دوج

پلیموث براکودا دوباره از خواب بیدار می‌شود

پلیموث براکودا ماسل‌کاری که سابقه آن به سال ۱۹۶۴ برمی‌گردد و در سال ۱۹۷۱ در میان رقبای خود مثل چلنجر و ماستنگ حسابی خودنمایی می‌کرد هم‌اکنون دوباره توسط دوج متولد می‌شود.

PLYMOUTH BARRACUDA 1970
PLYMOUTH BARRACUDA 1970
براکودا که احتمال ندارد در سال جاری معرفی شود ولی در سال آینده دوج آن را با طراحی جدید و مشخصات بروز شده معرفی می‌کند.
اگر چه اطلاعات زیادی در مورد این خودرو در دسترس نمی‌باشد ولی برخی از گزارشها حاکی از آن است که براکودا ارتقا یافته چلنجر است.
PLYMOUTH BARRACUDA 1970
PLYMOUTH BARRACUDA 1970
طراحی:
این خودرو ی عضلانی با یک پلتفرم کاملاً جدید، توسط دوج توسعه یافته است. از ویژگی‌های این خودرو یک سپر و جلوپنجره جدید است و فاصله بین دو محور ۶ اینچ و طول کلی ۸ اینچ کوتاه‌تر از برادر خود چلنجر است در نتیجه از لحاظ اندازه، حدوداً شبیه موستانگ خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود چرخ عقب نسبت به چلنجر ۲ اینچ کوچک تر شود و علاوه بر این وزن براکودا هم نسبت به چلنجر ۱۱۳ تا ۱۳۶ کیلوگرم کمتر شود. سیستم تعلیق جلو به سبک استرات و سیستم تعلیق عقب به سبک مولتی لینک است.
PLYMOUTH BARRACUDA 1971
PLYMOUTH BARRACUDA 1971
این کاملاً محسوس است که دوج، براکودا را از همان پلیموث ۱۹۷۱ ایلات متحده الهام گرفته است.
موتور:
با وجود استانداردهای جدید سوخت به منظور کاهش مصرف آلاینده‌ها و افزایش بازده، دوج چهار گزینه برای انتخاب پیشرانه این خودرو دارد:
اولین گزینه موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری تایگرشارک، دومین گزینه شش سیلندر ۳.۶ لیتری با تزریق مستقیم و گزینه‌های سوم و چهارم هم همی ۸ سیلندر با حجم ۵.۷ و ۶.۴ لیتری با تزریق مستقیم هستند که قدرت و بازده را افزایش می‌دهند.

قیمت:
با توجه به تمام مشخصات ذکر شده می‌توان نتیجه گرفت دوج براکودا ۲۰۱۴ یک ماشین ارزان نیست و قیمت پیش‌بینی شده برای آن ۶۰ هزار دلار می‌باشد.

srt-barracuda-artists-rendering-inline-cuda-corner-1971-plymouth-cuda-440-6
با قاطعیت می‌توان براکودا را از رقیبان اصلی چلنجر، چارجر، ماستنگ و… نام برد.

ترجمه: محمد رضا خانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. شاهین

    ۲۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (4696 ديدگاه)

    چه میکنه این داج! با این کار یه پله بالاتر از فورد و شورولت قرار میگیره به نظر من.
    آقای محمدرضا خانی از شما هم تشکر میکنم.شما هم کامنت میذارید آیا؟!

    1. elring

      ۲۲ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (331 ديدگاه)

      بله داداش شاهین من با نام elring کامنت می گذارم
      خیلی وقته داخل پدالم

      1. شاهین

        ۲۲ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        محمدرضا جان بهت تبریک میگم و امیدوارم که همیشه موفق باشی.ارادت

    2. فورد

      ۲۲ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (892 ديدگاه)

      این ماسل کار ها بیان ایران ببینم کس بازم هیونداکوپه سراتو مزدا 3 رو کسی می خره یا نه

      1. مهدی

        ۲۲ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (79 ديدگاه)

        مزدا 3 رو از این جمع جدا کن چون واقعا شاهکار مزداست و کیفیت و شتاب و زیبائی و عملکردش مزدا رو به سوددهی رسونده.

        1. فواد

          ۲۳ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (291 ديدگاه)

          آقا مهدی چیزای دیگه اش رو نمیدونم ولی با زانتیا بد زدمش. خیلی ها شاید قبول نکنن ولی خدا وکیلی بد زدمش یعنی شتابش چشم گیر نیست. ارتفاعش هم کمی کوتاهه و زیرش زود میگیره

        2. Sadjad97

          ۲۳ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (256 ديدگاه)

          با جیلی هم میشه خیلی هارو زد، مگه به زدنه؟

    3. Ahmad..F12

      ۲۲ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      آره شاهین
      بیشتر فکر کنم حیطه ی تولیداتشو مشخص کرد با این کار
      “Muscle cars”

      1. شاهین

        ۲۲ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        سعی داره خودشو یه پله بالاتر از این ماسل کارهای معمولی قرار بده.نمیدونم شایدم من اینجوری احساس میکنم.البته میتونه یه نیم نگاهی هم به رقابت با کوروت داشته باشه.درسته؟

        1. Ahmad..F12

          ۲۳ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          از لحاظ قدرتی ممکنه
          ولی از لحاظ کلاس خودرو نه

  2. مهدی ف

    ۲۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    چند وقتیه در مورد غول صنعت خودرو تویوتا کمتر مطلب گذاشتی پدال جان بذار یک چندتایی

  3. SPM

    ۲۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (52 ديدگاه)

    سلام به همگی.دوج مگه چارجر و چلنجر تو رده ماسل کار ها نداره؟میخواد با خودش رقابت کنه؟البته حتما چیزایی میدونن که این کارو کردن

    1. camaro

      ۲۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (810 ديدگاه)

      دوست عزیز چلنجر بله ولی چارجر فول سایزه و عضلانی محسوب نمیشه.

  4. آترون

    ۲۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (94 ديدگاه)

    افق رویاهای آرمانی فقط و فقط داج

    1. فواد

      ۲۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (291 ديدگاه)

      آترون جان من تو کیش یه روز چارجر 2013 دستم بود به روز هم کامارو 2012 خداییش لذت رانندگی با کامارو خیلی بیشتره خیلی خاصه. البته به سلیقه شخصی هر کس باید احترام گذاشت.

  5. mahdi

    ۲۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (623 ديدگاه)

    درود
    این مدل دهه هفتادش خیلی جالبه
    ایکاش شرکتها میومدند مدلهای قدیمیشون رو دوباره تکرار میکردند بصورت محدود
    خیلی جالبند
    وقتی زمان میگذره تازه این مدلها خودشون رو نشون میدند و ارزششون خیلی زیاد میشه
    تمام خودروسازای داخلی به همراه مسئولین فدای یه چرخ مدل دهه هفتادت بشن الهی
    این مدل دهه 70 شاهکار به خدا
    اکثر شرکتها و کمپانیها مدلهای قدیمیشون خیلی جالبند
    ایکاش بصورت محدود ادامه بدند و قطعاتشون رو تامین کنند
    خودروسازای داخلی رو نمیگم اروپایی ها و آمریکا و ژاپن رو میگم
    خدای نکرده به صنعت خودرو و کلا ((( انسانیت و آدمیت و …… ))) قصد توهین نداشتم اصلا منظورم خودروسازان و مسئولینشون و ….. نبود
    […]
    سپاسگذارم
    مهدی (فرزند کوروش)

  6. ahmad

    ۲۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    این ماشینو که میبینم یاد فیلم fast به خصوص ون دیزل میفتم

  7. esi

    ۲۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (387 ديدگاه)

    عجب طراحی . داره دیوونم میکنه

  8. کافر مقدس

    ۲۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    اولین ماشینی که این رنگ بود و استانداردهای رنگش متفاوت بود باراکودا بود

    بعدش Cherysler Curdoba بود . . .

  9. عرفان

    ۲۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    به به
    چه هیولاییییییییییییییییییییییییییییییی
    ممنون از نویسنده ی متن
    قدرت ازآن آمریکا

  10. احسان آرسنالی

    ۲۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1949 ديدگاه)

    میدونم همتون استادین منم شاگرد ولی اینکه همون کاماروی خودمون هست و به نظر میرسه جون شکست خورده دیگه نزدنش امیدوارم موفق بشه چون همیشه به داج به چشم یه اصیل متفاوت نگاه میکنم. حداقل نظر شخصیمه البته به مزدا و ولوو و نیسان هم همین حس رو دارم اگه مدل های ارزون نیسان رو بیخیال شد

    1. عرفان

      ۲۲ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (25 ديدگاه)

      داداش این کجاش شبیه کامارو هست؟؟؟ب نظر من که به غیر از چراغ های جلوش که اونم زیاد شبیه نیست بقیه ی جاهاش شبیه چارجره.البته مدل 2014

      1. elring

        ۲۳ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (331 ديدگاه)

        با عرفان موافقم

  11. hero

    ۲۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    اینجور ماشینا رو خیلی دوست دارم
    حس خوبی بهم دست میده

  12. Nissan GTR

    ۲۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (141 ديدگاه)

    اقا من مطلبو دقیق نگرفتم که براکودا جدید با برند دوج به بازار خواهد آمد یا پلیموث؟؟

  13. PEUGEOT

    ۲۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    از طراحیاش خوشم اومد
    محمدرضای عزیز مطلب قشنگی بود

    1. elring

      ۲۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (331 ديدگاه)

      ممنون داداش

  14. زیگما

    ۲۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    پلیموث پس از این همه سال قراره برگرده؟
    اسطوره ای بود در زمان خودش اگه برگرده خیلی عالی و جالب میشه.
    کی فکرش رو میکرد با این وضعیت سوخت ماسل کار ها روز به روز پر طرفدار تر بشن؟

  15. Alpha

    ۲۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (544 ديدگاه)

    منتظریم

  16. صادق

    ۲۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    آقا محمد رضا، خیلی ممنون

    مث اینکه فیات واقعا به فکر تحول افتاده

    در مورد ماشینای عضلانی یکمی نگرانم، از اونجا که بیشتر صنعت طراحی به دست اروپایی هاست، امکان از بین رفتن این نوع طراحی وجود داره

    امیدوارم که شرکتایی مث فیات-کرایسلر و فورد و جنرال موتورز و… بتونن این میراث رو حفظ کنن، وقعا حیفه که از بین بره

  17. ali

    ۲۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    با اجازه از طرفدارای ماشین های امریکایی… با شصت هزار دلار کی میره اینو بخره ؟! ماشین بازا میدونن با این پول چه ماشینای میشه خرید…

  18. امید

    ۲۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    خوشبحال اونایی که میتونن بخرنش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا