تابستان سال پیش بود که خبر بازنشسته شدن داج وایپر قلب همه دوستداران این خودرو را به درد آورد اما به نظر میرسد شانس بازگشت این خودرو به خانه خود خیلی بالا نیست.
هرچند امیدها برای زنده شدن دوباره این خودرو هرگز از دست نمیرود و احتمال احیای مجدد آن وجود دارد. کار اند درایور جدیدترین نشریهای است که میگوید وایپر بازمیگردد و در اواخر سال ۲۰۲۰ وارد بازار خواهد شد.
چیز زیادی درباره نسل بعدی وایپر نمیدانیم اما کار اند درایور میگوید این خودرو از پلتفرم فریم فضایی و میزان زیادی از آلومینیوم و فیبر کربن استفاده خواهد کرد. در این خبر همچنین آماده که وایپر فرم کلاسیک خود را حفظ خواهد کرد و در ابتدا به فرم یک رودستر عرضه خواهد شد. چند سال بعد از آن نیز وایپر کوپه عرضه خواهد شد.
اگرچه وایپر جدید همچنان آشنا به نظر خواهد رسید اما یکی از واضحترین مشخصات خود را از دست خواهد داد. یک پیشرانه ۱۰ سیلندر از زمان عرضه تاکنون نیروبخش وایپر بوده اما نسل جدید آن ظاهر از پیشرانه ۸ سیلندر تنفس طبیعی استفاده خواهد کرد. هنوز چیزی بهصورت رسمی اعلام نشده اما گفته میشود مدل پایه وایپر جدید قدرتی در حدود ۵۵۰ اسب بخار خواهد داشت. انتظار میرود در آینده پیشرانههای بیشتری هم معرفی شود که یکی از آنها دومین نسل پیش پیشرانه هلکت ۸ سیلندر با قدرت بیش از ۷۰۰ اسب بخار خواهد بود.
انتظار میرود داج وایپر جدید با گیربکس دستی عرضه شود و در آینده یک نسخه مسابقهای قانونی در جاده نیز از آن روانه بازار گردد.
حسین
۵ خرداد ۱۳۹۷افعی دوست داشتنی
با اون کاپوت کشیده و انجین ۱۰ لیتری ۸.۴ لیتری
دوست دارم نسل بعد با همین موتور و همراه با ی سوپرشارژ بزرگ ارائه بشه تا پوزه ی خیلی از سوپر اسپرت هارو به خاک بماله
علیx76
۵ خرداد ۱۳۹۷کاش موتور ۱۰ سیلندرش حفظ بشه
فقط با اصلاحات بروز بشه
کرایسلر خیلی ماشیناشو سنتی نگه داشته
طرح OHV سوپاپ ها و تعداد کمشون و استفاده نکردن از لیفت و دیوریشن متغیر
فک میکنم بهترین موتورای آمریکا ۲.۷ اکوبوست و ۵ کایوت باشن از نظر تکنولوژی ک همپای اروپایی هان
ولی شورلت هنوز از اسمال بلاک سنتی ش استفاده میکنه(البته دلیلش حفظ اصالته)
رضا
۵ خرداد ۱۳۹۷بهترین خبر امسال پدال بود عالی دمت گرم پدال جان
پیکان جوانان گوجه ای
۵ خرداد ۱۳۹۷وایپر عملکرد فوق العاده و ظاهر بسیار جذاب داشت ولی مشکل کیفیتی به همراه نبود اپشن کافی و گرمای تولیدی زیاد در داخل خودرو باعث افت فروش شدید خودرو شد هر چند باید قبول کرد پلتفرمش هم قدیمی شده بود ولی میشه از گروه فراری و پلتفرم مدل 812 برای این خودرو استفاده کرد یا در نهایت پلتفرم مازراتی گرن توریزمو به همراه موتورهای 8 سیلندر همی بهترین گزینه برای این خودرو هست
F۲۲RAPTOR
۵ خرداد ۱۳۹۷از خوندن این خبر خیلی خوشحال شدم
امیدوارم وایپر جدید تو نسخه عملکرد محورش
با یه موتور سوپر شارژر عرضه بشه
ایمان
۵ خرداد ۱۳۹۷منتظریم افعی با قدرت برگرده و زهر خودشو بریزه به جون رقباش ؛ وقتی رفت خیلی دلم گرفت امیدوارم زود برگرده
کارل شلبی
۵ خرداد ۱۳۹۷زنده شو مرد!
تو نبود تو خیلیا جوونمردی یادشون رفته.
امیر
۵ خرداد ۱۳۹۷بهترین خبر روزم
امیدوارم همین ظاهر جذابشو با یکم تغییرات کوچولو ک قطعا به روزترش میکنه،حفظ کنه
10سیلندر هم ک شاهکاری بود برای خودش ولی ظاهرا قوانین سخت ترازین حرفا هستن
شدیدا منتظرشم
مهدی
۵ خرداد ۱۳۹۷خشم اژدها
چیه این کوروت اشغال زشت
نه اون اصالتو داره
نه اون حسو
نه اون موتورو
نه …
هزاران نداشته کوروت در برابر وایپر
پارسا
۵ خرداد ۱۳۹۷هااااان؟ :/
این که وایپر فوق العادس دلیل میشه از کوروت بد بگی؟؟؟
اصالت نداره کوروت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ میدونی که از وایپر خیلی قدیمی ترم هست دیگه؟
مهدی
۵ خرداد ۱۳۹۷جناب
خیلی کم پیش میاد هرسه مجری گرند تور(جرمی وهموند و جیمز می) سر یه بحث با هم تفاهم نظر داشته باشن و درمورد افتضاح بودن هم ین مستر کوروت تفاهم نظر داشتن اتفاقا میگفتن شما دوستش دارید اما فقط از پشت ویترین
دوما قدمت دلیل اصالت نیست
عربستان هم هزار و هفتصد هشتصد سال قدمت داره
مردمش از امریکا اصیل ترن از نظرت ؟؟؟
کو اون اصالت امریکایی در وجود کامارو؟ دو روز دیگه هیبریدیش میکنن انقدر دارن به اروپایی ها نزدیکش میکنن
بعد دوست عزیز چرا الکی همه چی رو میپیچی به هم
من کی گفتم چون وایپر خوبه پس کوروت بده
کی خوبی وایپرو دلیل بد بودن کوروت گفتم؟
کوروت چه با وجود وایپر په بی وجود وایپر افتضاحه
اصلا کل شورولت افتضاحه (الان) حد اقل در مقایسه با دوج