حالا که داج چلنجر SRT هلکت با نیروی خارقالعاده ۷۰۷ اسبی و تواناییهای شگفت خود برای تمام رقبای اسپرت و سوپر اسپرت، شاخ و شانه میکشد، وایپر نیز از تیر این موجود بدذات در امان نخواهد ماند. به نظر میرسد وایپر با موتور V10 و ۶۴۰ اسبی خود از برادر کوچکتر هشت سیلندر و ارزانتر خود کم آورده است و آمار فروش اخیر آن نیز ناامید کننده میباشد.
اما گزارشها نشان میدهد که ممکن است وایپر درصدد بازپسگیری عنوان خود در رقابت با سوپراسپرتها باشد. اطلاعات بدست آمده از تحویل سوپر شارژر ویژه موتورهای ده سیلندر به کرایسلر حکایت دارند که ظاهراً مقصدی جز قلب داج وایپر ندارند. یک محاسبه سرانگشتی نشان میدهد که وایپر با تنفس طبیعی ۶۴۰ اسب بخار نیرو تولید میکند و در صورت استفاده از سوپر شارژر به راحتی از رکورد ۷۰۷ اسب هلکت عبور خواهد کرد. البته دوام بلوک موتور و قسمتهای فنی باعث میشوند که محدودیتی برای سقف توان موتور در نظر گرفته شود. اما برای آگاهی از سقف ممکن این موتور به یاد بیاورید که هنسی با کمک توربو شارژر، قدرت این موتور ۸.۴ لیتری را به ۱۱۲۰ اسب بخار در مدل ونوم افزایش داده است. تغییرات جدید در وایپر هزینهبر خواهد بود. قاعدتاً قیمت آن فراتر از ۱۰۰ هزار دلار پیشبینی میشود. این در حالی است که فروش وایپر در حال حاضر روندی کند دارد. یک پیشنهاد دیگر استفاده از موتور V8 هلکت در قلب وایپر است که میتواند حتی باعث کاهش قیمت آن نسبت به مدلهای ۱۰ سیلندر فعلی استاندارد شود. چند روز پیش رئیس داج آب پاکی را روی دست طرفداران این فرضیه ریخت و مدل هلکت وایپر را تکذیب کرد و گفت وایپر قطعاً ده سیلندر باقی میماند.۳۱ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
huayra
۳ شهریور ۱۳۹۳افعی خودمونی ها افعی جون…
huayra
۳ شهریور ۱۳۹۳من از کاپوت درازش خوشم میاد و ی چیز دیگش
.
.
.
.
.
اینکه حد وسط سوپر کار و ماسل کاره اینشو خیلی دوست دارم.
پیکان جوانان
۱۲ آبان ۱۳۹۳کوروت استینگری zo6 یه چیز دیگس
امیدبرتر
۳ شهریور ۱۳۹۳ما که پولشو نداریم…
SARD
۳ شهریور ۱۳۹۳البته میتونیم تو بازیا گیرش بیاریم!!!!!
MoahmmadTSR
۳ شهریور ۱۳۹۳میخوام اسفالتو چنگ بزنی!!
hadi
۳ شهریور ۱۳۹۳اون آرم افعی پشتش که موقع ترمز زدن روشن میشه خیلی بچه گونس. جرمی کلارکسون هم خیلی مسخرش میکرد. اما خوراکه لاستیک دود کردنه
P.G
۵ شهریور ۱۳۹۳جرمى کلارکسون کلاً نسبت به ماشین هاى آمریکایى دید منفى داره،معمولاً با دید تمسخر و تخریب راجب ماشیناى آمریکایى حرف میزنه،شما زیاد جدى نگیر:)
فریا
۷ شهریور ۱۳۹۳ببخشید جسارت نباشه
شما خودتون چرا در مورد یه چیز فکر نمیکنین ، منتظرین بقیه نظرشونو ( هر جوری که باشه ) بگین و شما هم تکرار کنین ؟؟؟!
جهان سومه دیگه :|
runtik
۷ شهریور ۱۳۹۳فریا حرفه دلمو زدی دمت گرم
SARD
۳ شهریور ۱۳۹۳مگه هنسی چیه؟ مطمعنم از اون بهتری! یه تیونر مگه چیکار میتونه بکنه که کارخونه های خودرو سازی نمیتونن؟ شماهم اگه دنبال قدرت و سرعتید
707تا یا اصلا 600تا رو تبدیل به 1100تا (HP) کنید !!!!!!!!!!!
اون وقته که دیگه با توربوی شما ماشینای دیگه رو میسنجن!!!!!!
توفیقی
۳ شهریور ۱۳۹۳وایپر همیشه خودروی مزخرفی بوده و هست.نه زیباست نه با حال.یه جوری آمریکایی ها واسه این ساختنش که بگن ما هم سوپراسپرت داریم.به نظرم وایپر یه سوپرلگن هست تا سوپر اسپرت.آمریکایی ها برن همون خودروهای عضلانی مزخرفشونو درست کنن.
سوپراسپرت سازی رو به اروپایی ها واگذار کنن.به آلمان و ایتالیا و انگلیس و سوئد.
ژاپنی ها هم برن خودرو برقی و کم مصرف و کم استعلاک درست کنن.
با ساختن نیسان جی تی آر و لکسوس LFA به ساحت خودروهای اصیل و اسپرت ایتالیایی توهین نکنن.
Mahmoud
۳ شهریور ۱۳۹۳تو کلا با آمریکا مشکل داری اگه اطلاعات داشتی از این حرفا نمی زدی آدم باسواد همیشه منطقی حرف می زنه
Nissan GTR
۳ شهریور ۱۳۹۳نظرت محترم ولی من اصلا حرفتو قبول ندارم خودرو اصلا به کشور و نژاد و اینجور چیزا مربوط نمیشه هر برندی هم استایل و طرفدار خودشو داره و درضمن بدون ماسل کارز بخشی از خودرو سازی دنیا ناقص میشه.
Ahmad..F12
۴ شهریور ۱۳۹۳توفیقی جان چرا شما انقدر بد حرف میزنی!!! :)
محترمانه تر هم میشه قضاوت کرد یا نظر داد به خدا!!!!!!!!
MPS
۵ شهریور ۱۳۹۳دوستان شاید بعضی ها اونور آب زندگی میکنن و پولدارن همه این ساحت های اصیل رو تست کردن میدونن چه خبره دیگه چرا نظر میدید؟!فقط ای کاش یه دستورالعمل واسه چینی ها هم میداد که نرن عین جت جنگنده آمریکا رو بسازن!..تقصیر اونهایی که شایعه میکنن اولین خودروساز دنیا فورد بوده!..اون فیات ایتالیا بوده حتما دیگه.
توفیقی
۳ شهریور ۱۳۹۳پرچم اروپا همیشه بالا بوده و هست و خواهد بود.
خودروهای استاندارد زیبا بادوام لوکس پرقدرت و از همه بیشتر یک خودرو به معنای واقعی.
نه مثل آمریکایی ها و ژاپنی ها که همیشه چند تختشون کمه.
datsun
۴ شهریور ۱۳۹۳یه جوری صحبت میکنی انگار خودروهای ژاپنی و آمریکا ی اصیل نیستن خیلی هاشون اصیل تر از اروپایی ها هستن.
بنده خدا
۳ شهریور ۱۳۹۳سلام.تو ریال ریسینگ3 با جی610مثل خود واقعیش یا با ps4جدید تو بازیش هست…
یاسین
۳ شهریور ۱۳۹۳خیلی کلاسیک باابهت وقدرتمند!!
یاسین
۳ شهریور ۱۳۹۳مشکی خیلی بهش میاد
احسان(احسان سابق)
۳ شهریور ۱۳۹۳وایپر موتور خوب اما با بازده کم داره.موتور ۸.۴ لیتری V10 انتظار میره یک سوپرماشین باشه.با این وجود خیلی این ماشین دوست داشتنیه
فریا
۷ شهریور ۱۳۹۳از موتور تنفس طبیعی چه انتظاری داری ؟
وایپر پر گشتاورترین موتور تنفس طبیعی دنیا رو داره !
اترون
۴ شهریور ۱۳۹۳تو این رنج قیمت ماشینی به این عظمتو ابهت و البته قدرتمند و خوفناک گیر نمیاد مطمئن باشید … فقط داج
Ahmad..F12
۴ شهریور ۱۳۹۳موتورشم کم حجمی نداره داداش!!!!!!!
حجم موتور A کلاس رو ببین، حجم GTR رو ببین، حجم مکلارن هارو ببین…..
ولی خب در کل داج خوبه خودروهای قَدَری میزنه
Roham
۴ شهریور ۱۳۹۳درود
بعضی از دوستان یادشون رفته که آمریکایی هایی مثل جنرال موتورز حدود یک قرن پرفروش ترین و محبوب ترین خودروساز جهان بودن!!!
داداش گلم همون موقع ایتالیا و آلمان و انگلیس هم داشتن ماشین میساختن ولی چرا اونا پرفروش ترین نشدن؟!
احتمالا به خاطر این نیست که شاید آمریکایی ها بهترن!
البته این دوستان احتمالا یا اصلا ماشین ندارن یا اگه هم دارن خودرو های پرافتخاری مثل لیفان و ام وی ام دارن که …
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۴ شهریور ۱۳۹۳درود .
یواش تر یواش تر . پیاده شو با هم بریم . چه خبره ؟؟؟؟
امریکا . امریکا .
اون زمانیکه جنرال موتورز پرفروش بود ، شامل چنتا برند بود ؟؟؟؟
بیوک . شورولت . جی ام سی . کادیلاک . مرکوری . پونتیاک . و ……
عمه ی منم باشه پرفروش ترین میشه !!!!!
اگر اینچیز هارو میبینی ، فراخواناش هم ببین . زیر پا گذاشتن حقوق
مشتریش را هم ببین .
در ضمن برو مجله ماشین مرداد ماه رو بخر و ببین که مرسدس بنز مدل وولو
پرفروش ترین ماشین زمان خودش بود . قبل از سال 1900 !!!!!!!!!!!
بیشتر از 100 سال پیش . اون زمان مرسدس بنز بزرگترین خودروساز دنیا
بودد .
اون موقع جنرال موتورز کجا بود ؟؟؟؟
P.G
۵ شهریور ۱۳۹۳میلاد جان با این منطق شما، پس الانم وولکس واگن به خاطر این پر فروش ترینه که ده تا زیر مجموعه داره و عمه ى منم با این همه زیر مجموعه میتونه پر فروش ترین باشه،درسته دیگه!!!!
در ضمن قبل ۱۹۰۰ غیر بنز و فورد خودروساز بزرگ دیگه اى وجود نداشت و بنز کار شاقى نکرده بوده که بین دو سه تا خودروساز پرفروش ترین بوده،اما جنرال موتورز زمانى پرفروش ترین بود که اکثر شرکت هاى بزرگ امروزى وجود داشتن و به شکوفایى خودشون هم رسیده بودن و رقابت خیلى جدى تر بوده،پس کار جنرال موتورز خیلى با ارزش تر از بنز بوده!!!!
اینم بگم وقتى آمریکایى ها با یک چهارم قیمت اروپایى ها،ماشینى میسازن که رقیباى اروپاییشون رو به چالش میکشن،این اوج هنرشونه و اگر مى خواستن هم قیمت اروپایى ها ماشین بسازن،مطمئن باش خیلى بهتر از اونا میساختن،چون توان تکنولوژیکیش رو دارن منتهى خواست بازار و قدرت خرید اکثر اقشار جامعه شون رو در نظر میگیرن.
فریا
۷ شهریور ۱۳۹۳عاغا من عمه ندارم که بریم تو کار خودروسازی …
ولی میلاد یکم از تعصبت کم کن ;-)
ناشناس
۵ شهریور ۱۳۹۳میلاد چه ربطئ داره به چندتا برند ، همین جورى یه چیزئ واسه خودت میگئ ها،پس اگه اونطورئ باشه عمه منم میتونه مث الان فولکس واگن پرفروش باشه،لطفا شنیده ها رو همین طورئ تکرار نکنید،بعدم قبل از 1900 حتما زمان ماموت ها رو میگی،خودرسازیه اون موقع رو با خودرسازیه یک قرن گذشته مخصوصا ۶۰سال گذشته اصن با اون موقع مقایسه نکن
امید
۵ شهریور ۱۳۹۳باید از نو طراحیش کنن میتونه خیلی بهتر از اینی که هست باشه