باگذشت دو ماه از رونمایی مدل مفهومی، اطلاعات فنی از نسخهی تولید انبوه دوج چارجر الکتریکی منتشر شده است.
در بزرگترین نمایشگاه صنعت تیونینگ و افترمارکت خودروسازی جهان، دوج چارجر برقی دیتونا SRT نیز حضور دارد. این مدل برای سما ۲۰۲۲، با رنگ قرمز سه لایه و سقف سیاه، رینگهای ۱۸ اینچ فیبر کربن، و تایرهایی بزرگ مخصوص درگ به پهنای ۳۰۵ میلیمتر نمایش داده شده است.
براساس اطلاعات رسمی دوج، برای مدل پایه از چارجر الکتریکی، سیستم برق ۴۰۰ ولت استفاده خواهد شد. خریدار میتواند این خودرو را با ۶ نوع قوای محرک ۴۵۵ تا ۶۷۰ اسب بخار سفارش دهد. دوج چارجر SRT بانشی نیز با معماری ۸۰۰ ولت و قدرت بیش از ۸۰۰ اسب بخار تولید خواهد شد. نامگذاری مدلهای مختلف چارجر دیتونا، قدرت برحسب کیلووات را نشان خواهد داد. به همین دلیل، نسخههای ۳۴۰ و ۴۴۰، قدرت ۴۵۵ و ۶۷۰ اسب بخار خواهند داشت.
ابتکار جالب شرکت دوج باعث میشود، خریدار بتواند با پرداخت مبلغی به صورت ماهانه یا دائمی، قدرت خروجی پیشرانه را از طریق آپدیت آنلاین (اینترنتی) افزایش دهد. این نوع خدمات به مشتری eStage نام دارد و به خریدار اجازه میدهد مالکیت مدل پایه را با کمترین پرداخت هزینه، در اختیار بگیرد. همچنین، فرایند ارتقا و افزایش قدرت (تیونینگ) در زمانی بسیار کوتاه و بینیاز از مراجعه به تعمیرکاران، ممکن خواهد شد.
برای کنترل قدرت موتورهای برقی، کلید جداگانه به خریدار تحویل میشود. این حالت، شبیه فعالساز نهایت سرعت در خودروهای بوگاتی است. وقتی کلید کریستالی توسط راننده در جایگاه خاص آن قرار گیرد، تمام قدرت پیشرانههای برقی (Stage 2) آزاد میشود، اما در شرایط عادی بدون کلید مذکور، چارجر دیتونا روی Stage 1 خواهد بود تا مصرف انرژی و شتابگیری استاندارد فراهم باشد.
برای چاجر برقی، ۹ رنگ بدنه و ۹ رنگ چرخ قابل سفارش خواهد داشت. سیستم شبیهساز صدای اگزوز نیز، همانطور که توسط مدیران دوج وعده داده شده بود، مخصوص دیتونا SRT ارائه خواهد شد.
هنوز قیمت رسمی دوج چارجر دیتونا الکتریکی اعلام نشده است. رسانههای امریکایی ادعا میکنند قیمت پرداختی برای مدل پایه با قدرت ۴۵۵ اسب بخار، حدود ۶۰ هزار دلار خواهد بود.
ممد ژانگولر
۱۰ آبان ۱۴۰۱کاش قیمتش ۱۰۰۰۰دلار بود که شرایط ورود به کشورو داشت 🧑🦯
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۰ آبان ۱۴۰۱کاش مشهد پایتخت ایران بود، به من میگفتن بچه تهرون :)
mahdi-es17
۱۰ آبان ۱۴۰۱کاش حساب بانکی ایلان ماسک دست من بود منم میشدم پولدار
Alpha
۱۰ آبان ۱۴۰۱کاش توی قطب شمال کولر نصب میکردن تا از گرمایش زمین جلوگیری بشه
meysam
۱۰ آبان ۱۴۰۱کاش من میتونستم برگردم به 20 سالگی
Ali
۱۰ آبان ۱۴۰۱:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
عالی
میلاد زد ام
۱۰ آبان ۱۴۰۱به به
بسیار زیباست
واقعیت اینه که داج با این کار یه کلاس جدید به اسم ماسل e به وجود آورد و به زیبایی دنیای دهه 60 ( ماسل کار ها ) رو به دنیای آینده ( دنیای برقی ها ) پیوند زد
همیشه برای بقا باید تغییر کرد
همونطور که کاربرات رفت انجکتور اومد …
تنفس طبیعی رفت پرخوران اومد
دریچه گاز سیمی و مکانیکی رفت دریچه گاز برقی اومد
الان هم درونسوز رفته برقی اومده
مدیران داج و کرایسلر تصمیم خیلی درستی اتخاذ کردن
چون در وضعیت فعلی امکان استفاده از موتور حجیمی مثل موتور هلکت وجود نداشت
و اگه میخواستن با انجین 6 سیلندر نسل جدید چارجر رو معرفی کنن که یه فاجعه تمام عیار میشد
یعنی یه بی ام و اروپایی مسخره که الکی میخواد ادای مسال کار بودن در بیاره
سیستم شبیه ساز صدای اگزوز هم به خوبی یاد و خاطره انجین های هلکت رو زنده میکنه
بالاخره خوب یا بد الکتریکی شدن اجتناب ناپذیره
همون ماستنگ که الان به وی 8 کایوت مینازه هم قراره چند سال بعد برقی بشه
ظاهر این ماشین هم دقیقا برگرفته از ماسل های قدیمی داج مثل چارجر 68 و 69 هست
اون خط روی در که میره تا بالای گلگیر عقب بعد میشکنه ادغام میشه توی بدنه
معرکس
در مورد فروش هم شاید هرگز به پای محبوبیت هلکت ها نرسه اما در هر حال یه ” داج ” هست و قطعا در فروش شکست نمیخوره .
A.A.S
۱۰ آبان ۱۴۰۱خود درگیری داری؟!😂😂😂
Mahdi
۱۰ آبان ۱۴۰۱😂😂😂 دکتر خوب سراغ دارم میخوای معرفیت کنم.
Porsche 911
۱۰ آبان ۱۴۰۱😂😂😂😂😂😂😂😐
Payfast
۱۱ آبان ۱۴۰۱جریان : ای وای اسم فیک یادم رفت حالا چی کار کنم؟ آها از دید سوم شخص به خودم نگاه میکنم =/
amir1400
۱۰ آبان ۱۴۰۱ای جان ، حالا عیار تسلا مدل s plaid تو درگ معلوم میشه ، این ۸۰۰ اسب تازه اولشه دوج وقتی براش تو e stage به روزرسانی بیاره قطعا پا رو فراتر از ۹۰۰ هم میزاره 🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️💪
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۰ آبان ۱۴۰۱دوج اصلا نیازی نداره با تسلا رقابت کنه
حتی اگر چارجر برقی در تست درگ به تسلا مدل S نرسه، اصلا مهم نیست
مشتری همیشه برای دوج صف میکشه
amir1400
۱۰ آبان ۱۴۰۱حرف شما درسته آقای اشتری ، ولی من فکر میکنم یکی از اهداف دوج هم با معرفی این مدل ۸۰۰ اسبی ( و البته ۴ چرخ محرک ) گرفتن انتقام دیمون از پلد هست چون درگی که درگ تایمز حدود ۶ ماه پیش گذاشت بدجوری دیمون جلوی سدان تسلا تحقیر شد و خود سایت درگ تایمز هم رویکلیپ نوشته بود : این علتی بر اینکه چرا باید دوج برقی شود
Alpha
۱۰ آبان ۱۴۰۱تسلا سدان و این کوپه هست مشتری ها متفاوته.
R@min
۱۰ آبان ۱۴۰۱یعنی هر چیزی که اسمش داج باشه مشتری میره سمتش ؟؟؟ توی درگ هم حریف بقیه شارژی ها نشه دیگه چی می مونه ازش فقط چون اسم داج داره ؟؟؟ قیمت پایه هم که ۶۰ هزار دلار شده و طیف وسیعی از خریداران این کلاس که دنبال یه اسپرت ارزون هستن هم از دست میده. نمیشه اینارو نادیده گرفت چون فقط روکش و آرم داج داره.
امیدوارم فروشش حفظ شه ولی حتی دیگه چیزی ب اسم تیون هم که از اصلی ترین دلایل خرید این ماشین هست هم از بین رفته صرفا خلاصه شده ب چهارتا سوییچ قرمز و آبی.
مازیار
۱۰ آبان ۱۴۰۱آینده برقی برای مدلهایی که پای ثابت گاراژهای تیونینگ هستن از بقیه مبهم تره
حرف حساب زدی اما گرون، خصوصا در مقام یه امریکایی فن
اما شعار روی دیوار اگه خط خطی هم بشه حقیقت عوض نمیشه😉
R@min
۱۰ آبان ۱۴۰۱فقط موتورهای همی بودن که محصولات داج رو با تمام ضعف هاشون و کمبودهاشون محبوب و زنده نگه داشتن. این موتور فلسفه زندگی آمریکایی هست، لذت در لحظه !!! کلی خرج و تیون فقط برای ۱۰ ثانیه.
Muscle car
۱۵ آبان ۱۴۰۲خیلی حق بود
ali(chevynova)
۱۰ آبان ۱۴۰۱شاهکاری از دوج
خیلی عالیه این ماشین
ظاهرش برگرفته از چارجره 68 هست
mahdi-es17
۱۰ آبان ۱۴۰۱ای کاش هیبریدی میشد یه موتوری توش بود🙁😢
Milo
۱۰ آبان ۱۴۰۱چرا انقدر خوب از آب در اومده عالییی…
یه سئوال، مثل نسخه بنزینی میتونه لاستیک عقب رو دود کنه؟!
فکر کنم چهار چرخ محرک باشه..
amir1400
۱۰ آبان ۱۴۰۱فک نکنم بتونه ، چون نسخه های بنزینی به خاطر اینکه دیفرانسیل عقب بودن میتونستن برون اوت انجام بدن چون شما فرض کن ۷۰۰ یا ۸۰۰ اسب بخار فقط بره روی یه محور , ولی این نسخه برقی چهار چرخ محرک هست این قطعا به عملکردش تو درگ کمک میکنه و بعید میدونم با ۸۰۰ اسب قدرت الکتریکی و دو دیفرانسیل کسی بتونه تو ۴۰۰ متر شکستش بده ولی در مورد برون اوت میشه باهاش انجام ولی خب چون برقیه فک نکنم برای باتری ها زیاد مناسب باشه
Alpha
۱۰ آبان ۱۴۰۱بله باتوجه به گشتاور بالای موتور الکتریکی میتونید تا صبح لاستیک هارو دود کنید و از کام دهی دوج لذت ببرید
A.A.S
۱۰ آبان ۱۴۰۱عالی
ولی متاسفانه بی اصالت
اصالت ماسل کار به صداشه…
ehsan
۱۰ آبان ۱۴۰۱به به، حالا این شد ماشین برقی
طراحی دلنشین
با هویت
عضلانی
و البته مثل همیشه پرفورمنس عالی
رینگ و لاستیک قلدر و زیبای دهه شصتی اش میارزه به کل طراحی های عجیب و غریب و مزخرف جدید ،مخصوصا در مورد برقی ها که طراح ها فکر میکنن حتما باید یه چیز هچل هفت و عجیب غریب از آب در بیاد و نباید شبیه اتومبیل انسانها باشه…
meysam
۱۰ آبان ۱۴۰۱سیستم شبیهساز صدای اگزوز
اونم تو دوج
هی روزگار 😞
میلاد زد ام
۱۰ آبان ۱۴۰۱آقا میثم این اجتناب ناپذیره
داج الان به جز موتور هلکت انجین دیگه ای دم دستش نداره
جز اون 6 سیلندر مزخرف 3 لیتری
هلکت که خب تکلیفش معلومه
میمونه اون انجین 6 سیلندر
که اصلا با کرکتر یه ماسل همخونی نداره
بیشتر میشه یه بی ام و مسخره که آرم داج زدن بهش .
تنها راه همون الکتریکی کامل بود
همه ماشینا تا چند سال آینده الکتریکی میشن
حالا یکی زود یکی دیر
یکی سال 2022 یکی سال 2025
مگر اینکه یه معجزه رخ بده انجین های هیدروزنی در آینده باشن که خب با این هجومی که تمام خودروسازان تراز اول جهان به سمت الکتریکی شدن بردن خیلی بعیده این اتفاق بیفته .
Cyber truck punk
۹ شهریور ۱۴۰۲اسمش رو نباید گذاشت دوج چارجر.
دیگه باید با موتور های درون سوز و بنزینی خدا حافظی کنیم .😭😭
خداحافظ صدای زیبای انجین ماسل کار ها.😭😭
خداحافظ دوج چارجر و سلام دوج شارژر!!!🔌🔋🪫🔌
فقط این قسمتش برام غیر قابل… نمیدونم چی بگم
فقط جای تامل داره :
خریدار باید ماهیانه پول بده تا قدرت خروجی پیشرانه را از طریق آپدیت آنلاین (اینترنتی) افزایش دهد.
بازار افتاده دست بابا برقی ها😤
Alan.r
۱۰ آبان ۱۴۰۱اسم چارجر حرمت داره
واسه یه ماشین الکتریکی عالیه ولی برای یه چارجر نه
چارجر یعنی غرش موتور یعنی بازی کردن با دنده ها و گیربکس
viper2
۱۰ آبان ۱۴۰۱چارجر یعنی بکسباد ۲ به ۳✈😴
امیرحسین
۱۰ آبان ۱۴۰۱برقی به درد نخور
blackwing
۱۰ آبان ۱۴۰۱ورود به دنیای الکتریکی کاملاً اجتناب ناپذیره و کمپانیها چارهای بجز این کار ندارن پس باید باهاش کنار اومد
البته خیلیها موتورهای احتراق داخلی ICE یا Internal Combustion Engines رو به هیچ عنوان با برقیها عوض نمیکنن.
در هر صورت داج خیلی خوب وارد این روند شده و مطمئن هستم با همین قدرت پیش میره…
امیدوارم چلنجر هم رونمایی بشه و زنده بمونه
بی خیال اسم
۱۰ آبان ۱۴۰۱خوبه
خوشم اومد
فرزاد
۱۱ آبان ۱۴۰۱حتماً نوشتن کلمهی دوج چــارجــر یه اشتباه تایپییِ وگرنه دوج چلنجر باید سر به بیابون بزنه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۱ آبان ۱۴۰۱https://www.motor1.com/news/619477/dodge-charger-daytona-srt-stryker-red/
فرزاد
۱۱ آبان ۱۴۰۱جسارت به عوامل سایت نبود بلکه طراح خودرو فقط چراغ گردِ چلنجر رو حذف کرده و نوشته چارجر
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۱ آبان ۱۴۰۱شک ندارم داج شکست بدی میخوره.اگر موستانگ و کامارو هم برقی بودن مشد رقابت کرد ولی وقتی بازیگر اصلی این گروه نسل جدید داده بیرون انجین وی8 رو بروز کرده و نسخه پایه 500 اسب تنفس طبیعی ارائه میکنه و بزودی نسخه های نزدیگ 800 اسب ارائه خواهد کرد کدوم آدم عاقلی که دنبال ماسل کاره این هیولا رو ول میکنه میره سراغ یه اسباب بازی چارجر.در ضن کامارو هم همچنان هست و شاید الان که میبینن داج از گردونه رقابت خارج شده کامارو رو بروز کنه و سهم داج رو بگیره.نکته بعدی استلانتیس تو داستان برقی هم کلاه سر آمریکاییها گذاشت.اون مازراتی کوپه برقی بد ترکیب رو با 3 موتور و 1200 اسب ارئه کرده و داج که باید بیشترین قدرت رو تو این کلاس داسته باشه با دو موتور و 800 اسب.به هر حال کاش زودتر شکست بخوره و قبل اینکه داج بشه محص لات پژو با آرم داج به تاریخ بپیونده و بره پیش پونتیاک.اینا انقدر بدبخت شدن که حتی مدیر استلانتیس اجازه نداد قویترین چلنجر رو که گفته بودن تو سما رو میکنن رو عرضه کنن یعنی همون چس مثقال بودجه رو هم ازشون گرفتن برن خرج مازراتی کنن.میبینم روزی رو که پشیم ن شدن از سرمایه گذاری اشتباه و دیگه کاریش هم نمیشه کرد.
AmirHossein Asgari
۳۱ مرداد ۱۴۰۲آقای یانکی کامارو برقی سال ۲۰۲۵ و دوج برقی سال ۲۰۲۵ و موستانگ برقی کوپه ۲۰۲۶ (منظورم از کوپه اشاره به این بود که منظورم موستانگ برقی suv نیست )
Arian
۱۲ آبان ۱۴۰۱خیلی از برند ها انگار از 2021 به بعد جای پیشرفت پسرفت کردن مثل لکسوس تویوتا دوج و غیره راستی چرا از فراری دیگه خبری نیست ماشینی که همیشه صدر میشنست
Arian
۱۲ آبان ۱۴۰۱ای کاش دوج های دیگه مثل دارت برقی میشد چارجر و چلنجر سوختی بودن خودشونو حداقل بیشتر ادامه میدادن