دوج

استفاده از سیستم کولر برای افزایش قدرت پیشرانه داج دیمن

چلنجر SRT دیمن، خودروی درگ داج که می‌توانید با آن در خیابان‌ها رانندگی کنید، از مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های هوشمند بهره می‌برد که آن را به تبدیل به یک هیولای واقعی در زمینه عملکرد در خطّ مستقیم تبدیل می‌کنند. شاید جالب‌ترین قطعه تکنولوژیک دیمن، نه در ترمزهای ویژه پیست یا تایرهای رادیال درگ، بلکه در سیستم تهویه یا کولر آن نهفته باشد.


داج برای اطمینان از دریافت هوای خنک لازم در سیستم مکش دیمن به منظور تولید ۸۴۰ اسب‌بخار از پیشرانه مجهز به سوپرشارژر، از سیستم خنک‌کننده برای کاهش دمای سیستم مکش استفاده کرده است. داج برای این منظور، یک رویکرد ساده را به کار گرفته است. به جای تکیه کامل بر سیستم خنک‌کننده داخلی به منظور رساندن هوای خنک به درون سوپرشارژر، مهندسان داج یک مسیر خروجی از سیستم ایرکاندیشن کابین A/C به چرخه خنک‌کننده داخلی موتور دیمن ایجاد کرده‌اند. در نتیجه، مایع مبرد در خنک‌کننده داخلی، گرمای بیشتری از دست می‌دهد. این موضوع باعث می‌شود که دمای هوای ورودی پایین‌تر آمده و بنابراین، قدرت بیشتری فراهم گردد.


امّا نکته منفی این سیستم در این است که اگر سیستم کولر را برای خنک کردن موتور تنظیم کنید، دیگر هوای خنک به داخل کابین پمپاژ نمی‌شود؛ موضوعی که احتمالاً برای ثبت مسیر یک‌چهارم مایل در کمتر از ۱۰ ثانیه، ارزشش را دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. وحید

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (325 ديدگاه)

    هیولاست واقعا

  2. MAHDI . TUNING

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    بازم خوبه
    تو درگ خاموش قبل درگ روشن
    برای 10 ثانیه یا حالا بگیم تا چند لحظه قبل حرکتش تو درگ که بخواد شروع کنه مشکلی نیست اما فکرشم نمیکردم که با کولر قدرت به دست بیارن

  3. حسین

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (420 ديدگاه)

    این همه قدرت با نداشتم بدنه ای آیرودینامیک و موتور وسط به هیچ دردی نمیخور جز درگ
    تو ی مسیر پر پیچ و خم این همه قدرت در مقابل پورشه ۹۱۱ کم میاره

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. Carbonado Aventador

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      خب کسی هم چلنجر دیمن نمیخره باهاش بره پیست پر پیچ و خم!!!

      نمیفهمم واقعا این موضوع ساده هم نیاز به توضیح واسه بعضیا داره!!!!

    2. (ali(CHEVY NOVA

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (7378 ديدگاه)

      استاد حسىن
      خود دوج بارها اعلام کرده این مدل درگستره متوجه مىشى ؟؟؟؟؟؟؟درگستر
      بعدش هم همىن درگستر که از نظر فقط شما به غىر از درگ به درد دیگه اى نمىخورد تو پىست پوست اون 911 که تفاوتى با ىه غورباقه رو نداره رو مىکنه

  4. محمد

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (226 ديدگاه)

    اینکه بتونی با حفظ اصالت و چهارچوب کلی یه ماشین اینهمه قدرت بیرون بکشی که بالاترین سوپر اسپرت ها رو هم به زانو دربیاره نشون دهنده اوج مهندسی آمریکاست. دیمن آخرشه.

  5. silver

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (226 ديدگاه)

    انصافا هیچ آدم عاقلی موقع درگ کولر نمیگیره !

    1. محمد

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      دقیقاً
      همینجا هم با هر ماشینی که درگ بزاری با وجودی که این تکنولوژی رو نداره، مسلما با کولر روشن این کارو نمیکنی چون جون ماشینو میگیره

      کاری که واسه خنکی بیشتر مبرد کردن هم مثل اینه که کندانسور اسپلیت منزل رو که تو هوای آزاد میزارین، اگه جایی باشه که سایه روش باشه نسبت به آفتاب مستقیم، بخاطر خنکی بیشتر مبرد کندانسور، با همان اسپلیت، مصرف رو پایین تر و راندمان بالاتر میره

    2. محمد

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (226 ديدگاه)

      دوست عزیز این شرکت این کارو کرده و جواب هم گرفته. ضمنا 840 اسب بخار قدرت به حدی هستش که روشن بودن کولر تاثیری توی قدرت و شتابش نداشته باشه.

      1. silver

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (226 ديدگاه)

        دوست من توجه کن

        ((امّا نکته منفی این سیستم در این است که اگر سیستم کولر را برای خنک کردن موتور تنظیم کنید، دیگر هوای خنک به داخل کابین پمپاژ نمی‌شود؛ موضوعی که احتمالاً برای ثبت مسیر یک‌چهارم مایل در کمتر از ۱۰ ثانیه، ارزشش را دارد.))

        در اصل این نکته منفی نیست چون عملا هیچ آدم عاقلی رو پیدا نمی کنید که موقع درگ کولر بگیره تا خودش خنک بشه !!!! ( حالا هر ماشینی که میخواد باشه) چون صدم ثانیه هم در این مسابقات تاثیرگذار هست .

  6. PaRHaM

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    چ سیستم باحالیه?
    خوشم اومد

  7. امیر.عارف

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (876 ديدگاه)

    ببین چطور افکار آدم و خراب میکنند. همیشه فکر میکردم هوای گرم برای احتراق بهتره. الان دوباره باید در مورد اینکه چرا هوای سرد بهتره تحقیق کنم

  8. آرش

    ۱۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (20 ديدگاه)

    شاید بخندین شاید بگین این یارو چی داره میگه ولی حقیقت داره : من چند ماه پیش(قبل از معرفی دیمن) این ایده به به ذهنم رسیده بود با خودم گفتم : وقتی که ماشینا توی هوای سرد عملکرد بهتری دارن پس چرا هوای ورودی موتورو سرد نکنیم ؟؟یه سیستم مشابه اینو هم تو ذهنم طراحی کردم?? بعدشم آقایون امریکایی ایده ی منو زود تر عملی کردن??

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا