دوج

بازگشت هلفانت 1000 اسب بخاری موپار!

زمانی که تیزرهای هماهنگ داج و موپار منتشر شدند حدس زدیم که پروژه‌ای بزرگ در دست اقدام است. خب هم‌اکنون شاهد بازگشت پیشرانه ۴۲۶ هِمی هستیم که همچنان یک فیل در اتاق است چراکه همه‌ی نشانه‌ها در جهت درستی قرار داشتند. سؤال اصلی اما میزان خروجی این پیشرانه بود و حالا برای این سؤال پاسخی شایسته داده شده است. به هلفانت هزار اسب بخاری سلام کنید!


همان‌گونه که نام این هیولا نشان می‌دهد، هلفانت اساساً پیشرانه‌ی بزرگت هلکت است. بلوک تمام آلومینیومی این پیشرانه ارتقا یافته و همچنین سوپرشارژر آن نیز بهبود یافته است. واضح است که تغییرات گسترده‌ای در اجزای پیشرانه صورت گرفته تا چنین قدرت عظیمی ایجاد گردد. این پیشرانه برای استفاده‌های گوناگون، از خیابان گرفته تا آفرود طراحی شده است.


اما بازگشت این پیشرانه‌ی اسطوره‌ای با قرار گرفتن در بطن یک بدنه‌ی نمادین دیگر یعنی داج چارجر ۱۹۶۸ همراه شده است. این خودرو سوپر چارجر کانسپت نامیده می‌شود. البته کار فیات-کرایسلر تنها قرار دادن یک پیشرانه‌ی ۱۰۰۰ اسب بخاری در جلوی یک خودرو نبوده بلکه گیربکس ۶ سرعته دستی نیز با ترمزهای برمبوی ۶ پیستونه همراه شده است.


داخل کابین نیز شاهد اجزای مدرن قرض گرفته شده از داج چلنجر SRT هلکت و همچنین وایپر فقید هستیم.


البته که جراحی پلاستیک قابل‌توجهی هم انجام شده است. گلگیرهای پهن فایبرگلاس در جلو و عقب باعث ایجاد ظاهری خشمگین و با ابهت شده و البته فاصله‌ی بین محوری هم چند سانتی‌متری افزایش داشته است.


در جلو شاهد اورهنگ کمتری خواهید بود و اجزای مدرن آن در خودروی دیمن دیده می‌شود. همچنین اسپویلر عقب نیز از چارجر R/T کنونی گرفته شده است. چراغ‌های جلوی پاپ آپ کلاسیک نیز جای خود را به چشم‌های چلنجر جدید داده‌اند. نهایتاً هم دوستداران موپار خواهند توانست آینه‌های جانبی برگرفته از داستر ۱۹۷۱ کلاسیک را تشخیص دهند.

مدیر قطعات و سرویس موپار و خودروهای سواری فیات-کرایسلر می‌گوید:

طرفداران قدرت و پرفورمنس از معرفی پیشرانه موپار هلفانت و کیت قدرت و گشتاور فوق‌العاده‌ی آن لذت خواهند برد. داج چارجر ۱۹۶۸ یکی از داغ‌ترین خودروهای کلاسیک بوده و به همین دلیل است که ما تصمیم به استفاده از آن در این پروژه گرفتیم. این یک خودروهای شگفت‌انگیز و ویترینی عالی برای پیشرانه‌ی هلفانت ماست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    نهایت زیبایی قدرت
    اگه بخوام روی این قیمت بزارم ۱ میلیون ۲۰۰ هزار دلار فکر کنم مناسب باشه ????

    1. یانکی

      ۱۱ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      به قول یکی اینا خوبه.

  2. Mohammad

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    نظر سنجی
    elephant mopar 1000 لایک ?
    equss bass 770 دیسلایک ?

  3. Mohammad

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    جمله وایپر فقید رو که خونم اشک تو چشمام جمع شد امید وارم زیاد طول نکشه باز تولید شه

    1. Taha Ayoobi

      ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (4366 ديدگاه)

      ایشالا
      منم امیدوارم

  4. مهدی اکرمی

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (88 ديدگاه)

    خیلی خیلی خیلی دلچسب و احساس برانگیز، فوق‌العادست

    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۰ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (7385 ديدگاه)

      بازهم خبر مهم تو راهه
      خبرى که خىلى وقته منتظرشم

    2. Sajjad

      ۱۰ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      این حجم از دیسلایک فقط میتونه کار کسایی باشه که این سایت رو خراب کردن
      فقط یکم عقلتون رو کار بندازید اقایون
      بخاطر خودتون میگم
      اینجا مجازیه
      ولی تو جامعه براتون ابروریزی میاره این بچه بازیا

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. mahdy

        ۱۱ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        علی تبریک
        بالاخره بعد از چند سال یه ماسل کار آمممممریکاااااایی دیدیم
        اینو قبول دارم فوق العادس

    3. Hemn

      ۱۰ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (101 ديدگاه)

      آخه مومن دیسلایک‌و برا چی زدی
      به ولله قسم اینو‌ تو خیابونای ایران ببینی نمیتوی چشاتو‌ روش برداری

  5. David

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (55 ديدگاه)

    عاشقشم

  6. aref

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    میتونست خیلی ظاهر جذاب تری داشته باشه راضی کننده نیس

  7. فرزام

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینهمه دیسلایک از کجا اومده!؟؟؟؟(عجب چیز خفنی شده کلاسیک و در عین حال مدرن)

  8. مهدی

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    اینطور ماشین ها فقط واسه کلکسیون خوبه. چون درپیست ادعایی نداره. کابینش هم خیلی ناهماهنگ هستش. کابینش حتی کلاسیک نیست.حتی دوچ وایپر نسخه پیستش توی یه تست راننده میگفت صدای درون کابین کرکننده است وگرمای موتور درون کابین به شدت عذاب آوره. درکل بیرونش چون کلاسیکه قشنگه. شاید واسه درگ خوبه

    1. علیx76

      ۱۰ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (395 ديدگاه)

      کانسپته داداش :/
      اون وایپرم خودت میگی مسابقه ای
      رولزرویس که نیس

  9. Cadillac

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    صدای تولیدی این پیشرانه یکی از زیبا ترین هاس

  10. Omid

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2173 ديدگاه)

    شاید جانشین دیمن بشه
    ممکنه دوباره شاهد شکستن رکورد ها توسط داج باشیم

  11. Omid

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2173 ديدگاه)

    چراغای عقبش با تمام ماشینا فرق داره

  12. امیر

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    مگه میشه اینقد خوب باشه یه ماشین؟!!!!
    کلاسیک باشه اونم دوج….
    صداش مویی روی بدن نمیزاره
    خوب بودنشو در کلمات نمیشه جای داد

  13. Mopar or No Car

    ۱۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    آخرت ماسل کارها….

  14. mahdy

    ۱۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    داج 1968 !!!
    لعنتی کاپوتش انقدر بزرگ بود فوتبال که دروغه ولی بیلیاردو میشد بازی کرد واقعا فوق العادس طراحی دیوانه وار و جذاب

  15. Masih

    ۱۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (14 ديدگاه)

    عجب غولیههه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا