اوایل سال جاری میلادی بود که هنسی پرفورمنس دست روی رم TRX گذاشت و هیولایی به نام ماموت ۱۰۰۰ را معرفی نمود. این شرکت اقدام به بهبود خروجی پیشرانه تا حد ۱۰۱۲ اسب بخار و گشتاور ۱۳۱۴ نیوتون متر کرد. این آمار و ارقام واقعاً فوقالعاده هستند اما چه میزان از این قدرت یاد شده به چرخ های عقب میرسد؟ هنسی برای یافتن پاسخ این سؤال سری به داینو زده و نتیجه نهایی هم احساسبرانگیز بوده است.
این تیونر مشهور میگوید ماموت ۱۰۰۰ قدرت ۷۶۱ اسب بخاری و گشتاور ۹۵۰ نیوتون متری را در چرخ ها ارائه میکند. این قدرت قابلتوجهی است چراکه پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار استوک خروجی ۷۰۲ اسبی و گشتاور ۸۸۱ نیوتون متری در میللنگ دارد. این پیکاپ بزرگ شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۵ ثانیهای دارد هرچند ماموت هنسی میتواند این وظیفه را در ۳.۲ ثانیه انجام دهد.
اما قدرت عظیم هنسی ماموت ۱۰۰۰ به لطف برخی تغییرات حاصل میشود. این خودرو دارای سوپرشارژر بهبود یافته، تسمه سوپرشارژر هوی دیوتی، شمعهای ارتقا یافته، انژکتورهای سوخت پرفشار، کامپیوتر پیشرانه و گیربکس بهتر و سیستم سوپرشارژر پرفشار میباشد. هنسی سپرهای سفارشی، پوشش محفظه بار تاشدنی، لاستیکهای آفرود ۳۵ اینچی و رینگهای ۲۰ اینچی را نیز به عنوان آپشن در اختیار خریداران قرار داده است. این تغییرات باعث شدهاند پیکاپ رم سریعترین محصول تاریخ کمپانی باشد.
هنسی مدعی است ماموت ۱۷۶ اسب بخار و ۱۸۹ نیوتون متر گشتاور بیشتری را نسبت به نسخه استوک در سطح زمین ارائه میکند. شاید با خود فکر کنید یک پیکاپ ۱۰۰۰ اسب بخاری برای هنسی کفایت خواهد کرد اما اینگونه نیست. این شرکت برنامههایی برای تبدیل TRX به شاسیبلندی هفتنفره با قیمت ۳۷۵ هزار دلاری دارد. ماموت TRX اما ارزان تر بوده و قیمت ۱۳۵۳۵۰ دلاری را طلب میکند. البته بهتر است برای خرید این هیولا عجله کنید چراکه فقط ۲۰۰ دستگاه از آن برای سال ۲۰۲۱ ساخته خواهد شد.
[دانلود ویدئو]
نعمت اله آزموده
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰۵ سال قبل چندنفر از شما باور میکرد که یک تراک استوک به توانایی فنی رم trx برسد ؟
بعد اشخاصی که فکر میکردند تراک ها به این قدرت میرسند آیا فکر میکردند هنسی همان غول را هم تیون کند ؟
واقعا با یک دیو طرفیم
R@m!n
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰تیونای هنسی اکثرا اغراق آمیز هست و صرفا جز قدرت کار خاص دیگه ای رو ماشین انجام نمیده. فروم های خارجی رو ببینین اکثر مالکینی که پکیج های هنسی نصب کردن ناراضی هستن چون به ماشین آسیب زیادی می زنه.
معروف ترین نمونش کامارو ZL1 با لقب جن گیر بود که مثلا جواب به داج چلنجر دیمن بود. فقط قدرتو رسونده بودن به 1000 اسب از اون طرف نه به سیستم ترمز، فنر بندی، تعلیق، هندلیگ دست نزده بودن عملا یه ارابه مرگ درست کرده بودن فقط اسمشون بولد شه و در عمل هم به زور زیر 4 می زد.
کلا تیونای هنسی رو جدی نگیرین فقط ماشینو خراب می کنن.
M
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰اکثر پکیج های هنسی بالای ۳۰ هزار کیلومتر گارانتی دارن که خودش گویای همه چیز هست
R@m!n
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰حتما این لینک فرومای آمریکاییو در اسرع وقت اینجا می زارم. تیونرایی مثه :
ROUSH
LINGENFELTER
RTR
GEIGER CARS
حرفه ای تر و اصولی تر کار می کنن ولی چون مثه هنسی تبلیغ نمی کنن و از رسانه استفاده نمی کنن تو چشم نیستن.
راستی راجب اون کامارویی که گفتم هم کلی ویدیو هست که معروف ترینش برنامه گرندتور هست. تو درگا نزدیک 250 متر هرزگردی داره.
Amirreza
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰اگه اینطوریه تیگو ۷ هم ۵ سال گارانتی داره که خوش گویای همه چیزه ، مگه گارانتی بالا دلیل بر کیفیت خوبه ؟
Mohammad Rostami Nejad
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰من کلا ماشین های تیون شده رو دوست ندارم
مگر اینکه خودم روش کار کرده باشم
مثل ماشین های آمریکایی قدیمی ، که یه سوپرشارژر بزرگ میزارن از روی کاپوت میزنه بیرون
میمیرم برا اون سوپرشارژر های بزرگ بیرون زده از وسط کاپوت
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰به احترام این ماشین من چیزی نمیگم،چون عظمتش گویای همه چیزشه?…
Navid_bivaN
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰فقط صداش
charger
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰من TRX استوک رو به این ترجیح میدم
هنسی فقط یه سوپرشارژ میزاره رو ماشین و دیگر هیچ که فقط استهلاک ماشین رو زیاد میکنه
akrh78
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰بعد 7 سال هنسی همچنان داره موتور هلکت رو میرسونه به 1000 اسل بخار
تا یه ماشین میارن جان هنسی داد میزنه مممممددددد اون سوپرچارجر گنده هه رو بیار بنداز رو این موتور هلکت، رینگ و لاستیکشم عوض کن یه وقت نکن کاری نکردیم
Ahmedreza2002
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰دقیقاً
استوکش به اندازه کافی قوی هست
akrh78
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰اینم از خبر بینهایت مهمی که اون دوستمون میخواستن و ناراحت بودن که پدال اخبار المانی ها رو میزاه
راستی یکی میتونه توجیه کنه که چرا تیون هنسی 25 درصد اتلاف قدرت داره ولی پیشرانه استوک 17 درصد؟ هرچی باشه بازم نباید 8 درصد اختلاف داشته باشن
بیشتر بهش میخوره ماموت 900 باشه نه 1000
mahan
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰من خودم عاشق کارای افراطی هستم اما واقعا ایا رم دوباره نیاز به تقویت بیشتر داره؟ایا بدنه و ترمز و زیربندی و تقسیم بندی وزن و سیستم های مربوطه مثل خنک کننده ها و سیستم های احتراقی و … همه با هم تقویت شدند؟
یاس ی
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰دمش گرم، کنسول وسطش اندازه صندلی ماشین منه.
حسین
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰موتور 1000 اسب تولید میکنه اما قدرت سر چرخ 761 اسب بخار است!
حالا یک 206 یا 405 با موتور tu5 را میبرن رو داینو و میگن چرا 85 اسب بخار هست؟ یا داینو خرابه یا موتور ها چینی شده!
اون مسئول بیچاره داینو هم هی باید توضیح بده!!