اولین چلنجر هلکت با شماره شناسایی VIN0001 در حراجی سالانه Barrett Jackson در لاس وگاس به فروش رفت . . .
در کنار فورد و شورولت، داج دیگر خودروساز آمریکایی است که طی چندین و چند سال گذشته، نخستین دستگاه تولیدی از بهترین و خاص ترین محصولاتش را به حراجی برت/ جکسون می برد تا عواید ناشی از آن صرف امور خیریه شود. حالا هم نوبت به چلنجر هلکت رسیده که قوی ترین خودروی کرایسلر محسوب می شود.
[jwplayer mediaid=”۸۹۱۸۳″]درحالیکه قیمت پایه ای این کوپه ۷۰۷ اسبی تقریبا از ۶۰,۰۰۰ دلار آغاز می شود ولی همانطور که در ویدئوی چند دقیقه ای فوق مشاهده کردیم، در حراجی برت/جکسون قیمت فروش آن ۱۳ برابر بیشتر شد و در ازای ۸۲۵,۰۰۰ دلار به آقای ریک هنریک (مالک تیم مسابقه ای Hendrick Motorsports) رسید.
اگر آقای ریک هنریک را نمی شناسید باید بگوییم که تیم مسابقه ای وی تاکنون ۱۱ بار به قهرمانی مسابقات نسکار رسیده؛ همچنین آقای هنریک پای ثابت حراجی های برت/ جکسون است چون هم اکنون خودروهای زیر را در کلکسیون شخصی اش دارد:
- اولین کامارو ZL1 با قیمت ۲۵۰,۰۰۰ دلار
- اولین کامارو Z/28 جدید با قیمت ۶۵۰,۰۰۰ دلار.
- اولین کامارو COPO با قیمت ۷۰۰,۰۰۰ دلار.
- اولین کوروت C7 با قیمت ۱,۱۰۰,۰۰۰ دلار.
- اولین کوروت C7 کاورتیبل با قیمت ۱,۰۰۰,۰۰۰ دلار.
- اولین کوروت C7 Z06 با قیمت ۱,۰۰۰,۰۰۰ دلار.
اما بعد از این حراجی نیز موسسه Engelstad Family Foundation وارد عمل شد و ۸۲۵,۰۰۰ دلار دیگر روی قیمت حراجی گذاشت تا نهایتا این قوچ آمریکایی با مبلغ بی سابقه ۱.۶۵ میلیون دلار به فروش برسد؛ قیمتی که تا به حال هیچ خودروسازی به آن نرسیده بود و از این رو یک رکورد جدید در تاریخ خودروسازی آمریکاست. ناگفته نماند این خودرو با مابقی هلکت ها چندین تفاوت کوچک دارد که عبارتند از:
- رنگ بدنه Stryker Red که از SRT وایپر گرفته شده.
- کاور جدید انجین.
- کیف آلومینیومی با رنگ نارنجی (HEMI Orange) شامل یک کتاب الکترونیکی بعلاوه یک دستگاه آی پد مینی که در آن یک ویدئوی اختصاصی از تمام مراحل ساخت چلنجر هلکت ذخیره شده!
navid
۸ مهر ۱۳۹۳چه جالب، کیف با… من دیوونه ی این ماشینم. چقدرم این رنگ بهش میاد
Alpha
۸ مهر ۱۳۹۳قابل نداره :D قیمتش میشه 5 میلیاردو 337 میلیون و 750 هزار تومن بدون تعرفه .
ASTON MARTin
۸ مهر ۱۳۹۳واقعا یعنی چی که بیایی 800 هزار دلار پول بدی که مثلا همین امروزو اولین نفری باشی که سوار این ماشین میشه!
با این پول میدونید چه ماشین هایی میشه گرفت؟ فقط یه میلیونره پیر ک دیگ زمانه زیادی برا استفاده از پولش نداره میتونه همچین کاری بکنه!یا نوکسیه ای ک بلد نی پول خرج کنه!وگرنه مایی که کل عمرمون نمیتونیم یه پراید هم بخریم قدر پولو خوب میدونیم
ضمنا ب این “من اول سوار میشم ها” هم لازم نیست توجه بشه :|
همین تیبا دو رو دیدم یکی ا اشناها داشت ، تا چند وقت نظیرش پیدا نمیشد = )) لگنه تکی بود : ))
ولی خداییش یه حس خاصی داره حتی اگر برا چند روز بدونی ک فقط تویی ک سوار این یه دونه ماشینی
ولی چلنجر=800 هزار؟ نه دیگه گفتم قدر پولو هم باس دونست
رضا ... فقط مرسدس بنز
۸ مهر ۱۳۹۳با استون موافقم.از نظرم اسرافه
میتونه یه کلکسیون از ماسل کار های آمریکایی جمع کنه…
مک میسل
۸ مهر ۱۳۹۳چه خبره؟؟؟؟؟؟؟؟مگه براش تو خود امریکا گمرک گرفتن؟؟؟؟
sorena
۸ مهر ۱۳۹۳صرف امور خیریه میشه،این نکته رو یادتون رفت…
رضا ... فقط مرسدس بنز
۸ مهر ۱۳۹۳پول دادن به خیریه به هر بهانه ای خیلی هم خوبه سورنا جان…
بحث ما در مورد خود ماشین و قیمتشه!
ASTON MARTin
۹ مهر ۱۳۹۳همه ی مزایده ها که اینطور نیست
اوناییم ک هست معمولا اعلام میکنن با افتخار که برا خیریست!
تصور نمیکنم اینطور باشه
عارف
۹ مهر ۱۳۹۳شاید بنده خدا برای خیریه بودنش خریده
فریا
۹ مهر ۱۳۹۳عاغا چرا برا پول طرف نقشه میکشید ؟!!
پول خودشه با زحمت خودش بدستش آوره ، دوست داشته باشه میریزتش تو جــوب !
چهار دیواری و اختیاری !
رضا ... فقط مرسدس بنز
۱۰ مهر ۱۳۹۳خب این هم حرفیه………..
نظری ندارم!
SAEED
۲۸ اسفند ۱۳۹۳داداش اینا همش صرف امور خیریه میشن !!!
asadi
۸ مهر ۱۳۹۳خییلی خوشگله
Hermidas
۸ مهر ۱۳۹۳قرمزش واقعا زیباست…
ولی نمیدونم چرا به ماشینای آمریکایی علاقه ای ندارم…
فقط آلمانی و ایتالیایی به دلم میشینه…
Alpha
۸ مهر ۱۳۹۳صداشو بشنوی عاشقش میشی
اسی
۸ مهر ۱۳۹۳وقتی که قیمت شلبی Gt500 حدود 55 هزار و قیمت کامارو ZL1 حدود 57 هزار دلاره تازه قیمت یک لامبورگینی آونتادور با قدرت 691 اسب بخار را هم به یاد مون بیاریم که 397 هزار دلار به فروش میرسه بنابراین چلنجر هلکت، قیمتی مناسب برای دود کردن لاستیکها و غرش در خیابانها دارد مخصوصاً حالا که صدای اگزوزهای آن هم ترسناک از آب درآمده است. صداشششششششششششششششششش عالیه در رنج خودش یک اعجوبه برای کرایسلره
DRAGONBORN
۸ مهر ۱۳۹۳مهم اسب بخار زیاد نیست مهم لذت رانندگی و تجهیزات و کیفیت ساخت بالا است.
با یه سوپر شارژر یا توربو 5000 دلاری میشه 300 اسب اضافه کرد خب که چی…
همه چی قدرت نیست.
شلبى
۸ مهر ۱۳۹۳خب اگه به این راحتى بود که شما میگى همه میومدن خودروى ۷۰۰ اسب بخارى تولید میکردن با یه سوپر شارژر 5000 دلارى!!
نه عزیز من اونطورى نیست بعدم شما از کجا میدونى که این ماشین لذت رانندگى نداره
شلبى
۸ مهر ۱۳۹۳منظور اون دوستمون این بود که این ماشین وکلا ماشیناى امریکایى بیشتر از قیمتشون امکانات دارن که واقعیتم همینه،براى مثال وقتى شورولت کوروت استینگرى میاد ماشیناییو به چالش میکشه که چند برابر قیمت اون رو دارن این نشون دهنده هنر خودروسازى امریکاست
رضا ... فقط مرسدس بنز
۸ مهر ۱۳۹۳به قول کارول شلبی:
“اسب بخار بازارو میبره و گشتاور پیست مسابقه رو!”
ali
۱۳ مهر ۱۳۹۳آقای dragonborn این دوج چلنجر در گروه خودروهای عضلانی آمریکایی دسته بندی میشه و در این گروه از خودروها قدرت و حجم پیشرانه در اولویت قرار میگیره و لذت رانندگی و کیفیت ساخت زیاد در اولویتهای بعدی قرار میگیرند چون این خودروها برای شرکت در مسابقات خیابانی و مسابقات درگ یا شتاب ساخته شده اند .از مشخصات بارز این خودروها که باعث تمایز این خودروها از خودروهای ژاپنی و اروپایی و …. میشه میتونم به صدای بسیار زیاد پیشرانه و اگزوز و طراحی کابین تقریبا ساده و عدم بکارگیری تجهیزاتی مثل چوبهای درجه یک واعلا و چرم درجه یک و سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک و…. اشاره کنم . اصلا چرا راه دور برم ؟ عکسهای کابین خودرهای قدیمی و نسبتا جدید مسابقه ای را دیدی ؟ اگه دیدی کابین خودروهای عضلانی آمریکایی تقریبا همون شکلیه .اگه تا به جال با کلاس خودروهای عضلانی آمریکایی آشنا نشدی به سایتهای زیر مراجعه کن . راستی تا یادم نرفته این را هم بگم که باید به عنوان یک ایرانی به خودت خیلی افتخار کنی چون یکی از کمیابترین و خاصترین و کلکسیونیترین خودروهای عضلانی به صورت کاملا سالم و بدون هیچ بازسازی اساسی و …. در شهر شیراز به صورت پلاک ملی نگهداری میشه . اگه حال حداقل بیست دقیقه یا نیم ساعت گشتن در سایت گذر موقت را داری به سایت gozarmovaghat.com مراجعه کن . اگه حال نداری فردا صبح آدرس این سایت را که این را معرفی کرده در همین صفحه میزارم . در سایت seratnews.ir عکس خودروها را اشتباه گذاشتن . http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C_%D8%B9%D8%B6%D9%84%D8%A7%D9%86%DB%8C http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B1%D8%AF%D9%87:%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D8%B9%D8%B6%D9%84%D8%A7%D9%86%DB%8C http://www.bazarkhabar.ir/News.aspx?ID=78494 http://www.seratnews.ir/fa/news/108168/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%B9%D8%B6%D9%84%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%88%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%DB%8C%D8%B9%DA%A9%D8%B3 http://www.iranmusclecars.com/ http://www.2diffmag.com/Default.aspx?tabid=8028&articleType=ArticleView&articleId=1533147 http://akafoto.akairan.com/foto-aka/foto-car/201381283443.html http://akafoto.akairan.com/foto-aka/foto-car/20138180455.html .من از بین خودروهای عضلانی به صورت کاملا دیوانه وار و جنون آمیزی عاشق impala ss تولید شده در سال 1994 و chevrolet chevelle ss 454 تولید شده در سال 1971 و buick gnx مدل 1987 هستم .
DRAGONBORN
۸ مهر ۱۳۹۳دیوونست که این همه پول به ماشین ارزون داده همین
Alpha
۸ مهر ۱۳۹۳قهرمان 11 دوره مسابقات نسکار دیوونست ؟!
Zonda R
۸ مهر ۱۳۹۳@.F
Dragonborn عزیز
یه نگاه ریز بینانه نشون میده
این هزینرو کرده تا اسمشو توی زبان ها بندازه
شاید تا سالها هزاران چلنجر،کانارو،ماستانگ و …
فروخته بشه ولی اسمه هیچ کدوم از خریداران رو شما نخواهید فهمید
حالا فکر کنم انگیزه این اقارو متوجه شده باشی
البته این کار به انگیزه ی تبلیغات هم هست
میلاد
۸ مهر ۱۳۹۳دیوانه نیست.
با این کار هم به ماشین مورد علاقه ش می رسه.
هم کار خیر می کنه.
هم تخفیف مالیاتی می گیره.
هرسه کار یک جا با هم.
The Best Or Nothing
۸ مهر ۱۳۹۳واقعا آدمایی که این همه پول واسه اینا میدن اصلا مغز ندارن
میتونن 50 ال 60 هزار تا بدن صفرشو بگیرن و 10 هزار تا هم بدن تیونینگش کنن اونوقت واقعا ارزششو میتونه داشته باشه ولی با این پول آدم میتونه کار های دیگه ای انجام بده
حالا ببین اونا دیگه کین که این همه پول واسه این ماشین میدن؟؟؟؟؟
شاهین
۸ مهر ۱۳۹۳دیوونه نیست!
هدفش کمک به خیریه هستش و اینکه یه خودروی یادگاری باارزش با شماره ی 001 داشته باشه. ;)
اونی که میگفت تا “تهش هستم”،تهش خندید و گفت “خالی بستم”.
Alpha
۸ مهر ۱۳۹۳اگه این دیوونست اونی که 458 رو 8.5 میلیارد قیمت گذاری کرده چیه؟
Ahmad..F12
۱۱ مهر ۱۳۹۳جالبه تو ایران هرچی قدیمی میشه مفتش گرون میشه
تو آمریکا یا ایتالیا یا آلمان هرچی قدیمی تر میشه با ارزش تر میشه
البته بحث خودروها جداست
M Power///
۸ مهر ۱۳۹۳این شخص که ۱.۶۵ میلیون دلار برای این چلنجر پول داده. یک دیوانه ای بیش نیست.
اصلا چرا باید بخاطر این که بتونی اولین نمونه ماشین یک کمپانی رو داشته باشی این همه پول بدی. شاید بگید خب بخاطر اینکه پول خرید ماشین به خیریه میرسه. ولی میشه بدون خرید ماشین با قیمت نجومی هم به خیریه کمک کرد. و در آخر به نظرم آمریکایی ها دیوانند و اروپایی ها عاقلند و آسیایی ها دانشمند.
مک میسل
۸ مهر ۱۳۹۳منم نظر ام پاور رو دارم دیگه حوصله نداشتم 3ساعتت بشینم نظر بذارم!
رضا ... فقط مرسدس بنز
۸ مهر ۱۳۹۳خوشم میاد عین خودمی……
فریا
۹ مهر ۱۳۹۳15 تا دیــس گویای همه چیزه ;-)
ارادت
datsun
۸ مهر ۱۳۹۳پول و علاقه وبه دست آوردن شهرت باعث شده این شخص این همه هزینه بابت این خودرو ها پرداخت کنه البته هیچ ضرری نمکینه بعد از چند سال به حراج میزاره و مطمئنا افرادی حاضر هستن که قیمتهای خیلی بیشتر بابتشون پرداخت کنن
4MATIC
۸ مهر ۱۳۹۳چه خبره خوبه تازه حراجه ادم بااین پول می تونه15تا بنزc200 2014بخره والا
فرهاد
۸ مهر ۱۳۹۳تنها ماشینی که به معنی واقعی عاشقشم.
امید
۹ مهر ۱۳۹۳کلا از اولین خوشش میاد خدا خیرش بده خدایا به ما هم از این پولها بده ما هم بریم برای کمک به خیریه اولین وانت پراید اولین زیر دریایی پراید و…بخریم تا کمکی کرده باشیم خدایا از ما قبول کن مهم نیت هست که خیره
ali
۱۴ مهر ۱۳۹۳این آدرس سایتیه که درباره خودرو عضلانی کمیاب مطلب و عکس تهیه کرده بود : http://www.gozarmovaghat.com/62/dodge-charger-super-bee-1971/