخهای امریکایی خیانت میکنه.الان این حجم محبوبیت برندهای امریکایبه کمپانی و فروش مثال زدنیشون به خاطر مهندسی ناب کرایسلره که تونسته با توجه به سن زیاد ماشینها رکورد دار باشن تو کلاسهاشون.ولی الان زمانی مناسب برایه نسلهای جدید چلنجر.چارجر.300.دورانگو.گرند چروکی.جورنی.و همچنین معرفی محصولاتی جدید برا این شاخهاست ولی فیات میره خرج بی هوده برا شاخهای ضرر ده ایتالیایی میکنه.انصافا اگر نسل جدید چارجر میومد بهتر سود میکردن یا جولیا.یا نسل جدید گرند چروکی دورانگو جورنی بهتر سود داشت یا مازراتی

  2. Khosrow

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    امریکایی بازا چه شیک با این مشکلات برخورد میکنن / الان این مشکله یه المانی بود گردوخاک میکردن / چارجروچلنجر باید برن تو لیست حامیان حقوق بشر ترامپ ..

    1. mohammad

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (421 ديدگاه)

      داداش چرا ناراحت میشی و به خودت فشار میاری؟!….

    2. DAVID

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (11 ديدگاه)

      کره ای بازی یا آلمانی باز؟
      اگه کره ای هستی که مشکل آتش سوزی پیشرانه هاتونو حل کنین
      اگرم آلمانی هستین،بسپارین به مدیرا که یکم کار کنن رو این قابل اعتماد بودن خودروها.که فروشنده بدبخت بعد یکسال به سرش نزنه ردش کنه بره
      و من الله توفیق

      1. M

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        داداش خیلی قضیه رو جدی گرفتی (دیوید )
        میگه اگه کره ای بازی برو مشکل اتش سوزی هاتو حل کن !
        مگه مدیر عامل کیاعه؟
        دوما والا تا جایی که لیست نشون میداد آمریکایی ها خیلی غیر قابل اعتماد ترن !
        سوما این آقا خسرو تا جایی که من میشناسم از بی طرف ترینای سایتن و اگر میلی هم داشته باشن به سمت فراریه !

    3. mehran (fox)

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (214 ديدگاه)

      آره خسرو جون حق با توعه با این که من از بحثای اینجوری اصلا خوشم نمیاد ولی اینجوری ملو بحثو عوض کردن و از گاراژ رویایی گفتن دوستان جای بسی تامل داره…جمیعا خسته نباشید دلاورا…

    4. AMIR / ARMI

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      ببخش بلد نبودیم مثل حرف های
      مطلب مشکل در های لینکلن برخورد کنیم
      ( فکرش رو بکن داری تو جاده میری یهو در ها باز بشه )

    5. Ali

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (56 ديدگاه)

      الان تمام مشکلش اینه که شیفتر سمت چپ به جای این که فشاری باشه ، لمسی شده ، حالا اینجا ماشین از کارخونه میاد ترمردستی نداره ، به نمایندگی هم میگی میگن به ما ربطی نداره

  3. امیر

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    چقد بد واقعا!!!!
    هم میشه گف مشکل بزرگیه هم میشه گف کوچیک
    اگه استفاده نکنن از شیفتر هیچ مشکلی پیش نمیاد ولی همچین چیزی امکان نداره عملا !!

  4. حسین

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (123 ديدگاه)

    خوب چیز مهمی هم نبوده فدا سره دوج

  5. محمدامین

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (94 ديدگاه)

    money shift button

  6. Hemichan

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (719 ديدگاه)

    A*$tang & Boat
    کل کل فورد و داج
    جالبه چِوی رو تو سطح خودشون نمیدونن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا