دوج

نگاهی به داج چلنجر R/T یک قوچ توانا

داج چلنجر ۲۰۱۵ اینجاست تا برای اولین بار نگاهی به آن بیندازیم. بدون تردید مدلی که همهٔ ما مایل به داشتن آن هستیم چیزی نیست جز SRT Hellcat که قدرت ۷۰۷ اسب بخاری به همراه قیمت حدوداً ۶۱۰۰۰ هزار دلاری آن، خریداران پولداری را طلب می‌کند! در این که این خودرو مسحورکننده است شکی نیست اما پرداختن این همه پول برای اکثر مردم مقدور نیست. خوشبختانه، گزینه‌های دیگری نیز برای انجین وجود دارد که دربردارندهٔ یک انجین ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری و انجین ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری می‌باشد. اما خبر مهم این است که این انجین ها می‌توانند اکنون با گیربکس ۸ سرعتهٔ اتوماتیک جدید سفارش داده شوند.

2015 Dodge Challenger SXT Plus
۲۰۱۵ Dodge Challenger SXT Plus
پس حالا شما می‌توانید از این انجین در مدلی غیر از SRT نیز بهره ببرید و قدرت بیشتری را در اختیار داشته باشید. در عین حال حساب بانکی شما نیز کاملاً خالی نخواهد شد.
2015 Dodge Challenger SXT Plus
۲۰۱۵ Dodge Challenger SXT Plus
چهار گزینه موتور برای سه مدل پایه SXT، R/T و SRT همراه با پکیج پلاس، پکیج Shaker یا Super Track در نظر گرفته شده‌اند. مدل پایه SXT با موتور شش سیلندر ۳.۶ لیتری پنتا استار می‌تواند ۳۰۵ اسب بخار نیرو تولید نماید. مدل R/T هم با موتور ۵.۷ لیتری هشت سیلندر HEMI قدرت ۳۷۵ اسب بخار و گشتاور ۵۵۵ نیوتن متر را ارائه می‌کند. مدل اسکات پک برای پر کردن فاصله بین دو مدل R/T و SRT با پیشرانه ۴۸۵ اسبی هشت سیلندر ۵.۷ لیتری که عملکردی نزدیک به مدل ۶.۴ لیتری دارد، در این گروه حاضر است.
2015 Dodge Challenger SXT Plus
۲۰۱۵ Dodge Challenger SXT Plus
این اعداد در مقایسه با انجین ۲۰۱۴ افزایش ۱۵ اسب بخاری و ۶.۸ نیوتن متری را نشان می‌دهند. این قدرت عظیم از طریق یک گیربکس ۶ سرعتهٔ دستی یا ۸ سرعتهٔ اتوماتیک جدید به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.
2015 Dodge Challenger SXT Plus
۲۰۱۵ Dodge Challenger SXT Plus
مزایای این افزایش قدرت و گیربکس اتوماتیک جدید قابل توجه است. برای تازه‌کارها، چلنجر در خط مستقیم قوی احساس می‌شود و شیفت‌های گیربکس ۸ سرعته نیز روان‌تر صورت می‌گیرد البته همهٔ این موارد صرف‌نظر از این است که شما رانندگی دیوانه وار و خشنی داشته باشید یا اینکه به صورت معمولی و آرام در خیابان به گشت‌وگذار بپردازید. داج می‌گوید که گیربکس اتوماتیک جدید تأثیر مثبت ۸ درصدی بر روی مصرف سوخت گذاشته است. با مدل جدید می‌توان به ازای هر گالن سوخت، ۲۵ مایل (۹.۴ لیتر در صد کیلومتر) را طی کرد در حالی که این مقدار برای مدل SRT 2014 با گیربکس ۵ سرعته در حدود ۲۳ مایل (۱۰.۲۲ لیتر در صد کیلومتر) است. به‌علاوه، گیربکس اتوماتیک جدید سبب کاهش هزینه‌های جانبی شده و قیمت مدل R/T Scat Pack را به ۳۹.۸۹۰ دلار رسانده است. البته همین مدل با گیربکس ۶ سرعتهٔ دستی ارزان‌تر بوده و ۳۹.۴۹۰ دلار می‌باشد.
2015 Dodge Challenger SXT Plus
۲۰۱۵ Dodge Challenger SXT Plus
داج اشاره می‌کند که مدل R/T Scat Pack فاصله‌ای را که بین مدل‌های R/T 5.7 لیتری و چلنجر SRT وجود داشته، پر کرده است. قیمت مدل ۲۰۱۵ برای این دو خودرو به ترتیب از ۳۲.۴۹۰ دلار و ۴۶.۹۹۰ دلار آغاز می‌شود. داج می‌گوید که مدل R/T Scat Pack در قابل پول پرداختی ارزش بسیار مناسبی دارد. ویژگی‌های استاندارد مدل R/T Scat Pack شامل رینگ‌های ۲۰ اینچی، ترمزهای برمبو با ۴ پیستون، سیستم تعلیق اسپرت و سیستم اگزوز دوبل فعال است که صدای جذاب و گیرایی را تولید می‌کند. البته این ترمزهای ۴ پیستونه قبلاً در مدل SRT 2014 استفاده شده است. برای سال ۲۰۱۵، مدل SRT 392 و مدل Hellcat از ترمزهای قوی‌تر برمبو با ۶ پیستون در چرخ‌های جلو بهره خواهند برد. سایر ویژگی‌های انحصاری مدل SRT شامل سیستم تعلیق تطبیقی و حالات رانندگی انتخابی SRT است. در کل، مدل R/T Scat Pack به مصاف رقیبان همیشگی خود یعنی کامارو SS و موستانگ GT خواهد رفت. باید این نکته را اضافه کرد که مدل دیگر یعنی ۳۹۲ Hemi Scat Pack Shaker دارای ویژگی‌های اضافی دیگری مانند هود ویژهٔ رو کاپوت برای جذب هوا و چرم Nappa و غیره می‌باشد.
2015 Dodge Challenger SXT Plus
۲۰۱۵ Dodge Challenger SXT Plus
چلنجر R/T انجین ۸ سیلندر دیگری نیز دارد که ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۵۵ نیوتن متر تورک تولید می‌کند. ما این مدل را با گیربکس ۸ سرعتهٔ جدی آزمایش کردیم. در طول آزمایش هیچ نشانی از واماندگی در انجین دیده نمی‌شد. انجین و همین‌طور طنین اگزوز مدل R/T کمی رام‌تر و لطیف‌تر از مدل ۶.۴ لیتری است و در گشت‌وگذارهای خیابانی، عملکرد و صدای آرامی دارد. سیستم تعلیق مدل R/T کمی نرم‌تر است اما باید گفت در مواقع لزوم پایداری بالایی از خود نشان می‌دهد.
2015 Dodge Challenger Interior
۲۰۱۵ Dodge Challenger Interior
ما همچنین پشت فرمان مدل چلنجر SXT با انجین ۶ سیلندر نیز نشستیم. در نگاه اول، این دو در عصبانی، خیلی وحشی به نظر نمی‌رسید و نیروی انجین آن کافی به نظر نمی‌رسید! اما طولی نکشید که انجین ۳.۶ لیتری آن با کمک گیربکس جدید، شک و تردیدها دربارهٔ عملکرد خودرو را از بین برد. انجین این خودرو ۳۰۵ اسب بخار و۳۶۳ نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند. داج می‌گوید که این مدل به ازای هر گالن سوخت، ۳۰ مایل را طی می‌کند (۷.۸۴ لیتر در صد کیلومتر) که ۳ مایل بیشتر از مدل ۲۰۱۴ با گیربکس ۵ سرعتهٔ اتوماتیک است.
2015 Dodge Challenger R/T Engine
۲۰۱۵ Dodge Challenger R/T Engine
علاوه بر گیربکس جدید، معماری بخش الکترونیک چلنجر نیز بهتر شده است به این معنی که این خودروی دو در حالا می‌تواند با تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای همچون کروز کنترل انطباقی، سیستم کمکی جلوگیری از برخورد و سیستم هشداردهندهٔ نقاط کور سفارش داده شود. اما داج تنها به این موارد بسنده نکرده است. این خودروساز تلاش زیادی کرده است تا کابین این خودرو با کلیدها و سوئیچ‌های اصلاح شده، سطوح نرم‌تر و پانل چشمگیر خود مکان بهتری به نظر آید. نمایشگر بزرگ ۸.۴ اینچی این خودرو که پیش از این در دیگر محصولات کرایسلر دیده شده است سرانجام در این مدل نیز قابل دسترس است. نمای بیرونی خودرو نیز دقیق‌تر و لطیف‌تر شده است و دربردارندهٔ نمای جلوی اصلاح شده به همراه چراغ‌هایی با لامپ‌های LED است.
در حالی که داج مسلماً تکلیف خود را با ارائهٔ مدل SRT Hellcat به بهترین شکل ممکن انجام داده است اما این خودروساز آن‌قدر دانا و عاقل است که انجین ۸ سیلندر ۶.۴ لیتری را روی مدل معمولی چلنجر هم قرار داده است.R/T Scat Pack مطمئناً به وحشتناکی Hellcat نیست اما به خوبی می‌تواند کامارو SS و موستانگ GT را اذیت بکند.
مشخصات داج چلنجر SXT،R/T
قیمت پایه: ۳۹.۴۹۰ – ۲۷.۹۹۰ دلار
موتور جلو، دیفرانسیل عقب، دو درب کوپه
گیربکس ۶ سرعتهٔ دستی یا ۸ سرعتهٔ اتوماتیک
شتاب صفر تا صد: ۶.۵ – ۴.۵ ثانیه

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶۶ دیدگاه‌ها

  1. milad

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (60 ديدگاه)

    من عاشقشم

    1. مسعود

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (321 ديدگاه)

      موسسه نظرسنجی گالوپ با بررسی احساسات مردم ۱۳۸ کشور از خشم و استرش گرفته تا اندوه و رنج، این نتایج را منتشر کرده است.
      عراق با ۵۷ امتیار و پس از آن ایران با ۵۳ امتیاز جز غمگین ترین کشورهای دنیا هستند.
      http://www.gallup.com/poll/170819/happiness-short-supply-iran.aspx

      1. مرتضی

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (849 ديدگاه)

        و اوقت گالوپ!!!!! بی طرف هم هست؟؟؟ به راست و دروغش کار ندارم

        1. سعید صالحی

          ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (238 ديدگاه)

          وزنش چنده شاهین؟نسبت توان به وزنش کم به نظر میاد

        2. محمد 7

          ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (103 ديدگاه)

          با نگاه بهش یاد اولین ماشینی که میوفتم, هیلمنه
          یه کم بهش توجه کنین متوجه میشین.
          ولی دوسش دارم

        3. شاهین

          ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          داداش حدود 2 تن اگه اشتباه نکنم.

      2. شاهین

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        دوستان معذرت میخوام اینجا مینویسم اما چاره ای نیست:

        تا همین صبح امروز من ناراحت بودم و خب از اینکه میدیدم رابطه ی من و دوستم به خاطر ماشین خراب شده غمگین بودم و ناراحت.با خودم میگفتم وای بر من که به خاطر آهن پاره با دوستم بحث کردم.
        به خاطر همون درد دلم رو این پایین نوشتم اما با دیدن کامنت زیگما بهش پیام دادم و کامل با هم حرف زدیم.من اشتباهاتی داشتم و قبولش کردم و ازش معذرت خواهی کردم و اون هم همینطور.
        بهم گفت که هر چی بوده تموم شده و از امروز شاهد پدال جدیدی خواهیم بود و خودش هم قبول کرد برگرده.
        پس هممون میمونیم و به دوستیامون ادامه میدیدم <333333

        مک میسل (کسری) تو،هم کامنت میزاری و هم مطلب مینویسی.اکی؟!
        من با میلاد هم حرفای زیادی دارم.میلاد بعد از ظهر باهات حرف میزنم داداش گلم.
        داداش کیان از شما هم ممنونم.
        فقط قول بدین همتون بمونین اینجا و پدال رو مزین کنین با کامنت های خودتون.
        بهتون قول میدم که تا یکی دو ماه دیگه تغییرات زیاد و خوبی رو شاهد خواهیم بود.(اینارو من نمیگم،جناب سردبیر که واقعا زحمت میکشن گفتن.)
        دست تک تک شما رو میبوسم و کوچیک همتون هستم.
        همتون عشقین به خدا.

        1. Ehsan

          ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1251 ديدگاه)

          شاهین جان واقعا که در اخلاق و معرفت درجه یکی
          به نظرم سایت پدال و حتی همه دوستان پدالی باید به وجود چنین نویسنده و دوستی افتخار کنند

      3. محمد 7

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (103 ديدگاه)

        اول گذارشو نگاه کنین, میگه قیمت 61000 دلار واسه خیلیا گرونه,
        اگه با دلار 3000 تومن حسابش کنیم میشه 183 ملیون, یعنی کمتر از گرنجور و کادنزا و خیلی ماشینای دیگه, که نشون میده ایرانیا اگه تعرفه وجود نداشته باشه چه ماشینایی میخرن.
        من که خبر ندارم ولی اینجوری که بوش میاد ایرانیا پولدارترین آدمای دنیان!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        1. حسین

          ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          الان سال 1403 هستیم دلار 65 تونن میشه 4 میلیارد 😂😂😂

    2. سعید صالحی

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (238 ديدگاه)

      شاهین.محشره.ولی فکر کنم موستانگو اگه تیون کنن از این بهتر شه.درضمن اینم بگو که باکش تو 14 دقیقه خشک میشه

    3. ASTON MARTin

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      دیزاین داخلیش بالاخره لوکسو محشر شد
      ولی با اینحال شورلوت کامرو در مدل پایه 330 40 اسب نیرو میده ولی این یکی همش 305 اسب؟ تازه قیمتش هم بیشتره! اینطوری که نمیشه چطور میخواد با کامرو رقابت کنه؟

      1. علي

        ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سه مدل داره اگه بخوای هلکت رو بخری همه ماشینا رو میکنه تو جیبش 808اسب بخار دمون هم داشت که دیگه تولید نمیشه

  2. کیان

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (94 ديدگاه)

    داج چلنجر SXT،R/T
    قیمت پایه: 39.490 – 27.990 دلار
    پژو 2008 مدل Allure
    قیمت برای مدل دستی 27,990 دلار
    انتخاب با شماست…

  3. شروین

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (515 ديدگاه)

    منم عاشقشم!!! ;-)

  4. ali-gtr

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (498 ديدگاه)

    خوبه زیگما گفت گزاشتی وگرنه 10 سال دیگه هم از ماشین آمریکایی مطلب نمیزاشتی– تابلو عمل میکنی پدال

    1. مک میسل

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      از زیگما خان دعوت میکنم تشریف بیارن و این مطلبو ببینن.

  5. عرفان

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    392 Hemi Scat Pack Shaker این مدل رو دیگه از کجا آوردین؟؟؟Scat Pack چه ربطی به Shaker داره؟؟حالا خود اینا چه ربطی به 392 دارن؟؟؟Scat Pack و Shaker در واقع مدل های خاص چلنجر هستن که کاملا با هم متفاوت اند.392 هم که همیشه نشانگر SRT Challenger هست که با موتور 8.4 لیتری عرضه میشه و هیچ انتخاب دیگه ای هم برای موتور نداره.چلنجر Scat Pack هم با موتور 5.7 لیتری عرضه میشه و انجین دیگه ای قابل سفارش نیست.کلا پسوند R/T که رو خودرو های داج بیاد یعنی موتور 5.7 لیتری داره و SRT هم یعنی حجم موتور 8.4 لیتری هست.و SRT8 یعنی که موتور 8 سیلندر هست و SRT10 یعنی موتور 10 سیلندر هست.در ضمن اونجا که گفتین اون مدل ها SRT نیستن ولی پیشرانه ی 8.4 لیتری دارن کاملا اشتباهه و اصن همچین چیزی امکان نداره.تو سایت خود دوج هم خواستین برین یه سر بزنین که اطلاعاتتون کامل بشه.بعدش متن بنویسین و مدل معرفی کنین.
    مدل Shaker هم یکی از اون اسپشیال ادیشن های دیگه س که مثل مدل R/T فقط با موتور 5.7 لیتری عرضه میشه.
    یکم اطلاعاتتون ناقص بود و همچنین متن تون ضعیف.لطفا اصلاح کنین.

    1. عرفان

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (25 ديدگاه)

      معذرت میخوام.حواسم نبود بجای 6.4 لیتری نوشتم 8.4 لیتری.

      1. Ahmad..F12

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (2542 ديدگاه)

        بجه ها این آقا عرفان مشکوکه هااااا نه….؟؟؟ :)

        1. عرفان

          ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (25 ديدگاه)

          داداش کجاش مشکوکه؟؟؟D-:

        2. carbonado aventador

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4514 ديدگاه)

          احمد جان ول کن بنده خدارو اینکه زیگما نیست!!!!!

      1. عرفان

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (25 ديدگاه)

        ممنون دوست عزیز.حق با شما بود

  6. datsun

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3944 ديدگاه)

    با این قیمت سری ‏370Z ‎‏ نیسان

  7. شاهین

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (4696 ديدگاه)

    آقایی که میگی این مطلب رو خوب شد زیگما گفت وگرنه تا 10 سال دیگه از ماشین آمریکایی مطلب نمیذاشتی،خواهشا زود قضاوت نکن.این مطلب نزدیک یه هفته اس آماده بوده.شما ها دیگه دارین سوء استفاده می کنین.هر چی گفتین من با روی خوش جواب دادم و خواستم برادرانه حل بشه اما مثل اینکه هدف بعضیا اینه که جو صمیمی پدال رو متشنج کنن.
    تا یک ماه دیگه میبینین که پدال چه تغییراتی خواهد داشت.اونوقت حساب کار دست بعضی عزیزان میاد.
    ما هم تا اخرش اینجا هستیم.با ای میلی که دریافت کردم شور و اشتیاقم تو پدال چندین برابر شد.
    هیچ کس با توهین به هیچ جایی نمیرسه.مدرک تحصیلی ملاک نیست.حتی سواد خودرویی هم ملاک نیست.ملاک ادب و شخصیت و معرفت و ارزش دوستی رو فهمیدن هستش که بعضیا توی امتحانش رد شدن.پشت سیستم نشستن و ارد و دستور دادن کار سهل آسونیه.مرد اونیه که با کمترین امکانات کارهای بزرگ بکنه.
    کاری که تو این سایت انجام میشه،با این امکانات در نوع خودش عالیه.
    آقایون خواهش میکنم سعی نکنین که جو صمیمی پدال رو عوض نکنین.سودتون تو چیه؟! بس کنین.

    1. ali-gtr

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (498 ديدگاه)

      خواب راست میگم دیگه اگه ی هفتس آمادس پس چرا الان گزاشتی. بدم من هیچ تعصبی به هیچ برندی ندارم همه ی ماشینارو دوست دارم ……آلمان پورشه. ژاپن نیسان . آمریکا دوج. ایتالیا لامبو

      1. Ahmad..F12

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (2542 ديدگاه)

        پسر جان شما هیچی از نظام سایت نمیدونی انگا بیخود شاهینو متهم نکن

        من الن سه تا از مطلبای آخرم نزدیکه یک ماهه هنوز نیومده رو سایت، میگی یه هفته!!!!

        بپیچ به کار خودت

    2. ali-gtr

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (498 ديدگاه)

      مدرکم هیچ ربطی به سواد نداره . بیل گیتس با اون عظمتش دانشگارو ولکرد شرکت زد. تو این هیچ شکی نیست . منم فقط بخاطر چند نفره میام پدال

    3. شاهین

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      gtr جان،دوست عزیز همه ی مطالب که همون موقع نمیتونن منتشر بشن.خب یه کم ویرایش می خواد و خیلی چیزای دیگه.
      راجع به مدرک و اینا هم باهات موافقم و حرف خودم رو هم تو کامنت بالایی گفتم.
      ارادتمندم

    4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود .

      شاهین جان هرجور دوست داری مطلب بذار . هرکس هم ناراحته نخونه . پدال خودش

      نویسنده داره ، و به نظر من وظیفه ی انهاست . نه کابری که با ذوق و شوق دوست

      داره از برند مورد علاقش بنویسه . پدال راه رو باز گذاشته که هرکسی که دوست داره

      ، بیاد مطلب خودشو ارائه بده . پدال یک جاهایی کم کاری میکنه و یک جاهایی

      هم معرفت به خرج میده . به خدای احد و واحد ، مطلب تو این پدال هست

      که عینا از یک سایت دیگر کپی شده بود . بدون کوچکترین تغییراتی . حتی یدونه

      حرفش تغییر نکرده بود . اما اصلا صدام در نیامد . تعریف و تمجید هم کردم .

      باید تشویقش کرد . پدال هم چیزی نگفت و مطلبش رو درج کرد . اما بعضی ها

      دنبال سوتی گرفتن در مطالب و متشنج کردن سایت هستن .

      چطور میشه که سایتی با دو میلیون بازدید کننده و فقط 2 الی 4 تا مخالف داره ؟؟؟

      حتما عقل کل هستند دیگه . در هر حال هرکسی میتونه مطلبش رو بنویسه .

      میتونه مدام از عشقش بنویسه . راه بازه .

      اینهمه مطلب از جیدی پاور و مطمئن ترین برندها و …. گذاشته شد ، یکی صداش

      در نیامد . مخصوصا طرفدار های اروپایی . حالا ببین یدونه مطلب ضد امریکایی

      چه خشم ها که بلند نکرده . ظرفیتت بالا ببر .

      من و دوستام هیچ جا اسایش نداریم . نه تو لاین . نه تو وایبر و نه …..

      علی جان حرف شما هم درسته ولی محمد هم نویسنده شده و داره از برند مورد علاقش

      مینویسه . ( پژو ) . شاهین همینطور . احمد همینطور .

      در این سایت طرفداران ماشین المانی یا اروپایی بیشتره .

      اگر خیلی ها هم پدال رو دوست دارند و …. میتونن ارزش پدال و حفظ کنند و

      از طریق جیمیل حرفشون رو به سردبیر بگن . سردبیری که به یک ربع نشده جواب

      میده . اما نیت ها چیز دیگریست . کاملا مشخصه . تعداد بازدید کننده و دوست

      داشتن پدال بهانست .

      منم بیکار تو خونه بودم ، مریض میشدم .

      1. شاهین

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        میخوام حرف دلمو بگم:
        از همون بچگی عشق ماشین بودم.بیشتر از همه چیز ماشین رو تو این دنیا دوست دارم.حاضرم هیچی نداشته باشم اما یه ماشین که دوسش دارم رو داشته باشم.این علاقه هر روز بیشتر و بیشتر می شد تا سه سال پیش…
        سه سال پیش از ماشین متنفر شدم! متنفر شدم چون نمیتونستم به دست بیارمش.چون عکسشو رو جلد مجله ای که از سال 81 تا 90 می خریدم می دیدم.چون پوسترش رو سرتاسر اتاقم چسبونده بودم.ولی هر شب خوابشو می دیدم و دست یافتنی نبود.
        یک سال و خورده ای طرف ماشین نرفتم تا اینکه اتفاقی اومدم پدال.کامنت های بچه ها رو خوندم و دوباره علاقه پیدا کردم به ماشین.یه سال و خورده ای پیگیر مطالب بودم ولی کامنت نمی ذاشتم چون دانش خودم رو کافی نمی دونستم.تا اینکه روز 20 فروردین 93 احساس کردم که میتونم حرفی برای گفتن داشته باشم.پس کامنت گذاشتم.گذشت و گذشت تا رسید به امروز…
        امروز کم کم دارم برمیگردم به همون جایگاه سه سال پیش.یعنی از ماشین دارم زده میشم.اما این بار دلیلش فرق داره.این بار دلیل تنفرم عدم رسیدن به ماشین مورد علاقم نیست.
        الان دلیلم اینه که به خاطر یه تیکه آهن پاره دوستام ازم ناراحت میشن.دلیلم اینه که تلاش هام به چشم بعضی عزیزان بیهوده و خنده دار و بی معنی به نظر میاد.دلیلش اینه که احساس میکنم بودن فایده ای نداره.
        من ماشین رو دوست دارم اما هیچ وقت سعی نکردم که این علاقه روی قضاوت و دوستی های من تاثیر بذاره.
        من اون ماشینی رو که باعث بشه بین من و دوستم ناراحتی پیش بیاد له میکنم.ازش متنفر میشم.از BMW متنفر شدم.دیگه دوسش ندارم.

        “من از ماشین متنفرم”

        1. ali-gtr

          ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (498 ديدگاه)

          من نه دنباله ایراد گرفتنم اصلا حوصلشو ندارم فقط میام اینجا اطلاعاتم کامل شه در حد پایینم . برام فرقی نداره از چه ماشینی بزاری.دستت درد نکنه که میزاری مطالبو.

        2. Tesla ,Silicon Valley,

          ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (176 ديدگاه)

          آقا شما دیگه خیلی شلوغش کردین. این حرفا رو هم ول کنین.من به عنوان کوچکترین عضو پدال “از لحاط همه چی” از تمام نویسنده های سایت عزیز پدال به نوبه خودم معذرت میخوام

        3. شاهین

          ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          دوست عزیزم چرا معذرت خواهی میکنم داداشم؟
          اینا حرف دلم بود و چون پدال رو صمیمی ترین جایی می دونم که میتونم حرفامو بگم،گفتم.
          فقط یه سوال دارم.تا حالا فکر کردین که چرا من این همه تو پدال هستم؟

      2. زیگما

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        دوستانی که فکر میکنید پدال یک طرفه عمل میکنه توجه کنید…..
        من با سردبیر درباره تک تک مشکلاتی که احساس میکردیم صحبت کردم
        ایشون هم پاسخ منو دادن
        واقعیت اینه که جریانات و اتفاقات جوری در پدال رخ دادن که من و عده ای احساس کردیم پدال یک طرفیشو از دست داده.
        این که برخی مطالب روی سایت نمیاد به خاطر کمبود نیرو هست
        این که احساس میشه به برخی از برند ها بیشتر توجه میشه هم موقتی هست و در اینده این مشکلات حل میشه
        در پاسخ به تمامی دوستان که نگران بودند فقط میشه گفت “صبر کنید”
        اگر یک مقدار صبر کنید مشکلات حل میشه و این ناراحتی ها و نگرانی های دوستان همش بی مورد و موقتی هست.
        در مورد خودم
        من چند وقت پیش با پدال بای بای کردم به خاطر مشکلات پدال
        که گویا نگرانی ها بی مورد بوده و رفتنم اشتباه بوده
        ضمن اینکه در این چند وقت روزی نبود که دوستان بهم در مورد رفتنم از پدال پیام ندن و این خیلی برام ارزش داره….
        لذا تصمیم گرفتم به پدال برگردم
        با همون شعار قدیمی که ازش فاصله گرفتم
        “روی ماشین خوب تعصب دارم”
        نه برندش برام مهمه نه کشور تولید کنندش.
        ماشین خوب رو باید دوست داشت و این هیچ ربطی به کشور سازندش و برندش نداره ….
        قبول هم دارم اخیرا کمی متعصب شدم ولی دارم روی خودم کار میکنم….
        شاهین خان
        از دستت ناراحتم چرا که زیادی ارزش هارو زیر پا میذاری
        ولی جدا بهش فکر نکن…..
        از همه میخوام دوباره فکر کنند
        دوباره سبک و سنگین کنن
        و دوباره با نگرشی نو فعالیتشون رو در پدال شروع کنن
        خودم هم همین کارو میکنم
        میلاد
        “منم بیکار تو خونه بودم ، مریض میشدم .”
        میلاد منظورت منم دیگه؟
        جهت اطلاعت تا 1 ماه دیگه کاری رو شروع میکنم که زندگیمو برای همیشه تغییر میده
        زندگیم زیر و رو میشه
        : )
        از سردبیر به خاطر صبر همیشگیشون تشکر میکنم
        ایشون در مدیریت یک الگو برای من هستن
        ممنون سردبیر

        1. مک میسل

          ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2706 ديدگاه)

          زیگما جان حالا که اومدی من باید از شما حلالیت بطلبم.
          به خاطر اون مطلب کشنده که یذره اختلاف پیدا کردیم،
          معذرت میخوام.من کوچیک شمام.امیدوارم که منو ببخشید

        2. زیگما

          ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          مک میسل همون جور که گفتم همه چیز تموم شده و همه میخوایم دوباره از اول شروع کنیم
          قرار بود تابستونی خاطر انگیز و دااااغ با پدال داشته باشیم ولی نشد و با قهر و آشتی ها روبرو شدیم و مشکلاتی پیش اومد…..
          ولی من بشخصه تمام تلاشمو میکنم که این 2 ماهی که از تابستون مونده برای همه خاطر انگیز و لذت بهش بشه

        3. Ahmad..F12

          ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          خب تو که مارو جون به لب کردی!!!!!!!!!!

          خدا پدرتو بیامرزه، من که خودم تو پست قبلی گفتم به خاطر کمبود و نبوده نویسنده‌ی آمریکایی هست این مشکلات،

          شما فقط چسبیدی به حرف خودت که آآآآآی پدال اینجوری میکنه، یه طرفه شده، بچه ها فقط آمریکایی رو میکبون، آلمان تا فلان کنه به همدان میشه…..!!!!!

          خوشحالم که تجدید نظر کردی بازم رو رفتارات

          تورو خدا بس کنین این حرفارو

          منطقی باشین و دست به دست هم کمک کنین تا هم از اطلاعات هم و هم از تفریخ ماشینیمون لذت ببریم!

      3. مک میسل

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (2706 ديدگاه)

        یادش بخیر.زمانی که میومدم پدال،ولی کامنت نمیذاشتم،یادم بود که چقدر از ماشین لذت میبردم،تا اینکه اومدم و کامنت های زیگما و میلاد و محسن.د و مارال و……..بچه های قدیمی رو خوندم و از اطلاعاتشون استفاده کردم.کامنت های میلاد وزیگما از خود مطلب
        برام مهمتر شده بود.تا اینکه ……ت اینکه تو یه بحثی با میلاد اولین کامنتمو گذاشتم.فهمیدم چقدر خوش رو هستش،چقدر مهربونه.
        ولی یه بار با زیگما وارد بحث شدم،همین چند وقت پیش.برای77 پشتم کافی بود.میخواستم دوباره کامنتامو قطع کنم.دیگه نیام پدال.ولی سردبیر بهم گفت که میتونی مطلب بذاری.من از همون موقع ها پیگیر شدم تا الان.که فکر کنم همه اولین مطلبمو خوندین.از همین کامنت به بعدم دیگه نظر نمیدم،به جز مواقع اضطراری. فقط مطلب مینویسم.چون که پیش خودم گفتم کامنتای من باعث میشه دلخوری پیش بیاد،به هم توهین کنیم و اطلاعات خودمونو ببریم زیر سوال.از این به بعد هم کامنت نمیذارم.چون دیگه واقعا از بحث و جنجال سر یه تیکه اهن پاره(به قول شاهین)که2زار به درد نمیخوره خسته شدم خستهههههههههههههه.

        هر کی هم خواست میتونه بهم جیمیل بزنه تا باهام در ارتباط باشه.
        یا حق.موفق باشید

  8. datsun

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3944 ديدگاه)

    با این قیمت فقط سری‏Z‏ 370‏ نیسان

  9. عسگری

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    خیلی قویه واقعا نسبت به قیمتش ارزش خرید داره دوستان کسی میدونه هزینه نگهداری ماسل کارها چه وضعیتی داره؟

  10. فواد

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (291 ديدگاه)

    آقا این تعطیلات مارو کلا از کار انداخت.
    طراحی داخلش بر عکس طراحی خارجش خیلی فضایی بیرونش خیلی کلاسیکه ولی لامصب عضلانی هستش. جلوشو خیلی دوست دارم برعکس عقبش.

  11. Tesla ,Silicon Valley,

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (176 ديدگاه)

    بابا حقیقتو قبول کنین دیگه اونقد تو این سایت طرفداری آلمان و به خصوص بنزو کردین که حال من یکی رو خراب کردین.بعضیا تو نام کاربریشون از کلمه فقط … استفاده میکنن که خودش نماد تعصب و افراط هست.یکم اعتدال خوبه

    1. وحید

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (398 ديدگاه)

      حالا که این جوریه فقد نیسان :D

    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود .

      اینجا فضا ازاده ، هرکسی هرجور دوسیت داره اسم میذاره . میتونی اسم هارو نخونی .

      همش اسم های گوناگون . همش دروغ . ا

      1. carbonado aventador

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        میلاد جان آمپر چسبوندیا!!!!!
        یکم نرم تر!!!!

  12. احمدرضا

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (394 ديدگاه)

    1. شما چیکار نام کاربری داری
    2. فقط آلمان فقط بنز
    3. این ماشینه داخلش عالیه

  13. احسان آرسنالی

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1949 ديدگاه)

    آقا دارم رو انگلیسیم کار میکنم یه تلاش نافرجام واسه ترجمه داشتم که خوب نشد بازم تلاش میکنم با این جوی که تو پدال هست میزنم تو کار اسیایی و چینی و اینا ببینم چی میشه ولی اگه خوب نبود نمیفرستم. مخلص همه ی پدالی ها

    1. شاهین

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      احسان یه لایک بیشتر ندارم اونم تقدیم تو.
      متاسفانه دو تا پست خوب رو با این حرفا از دست دادیم.
      انیس حسینی جان من شرمنده ام. :(

      1. Ahmad..F12

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (2542 ديدگاه)

        شاهین جان انقد اعصاب آدم خورد میشه نمیفهمه مطلب چی بود نویسنده کی بود

        شرمنده داداش
        دستت درد نکنه عالی بود

    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود .

      خوب کاری میکنی . من هم از توفیقی خواستم که ترجمه را شروع کنه . هر کسی از

      برند مورد علاقش بنویسه . این وظیفه ی پداله که تمام سلایق رو جوابگو باشه . نه

      کاربری که نویسنده شده .

      1. مک میسل

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (2706 ديدگاه)

        منم شروع کنم میلاد؟اولین مطلبم خوب بود؟

      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (6526 ديدگاه)

        درود .

        نه تو بلکه همه شروع کنند ، باور کن دهنم باز موند . افرین کسری . امیدوارم موفق بشی .

  14. the stig

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    تنها پانی کار آمریکایی که اصالت خودشو حفظ کرده!!!!

  15. کیان

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (94 ديدگاه)

    شاهین عزیز
    من همه مطالب شما رو دقیقا میخونم و ازت متشکرم.
    بعنوان یه دوست ازت خواهش میکنم سطح تحملت رو ببری بالا، بزار هر کس هر چی دوست داره بگه و تو شنوا باش، اونهم شنوای خوب، این باعث پیشرفت تو میشه، اگه همه، به به و چه چه بگن دیگه پیشرفت نخواهی کرد، همه حرفهای که زده میشه ارزش کمی فکر کردن رو داره، این باعث بزرگی آدم میشه،
    من شما رو درک میکنم، متاسفانه کشور ماانقلاب فرهنگی احتیاج داره، خیلی از ماها بی اخلاق هستیم، تربیت نشدیم و خانواده و مدرسه نتونسته کاری برای ما بکنه، شما به کامنت ها دقت کنید بحث در مورد یک خودرو ست ولی تو کامنت ها دعوا بر سر چیز دیگریست.
    شاهین جان با قدرت بکارت ادامه بده و اینو بدون که من وقتی پدال رو باز میکنم منتظرم تا پست جدید تو رو بخونم
    دوستدارت کیان

    1. شاهین

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      مخلصم کیان جان
      خدا رو شکر مسائل حل شد.یه کامنت اول مطلب گذاشتم و حرفا رو زدم.ممنون میشم بخونیش.
      خیلی ارادتمندم

  16. BMW4ever

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (155 ديدگاه)

    طراحى عقب چلنجر و کامارو جدیدا زشت شده مخصوصا کامارو مدل قبلیش خیلى خوب بود

  17. مرتضی

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    اخه یه ماشین چقدر میتونه زشت و نچسب باشه؟؟؟ از نظر طراحی به عهد دقیانوس مربوطه و البته با طراحی هم نسل هاش هم مقایسه شه واقعا فاجعست!!!! بابا یکی بره به اینا طراحی یاد بده فکر کردن اینطور ماشین اصالت دار میشه؟؟؟؟؟؟ ببینین چه ماشینایی که قدیمی هستن اما واقعا جذابند راستی ماشین های دهه نود رو اکثرتون دوست دارین هر کدوم که تونستین یه مطلبی درباره ماشیناتون بزنین فکر کنم برای خیلی ها جالب باشه!

  18. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .

    مرتضی داداشم اینجوری نگو . البته نظر شماست و قابل احترام . ولی من تو ماشل

    کارهای امریکایی 3 تاشونو دوست دارم . چلنجر . کامارو . موستانگ .

    چارجر هم خوبه . یکی از علت های دوست داشتنم ، همین طراحی هاشون بوده .

    1. مرتضی

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (849 ديدگاه)

      بله سلیقست دیگه!!! برادر زادم کامارو دوست داره نمیدونم چرا؟؟؟

  19. کیان

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (94 ديدگاه)

    شاید باورتون نشه ولی بخاطر این ماشین، تو فکر اینم برم کیش زندگی کنم
    البته بین چلنجر و موستانگ دودلم…

  20. ALi Reza

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    درود
    چرا با این که ماشینای آمریکایی قدرت و امکانات بیشتری دارن مثلا همین دوج چلنجر هلکت با این که از خیلی اسپورت های اروپایی قدرت بیشتر و حتی کابین بهتری داره ارزون تره 707 اسب بخار 60000 هزار دلار!!!! اونوقت امسال فراری کالیفورنیا و 458 و 911 استاندارد و آئودی R8 از این گرونترن؟؟؟ اونا فقط شتابشون بیشتره غیر از 911 بقیشون 3.4 برابر بیشتر از این قیمت دارن؟؟

  21. مجتبی (ساروی)

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (551 ديدگاه)

    شاهین جان چرا این قدر زود رنجی برادر.دعا میکنم کارمند بانک بشی که مردم از صبح تاظهر این قدر بارت کنن که یه هیجده چرخم واسه کشیدنش کم باشه شاید ظرفیت حرف مفت شنیدت بالا بره تو به…دیگران کاری نداشته باش آقایی خودتو ببین اردتمندتم .
    میلاد جان تو مطلب پورشه واست پیام گذاشتم اگه نخوندی دوباره برات مینویسم .من به شخصه عاشقتم و صددر صد عصبانیتت رو این روزا تو پدال درک میکنم خواهشا مطلب پورشه رو بخون
    زیگمای عزیز برا شخص من فرد محترم و عزیزی هستی ولی خیلی سخت میگیری.شخصابهت علاقمندم و
    به شدت منتظر نظرات کاربردی و اموزشی شما برای استفاده هستم

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود .

      ممنون مجتبی جان . خوندم و جواب دادم .

  22. sina

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    عالی عالی عالی واقا حرف نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا