میگویند عاشق شدن کار سختیست، والا به نظر من هر کی این جمله رو گفته به هفت جد و آبادش خندیده چون چند صباحی پیش به طور تصادفی چشمم به یک ماشینی خورد که از همون لحظه تا به الان سوز عشقش قلبمو داره ذوب میکنه.
داستان از این قراره که چند وقت پیش در حال رد شدن در خیابانی بودم که از شدت شلوغی سگ صاحبشو نمیشناخت، ناگهان ماشینی دیدم که ای کاش هیچوقت نمیدیدم.
بعد از اینکه ماشین از جلوم رد شد گفتم کاشکی بیاد زیرم کنه که بیشتر ببینمش اما بازهم آرزوم برآورده نشد و معشوقم با کلی ناز، منو با کلی نیاز تنها گذاشت و رفت که تا آغاز مرگ من بر فراز خاطرات من پرواز کند. خلاصه پس از چند بار خوردن به دیوار و پخش شدن در زمین، کنترل خودم را به دست گرفتم و فهمیدم اون چیزی که دیدم حوری بهشتی نبوده و دوج چلنجر SRT8 بوده. در خانه در حالی که منتظر بودم تا تخم مرغ در ماهی تابه ای که دستش شکسته بود تبدیل به نیمرو بشه، به این فکر میکردم که چرا وقتی چلنجر را دیدم، مانند درخت در وسط خیابان خشکم زد که این ها به ذهنم رسید.
۱-طراحی؛ به طور معمول وقتی شخصی یک ماشین زیبا می خره، عاشق ماشینش میشه و بعد از یه مدت، طرف با دیدن اولین ایراد از ماشینش، ازش دلسرد میشه تا اینکه ماشینو میفرسته به امان خدا و یکی دیگرو میگیره که تازه عاشقش شده دقیقا مثل این دختر پسر های امروزه میمونه که هفته اول اشناییشون عاشق همند و هفته آخر سایه همو با آر پی چی میزنن. اما وقتی آدم یه ماشین امریکایی میگیره واقعا عاشق ماشینش میشه و با گذشت زمان که پرده از ایرادات لیلی برداشته میشود، فرهاد بیشتر عاشقش میشود. نمونش خیلی زیاده. مثلا هممون دیدیم که طرف چهل سال پیش یه بیوک خریده و هنوزم که هنوزه با اینکه خود طرف بوی حلواش بلند شده ولی ماشینش تمیزه تمیز مونده و از اول تا آخر عمرش یا به قول شاعر ز گهواره تا لب گورش هیچوقت یه خاک رو ماشین نشسته و معلومه که هم اون از مرگ بیزاره و هم مرگ از اون.
۲- مشخصات موتور؛ بیایید یه نگاه به ماشینای اروپایی بندازید. آئودی یه هیولای چهار چرخ داره به نام RS5 2013 که قدرتش ۴۵۰ اسب بخاره و روش نوشتن ۷۰ هزار دلار – بنز یه هیولای وحشی تر به نام c63 داره که اونم ۴۵۰ اسب بخاره و قیمتش ۶۵ هزار دلاره اما چلنجر با وجود اینکه موتورش ۶.۵ لیتریه هشت سیلندره که ۴۷۰ اسب بخار قدرتشه، ولی قیمتش فقط ۴۵ هزار تاست! یعنی هر اسبش ۹۵ دلاره که این قیمت از قیمت جنسیس کوپه که سمبل پول کم در ازای قدرت فراوانه، کمتره (جنسیس ۲۰۱۳ هر اسب بخارش ۹۶ دلاره). همچنین اسب های چلنجر با اسب های ماشینای دیگه فرق داره و اصلاً اسب نیستند و باید بهشون گفت اژدهای بخار زیرا صدایی که از اگزوز های این ماشین بیرون میاد هیچ فرقی با صدای شیپور فرشته اسرافیل نمیکنه، چون هدف ساخته شدن جفتشون، کر کردن گوش فلک است.
۳- مشخصات فنی؛ با این ماشین می توان به دو نوع رانندگی کرد. اگه مثلا قصد خرید از بازار میوه تره بار رو دارید و دلتان می خواهد که با چلنجر به آنجا بروید می توانید هنگام رفت، ماشین را رو حالت نرمال تنظیم کنید که در این حالت دنده ها سریع تر عوض میشوند و میزان مصرف هم پایین میاد. حال ممکن است شما با دیدن میوه هایی که بیشتر شبیه شهرک کرم نشینان می ماند تا میوه، عصبانی شوید و دلتان میخواهد با ماشین بروید به دکان میوه فروش. دوج در این حالت پیشنهاد میکند که دکمه اسپرت یا به عبارتی دکمه «حداکثر» را بزنید که ماشین حداکثر قدرتشو همراه با حداکثر صدا در کنار حداکثر مصرف و حداکثر گشتاور آزاد کنه تا شما با حداکثر خشم وارد دکان شوید و بعدش بیاید بیرون و با صفر تا صد شش ثانیه ای مانند روح از محل غیب شید. همچنین مدت زمان صفر تا صد، صد تا صفر این ماشین ۱۱ ثانیه است.
امکانات؛ این ماشین تمام انتظارات صاحبشو برآورده میکنه مثلا صاحب این ماشین دلش می خواد ضبط خوبی داشته و وقتی که صداشو بلند کنه نسل تمام افراد بالای هفتاد سالی که در ان ناحیه زندگی میکنند را منقرض کنه. خوب چلنجر با سیستم صوتی و تصویری که ۳۰ گیگ حافظه داره ۱۸ تا بلند گو = نابودی مشکل پیر شدن جامعه. یا شاید کمر صاحب این ماشین احساس سرما کنه که همون موقع صندلی تمام چرم راننده سریعاً گرم میشه.
البته از قدیم گفتند ماشین بی عیب نداریم حتی چلنجر! از ایرادات چلنجر مصرف بالاشه که به نظرم تو این ماشین یک مزیت به شمار میاد چون خاصیت ماشین های امریکایی مصرف بالاشونه همچنین اشاره شده که دسترسی به صندلی های عقب این ماشین کار دشواریه.
خلاصه وقتی دلایل گیج شدنم در خیابان را پیدا کردم فهمیدم بوی سوختنی میاد. اول فکر کردم که باز همسایهٔ گرامیم در حال راه اندازی منقل و تجدید قوا هستش. بعد فهمیدم که بو از اون مادر مرده نیستش و از نیمرو منه که البته دیگه نمیشد بهش گفت نیمرو. تلاش کردم تا ماهیتابه را از گاز بردارم که به دلیل شکسته بودن دستگیرش انگشتان مرحومم بهش چسبید و به عاقبت نیمروهه گرفتار شدند و همون موقع فهمیدم که هر کسی که عاشق میشود باید درد و سوختگی های عاشقی را هم تجربه کنه که در ان زمان آواز زیبای همسایه محترمم که تجدید قوا کرده بود و در وصف عاشقی بود، کمک زیادی به شاعرانه شدن حس و حالم کرد.
نویسنده مهمان: امیر وزیری
مجید
۸ دی ۱۳۹۱سلام
مطلب قشنگی بود من خودم عاشق ماشین های آمریکایی هستم -البته با اینکه بنز رو خیلی دوست دارم- باید بگم اگه امتیاز میانگین ماشین های آمریکایی 100 باشه ماشین های اروپایی با ارفاق می تونن نمره 80 رو بگیرن و آسیایی ها 70.
بعضی وقتا فکر می کنم اگه این آمریکایی ها اسمشون ماشین پس بقیه چی هستن؟ و اگه بقیه ماشینن این آمریکایی ها انگار از سیاره ی دیگه ای اومدن
hesan
۲۵ بهمن ۱۳۹۱خیلی وحشیه.
mma
۹ فروردین ۱۳۹۲درسته اما ماشین های آلمانی لقب لوکسترین ماشین ها را دارند!!!
و ماشین های ایتالیایی هم لقب سریع ترین ماشین هارادارند !
و ماشین های فرانسوی هم لقب مجهز ترین ماشین ها را دارند!!
وماشین های رومانیایی هم لقب کم مصرفترین ماشین ها
و ماشین های انگلیسی هم لقن سلطنتیترین ماشین ها
و و و وو………………………………….
همانطور که ماشین های آمریکایی لقب عضلانی ترین ها را دارند!!!!
mohsen.d
۱۱ دی ۱۳۹۱تو ماشینای امریکایی، دوج یه چیز دیگس
سعید
۶ فروردین ۱۳۹۴ولی موستانگ بهتره
Arshia
۱۹ دی ۱۳۹۱من عااااااااااااااااشق دوج هستم!!!
امین
۲۴ دی ۱۳۹۱فوق العاده هست. یعنی هرچی نگاش میکنم سیر نمیشم. خشن ساده کلاسیک تهاجمی. جون میده برا فیلمای گنگستری. عاشقشم. هم این هم دوج چارجر هم دوج رام
pourya tavakoli
۲۶ دی ۱۳۹۱داش من خودم دیوانه این ماشین هستم عشق منه تو گوشی وکامپیوتر وپوسترشم درست کردم
من عاشق این ماشینم ای کاش قیمتش پاین تر از 100 بود میگرفتمش
هوروَش
۲۴ اسفند ۱۳۹۴اهواز دوج چلنجر نودتومنی هم دیدم.:)دیر گفتم
امین
۲۷ دی ۱۳۹۱اقا امروز داشتم با ماشین میرفتم یه دوج چلنجر مشکی رنگ عین همین عکسی که میبینید و یه فورد موستانگ زرد رنگ پشت یه تریلی که کنار جاده نگه داشته بود دیدم. زود خودمو رسوندم به تریلیه پیاده شدم از نزدیک نگاشون کردم توشونو نگاه کردم. خیلی قشنگ بودن اصلا فکر نمیکردم یه دوج چلنجر و یه فورد موستانگ از زدیک ببینم. کلی هم عکس انداختم تا به دوستام هم نشون بدم
امین
۲۷ دی ۱۳۹۱اقا پوریا انشالله روزی برسه که بتونیم به معشوقمون(دوج چلنجر) برسیم. اونم به قیمت زیر 30 م تومان نه 100 م تومان
ابوذر
۱۳ بهمن ۱۳۹۱سلام.آقا یه نفر هم به خاطر خواهای این سالار اضافه کن.وقتی مطالب رو میخوندم قلبم داشت در میومد. خیلی دمت گرم.اگه عکس داری به ایمیلم بفرست.عاااااااااشقتمممممممم دوج.
عرفان/گرگان
۲۶ بهمن ۱۳۹۱خدایا همه ی جوانان بویزه اقا پوریاودوج رو بفرست سر زندگی خودشون
علی رهنما
۱۷ اسفند ۱۳۹۱وای این مطلب رو خوندم دوباره منو بردی تو کف . مجبورم کردی دوباره برای دیدن این غول برم کیش و یا قشم . قشم بودم طرف وقتی گازش داد یه پیرمرد کنارم بود به زنش میگفت یاحسین این چیه ؟ نمیشه گازش بدی . ببین پیرمرده هم رفت تو کف
میلاد
۲۲ مرداد ۱۳۹۲به امید روزی زنده ام که فقط 1 بار , فقط 1 بار بتونم باهاش گاز بدم
emad
۳۰ مرداد ۱۳۹۲پدال عزیز فکر کنم چون شخصا عاشق این خودرو هستم به چشمم اومد که آخرین عکسی که از پشت خودرو گذاشتین مربوط به Dodge Charger هستش نه Dodge Challenger
با تشکر
reza ss
۱۶ شهریور ۱۳۹۲سلام به همه ی عاشقانی که به معشوق نمیرسند(از جمله خودم)آقا پوریا وتمام داداشای عزیزم منم تو درد خودتون شریک کنید منم با تمام وجود عاشق ماشینهای امریکایی هستم و اونارو حتی به لامبو و بوگاتیم نمی دم مخصوصا سلطان ماشین های امریکایی.کامارو که تمام رویایه منه هرشب از خدا می خوام روزی منو به اون برسونه حاضرم هر کاری بکنم.که بعد از مرگ.هم کامی رو داشته باشم(می دونم وضع از عاشقان خراب تره)
عرفان
۲۱ مهر ۱۳۹۲دوست عزیز دردتو درک میکنم چون خودمم عاشقشم ولی دیگه از مشخصات فنیش چیزی نمیدونی قبلش یه تحقیق کنی بعد بنویسی بد نیست
این ماشین با 4 نوع موتور عرضه میشه که قوی ترینش 600 اسب تولید میکنه و بعدش همون موتور 6.4 لیتری هستش که شما اشتباهی نوشتی 6.5 و در مدل 2011 هم حجمش 6.1 بوده و شتابش هم طبق اعلام کمپانی کمی بیشتر از 4 ثانیه هستش.موتور هایی با حجم 5.7 لیتر و 3.6 هم داره
ممنون به خاطر مقاله ولی لطفا اشتباهاتون رو درست کنین
شروین
۱۴ آبان ۱۳۹۲ایول به هرچی امریکایی بازه.
علی
۲۳ آذر ۱۳۹۲یعنی تو نگاه اول عاشقش شدم.وحشیو تهاجمی.اگه بخوایم این ماشینو وارد کنیم چقدر اب میخوره؟
محمد
۲۴ بهمن ۱۳۹۲سلام داداشای خوم مخصوصا داش پوریا اقا من از بچگی عاشق ماشینای دوج بودم ولی خدایی این دوج چلنجر یه چیز دیگست خدا یکی از اینا رو نسیب ما کنه ااااای خداااااا.
شایان
۶ اسفند ۱۳۹۲من عاشق ماشین امریکاییم.این مطلب 2 تا اشکال داشت اولی اینکه موتورش 6400 نه 6500 دوم این که صفر تا صدش 4 ثانیه است.در ضمن میتونیم برای مصرف شهری 4 سیلندر را از کار بندازیم که مصرفش کم شود.
meysam
۱۰ اسفند ۱۳۹۲این ماشین ها فقظ به درد دور دور میخوره یا اینکه باهاش کورس بندازی و ماشین اون بدبخت و که باهات کورس انداخته ببری
مصطفی
۲۹ فروردین ۱۳۹۳حرفی برا گفتن در مورد چلنجر ندارم وقتی وال گوش و دسکتاپ لپتاپم و دیوار اتاقمو کیف پولم و… پر از عکسای srt8 خوشگلمه
ایمان
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳داداش دمت گرم با این مطلب باحالت ایشالا یکیش نصیب تو شه یکی شم ما وهر کی عاشقه فقط دعا کنید گمرکیشو کم کنن
سیامک
۱۸ خرداد ۱۳۹۳راس میگی حق داری منم حق دارم. این لامصب اصلا یه چیز دیگه اس از وقتی دیدمش هی دارم کلنجار میرم که مهاجرت کنم بلکه بتونم این نازنین رو زیر رکابم بگیرم. توی این جهنم دره که تا این آقاها و آقازاده ها خون ما رو تا قطره آخر نمکن ولمون نمی کنن.
pooyan
۳ آذر ۱۳۹۳باور کن این داستانت به شدت به داستانهای من در باره عاشق این ماشین شدن شباهت داره. من واقعا عاشق این ماشینم
الی
۲۶ بهمن ۱۳۹۳سلام چند روز پیش داشتم از کنار یه اتو گالری رد میشدم یه دوج مشکی رو از نزدیک دیدم……….وای که چقد خوشگله این ماشین…آخرشه
farhad
۶ فروردین ۱۳۹۴سلام داداشیایه عزیز من بچه ابادانم من خودم یه دوج چالنجر SRT8 دنده ی دارم زندگیم ماشینه خیلی از ماشینایی که کل کل میکردن خابوندم تا ولی چه فایده همش دلهره دارم که جای واینسم مامور من بگیره همش فراریم مرسی
ali
۳۱ خرداد ۱۳۹۴هم دردیم دادا
shahab0007
۲۹ تیر ۱۳۹۴اقا نظر من اینه که هیچ ماشینی دوج نمیشه هر کی میگه دوج ماشین بدی هست قطعا خیلی بی سلیقه هست. من با دوج چلنجر موافقم ولی دوج چارجر قدیمی یه چیز دیگه هست به دوستان پیشنهاد میکنم که حتما یه نگاه تو اینترنت بهش بندازن و اگر همراه با این ماشین از اون هم خوشتون اومد یه لایک بزنید ببینیم چنتاییم
عاشق دوج
۱۴ شهریور ۱۳۹۴من این ماشینو از ماشینای میلیون دلاری بیشتر دوس دارم
DODGE CHALLENGER HELLKAT
۲۱ تیر ۱۳۹۵برادر تو اگه دوج چلنجر هلکت رو ببیتی چی مینویسی
مسرور
۷ شهریور ۱۳۹۵میشه قیمتشو ب تومان بگید البته بدون گمروک و هرچیز دیگه ای ینی قیمت خالصش /قوی ترین نوع دوج چلنجر همون هلکات هستش؟؟