آخر همین هفته همایش Woodward Dream Cruise (که در ایالت میشیگان برگزار شد) میزبان دو دستگاه داج چارجر ۲۰۱۶ و چلنجر ۲۰۱۶ با یک رنگ جدید بود. این رنگ محدود با نام Plum Crazy شناخته میشود و پیشازاین نیز در خودروهای قدرتمند داج عرضهشده؛ حالا هم برگشته تا روی بدنه تعداد کمی از مدلهای خوشاقبال ۲۰۱۶ قرار گیرد.
Plum Crazy در تمامی نسخههای چارجر و چلنجر ۲۰۱۶ که شامل ۷۰۷ اسب بخاریهای هِلکت هم میشود قابلدسترسی خواهد بود. تولید آن از ماه نوامبر آغاز میشود و خریداران میتوانند از اواخر امسال (حدود ماه اُکتبر) ثبت سفارش خود را انجام دهند. آقای تیم کُنیسکیس (Tim Kuniskis) رئیس کمپانی میگوید: همایش وودوارد پر است از خودروهای عضلانی آمریکایی با رنگهای خاص، متفاوت و توی چشم، به همین خاطر برای نمایش رنگ جدیدی که برای آخرین نسل چارجر و چلنجر در نظر گرفتهایم فرصت بسیار خوبی محسوب میشود.
سابقه ارائه چنین رنگی در محصولات داج به سال ۱۹۷۰ برمیگردد. اخیراً هم در سالهای ۲۰۰۷، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ برای چارجر و سالهای ۲۰۱۰، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ برای چلنجر در فهرست سفارش وجود داشت. رنگهای متفاوت دیگر نیز که در سالهای اخیر در دسترس قرارگرفته شامل گومَنگو (Go ManGo) برای چارجر ۲۰۰۶، فیورِس فاشیا (Furious Fuchsia) برای چلنجر ۲۰۱۰ و نارنجیِ هیدِر (Header Orange) برای چلنجر ۲۰۱۴ میشود. درمجموع فقط ۱۱% از دو مدل چارجر و چلنجر که از ۲۰۰۶ تاکنون ساختهشدهاند رنگبندی خاص و شاخص داشتند؛ همین موضوع نوعی ارزش کلکسیونی به آنها داده و بعید نیست در مدلهای ۲۰۱۶ نیز باعث افزایش قیمت نمونههای دارای رنگ Plum Crazy نسبت به بقیه بشود.
چقدر این دوتا ماشین زیبا و چشم نواز طراحی شدند … خصوصا با این رنگ آمیزی که وحشتناک عالی شده .. ولی در کل این قضیه داستان بلندی داره .. از همون اوایل تولید چلنجر و چارجر ، رنگ بندی خیلی جذابی براشون درنظر گرفته شد .. این رنگ ” آلو دیوانه ” از همون اول ، جزو پرطرفدار ترین رنگ بندی های چلنجر بود که بعدها به چارجر هم رسید …. هر چند من خودم به شخصه اول از همه از رنگ Furious Fuchsia خوشم اومده …
ماستانگ و کامارو خیلی تغییر کردن و یکمی از حالت ماسل کار خارج شدن،من که اصلا دوست ندارم سوار یه ماسل کار 2/4لیتری بشم،ماسل کار واقعی الان بنظرم چلنجر،هم حجم موتور بالا کنار قدرت زیادش ،هم چهره ی کلاسیکش یه چیز دیگست،اگه موتور هل کت هم روش باشه که دیگه عشقه
بله سجاد جان موافقم داداش.خیلی زیبا رنگ آمیزی شدن. ولی من دوست دارم چلنجر نسل جدیدش معرفی بشه.قرار بود اندازش در حد ماستنگ کنونی باشه و وزنش هم کمتر بشه و واقعاً لازمه به نظرم تمام این اتفاقات بیفته. به جرات میشه گفت کمتر ماشینی پیدا میشه که اصالت خودشو مثل این سه پونی کار افسانه ای حفظ کرده. به نظرم اصالت در بحث خودرو یعنی شما هر وقت ماشینو نگاه کردی تشخیص بدی چه مدلیه و این ویژگی در کامارو،چلنجر و ماستنگ صادقه. چلنجر بیشترین تغییرات سایز بدنه رو در بین این ماسل ها تجربه کرده.به طوری که از نظر سایز ابتدا در حد کامارو و ماستنگ بود و بعد ها حتی به اندازه ای کوچک شد که در رده ی Subcompact ها قرار گرفت یعنی چیزی در اندازه ی سمند خودمون!!! و درآخر چلنجری که امروز شاهد هستیم به طول 5 متر و 2 سانت رسیده و از هر دو رقیبش سنگین تر و بزرگتره و به نظرم باید داج یه تغییراتی روی اون اعمال کنه. به نظرم حتی پیشرانه ی 2 لیتری برای یک ماسل کار هیچ اشکالی نداره و قدرتش مهمه.الان کامارو از 2.0 لیتری توربو 272 اسب و 400 نیوتون متر گشتاور میگیره. ماستنگ با 2.3 لیتری اکوبوست 310 اسب و 434 نیوتون متر گشتاور تولید میکنه.این بی نظیره! چلنجر هم که همیشه پا به پای رقباش اومده و با نسخه ی هلکت همه ی طرفدار هاشو رو سفید کرده. هیچی تو دنیای خودرو برام جذاب تر از رقابت این سه برادر نیست…
آرمان جان حرف شما درسته اما همیشه این طور نیست. کامارو پلتفرم نسل پنجمش بر اساس هولدن کومودور بود یعنی یه سدان فول سایز در حالی که به حالت کلی بخش اعظمی از بازار خودرو که شامل خودروهای تقریباً هم اندازه ی کامارو میشه و هم چنین ماستنگ در واقع Mid Size هست حتی اگه به نظر ما بزرگ محسوب بشن. اگرم بخوام در کل ماسل کار را تعریف کنم باید بگم که خودروهای دیفرانسیل عقبی هستن که صندوق عقب کوتاه و کاپوت کشیده دارن اغلب دو در هستن و تنها ماسل کار سدان چارجر هست و حجم موتور معمولاً زیاده و قدرت زیادی از این خودروها به دست میاد و موتور هشت سیلندر یکی از بارز ترین ویژگی هاشونه . مخلص شما هم هستم. ارادت
دقیقاً داش باربد عزیز … من چند وقتی که کامنتای شما رو دنبال کردم ، دیدم چقدر نظرات من و شما به هم نزدیکه ( خصوصاً در زمینه ماسل کارها و توضیحات مبسوط و کاملی که ارائه دادید ) اگر قرار باشه که SRT نسخه جدید چلنجر رو که مدت هاست قول میده ، مثل پروژه سال 2006 پیش ببره ( که از حدود 1990 قرار بود عرضه بشه ) ، واقعا وحشتناک میشه !!! تا جایی که بنده می دونم ، ماستنگ و کامارو قبل از حدود 1970 تا حال حاضر ، تقریبا هر چند سال یه بار یه مدل جدید داشتند .. درحالی چلنجر مدتی بیش از 15 سال متوقف بود پروژه اش…. در حقیقت عده ای از صاحب نظران اساساً معتقدند که هلکت ( چه چلنجر باشه و یا چارجر ) خیلی در رنج مقایسه با کامارو و یا ماستنگ استوک نیستند ( چون کلاً عده ای این مدل هارو تیون شده به حساب میارند ..) ….
اما اون جمله آخرتون رو واقعاً دوست داشتم ( نظر خودم هم دقیقاً همینه ) “” هیچی تو دنیای خودرو برام جذاب تر از رقابت این سه برادر نیست… “” این سه تا برادر به قدری جذاب و عالی هستند ، که واقعا نمیشه از نظر طراحی یکی رو برتر دونست .. مثل تابلو های نقاشی که هر کدوم یه منظره خاصی هستش و نمیشه گفت کدوم یکی زیبا تره مرسی داش باربد ؛ اطلاعاتتون حرف نداره
قربونت برم داداش سجاد عزیز. شما لطف داری.من کوچیک شما هم هستم . همین که افتخار تبادل نظر با بزرگوارانی چون شما،فریا،شروین،شلبی و بسیاری از دوستانی که بنده یادم رفت ذکر کنم رو دارم باعث خوشحالیه.
خب برادر عزیز ، انتظار داشتی با یک نیش گاز چیکار کنه به پراید هم نیش گاز بدی راه میره اون ۱۵ ثانیه این ۵ ، ۶ ثانیه . اما ۱۵ دقیقه در رسیدن به مقصد ارزش ۱ ملیارد بیشتر رو نداره ، اگه بحث نرمی و سواری هم باشه که پانامرا مثل … در مورد رنگ ، ماشین های قلچماق باید رنگ سرد داشته باشن و بلعکس در بقیه
سجاد
۲۸ مرداد ۱۳۹۴چقدر این دوتا ماشین زیبا و چشم نواز طراحی شدند …
خصوصا با این رنگ آمیزی که وحشتناک عالی شده ..
ولی در کل این قضیه داستان بلندی داره .. از همون اوایل تولید چلنجر و چارجر ، رنگ بندی خیلی جذابی براشون درنظر گرفته شد .. این رنگ ” آلو دیوانه ” از همون اول ، جزو پرطرفدار ترین رنگ بندی های چلنجر بود که بعدها به چارجر هم رسید ….
هر چند من خودم به شخصه اول از همه از رنگ Furious Fuchsia خوشم اومده …
تشکر ویژه هم از آقا امین عزیز دارم
آرمااااان
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ماستانگ و کامارو خیلی تغییر کردن و یکمی از حالت ماسل کار خارج شدن،من که اصلا دوست ندارم سوار یه ماسل کار 2/4لیتری بشم،ماسل کار واقعی الان بنظرم چلنجر،هم حجم موتور بالا کنار قدرت زیادش ،هم چهره ی کلاسیکش یه چیز دیگست،اگه موتور هل کت هم روش باشه که دیگه عشقه
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۸ مرداد ۱۳۹۴بله سجاد جان موافقم داداش.خیلی زیبا رنگ آمیزی شدن.
ولی من دوست دارم چلنجر نسل جدیدش معرفی بشه.قرار بود اندازش در حد ماستنگ کنونی باشه و وزنش هم کمتر بشه و واقعاً لازمه به نظرم تمام این اتفاقات بیفته.
به جرات میشه گفت کمتر ماشینی پیدا میشه که اصالت خودشو مثل این سه پونی کار افسانه ای حفظ کرده.
به نظرم اصالت در بحث خودرو یعنی شما هر وقت ماشینو نگاه کردی تشخیص بدی چه مدلیه و این ویژگی در کامارو،چلنجر و ماستنگ صادقه.
چلنجر بیشترین تغییرات سایز بدنه رو در بین این ماسل ها تجربه کرده.به طوری که از نظر سایز ابتدا در حد کامارو و ماستنگ بود و بعد ها حتی به اندازه ای کوچک شد که در رده ی Subcompact ها قرار گرفت یعنی چیزی در اندازه ی سمند خودمون!!!
و درآخر چلنجری که امروز شاهد هستیم به طول 5 متر و 2 سانت رسیده و از هر دو رقیبش سنگین تر و بزرگتره و به نظرم باید داج یه تغییراتی روی اون اعمال کنه.
به نظرم حتی پیشرانه ی 2 لیتری برای یک ماسل کار هیچ اشکالی نداره و قدرتش مهمه.الان کامارو از 2.0 لیتری توربو 272 اسب و 400 نیوتون متر گشتاور میگیره.
ماستنگ با 2.3 لیتری اکوبوست 310 اسب و 434 نیوتون متر گشتاور تولید میکنه.این بی نظیره!
چلنجر هم که همیشه پا به پای رقباش اومده و با نسخه ی هلکت همه ی طرفدار هاشو رو سفید کرده.
هیچی تو دنیای خودرو برام جذاب تر از رقابت این سه برادر نیست…
آرمااااان
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ماسل کار یعنی یه خودرو با بدنه ی بزرگ سپر و گلگیرای عضلانی و یه موتور شش یا هشت سیلندر که وقتی استارتش میزنی اون صدای خاصش از اگزوزاش بزنه بیرون
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۹ مرداد ۱۳۹۴آرمان جان حرف شما درسته اما همیشه این طور نیست.
کامارو پلتفرم نسل پنجمش بر اساس هولدن کومودور بود یعنی یه سدان فول سایز در حالی که به حالت کلی بخش اعظمی از بازار خودرو که شامل خودروهای تقریباً هم اندازه ی کامارو میشه و هم چنین ماستنگ در واقع Mid Size هست حتی اگه به نظر ما بزرگ محسوب بشن.
اگرم بخوام در کل ماسل کار را تعریف کنم باید بگم که
خودروهای دیفرانسیل عقبی هستن که صندوق عقب کوتاه و کاپوت کشیده دارن اغلب دو در هستن و تنها ماسل کار سدان چارجر هست و حجم موتور معمولاً زیاده و قدرت زیادی از این خودروها به دست میاد و موتور هشت سیلندر یکی از بارز ترین ویژگی هاشونه .
مخلص شما هم هستم.
ارادت
سجاد
۲۹ مرداد ۱۳۹۴دقیقاً داش باربد عزیز … من چند وقتی که کامنتای شما رو دنبال کردم ، دیدم چقدر نظرات من و شما به هم نزدیکه ( خصوصاً در زمینه ماسل کارها و توضیحات مبسوط و کاملی که ارائه دادید )
اگر قرار باشه که SRT نسخه جدید چلنجر رو که مدت هاست قول میده ، مثل پروژه سال 2006 پیش ببره ( که از حدود 1990 قرار بود عرضه بشه ) ، واقعا وحشتناک میشه !!! تا جایی که بنده می دونم ، ماستنگ و کامارو قبل از حدود 1970 تا حال حاضر ، تقریبا هر چند سال یه بار یه مدل جدید داشتند .. درحالی چلنجر مدتی بیش از 15 سال متوقف بود پروژه اش….
در حقیقت عده ای از صاحب نظران اساساً معتقدند که هلکت ( چه چلنجر باشه و یا چارجر ) خیلی در رنج مقایسه با کامارو و یا ماستنگ استوک نیستند ( چون کلاً عده ای این مدل هارو تیون شده به حساب میارند ..) ….
اما اون جمله آخرتون رو واقعاً دوست داشتم ( نظر خودم هم دقیقاً همینه )
“” هیچی تو دنیای خودرو برام جذاب تر از رقابت این سه برادر نیست… “”
این سه تا برادر به قدری جذاب و عالی هستند ، که واقعا نمیشه از نظر طراحی یکی رو برتر دونست .. مثل تابلو های نقاشی که هر کدوم یه منظره خاصی هستش و نمیشه گفت کدوم یکی زیبا تره
مرسی داش باربد ؛ اطلاعاتتون حرف نداره
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۹ مرداد ۱۳۹۴قربونت برم داداش سجاد عزیز.
شما لطف داری.من کوچیک شما هم هستم .
همین که افتخار تبادل نظر با بزرگوارانی چون شما،فریا،شروین،شلبی و بسیاری از دوستانی که بنده یادم رفت ذکر کنم رو دارم باعث خوشحالیه.
آرماااان
۲۹ مرداد ۱۳۹۴لایک باربد جان،از اطلاعاتت بهره بردم ????
شروین
۲۹ مرداد ۱۳۹۴من کوچیکتم باربد جان. شما لطف داری به ما.
میثم
۲۸ مرداد ۱۳۹۴روانی شدم!
فردین بهادری نژاد
۲۸ مرداد ۱۳۹۴تنها ماسل کاری که تونسته اصالت قدیمش رو کامل حفظ کنه چلنجره
از نظر من بهترین ماسل کاره
تاکید میکنم از نظر من
mds
۲۸ مرداد ۱۳۹۴دوستان عزر میخوام که بى ربطه
دیشب براى اولین بار سوار یه پورشه پانامرا شدم لذت رانندگى که داشت رو نمیشه با کلمات بیان کنم یه نیش گاز که بش میدادم میخواست پرواز کنه
M.R.K
۲۸ مرداد ۱۳۹۴خب برادر عزیز ، انتظار داشتی با یک نیش گاز چیکار کنه به پراید هم نیش گاز بدی راه میره اون ۱۵ ثانیه این ۵ ، ۶ ثانیه .
اما ۱۵ دقیقه در رسیدن به مقصد ارزش ۱ ملیارد بیشتر رو نداره ، اگه بحث نرمی و سواری هم باشه که پانامرا مثل …
در مورد رنگ ، ماشین های قلچماق باید رنگ سرد داشته باشن و بلعکس در بقیه
سجاد
۲۸ مرداد ۱۳۹۴دوست عزیز شما با این طرز فکر تو سایت خودرو چکار میکنی؟
Archi KHAN
۲۸ مرداد ۱۳۹۴چاجر : لایک
چلنجر : دیسلایک
AHMADREZA
۲۸ مرداد ۱۳۹۴عالین دوتاشون
سامان از تبریز
۲۸ مرداد ۱۳۹۴http://s2.picofile.com/file/7986416769/1charger_vS_chrysler_c300_6_.jpg
❤❤❤
ایمان
۲ شهریور ۱۳۹۴این دو تا واقعا فوق العاده هستن عاشق دو تاشونم چارجر عالیه چلنجر فوق العاده مخصوصا رنگ ابی یا نقره ای