پیکاپ رم ۱۵۰۰ مدل ۲۰۱۹ تحسینهای زیادی در بر داشته و مشتریان هم استقبال شایانی از این خودرو به عمل آوردهاند.
چند روز پیش و زمانی که فیات-کرایسلر آمار فروش ماه اکتبر خود در آمریکا را اعلام کرد دیده شد فروش رم ۱۵۰۰ با افزایش ۲۰ درصدی به ۲۸۴۵۹ دستگاه رسیده است. این میزان فروش رکورد جدیدی را در ماه اکتبر به ثبت رسانده و باعث شده فروش کلی ماه اکتبر رم با رشد ۱۴ درصدی به رکورد ماهانهی جدید ۵۴۵۴۲ دستگاهی برسد.
واضح است که فیات-کرایسلر از این وضع خوشحال بوده اما خب تنها به همین موضوع اکتفا نمیکند. این گروه خودروسازی معتقد است میتواند عملکرد بهتری داشته و شاید درباره تصمیم قبلی خود مبنی بر تولید نسل بعدی رم HS در تأسیسات وارن تراک میشیگان تجدیدنظر نمایند.
مایک مانلی مدیرعامل فیات-کرایسلر در مصاحبه با رویترز گفته است: “ما باید به رتبه دوم برسیم.” او با اشاره به میزان فروش پیکاپ های شرکت میگوید: “من اهمیتی نمیدهم که رتبهی دوم را از چنگ چه کسی درمیآورم.”
اشارهی او به فورد و جنرال موتورز است که دو پیکاپ پرفروش آمریکا را میسازند. اگرچه رسیدن رم به آمار فروش فورد سری F کار بسیار سختی است اما میتوان شورولت سیلورادو را از رتبه دوم فروش به زیر کشاند.
جنرال موتورز از اوایل سال جاری انتشار آمار فروش ماهانهی خود را متوقف نموده اما گفته شده فروش پیکاپ سیلورادو در سهماهه سوم سال ۲۰۱۸ برابر با ۱۳۳۳۲۹ دستگاه بوده است. این به معنی فروش متوسط ۴۴۴۴۳ دستگاه سیلورادو در هر ماه است که کمتر از فروش کلی ۴۹۱۸۶ دستگاهی رم در ماه اکتبر میباشد. البته سیلورادو ۲۰۱۹ در حال ارسال به نمایندگیها بوده و احتمالاً این خودرو باعث افزایش فروش شورولت خواهد شد.
مانلی معتقد است افزایش فروش رم ۱۵۰۰ اتفاقی نیست و در آینده نیز ادامه خواهد یافت. او میگوید اگر تقاضای زیادی وجود داشته باشد فیات-کرایسلر ظرفیت تولید کافی برای افزایش خروجی در سال آینده دارد.
به منظور حفظ روند رو به رشد، شاید فیات-کرایسلر تصمیم خود برای تبدیل خط تولید سالتیلو در مکزیک به محل تولید خودروهای تجاری آینده را بازگرداند. اگرچه چیزی بهصورت رسمی اعلام نشده اما این خودروساز قبلاً اعلام کرده بود نسل بعدی رم HD به همراه جیپ واگونیر و گرند واگونیر در میشیگان ساخته خواهد شد.
هنوز مشخص نیست که آیا رم HD در هر دو کارخانه هم تولید خواهد یا خیر اما رویترز اعلام کرده حصول توافق بین آمریکا، کانادا و مکزیک باعث می شود مکزیک مکان مناسبی برای تولید خودرو باشد. این خبرگزاری اعلام کرده توافق صورت گرفته محدودیتی برای تعداد پیکاپ صادراتی از مکزیک به آمریکا قائل نشده است.
صرفنظر از مکان تولید پیکاپ ها، مانلی میگوید تأسیسات استرلینگ هیتس که مشغول تولید رم ۱۵۰۰ است توانایی افزایش تولید را داراست. این کارخانه در حال حاضر حدود ۶۵ پیکاپ را در هر ساعت میسازد و میتواند با سرعت فعلی حدود ۴۰۰ هزار پیکاپ را بهصورت سالانه بسازد.
mahdy
۱۶ آبان ۱۳۹۷رمو خیلی بیشتر از GM دوست دارم
به نظرم آمریکایی تره
Sajjad
۱۶ آبان ۱۳۹۷نسخه قبلیش خیلی خشن و جذاب تر بود
mahdy
۱۶ آبان ۱۳۹۷متاسفانه نسخه و نسل قبلی خیلی از آمریکایی ها جذاب تر بودن
یکم دارن اروپایی میشن
مزدا
۱۶ آبان ۱۳۹۷لامصب این خودروسازهای امریکا فقط به وجود اومدن پیکاپ بسازن!!
به کمال میرسونن پیکاپ رو
AMANTE
۱۶ آبان ۱۳۹۷چیزی که برام جالب و همیشه باعث تعجب و هنگ کردنم میشه آمار فروش وانت های فورد و شورلت و دوج بود، مثلا سال 2014 یا 2015 بود که یه مطلب خوندم گفته بود در هر 20 ثانیه یه فورد اف 150 فروش میره. و واقعا برام عجیب و جالبه.
مزدا
۱۶ آبان ۱۳۹۷داداش چرا تعجب میکنی!؟تو ایران سایت باز بشه صدم ثانیه پراید فروخته میشه
ایلیا
۱۷ آبان ۱۳۹۷این قیاس بجا بود بنظر خودت؟
Elmiraj
۱۶ آبان ۱۳۹۷(( این خودروساز قبلاً اعلام کرده بود نسل بعدی رم HD به همراه جیپ واگونیر و گرند واگونیر در میشیگان ساخته خواهد شد ))
.
.
هیچ موضوعی به اندازهی بازگشت واگونیر منو ذوق زده نمی کنه …
طبق گفته مایک مانلی گرند واگونیر بالای ۱۴۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت !!! یعنی نیومده اسکالید و ناویگیتور رو کنار می زنه……
حمیدرضا
۱۶ آبان ۱۳۹۷خوش به حالشون ما اینجا چون خودمون انتخاب کردیم باید نیسان جونیور از رده خارج به همراه اریسان سوار شیم اونوقت رم تو فکر پایین کشیدن جی ام در امریکاست