بامو M5 و دوج چارجر هلکت ردآی هردو فضای کافی برای چهار بزرگسال را در کنار پرفورمنسی که میتواند سوپرکارهای چند سال پیش را شرمنده کند، ارائه میکنند. حال تراتل هاوس این دو سوپر سدان را به میدان آورده تا نبردی کامل بین آنها برگزار کند.
M5 CS از ۶۳۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور برخوردار است که توسط یک موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو تولید میشود. این موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک، نیروی خود را به سامانهٔ چهارچرخ محرک متمرکز بر عقب میرساند که کشش فراوانی را ایجاد میکند. طبق مشخصات رسمی، این ماشین ظرف ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت و ظرف ۱۰.۴ ثانیه به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. حداکثر سرعت M5 CS هم بهصورت الکترونیکی روی ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. بامو با استفاده از فیبر کربن تقویتشده با پلاستیک در کاپوت، اسپلیتر جلو، قاب آینههای جانبی، اسپویلر عقب و دیفیوزر، وزن این خودرو را ۷۰ کیلوگرم نسبت به M5 کامپتیشن کاهش داده است. M5 CS فقط برای مدل ۲۰۲۲ ارائه میشود و ۱۴۴ هزار دلار قیمت دارد.
از سوی دیگر، چارجر هلکت ردآی به نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ مجهز است که ۷۹۷ اسب بخار قدرت و ۹۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. برخلاف رقیب آلمانی، در این قوچ وحشی نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک فقط به چرخهای عقب منتقل میشود. ردآی ظرف ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۶ ثانیه طی میکند. دوج حداکثر سرعت این ماشین را هم ۳۲۷ کیلومتر بر ساعت اعلام کرده است. قیمت چارجر ردآی از ۸۲,۹۵۰ دلار آغاز میشود که تقریباً نصف M5 CS است.
خب بهتر است از دنیای اعداد خارج شده و به مسابقات واقعی بپردازیم. هرچند بامو به میزان قابلتوجهی از رقیب آمریکایی ضعیفتر است اما حتی مشخصات اعلام سازنده هم میگوید ۰.۷ ثانیه زودتر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد که این بهاحتمالزیاد به خاطر برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک است. به همین دلیل، در اولین درگ، M5 CS مثل موشک شلیک شد و چارجر هلکت با فاصلهٔ زیادی عقب ماند. در درگ دوم، بامو در حالت محرک عقب قرار گرفت که این کار اختلاف را کمتر کرد اما بازهم سدان باواریاییها پیروز شد.
پسازاین دو درگ، یک مسابقهٔ رولینگ برگزار میشود که در اینجا نیز M5 CS برای سومین بار رقیب آمریکایی را مغلوب میکند. در آخر هم دو سدان در پیست به مصاف هم میروند که نتیجهٔ این رقابت را خودتان میتوانید در ویدئوی زیر مشاهده کنید. بهطورکلی اما بامو علیرغم اندازهٔ بزرگ، بهطور شگفتانگیزی چابک و مانور پذیر بوده و به فرمان بسیار سریع پاسخ میدهد. از سوی دیگر، دوج کمی سنگین احساس میشود اما قدرت عظیم آن باعث میشود بهراحتی پیچها را طی کند.
مشخصات فنی
دوج چارجر هلکت ردآی | بامو M5 کامپتیشن | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۷۹۷ اسب بخار | ۶۳۵ اسب بخار |
گشتاور | ۹۶۰ نیوتن متر | ۷۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۶ ثانیه | ۲.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۲۷ کیلومتر بر ساعت | ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت | ۱۵.۷ لیتر ترکیبی | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی |
طول | ۵,۱۰۵ میلیمتر | ۴,۹۶۵ میلیمتر |
عرض | ۱,۹۸۹ میلیمتر | ۱,۹۰۲ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۴۶۳ میلیمتر | ۱,۴۶۸ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۳,۰۴۸ میلیمتر | ۲,۹۸۲ میلیمتر |
وزن | ۲۱۱۱ کیلوگرم | ۱۸۶۶ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۸۲,۹۵۰ هزار دلار | ۱۴۳,۹۹۵ دلار |
تماشا در یوتیوب:
افشار
۸ مرداد ۱۴۰۰بی ام و که معرکه هست اما چارجر یک چیز دیگه هست
Reza Waffen SS
۹ مرداد ۱۴۰۰بی چون و چرا بامو M5 کامپتیشن
🇩🇪👑BENZ👑🇩🇪
۸ مرداد ۱۴۰۰واقعا جفتشون عالین فقط دوج کمی قدیمی شده ولی هنوز اون احساس کهنگی روش نیومده
parsa_ashgh.mashine
۸ مرداد ۱۴۰۰دوج رو بیشتر دوست دارم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ مرداد ۱۴۰۰والا بعد چندین سال هربار فروشش از سال قبل بیشتر میشه با وجود اینکه قدیمیه! این ماشین ها(چارجر و چلنجر) جفتشون روح قدیمی خودشونو دارن و به این زودیا کهنه نمیشن….
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۸ مرداد ۱۴۰۰آلمانی ها و آمریکاییا بحثشون جداس مگه میشه چارجرو دوست نداشت ؟ هر چقدرم که بگذره از سال معرفیش ، اما اینجا انتخاب من هایپر سدان بیمره
Audi e_tron gt
۸ مرداد ۱۴۰۰انتخاب من بی ام و m5 است
GT
۸ مرداد ۱۴۰۰👑 M5 👑
parsa_ashgh.mashine
۸ مرداد ۱۴۰۰قیمت دوج خیلی پایین تره میدونم اپشن های داخل ام 5 بیشتره اما با پول کمتر میتونی اندازه ام 5 یا حتی بیشتر عشق کنی
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۸ مرداد ۱۴۰۰ولی دیگه ماشینت یه بی ام و نیست و تازه رنگ سبز ارتشیه مات هم نداری و شتاب ۲.۵ ثانیه ای و ظرافت خیلی زیاد در طراحی کابین و بدنه ، خلاصه که خلاصه اینکه چارچر یه ماسل کاره و نباید ازش انتظار لوکس بودن داشته باشی ولی من چون اونمورد برام مهمه بی ام و رو بیشتر میپسندم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ مرداد ۱۴۰۰بیخیال برادر با ۳۰۰دلار میشه همین رنگ سبز رو برای چارجرم سفارش داد! برو توی سایت دوج هرجور خواستی ماشینتو شخصی سازی کن…
محمد امین
۸ مرداد ۱۴۰۰باز هم میگن فعلا هیچ برندی نتونسته suv و سدان های بنزینی با پرفورمنس bmw بسازه و از هر نظر جلوتر از رقبا هست و همه جوره کامل هست،خارج از بحث طراحی که بعضی های ایراد میگیرند، همه جوره بی نقص هست bmw و توی این سال ها حتی از پورشه هم بهتر کار کرده ، منطور این نیست که سریع تره ، در کلاس خودش بهتر بوده ، ای ماشین با اینکه سنگین تر هست و قدرت و گشتاور کمتر از 911 turbo s داره و سدان هست و قیمت خیلی کمتری هم داره حدود سه تا ۴ دهم در چهارصد متر کند تر هست که خیلی خوبه
JANGI
۸ مرداد ۱۴۰۰”هیچ برندی نتونسته suv و سدان های بنزینی با پرفورمنس bmw بسازه”
دوست عزیز خواهشا از واژه ی نتونسته استفاده نکن.بکار بردن واژه ی نخواسته خیلی بهتره چون هدف هر شرکت متفاوته
چرا فکر میکنی همه ی برند ها دنبال تایم 400 مترن اونم توی سگمنت سدان و شاسی و …؟یا اینکه همه ی برند ها خودشونو میکشن که سریعترین باشن؟
تعجبی هم نداره چون این حرف ها فقط از بی ام و فن ها شنیده میشه که بیشتر از اینکه سوار ماشین شده باشن سوار اعداد و ارقام هستن
اولا که سریعترین بودن توی کلاس suv و کراس و سدان و … و این چنین سگمنت هایی از نظر من کاملا بی معنیه
همین که یه سدان پرفورمنس قابل قبولی داشته باشه کفایت میکنه بقیه معیار میشه ویژگی هایی که برای یک سدان خانوادگی تعریف شده با نیاز هر فرد
برای مثال تمامی خودرو های مرسدس بنز به جز چند تا از amg ها سواری نرم تر و حس لوکس بیشتری رو نسبت به بی ام و ها با سواری خشک تر و اسپرتی تر دارن
E کلاس فیس لیفت نسبت به نسل قبل هیچ افزایش قدرتی رو نداشته ولی M5 فیس لیفت این افزایشو تجربه کرده این نشون میده مرسدس بنز هدف متفاوتی با بی ام و داره هر کدوم هم ویژگی خاص خودشونو دارن دو تا ماشین با دو تا ذات کاملا متفاوت
هدف یک برند CLASSIC LUXURY(مرسدس بنز) با برند SPORT LUXURY (بی ام و) یکی نیست.چرا اینو بعضیا نمیفهمن؟
اگر به خواستن باشه مرسدس بنز با GT63S و GT بلک سریز خیلی خوب نشون داد اگر بخواد میتونه بهترین باشه و نکته اینکه قرار نیست این اتفاق برای هر سگمنتی بیفته.شاید ساخت سریعترین SUV خواسته و هدف بی ام و باشه ولی خواسته بنز و خیلیای دیگه نیست و این به معنای نتونستن برند های دیگه هم نیست
برای برندی (مرسدس بنز) که تو بالاترین سطح موتور اسپرت ینی فرمول وان حرف اولو میزنه کاری نداره که مثلا سریعترین SUV و یا سدان خانوادگی رو بسازه یا تو این سگمنت برای سریعترین بودن رقابت کنه
وزنه برداری که توی المپیک وزنه ی 260 کیلویی رو میبره بالای سرش میشه معیار ینی رقابت توی بالاترین سطح دیگه اینکه اون وزنه بردار با وزنه ی 100 کیلویی تو باشگاه چجوری رفتار میکنه یا چه تکنیکی داره مهم نیست
خیلی ها بطور مطلق میگفتن که هندلینگ بی ام و ها بهتر از مرسدس بنز هست و بنز نمیتونه رقابت کنه ولی خلافش کاملا ثابت شد و معلوم شد اگر بنز هدفش ساخت خودرویی با بهترین هندلینگ باشه به بهترین نحو اینکارو انجام میده طوری که سریعترین ساخته ی BMW بعد از سه سال شاید بتونه رکورد gt63s 2018 با وزن 2150 کیلویی رو بزنه
در مورد رکورد gt بلک سریز هم فک نکنم تا حداقل دو سال آینده ماشین موتور جلوی دف عقب با پلتفرم کلاسیکی بتونه حتی وجود کنه به رکوردش نزدیک بشه
و قرار هم نیست این رکورد شکنی توی هر کلاس و سگمنتی تکرار بشه
اگر بخوام برای حرف شما با همین طرز فکر مثال بیارم میشه گفت که مکلارن با 720s کاری کرد که توی اون سال ها عملکرد فراری کاملا به حاشیه بره و تمام اخبار حول مکلارن بچرخه و این داستان برتری مکلارن طوری ادامه پیدا کرد بعد از معرفی 765lt فراری دست به دامن سیستم هیبرید و چهار چرخ و 1000 اسب بخار قدرت بشه برای رقابت
اگر منم بخوام مثل شما فکر کنم میتونم بگم توی سال های امپراطوری 720s فراری نتونست ماشین بهتری بسازه یا اینکه نمیتونست
جملاتی که بالا گفتم نمونه ی طرز فکر خودتونه وگرنه فراری فکر کنم در حال حاضر قدرتمند ترین برند خودرویی جهان باشه از نظر تاثیر گذاری برند روی روابط تجاری و اقتصادی و غیر از اون فراری قبلا خودشو ثابت کرده
پس خواهشا یاد بگیر در مورد برند های بالارده با ساختار و ذات متفاوت از واژه ی نتونستن استفاده نکن چون هر برندی عشق اعداد و ارقام و سرعت رو نداره
اینکه توی بالا از مرسدس بنز اسم بردم اصلا قصدم مقایسه ی بین بنز و بی ام و نبود
هر برندی جایگاه و ویژگی های خاص خودشو داره
محمد امین
۱۲ مرداد ۱۴۰۰جنگی جان ، من فقط گفتم که در بازار فعلی هیچ برندی سدان ها و suv بنزینی نساخته که بتونه به پرفورمنس bmw برسه ، و حرف من هم درست هست و فکر نمیکنم مثالی برای نقض این حرف داشته باشید
و این هم بگم ، اول sf90 ساخته شد و بعد 765lt
قبول دارم 720 در خط مستقیم سریع ترین v8 سوپر کار زمان خودش بود، اما قبل از اون هم 488 gtb از ۶۰۰ltو ۶۵۰sو ۶۷۵lt در خط مستقیم سریع تر بود و برای اثباتش میتونید درگ های کانال 888mf رو ببینید و یا دیگر کانال ها ، و 458 اسپچیاله هم همه جوره از 570 و mp4 c12 سریع تر بود ، پس درسته که مکلارن به ۷۲۰ فراری رو از درگ بیرون کشید ، ولی فراری هم خیلی وقت بود که مکلارن رو با ایم ماشین ها در درگ و پیست کوچیک میکرد
عشق ب ام و
۸ مرداد ۱۴۰۰اینجاست که توانایی مهندسی المان رو میشه فهمید !
—در درگ دوم، بامو در حالت محرک عقب قرار گرفت که این کار اختلاف را کمتر کرد اما بازهم سدان باواریاییها پیروز شد.—–
—–پسازاین دو درگ، یک مسابقهٔ رولینگ برگزار میشود که در اینجا نیز M5 CS برای سومین بار رقیب آمریکایی را مغلوب میکند. —–
هیچچچچ اختلاف قیمت بیخود نیست !
نوش جونت ب ام و اینقد پول اضافه
حلالت باشه !
🇩🇪👑BENZ👑🇩🇪
۸ مرداد ۱۴۰۰اونوقت میگن آلمان ها پول اضافه میگیرن 😐 نه دارن پول مهندسی برتر خودشونو میگیرن تفاوت قیمت هم بخاطر قوانین و یورو و دلار هست اکثرا .
محمدهادی
۸ مرداد ۱۴۰۰من یک بی ام و باز تیرم
سهند
۸ مرداد ۱۴۰۰مقایسه این دو شبیه جوک است با اختلاف بی ام و بهتر است.
HamiD
۸ مرداد ۱۴۰۰مقایسه این دو شبیه جوک هست؟! از کی تا حالا چارجر مقابل ام فایو کلاب اسپورت شده جوک؟!!
بهتره یه نگاه به قیمت ها هم بندازی استاد!
من طرفدار داج نیستم اما نامردیه اینطور حرف زدن دربارش!
خیلی طرفدار و خواهان داره …
و اینکه قدیمی هم هست نسبت به غول کش (ام فایو)
بله درسته بی ام و رقیبش رو شکست داده چه در پیست و چه در درگ اما چارجر هم رقیب قدرتمندیه!
بی ام و هم به شدت عالی عمل کرده با قدرت کمتر … واقعا دوست داشتنیه این ماشین!
ام فایو توی دنیای سوپر سدان ها مثل 720اس در دنیای سوپر اسپورت ها و پورشه 918 در دنیای هایپر اسپورت ها هست! واقعا غول کش هستن اینا …
ممد ژانگولر
۸ مرداد ۱۴۰۰هر چی حمید میگه 🤤😉
سهند
۸ مرداد ۱۴۰۰شرمنده کمی مبالغه کردم دوج هم خوبه ولی از نظر مهندسی، کیفیت به پای بی ام و نمی رسد ولی از نظر هیجان و لذت شاید بتواند با m5cs رقابت کند.
Mercedes-AMG
۸ مرداد ۱۴۰۰جوک نیست
دوج رقیب قدریه ولی پادشاه این کلاس
M5 هست
viper
۸ مرداد ۱۴۰۰چارجر یه چیز دیگس از نظر من
برای لذت ساخته شده
اما بی ام و یه ماشین شهریه
🇩🇪👑BENZ👑🇩🇪
۸ مرداد ۱۴۰۰جوک سال ( بی ام و ماشینی شهریه )
viper
۸ مرداد ۱۴۰۰خب مگه نیست؟
اصلا هدف از ساخت سدان چیه؟
قبول که ماشین جذابی هست اما برای استفاده شهری ساخته شده پرفورمنس بالا تری داره اما واقعا طرفدار های چارجر بیشتره
در ضمن بی احترامی به طرفدار های m5 نشه نوشتم “از نظر من”
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۸ مرداد ۱۴۰۰هامر هم حتما یه ماشین پیست محوره
SF90 STRADALE
۸ مرداد ۱۴۰۰دو سدان معرکه و تاپ با پرفورمنسی کم نظیر
یک آلمانی جنتلمن و یک آمریکایی با ابهت و قدرتمند
دوتاشون عشقن و به شدت دوست داشتنی ❤❤
ماکسیمیلیان . فقط بریتانیا . فقط مکلارن
۸ مرداد ۱۴۰۰احسنت! مرحبا بر این وصف☺!
MAHDI
۸ مرداد ۱۴۰۰M5 CS بی نهایت جذاب و دوست داشتنیه، جالب اینه که شتاب این ماشین رو با شتاب پورشه 911 توربو S مقایسه کرد
MAHDI
۸ مرداد ۱۴۰۰((زمان چندخودروی پرفومنس این پیست))
* دوج وایپر ACR زمان :: 1:7.55
* پورشه 911 GT3 جدید:: 1:7.77
* ب ام و M5 CS زمان :: 1:10.02
* ب ام و M2 CS زمان :: 1:10.35
* کامارو ZL1 1LE زمان :: 1:11.12
* کوروت C8 Z51 زمان :: 1:11.53
* موستانگ GT500 زمان:: 1:11.82
* ب ام و M2 کامپتیشن :: 1:13.53
* لکسوسRCFترک ادیشن:: 1:13.63
* تسلا مدل 3 پرفومنس :: 1:13.95
* دوج هلکت رد آی زمان :: 1:14.14
********************************
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ مرداد ۱۴۰۰″دوج هلکت رد آی زمان″
کدوم دوج برادر؟
MAHDI
۸ مرداد ۱۴۰۰همین دوج چارجر هلکت رد آی که الان در رقابت حضور داره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ مرداد ۱۴۰۰آها مرسی…
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ مرداد ۱۴۰۰جونم فقط وایپر! چه میکنه…
Sina10
۹ مرداد ۱۴۰۰با توجه به این رکورد ها قطعا M5 CS اگه توسط خود بامو تایم بگیره توی نوربرگرینگ زیر ۷ و ۲۰ ثانیه میره
F
۸ مرداد ۱۴۰۰+هرچند بامو به میزان قابلتوجهی از رقیب آلمانی ضعیفتر است+
پدال لطفا این قسمت رو اصلاح کن، . دوج آمریکایی هست نه آلمانی.
Amard
۸ مرداد ۱۴۰۰ماشین های آمریکایی بخاطر موتور حجیم تنفس طبیعی مناسب تیونینگ هست اما خودروهای آلمانی برای روزمره بهتر شیک تر چون لوکس محسوب میشه و تکنولوژی مهندسی آلمانی پشتش
AMG GT R
۸ مرداد ۱۴۰۰انتخاب من M5 CS
امیر
۸ مرداد ۱۴۰۰من دوج رو انتخاب می کنم البته هر دو معرکه هستن. ولی قیمت رو نگاه کنید.
پاشایی
۸ مرداد ۱۴۰۰سلام دوستان عزیز درسته که درگ خیلی هیجان انگیزه ولی لذت رانندگی فقط درگ نیست خیلی چیزا را شامل میشه درسته من طرفدار ماشینهای آمریکایی هستم ولی هیچ کس منکر تکنولوژی و کامل بودن ماشینهای آلمانی نیست
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ مرداد ۱۴۰۰جونم چارجر!😍😍😍 لامصب چه عضلههایی!😍😉 بامو هم واقعا خوبه اما وقتی اسم چارجر بیاد وسط دیگه انتخابم m5نیست با احترام به دوست داران بامو 😊!
آقای دهقان ای کاش بجای درگ یه دوئل بین اینا میزاشتین شما که قبلیو گذاشتین کنار پس کی دوباره بینشون درگ میزارین؟
یانکی
۸ مرداد ۱۴۰۰سوپر سدان چارجر عملکردش خیلی بهتر از چیزیه که تو برنامه احمقانه این دوتل پت و مت دیدیم.چجوری ام 5 میتونه بدون اینفاده از دف جلو و فقط دف عقب بودن چارجر رو شکست بده.نکته بعدی چارجر 400 متر رو تو 10.6 میزنه اگر ام5 با دف عقب شکستش بده یعنی تونسته 10.4 بزنه پس در حالت دو دف تایمش به 9 میرسه که امکانش وجود نداره چونکه خوده بیمر 10.5 اعلام کرده.در آخر این حجم از اضافه قیمت رو بخوای خرج چارجر کنی به یه هایپر کار میرسی.فکر کن با 10 چوب قدرت رو به 1500 میرسونی.حتی میتونی از سیستم چهار چرخ متحرک دورانگو استفاده کنی.با 5 چوب زیر کاپوت رو هم بهترین چرم و چوب و کربن رو میشه کار کرد.واقعا چجوری آمریکایی ها انقدر منصفانه و ارزون قیمت میدن آخه.
Elmiraj
۸ مرداد ۱۴۰۰با پلتفرمی بشدت سالخورده و یک سیستم انتقال قدرت RWD کم بازده طرفیم…
.
اما بازم هیچ سدانی در این رنج قیمتی عملکرد و قدرت چارجر را نداره که همین شاخصه سدان اهریمنی داج را بسیار محبوب کرده ، و این را در فروش هم میبینیم .
ماکسیمیلیان . فقط بریتانیا . فقط مکلارن
۸ مرداد ۱۴۰۰درود!
هر دو زیبا هستند اما…
بنده اعتقادی به برادری و برابری ندارم(زیرا هیچ یک از بنی آدم دقیقاً مشابه یکدیگر نیستند بنابراین برابر هم نخواهند بود!) ، دیدگاه نهایی بنده گوهر تراش خورده ی پر ابهت(BMW M5CS)است☺💎
یاحق💐
((پارس و بریتانیا))
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ مرداد ۱۴۰۰ماکسیمیلیان جان، تا اونجایی که توی تاریخ به تصویر کشیده شده ایران هیچ وقت از بریتانیا دل خوشی نداشت! تنها مگه با آلمان اونم برای مدت کوتاه بود،اما به هرحال بازم سلیقه ست…
BMW
۸ مرداد ۱۴۰۰سلطان M5 خودش کافی بود
دیگه CS اومد تکلیفو یه سره کنه
بهترین سدان دنیا با اختلاف هست و هیچ کس هم نمیتونه منکر بشه
نه ب ام و شهریه نه چیزی
حاشیه نرین لطفا
دوج هم عالی و بی نظیره و خودم عاشقشم
ولی انتخاب اینجا M5CS💪
viper
۸ مرداد ۱۴۰۰اوکی m5 شهری نیست درست اما
۱ به اندازه چارجر طرف دار نداره
۲ به اندازه چارجر عضلانی و لات نیست
همیشه از ماشینای آلمانی به عنوان ماشین با شخصیت یاد میشه ولی ماشینای آمریکایی همیشه خشمگین و عضلانی اینو همه میدونن نیاز به اثبات نداره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ مرداد ۱۴۰۰کاملا درسته👌💪
viper
۱۴ مرداد ۱۴۰۰ممنونم لطف دارین
Sina10
۹ مرداد ۱۴۰۰اولا که M5 CS توی اروپا از چارجر پرطرفدار تره
فقط توی ایران بخاطر تاریخچه حضور پررنگ تر خودروسازان امریکایی و یا مثلا خود امریکا دوج پرطرفدار تره
دوم ابنکه معیار خوب بودن یه ماشین طرفداراش نیست
اینجا که نخواستن عضلانی بودن ماشینا رو مقایسه کنن😂
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۰ مرداد ۱۴۰۰خب عزیز من توی اروپا مگه چند نفر میخرن؟ هرساله ۵۰،۶۰هزار تا که فروش نداره…
MAHDI
۸ مرداد ۱۴۰۰وقتی دوج چارجر هلکت رد آی رونمایی شد دوستان گفتن که سریع ترین سدان جهان در خط مستقیم هستش* پیشنهاد میکنم پست رونمایی از دوج چارجر هلکت رد آی در پدال رو سرچ کنید*
اما اینجا حتی در حالت محرک عقب M5CS و همینطور درگ رولینگ نتونست M5CS رو شکست بده با وجود حدود 160 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن گشتاور بیشتر!!!!
در پیست که اصلا نیاز به تست هم نبود.
((نکته جالب اینه که M2 CS در این پیست از شورولت کامارو ZL1 1LE و شورولت کوروت C8 Z51 و موستانگ GT500 سریع تر بوده))
AMIR / ARMI
۸ مرداد ۱۴۰۰خب که چی الان دو تا یوتوبر رو معیار قرار بدیم ؟
اختلاف وزن هم که اصلا مهم نیست
اینکه بین معرفی این دو ۷ ماه اختلاف هم هست
هم اصلا مهم نیست
و چارجر هلاکت ردای نمیتونسته در زمان معرفی سریع ترین باشه لابد
الان هم سریع ترین سدان دنیا مدل اس پلد هستش
R@m!n
۸ مرداد ۱۴۰۰اولا شلبی GT500 توسط منابع رسمی در تمام پیست از خودروهای بی ام و و حتی بعضی سوپر اسپرت ها سریع تر بوده. تست های مستقل شلبی توسط افراد عادی رو با زمان گیری های رسمی بی ام و مقایسه نکن.
دوما الان سدان شش سیلندر CT4-BLACKWING هم از M5 COMPTETION سریع تره و طبق معیار خودت از تمام بی ام و های دیگه سریع تره.
جوری کل کل کن که دیگه جوابی نباشه رفیق. هر آدمی که از قوه تفکر برخوردار می دونه ماشین کاملا پیست محوری با یه گونی اپشن کمکی و اصلاحات معلومه سریع تره دیگه نیازی کل کل نیست.
Amir Machine
۸ مرداد ۱۴۰۰داداش تو آزمایش Car&Driver تو پیست VIR شلبی GT500 از اواکان اوو سریعتر بود
کوروت C8 هم از کیمن GT4 سریعتر بود
تایم پیست این دوتا بچه بیارزشترین معیاریه که میتونی بهش استناد کنی!!!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ مرداد ۱۴۰۰این یوتیوبر ها اصلا عددی نیستن که معیار قرارشون بدی برادر، تایم های موسسه های معتبر رو که ببینی آمریکایی ها از آلمانیا جلوترن، مثل سری قبل که کادیلاک بلک وینگ ۲ثانیه از همین بامو جلو افتاده اما اینجا نه،هرکسی راننده نیست…
Porsche 911
۹ مرداد ۱۴۰۰آبتین جان اون m5 معمولی بود
بعد هم لذتی که میتونه پورشهGT4 داشته باشه باکورت یکی نیست
R@m!n
۹ مرداد ۱۴۰۰اولا که M5 competition هست دوما چند تا کوروت C8 و پورشه نسل 992 سوار شدی که راجبش انقدر با اطمینان نظر میدی لذت این از اون بیشتره ??? لذت رانندگی ده ها تفسیر داره.
سوما کورورت رقیب 911 کریرا هست که از لحاظ لوکس بودن عقب تره اونم به خاطر اختلاف ۳۰ هزار تاییش هست اما در پرفورمنس این مدل پورشه رو شکست میده.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ مرداد ۱۴۰۰بله محمد جان کاملا درسته،اما خب بستگی داره چی از ماشین میخوای…
AMIR / ARMI
۸ مرداد ۱۴۰۰این دو تا ماشین ۲۶۰ کیلو اختلاف وزن دارن
تازه یکی چهارچرخه
بعد یه سری میان میگن m5 cs در حد ۹۱۱توربو اس هستش
یکی میگه در حد ۷۲۰ اس هستش
میخوای متوجه بشی ببین درانگو هلکت چجوری
با سیستم چهار چرخ محرک و همین موتور
شاسی بلند های پرفرومنس اروپایی رو درو میکنه
BMW
۸ مرداد ۱۴۰۰تا از جنبه M5 کم اوردی رفتی دنبال تنها نقطه قوت!
بعد هم m5 حتی رو حالت rwd هم دوج رو شکست داد
Sina10
۸ مرداد ۱۴۰۰بابا اینجا مقایسه M5 CS و چارجره که چارجر با فاصله باخت
چیکار دورانگو داری؟
اون ۲۶۰ کیلو با ۱۰۰ اسب بیشتر چارجر جبران میشه یعنی فاصله اشون در واقع ۱۰۰ اسبه و توی همه تست ها بامو بهتر بود
حتی روی حالت دیفرانسیل عقب
من که نمیگم چارجر بده ولی برای سدان زیادی خشمگین و وحشیه ، این موتور هلکت فقط و فقط مخصوص چلنجره و بس
توی قیمت باید بگم بامو لوکس تر ، راحت تر از چارجره که عملا قیمت بیشترشو جبران میکنه ولی خب برای زیر ۱۰۰ هزار دلار چارجر با فاصله بسیار زیادی بهترین انتخابه
ولی خب M5CS و یا مثلا GT63و GT73 و پانامرا کلا توی کلاس بالاتری هستن
ولی توی کلاس پایین تر مثلا M550i رقیب چارجره
یانکی
۸ مرداد ۱۴۰۰همین الان برن تو پیست مخصوص درگ چارجر نشون میده کت تنه کیه.
Sina10
۹ مرداد ۱۴۰۰مگه ما توی پبست مخصوص درگ هر روز رانندگی میکنیم یا پیست های واقعی پیست مخصوص درک هستن؟ ارزش واقعی یه ماشین روی اسفالت واقعیه
Porsche 911
۹ مرداد ۱۴۰۰آقا رامین من منظورمهمون مدل کامپیتیشن بود
دوما به همه ثابت شده ک۶ لذت کیمن بیشتر از خودرو های هم رده و حتی غیر از رده خودش هست
آیا شما سوار شدی که انقدر محکم صحبت میکنی
۹۱۱ کررا اس شتاب زیر ۳ رده با اینکه شتاب اعلامی ۳.۸ بوده
کورت مگه فقط تو چسب زیر ۳ بزنه همش ۳.۲ و ۳.۳ خیلی زور بزنه ۳.۱
R@m!n
۹ مرداد ۱۴۰۰تمام سایتای معتبر دنیا و ده ها ویدیو رو اسفالت معمولی 2.7 زدن. خیلی بده ادم از تعصب چشماش کور شه و واقعیتای بر خلاف علاقشو نبینه.
“آیا شما سوار شدی که انقدر محکم صحبت میکنی” چیزی نداری بگی حرف خودمو به خودم نگو برگشتی بالا میگی m5 معمولی چطوری منظورت m5 competion میشه ؟؟؟ من جایی از کیفیت سواری دو ماشین گفتم ؟؟؟
یه ذره اطلاعاتتو ببر بالا بعد بیا واسه بقیه کل کل کن که یه موقع سوتی ندی جایی نتونی جمعش کنی.
MohammadE9
۱۰ مرداد ۱۴۰۰درود
جناب رامین اگر خیلی به بحث علاقه داری تشریف بیار در گروه پدال اونجا بحث و گفت و گو ی منطقی کنیم , گروه پدال فضای بهتری نسبت به سایتش داره جای یک آمریکن فن ترجیحا فورد فن مثل شما خالیه
R@m!n
۱۰ مرداد ۱۴۰۰اگر لینکی چیزی دارین بفرستین البته اینجام بحثای خیلی خوبی میشه.
R@m!n
۸ مرداد ۱۴۰۰به قول یکی از دوستان ویدیوهای این دو پت و مت به طرز خنده داری مبتدیانه هست. کاری به بی ام و ندارم چون بحثی توش نیست اما چیزی که داج رو با ارزش می کنه اینه که بدون سیستم های الکترونیکی و کمکی و همچنین با مشخصات فنی قدیمی باز هم فاصله چندان زیادی نداره. مشخصا این دوئل زمانی عادلانه میشه که داج هم سیستم ها و اصلاحات بی ام و رو داشته باشه.
رقیب بی ام و هم فقط مرسدس AMG-GT63S و GT73S هست.
viper
۸ مرداد ۱۴۰۰دقیقا
شما اصن یه نگاه به قیمتا کن
Porsche 911
۹ مرداد ۱۴۰۰هر چقدر پول بدی آش میخوری
دقت و ظرافت دیزاین ب ام و اصلا قابل مقایسه با دوج نیست
ب ام و شاهکاره و از مهندسی بهتری نسبت به دوج سود میبره
Kf
۸ مرداد ۱۴۰۰فقط میتونم بگم حیف این دو تا ماشین که اینا تست کنن
Sina10
۸ مرداد ۱۴۰۰انتخابم M5 CS ولی این از ارزش های چارجر تواتمند به هیچ وجه چیزی کم نمیکنه
چارجر بهترین انتخاب زیر ۱۰۰ هزار دلاره
و بهتر بگم رقیب چارجر M5 CS یا GT63s نیست بلکه مدل ارزون تر M550i هست که خب چارجر بشدت سریعتره
امیر
۸ مرداد ۱۴۰۰بی ام و خودرویی ساخته ک کاملا رقیب سوپراسپرت هاست
تقریبا بی نقصه!
با چارجر زیاد ارتباط برقرار نمیکنم چون بنظرم از اصالت خودش یکم خارج شده و به خوبی چلنجر نیست اما و اما…این موتور افسانه ای همی روی هر محصولی بره، اون ماشینو فوق العاده خاص و جذاب میکنه، حتی روی فیات ۵۰۰ و پژو ۲۰۸!!!!
درمجموع خریداران این دو خودرو، تفاوت بسیار زیادی باهم دارن..
حسین
۹ مرداد ۱۴۰۰ولی فکر کنم اینها توی یه کلاس نیستن.داج چارجر سدان اندازهی بزرگ غیر لوکس بود و بیاموی سری۵ هم سدان اندازهی متوسط لوکس.اما فکر میکنم بتونند خریداران یکدیگر را سمت خود بکشند.من بین این دو نمونه هیچکدوم را دوست ندارم.از چارجر فقط نمونهی پهن پیکر رو دوست دارم.از بیاموی سری ۵ هم هر نمونه ای بجز cs.
مهدی
۹ مرداد ۱۴۰۰چارجر روح خودش و M5 هم اصالت خودش رو حفظ کرده
آریا ماشین
۱۰ مرداد ۱۴۰۰دوج چارجر انتخاب من
حسین قاصدی
۱۹ مرداد ۱۴۰۰خودروی آمریکایی حرف نداره