دوج

قلب تپنده داج دیمن چگونه متولد می‌شود؟!

قطعاً اکثر ما با دیدن فرایند ساخت یک خودرو و یا قطعه‌ای از آن هیجان‌زده می‌شویم و گاهی اوقات هم شاید نکته‌ای آموزشی در آن نهفته باشد. یکی از کانال‌های یوتیوبی مشهور که در این بخش فعالیت می‌کند شرکت بیمه‌ی Hagerty است که ویدئوهای جذاب آن هم‌اکنون در فصل سوم قرار دارد.


بجای بازسازی خودرویی کلاسیک یا پیشرانه‌ی سنگین، Hagerty این بار به سراغ چیز جدیدتری رفته است: پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار آرمیده در بطن داج چلنجر SRT دیمن!


این فیلم یک تایم لپس باکیفیت است که البته ذکر جزئیات را از یاد نبرده است. تک‌تک ثانیه‌های این ویدئو ارزش چند بار دیدن را دارد.


کار را با بلوک پیشرانه آغاز می‌کنیم. قطعات پیشرانه همگی روی میز قرار دارند و آماده‌ی نصب هستند. در طول چند دقیقه‌ی آینده می‌توانیم ببینیم که این قطعات وارد پیشرانه می‌شوند. ذکر این نکته هم لازم است که نیازی به افزایش صدای بلندگوی سیستم وجود ندارد.

البته یک صدای پس‌زمینه‌ی پیروزمندانه در ویدئو وجود دارد که قطعاً مناسب حس و حال تولد این هیولا است. ویدئو سریعاً پیش می‌رود اما برخی مراحل همچون سر سیلندر که به بلوک پیشرانه متصل می‌شود حائز اهمیت بوده و سرعت ویدئو در این بخش کمی آهسته می‌شود. زمانی که می‌گوییم همه‌ی جزئیات پیشرانه در ویدئو پوشش داده شده واقعاً منظورمان همه‌ی جزئیات است. سوپرشارژر هم که جزو مهم قلب آهنین دیمن است در این ویدئو حضور پررنگی دارد. زمانی که کار ساخت سوپرشارژر تکمیل شد روی پیشرانه نصب می‌شود و فرایند مونتاژ همچون قرار دادن تاج پادشاهی روی سر به پایان می‌رسد. این ویدئو با حمل پیشرانه به محفظه‌ی آن در دیمن پایان می‌پذیرد. نهایتاً به ناله‌ی جذاب سوپرشارژر می‌رسیم که فوق‌العاده جذاب است…
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    واقعا یه هیولاس
    موتوری با تکنولوژی قدیمی(به گفته دوستان) و عمر زیاد اما با خاصیت تیونیگ بسیار سنگین و بدون هیچ‌مشکلی ک بارها ثابت شده و خیلی از انجین های گرونتر و غول تر و به اصلاح تکنولوژیک تر از خودشو به زانو‌دراورده
    انجین همی تو هرحجمی یه شاهکاره چندین سالس ک هرکسی درکش نمیکنه
    این همه سال بدون تغییر خاصی داره جلو‌میره و‌بازدهی عالی داره (اونم تو‌این دنیای پر از زرق و برق تکنولوژی های مختلف )

    1. Jdm

      ۷ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (121 ديدگاه)

      موتوری با ساختاره سنتیohv یا pushrod هست که خیلی هم مزایا داره.این موتور هارو تیونر ها خوب درکشون میکنن و بسیار با دوام هستن

  2. Jdm

    ۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (121 ديدگاه)

    عکس11 سوپرشارژ رو عشقه

  3. ایمان

    ۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    وحشی ترین ۸ سیلندر آمریکایی ????

  4. M

    ۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    به ظاهر هیولاس
    ترسناک
    گنده لات
    اما ناز نازی ترین ماشین تو سگمنت خودشه
    قسمت اول گرند تور3 یه بخشیش صرفا جهت مسخره کردن این همه ناز و عفاده دوج دیمن برای ثبت یه زمان تو مسیر چهارصد متر گذشت
    لطفا اگه اون قسمتو ندیدید یا نمیدونید دارم از چی حرف میزنم جواب و لایک و دیس لایک ندید با تشکر

    1. امیر

      ۷ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2959 ديدگاه)

      حرف شما درسته ک میگید مسخرس کردن چون این کارا بخشی از تبلیغات شرکت هاس ک دوج ن‌ اولیش بوده و ن اخریش!
      اما درس نیس به همچین ماشینی ک خیلی حرف برای گفتن داره و رکورداش به صورت رسمی ثبت شده و‌همه باورش دارن,بگی نازنازی!!
      اون عده ای ک منکر اون اعداد و ارقام اعجاب انگیز میشن قطعا یه جای کارشون مشکل داره
      مطمئن باشید اگه دیمن یا حتی خود دوج پوچ بود این همه از بزرگان رو زیر سوال نمیبرد به این راحتی

    2. Jdm

      ۷ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (121 ديدگاه)

      جواب شما رو ریچارد هموند اخره 400 متر میده.
      اونجا که میگه Evil’s win

  5. Hemi

    ۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (719 ديدگاه)

    رکورد ۹.۷۶ رو هم زد

  6. emad1990

    ۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    با این افزایش ****تخیلی عدد درگ دیمن من یکی که دیگه تعجب نمیکنم فردا یکی تو سایت بیاد بنویسه 400متر و تو 1ثانیه رفته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا