دوج

معرفی نسخه‌های جدیدی از دوج چلنجر و چارجر

دوج مدل‌های جدیدی از خودروهای چلنجر و چارجر خود را معرفی کرده است. این مدل‌های جدید، چلنجر T/A و چارجر دیتونا هستند که علاوه بر رنگ‌های جدید، با اقتباس از نسخه‌های هلکت و Scat Pack دستخوش ارتقائات عملکردی بنیادینی شده‌اند.

Dodge-18

چلنجر T/A مجهز به یک پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 متعلق به نسخهٔ R/T با ۳۷۵ اسب بخار قدرت است درحالی‌که تجهیزاتی چون چراغ‌های جلوی توخالی (مشابه مدل هلکت و جهت رساندن هوای بیشتر به موتور)، دریچهٔ روی کاپوت جدید، سیستم اگزوز فعال و رینگ‌های آلومینیومی با یک اینچ عرض بیشتر شده است. برای این مدل پکیجی بنام Super Track هم قابل سفارش است که ارتفاع تعلیق خودرو را ۱.۳ سانتیمتر کاهش داده و کمک‌فنرهای Bilstein، ترمزهای بهتر و لاستیک‌های گودیر ایگل F1 را به آن اضافه می‌کند.

Dodge-Challenger-05

برای این مدل یک سری تغییرات ظاهری در نظر گرفته‌شده که با الهام از مدل‌های قدیمی چلنجر T/A طراحی‌شده‌اند ازجمله کاپوت مشکی‌رنگ، خطوط مشکی T/A و… . قیمت پایهٔ چلنجر T/A جدید معادل ۳۷,۳۹۰ دلار است که ۵ هزار دلار بیشتر از نسخهٔ پایهٔ مدل R/T است. البته همچنان در چلنجر T/A تجهیزاتی چون صندلی‌های با روکش چرم ناپا، سیستم سرگرمی Uconnect با نمایشگر ۸.۴ اینچی، سیستم صوتی بروز شده و تجهیزات رفاهی بیشتر وجود دارد.

Dodge-Challenger-06

بااین‌حال اگر بیشتر از این می‌خواهید می‌توانید چلنجر T/A 392 را سفارش دهید که مجهز به موتور قدرتمند ۶.۴ لیتری V8 با ۴۸۵ اسب بخار قدرت، رینگ‌های ۲۰ اینچی جدید و… است. قیمت چلنجر T/A 392 از ۴۳,۹۹۵ دلار آغاز می‌شود.

Challenger_TA_9

برای مدل چارجر نیز نسخۀ دیتونا ارائه‌شده که در آن از خودروی تولید محدود چارجر دیتونای سال ۱۹۶۹ که برای مسابقات ناسکار ساخته‌شده بود الهام گرفته‌شده است. چارجر دیتونای جدید مجهز به پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری همی شده و بسیاری از ارتقائات آن همانند چلنجر T/A است ازجمله سیستم اگزوز فعال، پکیج Super Track با لاستیک‌های ایگل F1، نسبت محور عقب ۲.۶۲ و یک گیربکس اتوماتیک. قیمت پایهٔ چارجر دیتونا از ۳۹,۸۹۰ دلار آغاز می‌شود که ۶ هزار دلار بیشتر از قیمت پایهٔ چارجر R/T است.

Dodge-Charger

اما نگران نباشید چراکه همانند چلنجر T/A برای چارجر دیتونا هم نسخهٔ ۳۹۲ با موتور قوی‌تر ارائه‌شده است. علاوه بر این، چارجر دیتونا ۳۹۲ مجهز به دیفرانسیل لغزش محدود، ترمزهای برمبو جهت مهار کردن این قوچ وحشی، رینگ‌های ۲۰ اینچی، برچسب‌های مشکی‌رنگ روی بدنه و لاستیک‌های چهارفصل شده است. قیمت پایهٔ چارجر دیتونا ۳۹۲ از ۴۴,۹۹۵ دلار آغازشده و در طیف مدل‌های مختلف چارجر بین R/T Scat Pack و SRT 392 قرار می‌گیرد.

Dodge-Charger-Daytona-3

تولید هر چهار مدل جدیدی که به معرفی آن‌ها پرداختیم، یعنی چلنجر T/A، چلنجر T/A 392، چارجر دیتونا و چارجر دیتونا ۳۹۲ در ماه اکتبر آغازشده و اواخر سال جاری به بازار عرضه می‌گردند.

Dodge-17

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. uss zumwalt DDG-1000

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    قدرت 485 اسب بخار خیلی خوبه

    1. فقط انگلستان

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1120 ديدگاه)

      چند مورد از برتری های شاسی بلند سازی ژاپن نسبت به آمریکا

      1-آفرود شاسی بلند های ژاپن در اکثر مدل ها قوی تر از آفرود شاسی بلند های آمریکا هستش
      2-در اکثر مواقع وقتی یه شاسی بلند ژاپنی رو به یه شاسی بلند آمریکایی وصل می کنن تا ببینن کدوم یکی می تونه اون یکی رو بکشه برتری با ژاپنی ها بوده
      3-شاسی بلند های ژاپنی کیفیت بیشتری دارن
      4-مصرف سوخت ژاپنی ها کمتر هستش
      5-قیافه شاسی بلند های ژاپنی بی نقص تر و کامل تر از آمریکایی هاست مثلا چراغ های عقب بیشتر شاسی بلند های آمریکایی فقط یه خط عمودی هستش

      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        مصرف سوخت ژاپنی ها خیلی خیلی کمتر

      2. sajjad

        ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (120 ديدگاه)

        1- اعجوبه ی آفرود جهان فورد رپتوره
        2- مسابقه ی اصطلاحا بکش بکش از کی ملاک برتری شده؟ اگرم اینطوره من ویدئو دیدم فوتونو دو کیسه سیمان گذاشتن توش لندکروزو کشید یعنی ازش بهتره؟
        3- اگر از کیفیت منظور میزان خرابی کمتر باشه حرفه شما درسته ولی از تستا معلومه که آمریکایی ها روز به روز بهتر میشن و ژاپنی ها بدتر
        4- مصرف سوخت. رو دیگه اصلا قبول ندارم معلومه مصرف سوخت دوتا شاسی بلند آمریکایی و ژاپنی رو مقایسه نکردی
        5-این حرفت با عرض معذرت چرنده ! قیافه ی لکسوس lx570 از لینکلن نویگیتور و کادیلاک اسکالد بهتره؟ قیافه ی تویوتا پرادو یا نیسان پدفایندر از فورد اکسپلورر بهتره؟ قیافه ی تویوتا رو4 یا هوندا crv از فورد کوگا بهتره؟ و …
        داداشم معلومه شما 1 ساعتم در عمرت مقاله ماشین نخوندی اینا فقط موردایی بودن که خودت گفتی وگرنه تا فردا میشد برتری برای آمریکایی ها گفت مثل برتری امکانات و تکنولوژی ، برتری کامل فنی ، برتری قیمتی و …

      3. (ali (CHEVY NOVA

        ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (7375 ديدگاه)

        جناب فقط انگلستان اولا این مطلب ربطی به معرفی مدل جدید دوج نداره
        بعدش کی گفته زاپپنی ها قوی تره
        قدرت گرند چروکی 460 اسبه سابربن 360 اسبه اسکالید 420 اسبه نویگیتور 380 اسبه و……….
        از لحاظ ظاهری هم اسکالید و تاهو و نویگیتور و ………… خیلی زیبان
        کیفیت هم یه بار سوار اسکالید و نویگیتور رو چروکی شید راضی بیرون می یاید
        و…………………
        و در اخر همه ی حرفهای سجاد عزیز درسته و قبول دارم

      4. Noble

        ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        شاسی بلند فقط Cadillacو GMC.

      5. کامیاب

        ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (499 ديدگاه)

        اگر میتونستم به فقط انگلستان هزار تا دیس لایک میدادم.
        خسته شدیم اونقد چرت و پرت شنیدیم.

      6. Daniel

        ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (955 ديدگاه)

        f-150 فورد همه رو حریفه

      7. CORVETTE Z06

        ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (225 ديدگاه)

        چه ربطی داشت به این مطلب؟؟؟؟

    2. audi sq7

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (95 ديدگاه)

      قدرت 485 اسب بخار با موتور V8 و این حجم بالا ،خیلی هم معمولیه

    3. امیر کورتن

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (24 ديدگاه)

      جالبه که قیمت ریالی اینا رو حساب نکردی…
      ?

  2. مجید

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    چه قدر عالی!هم مدل های جدید ارایه کردن هم گذشته شون رو یادآوری و احیا کردن و هم حق انتخاب و تنوع رو بالا بردن که ارزش و جایگاه برندشون رو بالا میبره در ضمن اگر کسی این محصولات رو بخره چون از مدل های تولیدی متمایز هستش در اینده ارزش کلاسیکش بالا تره یعنی یه جور سرمایه گذاری!!!!
    واقعا آفرین به دوج و کرایسلر!

  3. احمد

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (124 ديدگاه)

    آخ قلبم ….
    مگه امکان داره طراحی چلنجر از این زیباتر بشه؟
    امیدوارم در آینده طراحان چلنجر از تصمیمشون بابت تغییر قیافه ش منصرف شن!!!!

  4. حميد

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    با اینکه أصلا ظرافت ندارند و یک جوری فیس رؤستایی. دارند ولی خوب هستند

    1. Noble

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      خوبه نمردیم و معنی روستایی رو هم فهمیدیم!!

  5. mehran911

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2114 ديدگاه)

    با این که موتور ها نفس طبیعی هستن ولی اصلا به نسبت حجمشون قدرت خوبی تولید نمی کنن

    1. shayan

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (20 ديدگاه)

      اون موقعی که آلمانی نه میفهمید تنفس چیه نه طبیعی صنایع خودروسازی آمریکا دنیا رو گرفته بود…همین الانم اگه بتونم بیم 911 و هلکت انتخاب کنم قطعا هلکتو انتخاب میکنم

      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        شایان عزیز مایباخ خودروساز المانی و قدمت بالایی داره
        مرسدس و فولکس واگن هم تاریخ خوبی دارن

    2. Noble

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      دوست عزیز حجم موتور فقط مهم نیست. مصرف سوخت هم در قدرت نقش داره.
      کلا ماشین های امریکایی بعد از سال 1990 یکم تغییر رویه دادن. از اون موقع برای حفظ اصالت حجم بالا دارند ولی از ضریب کمپرس های بالا استفاده نمیکنن. واسه همین قدرتشون یک ذره کمتره اصطحلاکشون کمتره. مصرف سوختشون هم مثل ماسل کار های دهه ی60 یا 70 نیست.

      شما وایپر ACR رو نگاه کن. 8.4 لیتر حجم داره با مصرف سوختی برابر 3.8 لیتری 911 توربو اس.

      1. mehran911

        ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (2 ديدگاه)

        مجید عزیز
        بی شک مصرف سوخت در قدرت تولیدی نقش داره اما خودرو های زیادی وجود دارن که با وجود موتور V8 نفس طبیعی قدرت بیشتری تولید کردن میکنن در حالی که مصرف سوخت کمتری هم دارن .
        مسئله کاهش استهلاک توجیه خوبی نیست چون حجم بالا و بزرگی موتور باعث افزایش وزن خودرو و افزایش استهلاک و کاهش راندمان موتور به نسبت موتور های کوچک تر خواهد شد

    3. (ali (CHEVY NOVA

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      این بحثو کامل من و نیما کردیم با دلایل تاریخی بازم شما میگی حجمشون بالاست و قدرتشون کم؟؟؟؟؟

      1. mehran911

        ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (2 ديدگاه)

        نسبت قدرت تولیدی به حجم این خودرو بی شک اصلا قابل قبول نیست
        چند تا مثال دوست داری از انواع موتور نفس طبیعی V8 برات بیارم که از هر نظر بهتر از این عمل کردن

  6. MOHAMMAD. M4

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (63 ديدگاه)

    ضمن عرض سلام خدمت عزیزان
    میخواستم بپرسم سریع ترین سدان دنیا جارجر است یا چلنجر و اینکه با چه موتوری هلکت یا همی؟
    چون یکی به من گفت جارجر سوپربی از همه بهتره
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      موتور هلکت از سری همی هستش و جدا نیست و 707 اسب قدرت داره

      1. MOHAMMAD. M4

        ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (63 ديدگاه)

        ممنون از جواب عزیزان

  7. one:1

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (127 ديدگاه)

    فوق العاده است

  8. (ali (CHEVY NOVA

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    جوووووووووننننننننننننننننننننننننننننممممممممممممممممم دوج
    یه هیولای قلدر ساز
    یه قوچ اصیل
    باوقار با ابهت
    دوج از اون قلدر سازان بی همتاس
    زنده باد کرایسلر با این زیر مجموعه ی پر افتخارش

  9. (ali (CHEVY NOVA

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    رفقا فردا همایش هستش بوستان ولایت ساعت 4 تا 9 پارکینگ شهربانو

  10. مهدی drift

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    عاشق چلنجر هلکت هستم ولی حیف تاحالا نروندمش تنها بازی که این ماشین داره forza 6 هستش ولی به سیستمم نمیخوره چون دایرکت 12و گرافیک 2 میخواد کسی بازی دیگه ای سراغ داره که هلکت داخلش باشه و به گرافیک 1 و سی پی یو 2 هسته ای بخوره؟

  11. mehran911

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2114 ديدگاه)

    ممنون از پدال بخاطر منتشر نکردن کامنتهام در این پست !!!!!!!!!!!!
    نمی دونم باید تا کی صبر کنم تا منتشربررسی منتشر بشه

  12. m4

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (293 ديدگاه)

    به امید روزی ک یکیشو بخرم

  13. مهدی drift

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    به امید روزی که یکیشو ببینم

  14. علی

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    خوش به حال اونایی که تو مناطق آزاد زندگی میکنن تو کیش دوج زیاد بود

  15. کادیلاک

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بسیار زیبا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا