دوجهنسی

تست داینوی رم TRX 2021، قدرت واقعی هیولا چقدر است؟!

رم TRX 2021 یکی از قوی‌ترین پیکاپ های استوک است که بدون قوای محرکه الکتریکی شده گرد و خاک زیادی را به پا کرده است. این خودرو به پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار هلکت مجهز بوده و قدرت ۷۰۲ اسب بخاری و گشتاور ۸۸۱ نیوتون متری دارد. این نیروی عظیم که به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود همانند هر مجموعه دیگری دارای تلفاتی در مسیر انتقال بوده و این امر می‌تواند قدرت واقعی در چرخ ها را تغییر دهد.

هنسی به دنبال تعیین قدرت تولیدی پیشرانه در چرخ ها بوده و اقدام به تست داینوی این پیکاپ کرده است. موضوع جالب اینکه هنسی قدرت TRX را فقط در چرخ های عقب اندازه‌گیری کرده است.

هنسی پس از تست به قدرت ۵۸۳ اسب بخاری و گشتاور ۷۷۳ نیوتون متری در چرخ های عقب رسیده است. نتیجه به دست آمده نشان دهنده تلفات ۱۷ درصدی خروجی پیشرانه است که خب کاملاً قابل‌درک است. هنسی قبلاً نیز فورد رپتور را تست کرده و این خودرو تلفات قدرت ۲۰ درصدی را در چرخ های عقب به ثبت رسانده است.

این تیونر مشهور اخیراً اعلام کرده خودروهای ماموت ۹۰۰ و ۱۰۰۰ را تولید خواهد کرد که نسخه‌های ارتقا یافته از رم TRX می‌باشند.

به لطف سوپرشارژر ارتقا یافته، پولی‌های جدید، هدرز از جنس فولاد ضدزنگ، اگزوز بهتر و کالیبراسیون جدید، پیشرانه هلکت هم‌اکنون حداکثر قدرت ۱۰۱۲ اسبی و گشتاور ۱۳۱۴ نیوتون متری تولید می‌کند.

اما اگر این ارقام هم شما را راضی نمی‌کنند می‌توانید پیشرانه ۷ لیتری هلفانت را برای TRX سفارش دهید که با یک اکسل سوم نیز همراه شده و ماموت ۶ چرخ را ایجاد می‌کند. این خودرو قدرت ۱۲۰۰ اسب بخاری دارد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. ??Amin_sto??

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (293 ديدگاه)

    رم trx حرف نداره ، قویترین پیکاب تولیدی جهان ، واقعا که هیولاست
    اما قدرت چهار چرخ رو اندازه گیری میکردند به نتیجه ی بهتری هم می رسیدند

    موافقم 18
    مخالفم 5
    1. یانکی

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      اگر 4چرخ بگیرن قدرت کمتر میشه.تلفات بیستر میشه.البته اگر از لاستیک بدون آج و وزنه رو قسمت بار استفاده بشه آمار بهتر میشه.trx و رپتور کاملترین ماشینها دنیا هستند

      موافقم 19
      مخالفم 5
  2. حمید رضایی

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (73 ديدگاه)

    آدم انتظار نداره وانت صدای چلنجر بده :)
    کاش صداش یکم فرق می کرد

    موافقم 9
    مخالفم 10
  3. Farzad

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    عکس اول رو نگاه کنید اون سه نفر در مقابل این دایناسور چقدر کوچیک به نظر میان !

    موافقم 18
    مخالفم 3
    1. MR.JD

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (329 ديدگاه)

      بله در حقیقت آن سه نفر دورتر ایستاده اند و ابعاد این پیکاپ این قدر بزرگ نیست
      نمی گوییم اندازه پراید نسیم هست ( زود حاشیه درست نکنید )
      غول هست ولی نه در این حد که انسان ها در کنارش مانند مورچه بمانند
      این یک تکنیک عکاسی است که باعث خطای دید میشود
      در یکی از پیجهای آمریکایی فن عکسی دیده بودم که در آن یک شورولت نوا و یک اس کلاس W126 بود (آنهم لانگ)
      اس کلاس راحت حدود یک متر عقب تر پارک شده بود و به نظر میرسید عرض نوا دو برابر اس کلاس هست
      در حالی که خیررر

      موافقم 15
      مخالفم 2
      1. Farzad

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        آفرین موافقم

  4. امیر

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    یکی‌از کاملترین خودروهای دنیا
    در افرود یکی از بهترین هاست
    کابین در نوع خود بسیار لوکس
    کیفیت و ایمنی عالی(طبق آمار)
    ظاهری با ابهت
    صدای بی رقیب
    در اخر هم با خیلی از خودروهای اسپرت میشه درافتاد!!

    موافقم 11
    مخالفم 4
  5. حسین

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (11 ديدگاه)

    ماشین عالیه. اما نمیدونم چرا f150 دلم میخواد.

    موافقم 6
    مخالفم 3
  6. عارف

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (327 ديدگاه)

    اینجاست که آدم بر سر دوراهی خیلی سختی برای انتخاب گیر میکنه
    رم??
    رپتور ?

    موافقم 18
    مخالفم 8
    1. SS

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (816 ديدگاه)

      فکر کنم باید به زامیاد با 2400 اسب بی بخار رضایت داد ?

  7. عارف

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (327 ديدگاه)

    من که عاشق هر دوتاشون هستم

  8. Benz309 1974

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    اون تیرکس ۶ چرخ دیگه آخرشه دایناسور گردن کلفت

  9. فرهنگ

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (41 ديدگاه)

    دیروز نسخه limited این هیولا رو از نزدیک دیدم (توی تریلی بود فکر میکنم به مقصد عراق)
    لعنتی عظمت خالصه
    نیم ساعت نگاش کردم و حسرت خوردم که اینارو نمیتونیم توی کشور خودمون ببینیم ….
    محموله دورانگو بود و رم و کرایسلر 300

  10. net

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3390 ديدگاه)

    دیروز در جاده تریلی ماشین بر دیدم که ۴ ماشین شاسی بلند دوج دورانگو و یک وانت فول سایز رم ۱۵۰۰ و یک شاسی بلند جیپ گرند چروکی حمل میکرد و جالب بود تریلی کنار جاده که پارک کرده بود همه مردم تماشا میکردند و عکس میگرفتند از نزدیک این ۶ ماشین زیبا و پیشرفته امریکایی و جالب بود هر ۶ ماشین جدیدترین مدل لیمیتد ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بود.
    سوال این ماشینهای زیبای امریکایی چرا از خاک ایران عبور میکنه برای کشورهای دیگر؟

    1. net

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (3390 ديدگاه)

      رم ۱۵۰۰ لیمیتد که روی تریلی بود رنگ مشکی با سقف سانروف بزرگ و ال سی دی عمودی بزرگ و زیر ال سی دی عمودی داشبورد دکمه پیانویی داشت که خیلی زیبا بود و اتاق بارش رول شدنی و زیبا بود .راننده تریلی اجازه میداد هر کس دوست داشت بره بالای تریلی از نزدیک ماشینهای امریکایی رو ببینه

  11. مهدی

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    من فقط اون نسخه اخر رو دیدم یجوری شدم
    فکر کنید یه پیکاپ 7 لیتری و 1200 و سه محور !!!!!!!!!!!!!!
    یعنی ببینید رم چی کار کرده که یه پیکاپ قدرتش 200 اسب از یه سوپر اسپرت قدیمی ( ویرون ) بیشتره
    به نظرم نسخه 3 محورش اصلی ترین رقیبش و در واقع رقیب اصلیش مردس بنز AMG G63 6*6 هست که خیلی شبیه هم هستن

    موافقم 5
    مخالفم 1
  12. net

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3390 ديدگاه)

    رم ۱۵۰۰ لیمیتد که روی تریلی بود رنگ مشکی با سقف سانروف بزرگ و ال سی دی عمودی بزرگ و زیر ال سی دی عمودی داشبورد دکمه پیانویی داشت که خیلی زیبا بود و اتاق بارش رول شدنی و زیبا بود و خط نازک سفید اطراف شیشه دربها داشت .راننده تریلی اجازه میداد هر کس دوست داشت بره بالای تریلی از نزدیک ماشینهای امریکایی رو ببینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا