دوج مدلهای جدیدی از خودروهای چلنجر و چارجر خود را معرفی کرده است. این مدلهای جدید، چلنجر T/A و چارجر دیتونا هستند که علاوه بر رنگهای جدید، با اقتباس از نسخههای هلکت و Scat Pack دستخوش ارتقائات عملکردی بنیادینی شدهاند.
چلنجر T/A مجهز به یک پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 متعلق به نسخهٔ R/T با ۳۷۵ اسب بخار قدرت است درحالیکه تجهیزاتی چون چراغهای جلوی توخالی (مشابه مدل هلکت و جهت رساندن هوای بیشتر به موتور)، دریچهٔ روی کاپوت جدید، سیستم اگزوز فعال و رینگهای آلومینیومی با یک اینچ عرض بیشتر شده است. برای این مدل پکیجی بنام Super Track هم قابل سفارش است که ارتفاع تعلیق خودرو را ۱.۳ سانتیمتر کاهش داده و کمکفنرهای Bilstein، ترمزهای بهتر و لاستیکهای گودیر ایگل F1 را به آن اضافه میکند.
برای این مدل یک سری تغییرات ظاهری در نظر گرفتهشده که با الهام از مدلهای قدیمی چلنجر T/A طراحیشدهاند ازجمله کاپوت مشکیرنگ، خطوط مشکی T/A و… . قیمت پایهٔ چلنجر T/A جدید معادل ۳۷,۳۹۰ دلار است که ۵ هزار دلار بیشتر از نسخهٔ پایهٔ مدل R/T است. البته همچنان در چلنجر T/A تجهیزاتی چون صندلیهای با روکش چرم ناپا، سیستم سرگرمی Uconnect با نمایشگر ۸.۴ اینچی، سیستم صوتی بروز شده و تجهیزات رفاهی بیشتر وجود دارد.
بااینحال اگر بیشتر از این میخواهید میتوانید چلنجر T/A 392 را سفارش دهید که مجهز به موتور قدرتمند ۶.۴ لیتری V8 با ۴۸۵ اسب بخار قدرت، رینگهای ۲۰ اینچی جدید و… است. قیمت چلنجر T/A 392 از ۴۳,۹۹۵ دلار آغاز میشود.
برای مدل چارجر نیز نسخۀ دیتونا ارائهشده که در آن از خودروی تولید محدود چارجر دیتونای سال ۱۹۶۹ که برای مسابقات ناسکار ساختهشده بود الهام گرفتهشده است. چارجر دیتونای جدید مجهز به پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری همی شده و بسیاری از ارتقائات آن همانند چلنجر T/A است ازجمله سیستم اگزوز فعال، پکیج Super Track با لاستیکهای ایگل F1، نسبت محور عقب ۲.۶۲ و یک گیربکس اتوماتیک. قیمت پایهٔ چارجر دیتونا از ۳۹,۸۹۰ دلار آغاز میشود که ۶ هزار دلار بیشتر از قیمت پایهٔ چارجر R/T است.
اما نگران نباشید چراکه همانند چلنجر T/A برای چارجر دیتونا هم نسخهٔ ۳۹۲ با موتور قویتر ارائهشده است. علاوه بر این، چارجر دیتونا ۳۹۲ مجهز به دیفرانسیل لغزش محدود، ترمزهای برمبو جهت مهار کردن این قوچ وحشی، رینگهای ۲۰ اینچی، برچسبهای مشکیرنگ روی بدنه و لاستیکهای چهارفصل شده است. قیمت پایهٔ چارجر دیتونا ۳۹۲ از ۴۴,۹۹۵ دلار آغازشده و در طیف مدلهای مختلف چارجر بین R/T Scat Pack و SRT 392 قرار میگیرد.
تولید هر چهار مدل جدیدی که به معرفی آنها پرداختیم، یعنی چلنجر T/A، چلنجر T/A 392، چارجر دیتونا و چارجر دیتونا ۳۹۲ در ماه اکتبر آغازشده و اواخر سال جاری به بازار عرضه میگردند.
uss zumwalt DDG-1000
۲۸ مرداد ۱۳۹۵قدرت 485 اسب بخار خیلی خوبه
فقط انگلستان
۲۸ مرداد ۱۳۹۵چند مورد از برتری های شاسی بلند سازی ژاپن نسبت به آمریکا
1-آفرود شاسی بلند های ژاپن در اکثر مدل ها قوی تر از آفرود شاسی بلند های آمریکا هستش
2-در اکثر مواقع وقتی یه شاسی بلند ژاپنی رو به یه شاسی بلند آمریکایی وصل می کنن تا ببینن کدوم یکی می تونه اون یکی رو بکشه برتری با ژاپنی ها بوده
3-شاسی بلند های ژاپنی کیفیت بیشتری دارن
4-مصرف سوخت ژاپنی ها کمتر هستش
5-قیافه شاسی بلند های ژاپنی بی نقص تر و کامل تر از آمریکایی هاست مثلا چراغ های عقب بیشتر شاسی بلند های آمریکایی فقط یه خط عمودی هستش
uss zumwalt DDG-1000
۲۸ مرداد ۱۳۹۵مصرف سوخت ژاپنی ها خیلی خیلی کمتر
sajjad
۲۸ مرداد ۱۳۹۵1- اعجوبه ی آفرود جهان فورد رپتوره
2- مسابقه ی اصطلاحا بکش بکش از کی ملاک برتری شده؟ اگرم اینطوره من ویدئو دیدم فوتونو دو کیسه سیمان گذاشتن توش لندکروزو کشید یعنی ازش بهتره؟
3- اگر از کیفیت منظور میزان خرابی کمتر باشه حرفه شما درسته ولی از تستا معلومه که آمریکایی ها روز به روز بهتر میشن و ژاپنی ها بدتر
4- مصرف سوخت. رو دیگه اصلا قبول ندارم معلومه مصرف سوخت دوتا شاسی بلند آمریکایی و ژاپنی رو مقایسه نکردی
5-این حرفت با عرض معذرت چرنده ! قیافه ی لکسوس lx570 از لینکلن نویگیتور و کادیلاک اسکالد بهتره؟ قیافه ی تویوتا پرادو یا نیسان پدفایندر از فورد اکسپلورر بهتره؟ قیافه ی تویوتا رو4 یا هوندا crv از فورد کوگا بهتره؟ و …
داداشم معلومه شما 1 ساعتم در عمرت مقاله ماشین نخوندی اینا فقط موردایی بودن که خودت گفتی وگرنه تا فردا میشد برتری برای آمریکایی ها گفت مثل برتری امکانات و تکنولوژی ، برتری کامل فنی ، برتری قیمتی و …
(ali (CHEVY NOVA
۲۸ مرداد ۱۳۹۵جناب فقط انگلستان اولا این مطلب ربطی به معرفی مدل جدید دوج نداره
بعدش کی گفته زاپپنی ها قوی تره
قدرت گرند چروکی 460 اسبه سابربن 360 اسبه اسکالید 420 اسبه نویگیتور 380 اسبه و……….
از لحاظ ظاهری هم اسکالید و تاهو و نویگیتور و ………… خیلی زیبان
کیفیت هم یه بار سوار اسکالید و نویگیتور رو چروکی شید راضی بیرون می یاید
و…………………
و در اخر همه ی حرفهای سجاد عزیز درسته و قبول دارم
Noble
۲۸ مرداد ۱۳۹۵شاسی بلند فقط Cadillacو GMC.
کامیاب
۲۹ مرداد ۱۳۹۵اگر میتونستم به فقط انگلستان هزار تا دیس لایک میدادم.
خسته شدیم اونقد چرت و پرت شنیدیم.
Daniel
۲۹ مرداد ۱۳۹۵f-150 فورد همه رو حریفه
CORVETTE Z06
۲۹ مرداد ۱۳۹۵چه ربطی داشت به این مطلب؟؟؟؟
audi sq7
۲۸ مرداد ۱۳۹۵قدرت 485 اسب بخار با موتور V8 و این حجم بالا ،خیلی هم معمولیه
امیر کورتن
۲۹ مرداد ۱۳۹۵جالبه که قیمت ریالی اینا رو حساب نکردی…
?
مجید
۲۸ مرداد ۱۳۹۵چه قدر عالی!هم مدل های جدید ارایه کردن هم گذشته شون رو یادآوری و احیا کردن و هم حق انتخاب و تنوع رو بالا بردن که ارزش و جایگاه برندشون رو بالا میبره در ضمن اگر کسی این محصولات رو بخره چون از مدل های تولیدی متمایز هستش در اینده ارزش کلاسیکش بالا تره یعنی یه جور سرمایه گذاری!!!!
واقعا آفرین به دوج و کرایسلر!
احمد
۲۸ مرداد ۱۳۹۵آخ قلبم ….
مگه امکان داره طراحی چلنجر از این زیباتر بشه؟
امیدوارم در آینده طراحان چلنجر از تصمیمشون بابت تغییر قیافه ش منصرف شن!!!!
حميد
۲۸ مرداد ۱۳۹۵با اینکه أصلا ظرافت ندارند و یک جوری فیس رؤستایی. دارند ولی خوب هستند
Noble
۲۸ مرداد ۱۳۹۵خوبه نمردیم و معنی روستایی رو هم فهمیدیم!!
mehran911
۲۸ مرداد ۱۳۹۵با این که موتور ها نفس طبیعی هستن ولی اصلا به نسبت حجمشون قدرت خوبی تولید نمی کنن
shayan
۲۸ مرداد ۱۳۹۵اون موقعی که آلمانی نه میفهمید تنفس چیه نه طبیعی صنایع خودروسازی آمریکا دنیا رو گرفته بود…همین الانم اگه بتونم بیم 911 و هلکت انتخاب کنم قطعا هلکتو انتخاب میکنم
uss zumwalt DDG-1000
۲۸ مرداد ۱۳۹۵شایان عزیز مایباخ خودروساز المانی و قدمت بالایی داره
مرسدس و فولکس واگن هم تاریخ خوبی دارن
Noble
۲۸ مرداد ۱۳۹۵دوست عزیز حجم موتور فقط مهم نیست. مصرف سوخت هم در قدرت نقش داره.
کلا ماشین های امریکایی بعد از سال 1990 یکم تغییر رویه دادن. از اون موقع برای حفظ اصالت حجم بالا دارند ولی از ضریب کمپرس های بالا استفاده نمیکنن. واسه همین قدرتشون یک ذره کمتره اصطحلاکشون کمتره. مصرف سوختشون هم مثل ماسل کار های دهه ی60 یا 70 نیست.
شما وایپر ACR رو نگاه کن. 8.4 لیتر حجم داره با مصرف سوختی برابر 3.8 لیتری 911 توربو اس.
mehran911
۲۸ مرداد ۱۳۹۵مجید عزیز
بی شک مصرف سوخت در قدرت تولیدی نقش داره اما خودرو های زیادی وجود دارن که با وجود موتور V8 نفس طبیعی قدرت بیشتری تولید کردن میکنن در حالی که مصرف سوخت کمتری هم دارن .
مسئله کاهش استهلاک توجیه خوبی نیست چون حجم بالا و بزرگی موتور باعث افزایش وزن خودرو و افزایش استهلاک و کاهش راندمان موتور به نسبت موتور های کوچک تر خواهد شد
(ali (CHEVY NOVA
۲۸ مرداد ۱۳۹۵این بحثو کامل من و نیما کردیم با دلایل تاریخی بازم شما میگی حجمشون بالاست و قدرتشون کم؟؟؟؟؟
mehran911
۲۸ مرداد ۱۳۹۵نسبت قدرت تولیدی به حجم این خودرو بی شک اصلا قابل قبول نیست
چند تا مثال دوست داری از انواع موتور نفس طبیعی V8 برات بیارم که از هر نظر بهتر از این عمل کردن
MOHAMMAD. M4
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ضمن عرض سلام خدمت عزیزان
میخواستم بپرسم سریع ترین سدان دنیا جارجر است یا چلنجر و اینکه با چه موتوری هلکت یا همی؟
چون یکی به من گفت جارجر سوپربی از همه بهتره
ممنون میشم راهنمایی کنید
(ali (CHEVY NOVA
۲۸ مرداد ۱۳۹۵موتور هلکت از سری همی هستش و جدا نیست و 707 اسب قدرت داره
MOHAMMAD. M4
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ممنون از جواب عزیزان
one:1
۲۸ مرداد ۱۳۹۵فوق العاده است
(ali (CHEVY NOVA
۲۸ مرداد ۱۳۹۵جوووووووووننننننننننننننننننننننننننننممممممممممممممممم دوج
یه هیولای قلدر ساز
یه قوچ اصیل
باوقار با ابهت
دوج از اون قلدر سازان بی همتاس
زنده باد کرایسلر با این زیر مجموعه ی پر افتخارش
(ali (CHEVY NOVA
۲۸ مرداد ۱۳۹۵رفقا فردا همایش هستش بوستان ولایت ساعت 4 تا 9 پارکینگ شهربانو
مهدی drift
۲۸ مرداد ۱۳۹۵عاشق چلنجر هلکت هستم ولی حیف تاحالا نروندمش تنها بازی که این ماشین داره forza 6 هستش ولی به سیستمم نمیخوره چون دایرکت 12و گرافیک 2 میخواد کسی بازی دیگه ای سراغ داره که هلکت داخلش باشه و به گرافیک 1 و سی پی یو 2 هسته ای بخوره؟
mehran911
۲۹ مرداد ۱۳۹۵ممنون از پدال بخاطر منتشر نکردن کامنتهام در این پست !!!!!!!!!!!!
نمی دونم باید تا کی صبر کنم تا منتشربررسی منتشر بشه
m4
۲۹ مرداد ۱۳۹۵به امید روزی ک یکیشو بخرم
مهدی drift
۲۹ مرداد ۱۳۹۵به امید روزی که یکیشو ببینم
علی
۳۰ مرداد ۱۳۹۵خوش به حال اونایی که تو مناطق آزاد زندگی میکنن تو کیش دوج زیاد بود
کادیلاک
۲۰ شهریور ۱۳۹۵بسیار زیبا