معمولاً وقتی نام داج چارجر به گوشمان میرسد، اولین چیزهایی که در ذهن ما مجسم میشود عبارت است از قدرت، پرفورمنس راضیکننده و موتوری با غرشی شنیدنی! اگرچه این تعاریف برای مدل V8 توصیفات بهجایی به نظر میرسد؛ اما چندان برای شرح ویژگیهای داج چارجر SXT بلکتاپ ۲۰۱۶ کلمات مناسبی نیستند. این مدل بیشتر ویژگیهای یک سدان خانوادگی را به ارث برده تا خوی جنگجویی؛ اما بههرحال در موقعیت مناسب این توانایی را دارد که بارقههایی از چارجر اصیلی که میشناسیم را به نمایش بگذارد. نمیخواهیم بگوییم که این خودرو، خودرو بدی است؛ بلکه در حقیقت این خودرو به دنبال قشر دیگری از مشتریان است. قشری که به دنبال یک چارجر اسکات پک یا هلکت نمیرود.
داج چارجر بلکتاپ از یک موتور ۳.۶ لیتری V6 با قدرت ۳۰۰ اسب بخار و ۳۵۸ نیوتون متر گشتاور استفاده میکند. اگرچه این ارقام رضایتبخش به نظر میرسد؛ اما جرم ۱۸۶۰ کیلوگرمی خودرو باعث میشود تا نتواند شتاب خوبی داشته باشد. بااینحال، صفرتاصد چارجر بلکتاپ ۶.۴ ثانیه است. این خودرو توانست مسیر ۰.۴ کیلومتری را در ۱۴.۸ ثانیه با سرعت ۱۵۳ کیلومتر بر ساعت طی کند. همچنین در پیست موتورترند نیز توانست زمان ۲۵.۷ ثانیه را به ثبت برساند. وقتی در شهر رانندگی میکنید، کمبود قدرت نسبت به سایر چارجرها چندان حس نمیشود؛ اما در آزادراهها این موضوع کاملاً قابلدرک است. حتی وقتیکه پدال گاز را تا انتها فشار میدهید، یک ثانیه طول میکشد تا چارجر راه بیفتد.پدالهای دستی تعویض دنده نیز که جهت یک رانندگی حرفهای در پشت فرمان قرارگرفته است، چندان کارآمد به نظر نمیرسند. درواقع هنگام استفاده از این پدالها حس رانندگی اسپرت به راننده القا نمیشود. دور موتور نیز رفتاری معمولی دارد و در ابتدای حرکت بهخوبی بالا میرود و در سرعتهای بالاتر کند میشود؛ اما بههرحال در دندههای بالاتر تعویض دنده در فواصل مناسب آسانتر است. ما انتظار داشتیم که هنگام استفاده از پدالهای تعویض دنده غرش بیشتری از موتور بشنویم؛ اما موتور همچنان آرام و بیسروصدا بود. در حدی که ما برای شنیدن صدای آن مجبور شدیم شیشهها را پایین بکشیم و رادیو را هم خاموشکنیم!
در داخل خودرو، اولین چیزی که توجه شما را جلب میکند صندلیها هستند. تکیهگاههای آن طوری قرارگرفتهاند که باعث میشود همیشه بهفرمان و پدالهای پشت آن تسلط داشته باشید. به لطف موتور کمصدایی که چارجر بلکتاپ دارد، حتی در سرعتهای بالا هم داخل کابین کاملاً آرام است. پلاستیکی که برای داشبورد، سطح داخلی دربها و سایر موارد موجود در خودرو استفادهشده است، چندان نرم و صیقلی نیستند و این برای ما خوشایند نبود. وسط سینه خودرو تقریباً ساده است و فقط یک سیستم اطلاعات و سرگرمی مشاهده میشود که استفاده از آن نیز بسیار راحت و آسان است. دکمههای کنترل سیستم اطلاعات و سرگرمی در پشت فرمان نیز تعبیهشده بودند و چون دقیقا زیر پدالهای تعویض دنده قرار داشتند ما استفاده چندانی از آنها نکردیم.
داج چارجر SXT بلکتاپ برای مشتریانی که میخواهند کمی سرعت و هیجان به رانندگی معمول خود بیفزایند، خودروی ایده آلی است. این سدان بزرگ، میتوان جایگزین بسیار خوبی برای سدانهای معمولی این روزها باشد. چارجر SXT بلکتاپ هم فضای بیشتری در اختیار سرنشینان قرار میدهد، هم صندوق جاداری دارد و هم از تکنولوژِیهای روز استفاده میکند. اگرچه عملکرد موتور خودرو شاید برای ما کمی ناامیدکننده باشد؛ اما این نمیتوان مانعی بزرگ برای خرید این خودرو باشد.
منبع: motortrend
SCUDERIA ITALIA
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ایول به داج و بقیه ی برند های امریکایی. خیلی عالی دارن جلو میرن. دوباره میخوان برگردن به اوج. این مدل هم عالیه. خیلی ها نمیخوان با هلکت و اون غرش زیباش جلب توجه کنن. از طرفی یک ماشین اسپورت میخوان و این ماشین کاملا براشون راضی کنندس. قیمتش هم از هلکت کمتره.
ولی من که به شخصه تا وقتی وایپر ACR هست به هیچ ماشین امریکایی دیگه ای فکر نمیکنم. انشاالله Dodge یک جایگزین شایسته واسه Viper معرفی کنه
ممنون از سایت پدال به خاطر مقاله های زیبا و فضای خوب سایت.
علي
۲۳ خرداد ۱۳۹۵تو ماشینای آمریکایی بطور عجیبی به این خودرو اعتقاد دارم . نمیدونم بخاطر طراحی نوستالوژیه که داره یا چهار در بودنش یا قدرت موتورش و یا شاید همش با هم.
یو اس اس اینترپرایز
۲۳ خرداد ۱۳۹۵حرف نداره
علی آهنگر
۲۳ خرداد ۱۳۹۵سیستم صوتی beats
اونوقت پژو پارس گرفتم ماشین لوکس ایرانخوردرو در سمت راست رو بستم قاب باندش کنده شد باند رو نگاه کردم دیدم از آشغال ترین مقوای بازیافتی ساختنش که رنگ و تیکه تیکه های زباله های بازیافتی قشنگ توی کاغذ باند دیده میشه
REZA
۲۳ خرداد ۱۳۹۵دوست داشتی با 35 میلیون سیستم صوتی اینفینیتی با 15 باند و ساب عقب و جلو ببندند؟؟!
amir
۲۳ خرداد ۱۳۹۵اونجا شاید ضعیف باشه ولی تو ایران بهترینه
REZA
۲۳ خرداد ۱۳۹۵با این که شما نوشتید مدل 3600 ccصدا نداره ولی تو تبریز چند تا 3600 هست وقتی تو خیابون گاز میدن خیابون میلرزه.انگار زلزله اومده..
محمدرضا
۲۳ خرداد ۱۳۹۵چرا اخه با روح و روان ادم بازی می کنین :(
ali
۲۳ خرداد ۱۳۹۵بزن زنگو
فدای هرچی ماشین لات قلدر امریکایی
نشون داره میده خون پدران پر افتخارش تو رگهاش جریان داره
افرین دوج نشون میده دود از کندس دیگه چیزی نگم بهتره
only american cars
american cars for ever
احمد باقری
۲۳ خرداد ۱۳۹۵خیلی عالی.
ali
۲۳ خرداد ۱۳۹۵دوستان یه سوال
اصلا قصد کل کل ندارم میخوام بدونم رقیب چارجر هل کت با 707 اسب قدرت و این قیمت چه ماشینی هستش البته سدان باشه
علی
۲۴ خرداد ۱۳۹۵شما رو ارجاع میدم به این لینک: http://www.pedal.ir/%D8%AF%D8%A7%D8%AC/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D8%AC-%DA%86%D9%84%D9%86%D8%AC%D8%B1-srt-%D9%87%D9%84%E2%80%8C%DA%A9%D8%AA-%D9%85%D8%AF%D9%84-%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B5/
ولی خلاصه بگم هلکت یه تانکه نه یه ماشین، اینو به خاطر ابعداد و وزنش میگم برای همینم 707 اسب خیلی هم براش معجزه نمیکنه ولی در هر صورت فعلا یک ماسل کاراس
محمدرضا
۲۴ خرداد ۱۳۹۵میتونه رقیبش , برادرش چلنجر هل کت باشه
علیرضا
۲۳ خرداد ۱۳۹۵همچین یارو میگه قدرت نداره فقط300 اسب ناقابل شتابشم واسه یه سدان اسپرت خیلی خوبه وهمینطور قیمتش البته من نسل قبلیشو از لحاظ طراحی بیشتر دوست دارم
saeid
۲۴ خرداد ۱۳۹۵چقدر خوشگله مخصوصا با این رنگ .
این ماشینهای آمریکایی یکی از یکی خوشگلتر و جذاب ترن و با قیمتهای واقعا مناسب نسبت به بقیه برندها
707 اسب رو با حدودا 60 هزار دلار بهت میدن . هیچ جای دنیا همچین قیمتی پیدا نمیکنی
Mahbod
۶ تیر ۱۳۹۵من خودم این ماشین رو دارم تو امریکا لازم به ذکر است که ابن نسخه AWD خاص دوج است یعنى ۲ دیفرانسیل دیگه از ۲۰۱۶ عرصه شده کنار دیف عقب . واقعا خوب همه مدلاش فروش داشته اند ، ولى تکنولوژى فورد از دوج خیلى بالاتره
Hj
۲۵ تیر ۱۳۹۵موتور هلکت بالا ترین رتبه از نظر تکنولوژی رو در سال ۲۰۱۵ کسب کرد مطلبش تو پدال هست صرفا جهت این گفتم تکنولوژی هاشون تقریبا در یک سطحه