داج چلنجر خودرویی قدیمی است. این خودرو از پلتفرم LX که از حدود سال ۲۰۰۸ تاکنون در بازار حضور دارد سود برده و در واقع یکی از قدیمیترین خودروهای در حال فروش است. برادر این خودرو یعنی چارجر هم وضعیت مشابهی داشته و جزو مسنترین خودروهاست؛ اما گزارش جدید منتشر شده نشان میدهد حتی سن بالای چلنجر هم باعث نشده خریداران جوانتر از این محصول اسپورت دست بکشند.
مدیر برند داج چلنجر در مصاحبه با یکی از رسانهها گفته این خودرو جوانترین خریداران در کلاس خود را داراست. خب چقدر جوان؟ افراد ۵۱ ساله! استفاده از واژهی جوانترین شاید کمی گمراه کننده به نظر آید اما خب از نظر فنی درست است. مشتریان شورولت کامارو و فورد موستانگ متوسط سن ۵۳ سال را دارد و تعداد خریدارانی با سن بالای ۵۵ سال از سال ۲۰۰۰ تاکنون ۱۵ درصد افزایش یافته است.
اما حتی بالا رفتن چلنجر هم باعث کاهش فروش آن نشده است. این خودرو دومین عضلانی پرفروش بازار آمریکا بوده و فاصلهی چندانی با موستانگ ندارد. این خودرو تا ماه جولای فروش ۲۸۶۶۸ دستگاهی داشته درحالیکه فروش موستانگ برابر با ۳۸۵۴۲ دستگاه بوده است. کامارو هم با فروش ۲۴۵۱۶ دستگاهی در رتبه سوم قرار گرفته است.
البته انتظار نداریم که در آینده هم تغییرات زیادی اعمال شود. مدیر طراحی داج، کرایسلر و SRT گفته که ظاهر رتروی این خودرو فعلاً حفظ خواهد شد. قوانین ایمنی و پیشرفتهای صورت گرفته شاید فیات-کرایسلر را مجبور با تولید پلتفرم جدیدی برای چلنجر بکنند اما مدیر این شرکت میگوید همین طراحی رترو باعث موفقیت ادامهدار چنین محصولی شده است.
احتمالاً میزان قدرت تولیدی این خودرو هم کمتر نخواهد شد. مدل پایهی چلنجر SXT از پیشرانهی ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری ۳۰۵ اسب بخاری استفاده کرده درحالیکه قدرت مدلهای پرچمدار هلکت و هلکت Redeye به ترتیب برابر با ۷۰۷ و ۷۹۷ اسب بخار میباشد.
(ali (chevy nova
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ای جونم این 3 هیولای دوست داشتنی و با اصل و نسب
3 تا اسطوره که بیش از 50 ساله باهم رقیب هستن و این رقابتشون از جذاب ترین رقابتهای صنعت خودروسازی هست
فروش بالای هر 3 تاشونم گواه حرف من هستش
(ali (chevy nova
۲۸ مرداد ۱۳۹۸((اما حتی بالا رفتن چلنجر هم باعث کاهش فروش آن نشده است. این خودرو دومین عضلانی پرفروش بازار آمریکا بوده و فاصلهی چندانی با موستانگ ندارد. این خودرو تا ماه جولای فروش 28668 دستگاهی داشته درحالیکه فروش موستانگ برابر با 38542 دستگاه بوده است. کامارو هم با فروش 24516 دستگاهی در رتبه سوم قرار گرفته است.))
کورش
۲۸ مرداد ۱۳۹۸کامارو به نظر جوان پسندتر میاد
یانکی
۲۸ مرداد ۱۳۹۸خوشحالم چلنجر همینجوری ادامه میده.دست توش نباید ببرن
Farzad
۲۸ مرداد ۱۳۹۸هر سه لطفا …
L-H-P-TT
۲۸ مرداد ۱۳۹۸بین این سه تا گولاخ عشق قضاوت میکنه ……
هر کدومشون قابل احترام و بینظیر هستن ….
اما عشق به من حکم میکنه چلنجرو بردارم …….
me84
۲۸ مرداد ۱۳۹۸.
آخه چرا باید ظاهر چلنجر رو مدرنش کرد؟
همین ظاهر قدیمی هر چی قدیمیتر میشه جذابتره
علیx76
۲۸ مرداد ۱۳۹۸قرار نیست ظاهرش از حالت رترو در بیاد
پلت فرم جدید میتونه المان های اصیل چلنجر رو با خودش داشته باشه
و در کنار اون ، از وزن کمتر ، استحکام بالاتر ، ماجولار یا انعطاف پذیری بیشتر برای استفاده تو کلاس های دیگه برخوردار باشه
ضمن اینکه به عنوان طرفدار شدید تکنولوژی هیبرید خفیف ، امید وارم توی نسل جدید چلنجر ازش استفاده بشه
البته نه به شکل خودروهای اکونومی
بلکه به شکل kers که توی لافراری هم بود
charger
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ببین چه دلشون جوونه که تو سن بالای 50 سال کوپه اسپرت میخرن ما تو سن بالای چهل سال به فکر خرید قبریم
امیر
۲۸ مرداد ۱۳۹۸چلنجر هیولاست
هیجان محض
دل جوون
لذت بی انتها
اصیل ترین ماسل کار و همینطور قوی ترین وسریع ترین
حمیدرضا
۲۹ مرداد ۱۳۹۸طرف تو پنجاه سالگی میره ماشین عضلانی می خره اونوقت اینجا مردم تو پنجاه سالگی منتظر فرشته مرگن و یا انقدر در گیر روزمرگی که یادشون رفته خودشون هم ادمن
امیر
۲۹ مرداد ۱۳۹۸ماشین پیرمردا:))))))))))
ماشین فقط ژاپنی gtr
OMID
۲۹ مرداد ۱۳۹۸تو. سن پنجاه سالگی ماسل میخرن؟
دوربین مخفیه؟
حسین
۲۹ مرداد ۱۳۹۸تو 51 سالگی تازه یاد ماشین عضلانی میفتن؟؟؟ ایول به امید به زندگی (: