دوج جورنی سال گذشته از بازار ایالاتمتحده کنار رفت اما حالا استلانتیس در حال احیای این نام برای یک کراساوور کاملاً متفاوت است. درحالیکه جورنی قبلی روی پلتفرم GS که بهطور مشترک توسط دایملر کرایسلر و میتسوبیشی توسعه یافته بود ساخته شده بود، جورنی مدل ۲۰۲۲ بر اساس یک کراساوور کامپکت چینی بنام ترامپچی GS5 ساخته شده است.
دوج جورنی جدید بخشی از روابط بین استلانتیس و شرکت مادر ترامپچی یعنی گک موتور در چین خواهد بود. نتیجه این همکاری در ابتدا عرضه جورنی جدید در مکزیک خواهد بود یعنی جایی که نسل قبلی این کراساوور در آن تولید میشد. بعداً اما جورنی به سایر کشورهای آمریکای لاتین مثل پرو، شیلی و کلمبیا هم خواهد رسید. این خودرو در کارخانهٔ جوینت ونچر استلانتیس در شهر هانگژو در شرق چین تولید میشود یعنی همان کارخانهای که جیپ گرند کماندر، رنگید، کامپس و چروکی را هم برای بازار چین تولید میکند.
جورنی در ظاهر تا حد زیادی با ترامپچی GS5 یکسان است و فقط طراحی جلوپنجره و سپر جلوی آن متفاوت است. در اینجا جلوپنجرهای مشکیرنگ به چشم میخورد که نوشتهٔ کوچک DODGE در سمت چپ آن نقش بسته است. این کراساوور چینی که نشان آمریکایی گرفته، ۴,۶۹۵ میلیمتر طول، ۱,۸۸۵ میلیمتر عرض و ۱,۷۲۶ میلیمتر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن ۲,۷۱۰ میلیمتر است.
جورنی جدید با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو به بازار عرضه میشود که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۴ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو فرستاده میشود. سیستم تعلیق این خودرو نیز در جلو از نوع مکفرسون و در عقب چند اتصالی خواهد بود. قرار است فروش دوج جورنی جدید از ماه نوامبر در مکزیک آغاز شود و گک اعلام کرده است که همین هفته اولین سری از این خودرو در تعداد ۷۷۰ دستگاه به این کشور صادر خواهد شد. انتظار میرود تا پایان امسال ۴ هزار دستگاه جورنی به مکزیک صادر شود.
در همین رابطه، گک در بیانیهای اعلام کرده است که قصد دارد روابط خود را با استلانتیس تقویت کند و به حضور در بازار مکزیک و مناطق اطراف آن ادامه دهد. این در حالی است که اوضاع فروش این جوینت ونچر در چین چندان خوب نیست و به همین دلیل بهتازگی کارخانهٔ گوانگژو که یکی از دو کارخانهٔ این همکاری محسوب میشود بسته شد.
Reza Waffen SS
۱۰ مهر ۱۴۰۰خوبه خوشم اومد
پارسا عشق ماشین سابق
۱۰ مهر ۱۴۰۰واااییییییمن دیگه ردد دادم دوج دیگه خیلی خراب شد برندشش خوبه!؟؟.؟
خود کشی میکنم من عاشق دوج بودم
ولی می توان گفت ربطی به پژو سیتروئن نداره چون با ترامپچی اومده ترامپ چی که مال پژو نیست ربطی نداره چرا اخههههه
اگزوزاشم معلومه فیکه😹😹😹😹
کافر مقدس
۱۰ مهر ۱۴۰۰فقط اون توری زنبوری جلوپنجره ش به دوج شبیهه هست . مابقی کلا هیچ ارتباطی به دوج که یک خودرو لات عظلانی ست نداره
حسین
۱۰ مهر ۱۴۰۰شما انگار داج رو با این همه مدل توی تاریخش از ون و کراس اورر و وانت سدان… فقط به چشم چارجر،چلنجر و دورانگو میبینین.یه دو روز ماسلکار ساخته حالا شما سختتونه در کنار چلنجر یه چهار سیلندر هم ببینین؟
حسین
۱۰ مهر ۱۴۰۰خوبه.
hssn
۱۰ مهر ۱۴۰۰ممنون از استلانتیس عزیز که با یه حرکت اسم دوج رو به خاک سیاه نشوند
آخه چرا یه ماشین چینی باید به اسم یه ماشین آمریکایی عرضه بشه
یه کراس اوور دیگه ای از مجموعه خودشون رو انتخاب میکردن بهتر نبود؟
واسم واقعا سواله
پارسا عشق ماشین سابق
۱۰ مهر ۱۴۰۰خب چرا با ترامپ چی گک که اصلا ربطی به پژو سیتروئن ندارهه خب اخه کلا فرق داره من فکر نمی کنم ربطی به استلانتیس نداشته باشه
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۰ مهر ۱۴۰۰اگه لوگو و جلوپنجره خود ترامپچی بود قشنگتر بود چون یجورایی مسخرس که جلوپنجره دورانگرو بزاری روی ماشین کاملا غیر عظلانی
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۰ مهر ۱۴۰۰عضلانی ، دورانگو
GT
۱۰ مهر ۱۴۰۰ترامپچی و بایدنچی 🤣🤣🤣
اسمش خیلی مضحکه
حسین
۱۰ مهر ۱۴۰۰خیلی دوست دارم عکس بچهای پدال رو ببینم.میشه اونایی که میتونن عکس پروفایلشون رو عکس خودشون بذارن.
امیر
۱۰ مهر ۱۴۰۰حیف نیست دوج رو بر اساس یه لگن چینی می سازید ؟
خیلی ممنون استلانتیس که دوج و کرایسلر رو به سمت نابودی کشوندی.
رفته رفته داره از سیاست و خودروسازی فرانسه بیشتر بدم میاد.
حسین
۱۰ مهر ۱۴۰۰میشه یکی بهم بگه لگن یعنی چی؟
حسین
۱۰ مهر ۱۴۰۰برند پرستها الکی غر نزنن.اگه همین ماشین رو خود داج توسعش میداد،عاشقش نمی شدین؟
یه عده هم انگار داج رو به عنوان هشت سیلندر ساز میبینن.داج یه برند ماشینیه نه یه برند هشت سیلندر ساز.تا همین چندوقت پیش داشت کنار چلنجر ماشین چهار سیلندر و ون…. درست میکرد.یعنی داج با این همه سابقه این همه ماشین توی تاریخش،بخاطر اینکه یه دو روز ماسلکار هشت سیلندر موتور بزرگ درست کرده،باید همه ماشیناش هشت سیلندر موتور بزرگ باشن؟
کراس اوور چهار سیلندر بجای خودش،ماسلکار هشت سیلندر هم بجای خودش،کراساوور چهارسیلندر به جای خودش.به سلایق آمریکای جنوبی هم احترام بذارین.
امیر
۱۰ مهر ۱۴۰۰درست میگی ولی این برند بازی نیست.
من نمی گم ماشین چهار سیلندر کراس اوور نسازه اصلا به من ربطی نداره ارث بابای من
نیست که ولی منظور من اینه که چرا یه کمپانی با این همه سابقه و شهرت
باید از یه کمپانی چینی کمک بگیره خودش توانایی نداره ؟ چرا استلانتیس این کارو کرد ؟
یه کمپانی که موتور هست سیلندر سوپرشارژ می سازه براش نباید ساخت کراس اوور
کاری داشته باشه. اگر ساخت خود دوج بود این همه بهش انتقاد نمی شد.
استلانتیس سرمایه به دوج می داد می گفت برو یه کراس اوور شیک و مرتب بساز.
در واقع استلانتیس در واقع داره از اسم دوج سو استفاده می کنه. همین.
M.A.S
۱۰ مهر ۱۴۰۰میدونید مثل این می مونه که مثلا همین چلنجر دیمن توسط آئودی تولید بشه
باوجود اینکه هردو فوق العاده هستن اما نه نشان آئودی روی دیمن بهش میاد نه ماشینی مثل دیمن به آرم آئودی میاد
یه جورایی هدف و حس حالشون و تاریخشون بهم نمیاد
و درضمن داج دو روزه وی هشت نساخته که ما دوروزه عاشق وی هشتاش باشیم
استریت همی 426
440 سیکس پک
سری هل کریت
و هلفنت و حتی مگنوم V10و بسیاری انجین جالب دیگه
پیشنهاد میکنم درباره سوابق برندهای خاص در خودروسازی تحقیق کنید
M.A.S
۱۰ مهر ۱۴۰۰همیشه برای عرضه خودرو های اینطوریشون از نام داج استفاده میکنن
این از جورنی که کلا گندش دراومده با اون جلو پنجرش
داج نئون که اصلا فیات تیپو بود و هنوزم عرضه میشه
دارت جدید هم هیچوقت به اندازه نام دارت نبود
طبق اخرین اخبار رسیده 1500 دستگاه خودرو شامل چارجر و چلنجر هلکت در نسخه های مختلف و دورانگو نسخه 392 بعد از معرفی این خودرو در اعتراض به حجم موتور عضو جدید خانواده به طور داوطلبانه به مراکز IIHS و NHTSA برای تست تا حد مرگ مراجعه کردند و در این اعتصاب به جای بنزین از مایع ظرفشویی در انجین خود استفاده میکنند
Sina10
۱۰ مهر ۱۴۰۰دوج؟؟
اونم رو یه ماشین چینی!!
بعد از پیوستن مسی به راموس در پاریسن ژرمن (دشمنان قدیمی) ، موستانگ برقی و شاسی بلند و GTAm با در عقب و بدون صندلی و چند تا اتفاق دیگه ، از عجایب چند وقت اخیره
یعنی چی که روی یه کراس اوور چینی ، نام اصیل ترین خودروسازی امریکا رو بزنی؟؟
استلانتیس چه میکنه؟؟
حسین
۱۰ مهر ۱۴۰۰توی پدال یه نفر دیدگاه گذاشته بود و نوشت: انزو فراری : جیپ اصیل ترین برند آمریکایی هست.
GT
۱۰ مهر ۱۴۰۰اصیل ترین برند خودروسازی آمریکا فورد هست نه جیپ و دوج
Sina10
۱۰ مهر ۱۴۰۰اصالت رو با چی حساب میکنن؟
با تاریخچه و محصولات
الان تاریخچه رو فورد داره
ولی محصولات چی؟
فورد فیستا خیلی اصیله؟
خب نه دیگه
از اون طرف جیپ تاریخچه غنی داره
محصولات خوب و اصیل افرودی هم داره ولی محصولی مثل رنگید بیشتر کراس اوور تو شهره تا خارج جاده ، البته که من بشخصه این ماشینو خیلی دوست دارم
اون طرف هم دوج هست که تاریخچه اش به اندازه فورد و جیپ پهناور نیست ولی سه محصولی که الان داره امریکایی ترین و عضلانی ترین های کلاسشون هستن
و فعلا هم اصیل ترین محصولات بین اینا رو دوج میسازه
GT
۱۱ مهر ۱۴۰۰موستانگ، لینکن، برانکو، GT، سریF اینا که از دوج چیزی کم ندارند!
در ضمن از بین این همه محصولات فورد همشون که نباید اصیل باشند، یه سری محصولات برای فروش بالا تولید میشوند، در ضمن موستانگ رو رها کردی رفتی دست گذاشتی رو یه کامپکت شهری به عنوان محصولی از فورد!
M.A.S
۱۱ مهر ۱۴۰۰تاریخچه داج تاریخچه ای به وسعت 121 سال هست
اگر داج نبود که اصلا فوردی وجود نداشت
درسته که فورد اولین خودرو تولید انبوهو ساخت اما قطعاتش از کجا میومد؟
از کمپانی برادران داج
تقریبا تمام قطعاتش توسط داج تولید میشد
یوسف
۱۰ مهر ۱۴۰۰😠😠😠😠😠😠
نوید محمد
۱۰ مهر ۱۴۰۰چین دنیا رو گرفت!
Karl Benz
۱۰ مهر ۱۴۰۰آخر نفهمیدم مال کیه 😂😂😂
یانکی
۱۰ مهر ۱۴۰۰وقتی من میگم این ابتالیایی های بی شرف نمیزارن برندهای آمریکایی نسل جدید و نسخه جدید بدن بیرون بعضی میان اینجا برا من….البته گفتم بازم میگم با تمام دژمنی ایتالیاییها با آمریکاییها بزودی به ذباله دان تاریخ میرن.داج و کرایسلر با اون دب کببه چند تا ماشین سال خورده رو با چنگ و دندون تولید میکنن و تو تمام آمارهای خوب تو ردهای اول هستند بعد مزراتی و آلفای آشغال بدون مشتری گر وگر ماشین اسپرت و سوپر اسپرت بنزینی معرفی میکنن در حالی که الان دوره شاسی بلنده نمیتونن شاسی بلندها شون رو بفروشن.وقتی پلت فرم جدید که حق آمریکاییها بود دادن به آلفا و مازراتی همه دیدن که هیچ فروشی ندارن ولی جیپ فقط یه محصول بر اساس اکن ساخته داره تمام رکوردها فروش رو میزنه.
( Amirreza ) Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit
۱۰ مهر ۱۴۰۰بابا خود ایتالیایی دارن نابود میشن استلانتیس نجاتشون داد همون طوری که فیات آمریکایی هارو نجات داد ولی استلانتیس اینکارو کرد تا معامله یه طرفه به نفع خودش باشه درست مثل قضیه رنو نیسان ، اگه بعدش اون چلنجر و دورانگو و رنگلر همه اینایی که الان دارین طرفداریشونو میکنین همین گروه فیات کرایسلر تولیدشون کرده ، مشکل فیات کرایسلر نیست (این اواخرم که همه داشتن داغون میشدن بخاطر بودجه بود وگرنه فیات خیلی روی آمریکایی ها سرمایه گذاری کرد مثل برگردوندن واگونییر و …. ) مشکل استلانتیسه ، نشکل این تفکر فرانسوی مسخرشونه پژو داره همکن کاریو با فیات کرایسلر میکنه که رنو با نیسان کرد در ضمن فیات اونقدری که آمریکایی ها رسید به ایتالیایی ها نرسید ، اگر میرسید لانچیا و آلفا و مازراتی الان تو اوج بودن الان وضع تمام برند های آمریکایی خیلی بهتر از ایتالیاس ، فیات توی ایتالیایی ها فقط فراری رو فراموش نکرد
Sina10
۱۰ مهر ۱۴۰۰به به چقدر الفا داره ماشین اسپرت میسازه!!
مازراتی هم همینطور!!
دوست گرامی الفا یه 4C داشت که کلا کارش تموم شده , مونده یه GTA
مازراتی هم یه MC20رو داره فقط
بعدش این کجاش گر گر ماشین اسپرت و سوپراسپرته؟!
البته که نمیخوام از مازراتی دفاع کنم
چند وقته فقط اشغال میسازن
گیبلی هیبرید که بررسیشو پدال گذاشته بود ببینید ، ماشین با اون قیمت نمیشه از این بدتر پیدا کرد
یا گیبلی تروفئو با اون قیمت عجیب وپرفورمنس متعلق به یک و نیم نسل قبل
الفا هم بجز جولیا GTAچیزی برای ارائه نداره ، یا GTAm که بار ها گفته شد بخاطر لین عیب عجیب نبود صندلی عقب درحالی که در عقب داره یه ماشین بلااستفاده است
یجوری میگین سرمایه گذاری انگار الان مازراتی و الفا هزار تا ماشین تو خط تولید دارن
مازراتی کلا کواتروپورته و گیبلی و لوانته و MC20 رو داره فعلا
الفا هم جولیا و استلویو
دلیل عدم عرضه نسل های جدید از کرایسلر و فیات اینه که خب نیازی به نسل جدید نداشتن تو این دوران
مثلا اگه چلنجر داره خوب کار میکنه پرفورمنسش خوبه قیافه اش خوبه موتورش خوبه قیمتش خوبه ، چرا بیان الکی بودجه خرج کنن نسل جدید بزنن ، ترکیب برنده رو خراب کنن؟؟
رمز موفقیت چلنجر هم همینه که در طول این سالها پخته تر شده ، قبل از عرضه هلکت به نظرم چلنجر هیچ حرفی برای گفتن مقابل موستانگ نداشت ، ولی در طی زمان پیشرفت کرد و الان به یکی از بهترین ماشینای تاریخ امریکا تبدیل شده
البته که منم موافق سرمایه گذاری زیاد و متمرکز روی مازراتی شکست خورده و الفای پر از مشکلات نیستم ولی انچنان سرمایه گذاری خاصی هم ندارن
ماشینای تروفئوی مازراتی که حتی موتورشم برای خود مازراتی نیست و از فراری گرفته شده
یانکی
۱۰ مهر ۱۴۰۰نظر من اینه وقتی کسی حاضر نیست آلفا و مازراتی بخره چرا باید کلید کنن که این دوتا آشغال ماشین جدید بدن بیرون.وقتی پلتفرم جورجیا رو ساختن عقل حکم میکرد که نسل جدید کرایسلر 300 رو بسازن.به جا مازراتی لوانته همچون کراس اووری برا داج و کرایسلر بسازن.دقیقا تو روزهایی که تمام دنیا منتظر جیپ گرند واگونیر بودن منتظر نسل جدید گرند چروکی بودن دنبال نسل جدید برا شاخهای بدون مشتری ایتالیایی بودن.اینم که بعضی میگن فیات از لحاظ اقتصادی کرایسلر رو نجات داد دلیل میشه که نابودش کنه.اگرم پولی خرج کرد چندین برابرش رو در آورد.به هر حال جای نگرانی نیست ایتالیاییها از فراری لامبو تا لانچیا بزودی به ذباله دان تاریخ میرن.جایی که بقیه اروپاییها و ژاپنیها منتظرسون هستن.آمریکا بازی جدید رو شروع کرده بازیی که با اپل شروع کرد.پایان ماشینهای درون سوز و شروع برقیها.خودران ها.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۰ مهر ۱۴۰۰دوج خوب براش دوراگو رو ساختن ، جیپم براش ترک هاوک فیات خودشم تو موفقیت این گروه نابود کرد ، فیات تبدیل شده به ۵۰۰
Sina10
۱۰ مهر ۱۴۰۰دوست عزیز
اینکه فکر کنی امریکایی ها همیشه موفق بودن توی این گروه استلانتیس ، یه فکر اشتباهه
بهتون پیشنهاد میکنم دوج جورنی اصلی رو ببینید چه فاجعه ای بوده
یا دوج اونجر
یا دوج دارت
یا حتی کالیبر
البته فعلا با این مثلث طلایی چارجر ، چلنجر ، دورانگو خوب درخشیدن
بریم سراغ جیپ
جیپ الان محصولات خیلی خوبی داره
و کلی هم کراس اوور و SUV داره ، چندتاشو هم جدید اومده ، خب چه نیازی به سرمایه گذاری بیشتر داره وقتی که وضعش خوبه؟؟
کرایسلر سالهاست بخاطر رویکرد و خواسته کل گروه داره کم کم ، کم رنگ میشه ، تقریبا داره چیزی مثل GMC کنونی میشه
کرایسلر ۳۰۰ هم با اینکه محصول باارزشی بود ولی عیب و مشکل کم نداشت
دوست عزیز به هر کی مدیریت بلد نباشه خراب میکنه
چه ایتالیایی چه المانی چه امریکایی چه ژاپنی
دوره افول پونتیاک رو ببینید مثلا
دوره ضعف ایتالیایی ها رو ببینید ، از ماشین های ضعیف مازراتی و الفای پر از مشکل و فیاتی که نتونست ۱۲۴ رو بدون کمک ژاپنی ها بسازه
۵۰۰ برقی جدیدشون هم فروشش خوب نبوده
دوره ضعف ژاپنی ها مثل نیسان که بعد از مدتها داره تاره خودشو بازسازی میکنه ، ببینید
طراحی های فاجعه کنونی بامو رو ببینید ،
مهم مدیریته و نحو استفاده از بودجه
MC20
۱۰ مهر ۱۴۰۰آقا sina10 حالا ما هیچی نمی گیم شما هم دیگه شورشو در نیار .بعدشم همه از همه جا بند کردن به مازراتی یتیم . در ضمن مازراتی موتور از کسی نگرفته فقط بلوک و سرسیلندر رو برای جلوگیری از اتلاف هزینه از فراری گرفته . تمامی مراحل طراحی و توسعه این موتور ها با روش های فراری ، فرق داره از قیبل زوایای طراحی متفاوت ، اسب بخار کمتر ، حجم کمتر از فراری که به ذات مازراتی برمیگرده و . . . . زمانی که در دهه شصت میلادی مازراتی بزرگترین اسپرت ساز ایتالیا بود و پادشاهان و سیاسیون مازراتی و انتخاب می کردن شما کجا بودید ؟
Sina10
۱۰ مهر ۱۴۰۰دوست عزیز بحث الان سر این نیست که مازراتی چه تاریخچه ای داره یا چیز دیگه ای ، مازراتی از بزرگترین نام های خودروسازیه
منظورم اینه که وقتی کسایی که الان توش هستن لیاقت ندارن چرا باید سرمایه گذاری ها بره اون سمت؟
حداقل سعی میکردن از ریشه و بنیاد این برند رو بازسازی کنن ، شما کواتروپورته تروفئو رو نگاه کن
از رقباش گرونتره و نزدیک یک و نیم نسل قدیمی تره ، ماشین هیبرید میسازن از کلی بنزینی پرفورمنس پرمصرف تره!!
البته MC20 بسیار امیدوار کننده بود و اگه همه محصولات این راه رو پیش بگیرن میشه اینده خوبی براش متصور شد
متاسفانه یه بار در اوایل دهه۲۰۰۰ راه بازسازی رو در پیش گرفتن ولی موفق نشدن
حسین
۱۰ مهر ۱۴۰۰پلت فرم جدید بدن بدن به آمریکاییا پول را حروم کنن برا چی؟
تا وقتی خراب نشده تعمیرش نکن.
تو میخای اینا سدان متوسط بسازن؟
ساختنشون دیدم.یه کرایسلر سبرینگ آشغالی ساختن که سگ هم بهش تف نمی انداخت و یکی منفورترین ماشینای تاریخه.
همین داج چارجر پهن پیکر یه کم چرخاشو پهنتر کردن و هندلینگش بهتر شد.
خدا میدونه که چه کاریی میشد با همین پلتفرم میشد انجام بدن و ندادن.ایتالیاییها باید خرج ریختوپاش آمریکاییارو بدن؟
همین چلنجر با پلتفرم قدیمی اینقدر فروش داره پس دیگه پلت فرم جدید میخوان بذارن سر گور پدرشون؟
کرایسلر رو کی جز فیات حاضر بود بخره؟
اگه میزاشتن ورشکست بشه،دیگه می خواستی چطور به ایتالیاییا حمله کنی؟
هرچی زمان میگذره بشتر به تعصبت پی میبرم.
MC20
۱۰ مهر ۱۴۰۰sina ی عزیز وقتی می نویسی مازراتی فقط آشغال می سازه به طرفداران اصیل و آگاهش بر می خوره . سرمایه سمتش میره چون برنده ، شکوه و افتخاره . شاید گیبلی به قیمتش در نسخه ی 424 اسبی و تروفئو 580 اسبی خیلی نیرزه ، که اون هم محل بحثه ، ولی انصافا آشغال نیست . در ضمن فلسفه مازراتی طراحی برای یک عمر و در سیکل تولید 12 سال بوده چون همیشه مشتری های غیر عادی داشته و داره (نخست وزیر ایتالیا از دهه 80 تا کنون) . حالا اگه امروز کره ای ها اومدن و هر 2 سال یه ماشین میدن بیرون ، ما به مازراتی که کواتروپورته رو فیس لیفت میکنه ، میگیم قدیمی . من میگم آدم با اصالت هر کاری رو یک بار انجام می ده ، اونم به بهترین شکل . مازراتی الان داره تلاش میکنه یکصد و هفت سال شکوه و افتخار و تاریخ رو حفظ کنه و از قافله عقب نمونه و بماند که از نظر ما طرفداراش ، موفق هم هست . طرفداراش در دنیا یک شعار دارن ، پارکینگ هر مازراتی ، قلب صاحبشه ، هر اتفاقی هم که بیفته مهم نیست چون شما ، مردی هستید که در مازراتی نشسته اید . با احترام .
Mc20
۱۱ مهر ۱۴۰۰برای شنیدن غرش v8 ، برای چشیدن اون پرفورمنس ، باید بنزین سوزوند. کسی که مازراتی می خره کسی نیست که طرفدار تویوتا iQ باشه . فکر نمیکنم خیلی به یکی دولیتر مصرف بیشتر گیبلی نسبت به ماشین های خواب آور آلمانی گیر بده . کاری که مازراتی و فراری و لامبو می کنن تبدیل پترول به اسپید و نویز ه .