میگویند عاشق شدن کار سختیست، والا به نظر من هر کی این جمله رو گفته به هفت جد و آبادش خندیده چون چند صباحی پیش به طور تصادفی چشمم به یک ماشینی خورد که از همون لحظه تا به الان سوز عشقش قلبمو داره ذوب میکنه.
داستان از این قراره که چند وقت پیش در حال رد شدن در خیابانی بودم که از شدت شلوغی سگ صاحبشو نمیشناخت، ناگهان ماشینی دیدم که ای کاش هیچوقت نمیدیدم.
بعد از اینکه ماشین از جلوم رد شد گفتم کاشکی بیاد زیرم کنه که بیشتر ببینمش اما بازهم آرزوم برآورده نشد و معشوقم با کلی ناز، منو با کلی نیاز تنها گذاشت و رفت که تا آغاز مرگ من بر فراز خاطرات من پرواز کند. خلاصه پس از چند بار خوردن به دیوار و پخش شدن در زمین، کنترل خودم را به دست گرفتم و فهمیدم اون چیزی که دیدم حوری بهشتی نبوده و دوج چلنجر SRT8 بوده. در خانه در حالی که منتظر بودم تا تخم مرغ در ماهی تابه ای که دستش شکسته بود تبدیل به نیمرو بشه، به این فکر میکردم که چرا وقتی چلنجر را دیدم، مانند درخت در وسط خیابان خشکم زد که این ها به ذهنم رسید.
۱-طراحی؛ به طور معمول وقتی شخصی یک ماشین زیبا می خره، عاشق ماشینش میشه و بعد از یه مدت، طرف با دیدن اولین ایراد از ماشینش، ازش دلسرد میشه تا اینکه ماشینو میفرسته به امان خدا و یکی دیگرو میگیره که تازه عاشقش شده دقیقا مثل این دختر پسر های امروزه میمونه که هفته اول اشناییشون عاشق همند و هفته آخر سایه همو با آر پی چی میزنن. اما وقتی آدم یه ماشین امریکایی میگیره واقعا عاشق ماشینش میشه و با گذشت زمان که پرده از ایرادات لیلی برداشته میشود، فرهاد بیشتر عاشقش میشود. نمونش خیلی زیاده. مثلا هممون دیدیم که طرف چهل سال پیش یه بیوک خریده و هنوزم که هنوزه با اینکه خود طرف بوی حلواش بلند شده ولی ماشینش تمیزه تمیز مونده و از اول تا آخر عمرش یا به قول شاعر ز گهواره تا لب گورش هیچوقت یه خاک رو ماشین نشسته و معلومه که هم اون از مرگ بیزاره و هم مرگ از اون.
۲- مشخصات موتور؛ بیایید یه نگاه به ماشینای اروپایی بندازید. آئودی یه هیولای چهار چرخ داره به نام RS5 2013 که قدرتش ۴۵۰ اسب بخاره و روش نوشتن ۷۰ هزار دلار – بنز یه هیولای وحشی تر به نام c63 داره که اونم ۴۵۰ اسب بخاره و قیمتش ۶۵ هزار دلاره اما چلنجر با وجود اینکه موتورش ۶.۵ لیتریه هشت سیلندره که ۴۷۰ اسب بخار قدرتشه، ولی قیمتش فقط ۴۵ هزار تاست! یعنی هر اسبش ۹۵ دلاره که این قیمت از قیمت جنسیس کوپه که سمبل پول کم در ازای قدرت فراوانه، کمتره (جنسیس ۲۰۱۳ هر اسب بخارش ۹۶ دلاره). همچنین اسب های چلنجر با اسب های ماشینای دیگه فرق داره و اصلاً اسب نیستند و باید بهشون گفت اژدهای بخار زیرا صدایی که از اگزوز های این ماشین بیرون میاد هیچ فرقی با صدای شیپور فرشته اسرافیل نمیکنه، چون هدف ساخته شدن جفتشون، کر کردن گوش فلک است.
۳- مشخصات فنی؛ با این ماشین می توان به دو نوع رانندگی کرد. اگه مثلا قصد خرید از بازار میوه تره بار رو دارید و دلتان می خواهد که با چلنجر به آنجا بروید می توانید هنگام رفت، ماشین را رو حالت نرمال تنظیم کنید که در این حالت دنده ها سریع تر عوض میشوند و میزان مصرف هم پایین میاد. حال ممکن است شما با دیدن میوه هایی که بیشتر شبیه شهرک کرم نشینان می ماند تا میوه، عصبانی شوید و دلتان میخواهد با ماشین بروید به دکان میوه فروش. دوج در این حالت پیشنهاد میکند که دکمه اسپرت یا به عبارتی دکمه «حداکثر» را بزنید که ماشین حداکثر قدرتشو همراه با حداکثر صدا در کنار حداکثر مصرف و حداکثر گشتاور آزاد کنه تا شما با حداکثر خشم وارد دکان شوید و بعدش بیاید بیرون و با صفر تا صد شش ثانیه ای مانند روح از محل غیب شید. همچنین مدت زمان صفر تا صد، صد تا صفر این ماشین ۱۱ ثانیه است.
امکانات؛ این ماشین تمام انتظارات صاحبشو برآورده میکنه مثلا صاحب این ماشین دلش می خواد ضبط خوبی داشته و وقتی که صداشو بلند کنه نسل تمام افراد بالای هفتاد سالی که در ان ناحیه زندگی میکنند را منقرض کنه. خوب چلنجر با سیستم صوتی و تصویری که ۳۰ گیگ حافظه داره ۱۸ تا بلند گو = نابودی مشکل پیر شدن جامعه. یا شاید کمر صاحب این ماشین احساس سرما کنه که همون موقع صندلی تمام چرم راننده سریعاً گرم میشه.
البته از قدیم گفتند ماشین بی عیب نداریم حتی چلنجر! از ایرادات چلنجر مصرف بالاشه که به نظرم تو این ماشین یک مزیت به شمار میاد چون خاصیت ماشین های امریکایی مصرف بالاشونه همچنین اشاره شده که دسترسی به صندلی های عقب این ماشین کار دشواریه.
خلاصه وقتی دلایل گیج شدنم در خیابان را پیدا کردم فهمیدم بوی سوختنی میاد. اول فکر کردم که باز همسایهٔ گرامیم در حال راه اندازی منقل و تجدید قوا هستش. بعد فهمیدم که بو از اون مادر مرده نیستش و از نیمرو منه که البته دیگه نمیشد بهش گفت نیمرو. تلاش کردم تا ماهیتابه را از گاز بردارم که به دلیل شکسته بودن دستگیرش انگشتان مرحومم بهش چسبید و به عاقبت نیمروهه گرفتار شدند و همون موقع فهمیدم که هر کسی که عاشق میشود باید درد و سوختگی های عاشقی را هم تجربه کنه که در ان زمان آواز زیبای همسایه محترمم که تجدید قوا کرده بود و در وصف عاشقی بود، کمک زیادی به شاعرانه شدن حس و حالم کرد.
نویسنده مهمان: امیر وزیری
alireza s
۲۳ آذر ۱۳۹۱آخه اینم شد مقاله،نه واقعا!
دیگه زیادی از حد مسخره بود!
آخه مگه تو تا حالا داج ندیدی!
مگه ماشین کمه که به قول خودت
عاشق این شدی!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟
به عنوان یک نویسنده نباید برای
سایت شناخته شده خاطره بنویسی که!
alireza
۲۴ آذر ۱۳۹۱مقاله ی محشری بود . نویسنده مطالب فنی رو در قالب طنز نوشته بود . من یکی که لذت بردم
ابی
۲۳ آذر ۱۳۹۱یعنی ماشین فقط امریکایی
دمشون گرم
e
۲۵ آذر ۱۳۹۱واقعا خیلی عاشقی ، یکی از عکس هات برای ماشین چلنجر نیست . عکس شارجر گذاشتی…
ashkan
۲۳ آذر ۱۳۹۱یعنی همیشه میگم کامارو پیشه چلنجر تو قدرت هیچه
در ضمن کامارو مثله جنسیس خزه به هر مادر مرده ی بگی گذر اگه بیاری چی میاری کیگه کامارو
تو امریکا کامارو فروشش از چلنجر و موستانگ کمتره
از نظر من طراحی چلنجر بهتر چون هم ماسل تر میزنه هم قیافه کلاسیک پدرش و توش میشه دید
سامی
۳۰ آذر ۱۳۹۱یه نکته هم از مادر عروس
برو تست هاشون و مقایسه هاشون رو ببین بعد نظر بده
کلآ این تریپ ماشین بیشتر پسند دهاتی های آمریکاست
احمد.ف
۲۳ آذر ۱۳۹۱عکس آخری مال چارجره نه چلنجر
Infinite
۲۳ آذر ۱۳۹۱درسته.
داود
۲۳ آذر ۱۳۹۱پیشنهاد میکنم اول ماستنگ جی تی 500 بعد کامارو اس اس 2013 را از نظر قیمت قدرت قیافه باچلنجر مقایسه کنید بعععععد نظر بدید.
Kurosh
۲۳ آذر ۱۳۹۱خیلی زیبا و پر حس بود، اصلاً متوجه نشدم کی متن تموم شد.. .
colin mc rae
۲۳ آذر ۱۳۹۱دوباره این ماشینای زشت و بی ریخت آمریکایی من فکر کنم اینا تو طراحی از شتر الهام می گیرن
سعید
۲۹ آذر ۱۳۹۱این کولین مک ریس فقط میگرده تو صفحاتی که راجبه ماشینای آمریکایی هست میگه چرتنوو… اینقد بچه بازی در نیار. کسی تو این سایت متعصبانه . بچگانه نظر نمیدا. بله همونطور که خودتم گفته بودی! بنزو بی ام و و.. عالی هستن اما هر ماشینی تو سبک خودش دیگه
arshiabfm22
۲۳ آذر ۱۳۹۱45,000 دلار خیلی برای این ماشین کمه!ماشینای آمریکایی شاهکارن و باید سایت جداگانه براشون ساخت!!!اینم که عاشق dodge challenger srt8 شده،حق داره.منم خب عاشقش شدم…. تازه سیستم صوتیش 30 گیگ حافظه و 18 تا اسپیکر!!!واقعاً عالیه.ولی مطمئنین که شتاب 0-100 این ماشین 6 ثانیه است؟!؟!؟فوق فوقش حداقل 5 ثانیه!!6 ثانیه خیلی بده برای یه همچین ماشینی!!genesis coupe 2013 با 347 اسب بخار،شتابش5,9 ثانیه هست که براش کافیه!تازه genesis coupe 2013 ارزون تره.ولی خب dodge challenger srt8 هم کیفیتش،هم ابهتش و هم کلاسش بیشتره و باید هم قیمتش از یه ماشین کره ای بیشتر باشه و در جمع بندی یه چیز دیگس!!آقای امیر وزیری،خیلی مطلبت باحال بود!اینقدر خندیدم که مردم!!!!!!!!خیلی ممنون.
شایان
۶ اسفند ۱۳۹۲نه عزیزم اشتباه شده 3.9 ثانیه است
Steven P Jobs
۲۳ آذر ۱۳۹۱از طراحی چراغ های جلو زیاد خوشم نمیاد.(ولی خوب میشه چیکار کرد)به نظر من طراحی کامارو چیز دیگه ای است
feri
۲۳ آذر ۱۳۹۱کلا امریکایی حال نمی کنم اما بعضیا که دوست دارن به آرزوشون برسن اون لیلی و فرهاد سوتیه یا طنز کلامته ؟
حامد
۲۳ آذر ۱۳۹۱دوست دارم تو یه ماشین آمریکایی دو در ..8 سیلندر به بالا با ظاهر نیمه کلاسیک کنار جاده های صحرایی با ی سیگار برگ گوشه لبم با چراغهای روشن …. بمیرم!
amir
۲۴ آذر ۱۳۹۱امریکایی ها ماشین های عضلانی خوبی میسازند و ژاپنی ها ماشین های اقتصادی خوبی میسازند و ایتالیلیی ها ماشین های سوپر اسپرت خوبی میسازند و آلمانی ها ماشین های لوکس و اسپرت برای مصارف روزانه و مسابقه ای خوبی می سازند هر کشوری و هر تولید کننده ای یک نوع محصول رو بهتر از بقیه تولید میکنه و همین تفاوت ها و سلیقه های مختلف و بازار رقابتی هست که جذابیت داره
feri
۲۴ آذر ۱۳۹۱فرانسوی ها هم آشغال می سازند
amir
۲۴ آذر ۱۳۹۱فرانسوی ها هم خودروهای شهری کم مصرف و ایمن خوبی میسازند فقط خودروهای از رده خارج فرانسوی به اسم فرانسوی و در واقعیت چینی که در ایرانخودرو و قطعات فرانسوی با قطعات چینی جایگزین شده مثل 405 و 206 و ال90 رو در ایران ما داریم استفاده می کنیم
احمد.ف
۱ دی ۱۳۹۱پژو ۴۰۷ رو هم دیدیم، مالی نبود فروش نرفت!
محمد
۲۶ آذر ۱۳۹۱ایرانی ها هم ماشینای گرون و بی کیفیت و منسوخ شده میسازن
فرید
۲۴ آذر ۱۳۹۱براستی ماشین دوست داشتنی است.
فرید
۲۴ آذر ۱۳۹۱راستی دنده دستیه یا اتومات؟
تو عکسش که کلاچ داره!
کیهان
۲۴ آذر ۱۳۹۱وقتی پدالو فشار میدی میچسبی به صندلی!
ساسان123
۲۴ آذر ۱۳۹۱من با ابی موافقم اما ابی جان ماشین های امریکایی
پرمصرف هستند ولی رو دستشان نیامده.
ولی به این میگویند ماشین. واقعاخیلی خفن هستند .
من آرزو دارم یک دوج بخرم شما چطور؟
دوچرخه سوار
۲۴ آذر ۱۳۹۱ماشین فقط گرن توریزمو s
جسدشم که اینجا باشه از این ماسل کارهای فوق شیک بهتره.
دوچرخه سوار
۲۴ آذر ۱۳۹۱بد نیست بدونید لوکس ترین سوپر اسپرت جهان یعنی بوگاتی ویرون ساخت فرانسه است .
جوان ایرانی
۲۴ آذر ۱۳۹۱عاشقشم من…
بابک
۲۵ آذر ۱۳۹۱very gooooooooooood
پیمان
۲۵ آذر ۱۳۹۱پر طرفدارترین ماسلکار که واقعا محشره.من از نزدیک دیدمش و صداش رو هم شنیدم و اون لحظه کاملا زوق زده شده بودم.
پدرام
۲۶ آذر ۱۳۹۱حسرت میخورم حسرت . . . 45 هزار دلار واسه این ماشین مفته .
حالا ما باید با 45میلیون تومان (ریالی :دی ) باید 207 سوار بشیم .
خدایا تو مسعوووووولی .
دانیال
۲۶ آذر ۱۳۹۱بازم آقای وزیری گل کاشت . نثر قشنگی داری پسر . میگم دلیل شباهت زیاد این ماشین به کامارو چیه
؟
ehsan
۲۷ آذر ۱۳۹۱عاشق دسته دنده اتوماتشم
انگار دستگیره پروازه…
محسور کنندس
شروین
۲۷ آذر ۱۳۹۱colin mc rae جان شما که با ماشین امریکایی مشکل داری نظر نده. یه دنیا تو کف این ماشینن بعد شما…!
علی
۲۷ آذر ۱۳۹۱من عاشقشم اگه بود تو 3باندی گوهردشت چنان گازی بهش میدادم که قرشش زمینو بلرزونه ماشین فقط امریکایی
احمد.ف
۲۷ آذر ۱۳۹۱اول موستانگ بعد چلنجر
کیانوش
۱ دی ۱۳۹۱هر کس موقع گاز دادن پیشش باشه می دونه با چی طرفه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمد
۳ دی ۱۳۹۱واقعا” بی نظیر زیبا و رویایی است .
faster
۶ دی ۱۳۹۱shetabesh 5.4 hastesh