زمانی که تیزرهای هماهنگ داج و موپار منتشر شدند حدس زدیم که پروژهای بزرگ در دست اقدام است. خب هماکنون شاهد بازگشت پیشرانه ۴۲۶ هِمی هستیم که همچنان یک فیل در اتاق است چراکه همهی نشانهها در جهت درستی قرار داشتند. سؤال اصلی اما میزان خروجی این پیشرانه بود و حالا برای این سؤال پاسخی شایسته داده شده است. به هلفانت هزار اسب بخاری سلام کنید!
همانگونه که نام این هیولا نشان میدهد، هلفانت اساساً پیشرانهی بزرگت هلکت است. بلوک تمام آلومینیومی این پیشرانه ارتقا یافته و همچنین سوپرشارژر آن نیز بهبود یافته است. واضح است که تغییرات گستردهای در اجزای پیشرانه صورت گرفته تا چنین قدرت عظیمی ایجاد گردد. این پیشرانه برای استفادههای گوناگون، از خیابان گرفته تا آفرود طراحی شده است.
اما بازگشت این پیشرانهی اسطورهای با قرار گرفتن در بطن یک بدنهی نمادین دیگر یعنی داج چارجر ۱۹۶۸ همراه شده است. این خودرو سوپر چارجر کانسپت نامیده میشود. البته کار فیات-کرایسلر تنها قرار دادن یک پیشرانهی ۱۰۰۰ اسب بخاری در جلوی یک خودرو نبوده بلکه گیربکس ۶ سرعته دستی نیز با ترمزهای برمبوی ۶ پیستونه همراه شده است.
داخل کابین نیز شاهد اجزای مدرن قرض گرفته شده از داج چلنجر SRT هلکت و همچنین وایپر فقید هستیم.
البته که جراحی پلاستیک قابلتوجهی هم انجام شده است. گلگیرهای پهن فایبرگلاس در جلو و عقب باعث ایجاد ظاهری خشمگین و با ابهت شده و البته فاصلهی بین محوری هم چند سانتیمتری افزایش داشته است.
در جلو شاهد اورهنگ کمتری خواهید بود و اجزای مدرن آن در خودروی دیمن دیده میشود. همچنین اسپویلر عقب نیز از چارجر R/T کنونی گرفته شده است. چراغهای جلوی پاپ آپ کلاسیک نیز جای خود را به چشمهای چلنجر جدید دادهاند. نهایتاً هم دوستداران موپار خواهند توانست آینههای جانبی برگرفته از داستر ۱۹۷۱ کلاسیک را تشخیص دهند.
طرفداران قدرت و پرفورمنس از معرفی پیشرانه موپار هلفانت و کیت قدرت و گشتاور فوقالعادهی آن لذت خواهند برد. داج چارجر ۱۹۶۸ یکی از داغترین خودروهای کلاسیک بوده و به همین دلیل است که ما تصمیم به استفاده از آن در این پروژه گرفتیم. این یک خودروهای شگفتانگیز و ویترینی عالی برای پیشرانهی هلفانت ماست.
Mohammad
۱۰ آبان ۱۳۹۷نهایت زیبایی قدرت
اگه بخوام روی این قیمت بزارم ۱ میلیون ۲۰۰ هزار دلار فکر کنم مناسب باشه ????
یانکی
۱۱ آبان ۱۳۹۷به قول یکی اینا خوبه.
Mohammad
۱۰ آبان ۱۳۹۷نظر سنجی
elephant mopar 1000 لایک ?
equss bass 770 دیسلایک ?
Mohammad
۱۰ آبان ۱۳۹۷جمله وایپر فقید رو که خونم اشک تو چشمام جمع شد امید وارم زیاد طول نکشه باز تولید شه
Taha Ayoobi
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ایشالا
منم امیدوارم
مهدی اکرمی
۱۰ آبان ۱۳۹۷خیلی خیلی خیلی دلچسب و احساس برانگیز، فوقالعادست
(Ali (Chevy nova
۱۰ آبان ۱۳۹۷بازهم خبر مهم تو راهه
خبرى که خىلى وقته منتظرشم
Sajjad
۱۰ آبان ۱۳۹۷این حجم از دیسلایک فقط میتونه کار کسایی باشه که این سایت رو خراب کردن
فقط یکم عقلتون رو کار بندازید اقایون
بخاطر خودتون میگم
اینجا مجازیه
ولی تو جامعه براتون ابروریزی میاره این بچه بازیا
mahdy
۱۱ آبان ۱۳۹۷علی تبریک
بالاخره بعد از چند سال یه ماسل کار آمممممریکاااااایی دیدیم
اینو قبول دارم فوق العادس
Hemn
۱۰ آبان ۱۳۹۷آخه مومن دیسلایکو برا چی زدی
به ولله قسم اینو تو خیابونای ایران ببینی نمیتوی چشاتو روش برداری
David
۱۰ آبان ۱۳۹۷عاشقشم
aref
۱۰ آبان ۱۳۹۷میتونست خیلی ظاهر جذاب تری داشته باشه راضی کننده نیس
فرزام
۱۰ آبان ۱۳۹۷اینهمه دیسلایک از کجا اومده!؟؟؟؟(عجب چیز خفنی شده کلاسیک و در عین حال مدرن)
مهدی
۱۰ آبان ۱۳۹۷اینطور ماشین ها فقط واسه کلکسیون خوبه. چون درپیست ادعایی نداره. کابینش هم خیلی ناهماهنگ هستش. کابینش حتی کلاسیک نیست.حتی دوچ وایپر نسخه پیستش توی یه تست راننده میگفت صدای درون کابین کرکننده است وگرمای موتور درون کابین به شدت عذاب آوره. درکل بیرونش چون کلاسیکه قشنگه. شاید واسه درگ خوبه
علیx76
۱۰ آبان ۱۳۹۷کانسپته داداش :/
اون وایپرم خودت میگی مسابقه ای
رولزرویس که نیس
Cadillac
۱۰ آبان ۱۳۹۷صدای تولیدی این پیشرانه یکی از زیبا ترین هاس
Omid
۱۰ آبان ۱۳۹۷شاید جانشین دیمن بشه
ممکنه دوباره شاهد شکستن رکورد ها توسط داج باشیم
Omid
۱۰ آبان ۱۳۹۷چراغای عقبش با تمام ماشینا فرق داره
امیر
۱۰ آبان ۱۳۹۷مگه میشه اینقد خوب باشه یه ماشین؟!!!!
کلاسیک باشه اونم دوج….
صداش مویی روی بدن نمیزاره
خوب بودنشو در کلمات نمیشه جای داد
Mopar or No Car
۱۱ آبان ۱۳۹۷آخرت ماسل کارها….
mahdy
۱۱ آبان ۱۳۹۷داج 1968 !!!
لعنتی کاپوتش انقدر بزرگ بود فوتبال که دروغه ولی بیلیاردو میشد بازی کرد واقعا فوق العادس طراحی دیوانه وار و جذاب
Masih
۱۱ آبان ۱۳۹۷عجب غولیههه