داج چلنجر SRT دیمن اگرچه عمر کوتاهی داشت اما استانداردهای جدیدی را در زمینه خودروهای خیابانی فابریک وضع کرد. این برند دیمن را برای سلطه در مسابقات درگ تولید کرد. دیمن هنوز هم حرفهای زیادی برای گفتن دارد اما شلبی سوپر اسنیک به عنوان نسخه ارتقا یافته فورد موستانگ مشخصات مشابه دیمن را داشته و کانال یوتیوب تراتل هاوس نیز تصمیم گرفته این دو خودرو را در برابر یکدیگر قرار دهد.
نیروبخش شلبی سوپر اسنیک کانورتیبل نیروگاه ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار با خروجی ۸۲۵ اسب بخار و گشتاور ۸۵۴ نیوتون متر است. دیمن آماده شده برای جنگهای خیابانی نیز پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار با قدرت ۸۰۸ اسبی و گشتاور ۹۷۲ نیوتون متری را در بطن خود جای داده است. در روی کاغذ به نظر میرسد شلبی سبکتر و قویتر دیمن را نابود خواهد کرد…
البته اولین لحظات مسابقه اول نشان میدهد که دیمن فراتر از انتظارات ظاهر میشود. دو خودرو لانچ مشابهی دارند اما دیمن از شلبی پیش افتاده و نهایتاً زودتر به خط پایان میرسد. شلبی در بخشهایی از مسابقه وارد حالت لیمپ یا محدود میشود اما پس از گرم شدن مناسب دوباره به حالت عادی بازمیگردد. دومین مسابقه از نوع رولینگ بوده هرچند شلبی در این بخش نیز مزیتی ندارد. بازهم دیمن مچ سوپر اسنیک را میخواباند.
نهایتاً به مسابقه سوم میرسیم که جای دیمن را آئودی S4 میگیرد تا این خودرو با شلبی مقایسه شود هرچند مسابقه بسیار کوتاهی برگزار میشود. دو خودرو لانچ تقریباً مشابهی دارند اما موستانگ بازهم وارد حالت لیمپ شده و آئودی آن را پشت سر میگذارد. به نظر میرسد گشتاور زیاد خودرو خارج از تحمل شاسی بوده و همین امر باعث محدودیت شلبی سوپر اسنیک میشود.
M.K karimi
۸ مهر ۱۴۰۰با وجود اینکه در 90 % اوقات وقتی نابلد ها میان با دیمن لانچ کنن تو درگ عقب میفتن و کل حیثیتشو به باد میدن ولی تو این یکی حتی با وجود اینکه لانچ حرفه ای باهاش نکرد اما راحت از موستانگ جلو زد ! همچین اتفاقی با اون حجم قدرت موستانگ جالب بود ! قدرت زیاد خود موستانگ رو زمین زد!!
محمد امین
۸ مهر ۱۴۰۰در کل لانچ کردن با ماشین هایی rwd high torque ، سخت تره و وابستگی زیادی به سطح زمین داره ، البته سیستم های لانچ کنترل پیشرفته هم هستند که بدون حتی یک درجه هرزگردی ،مثل awd ها لانچ میکنن و لی خب گرون قیمت و های تک هستند و نباید توقع داشت در یه ماشین با این قیمت گیرت بیاد
البته همینجا بگم که سیستم لانچ کنترل c8 با توجه به اینکه حدود ۶۰ هزار دلار قیمت داره، عملکرد خیلی خوبی داره و در مورد c8 باید بگم که گیربکس با ضرایب متراکم تر و نحوه ی توزیع وزن و قرار گیری موتور هم در لانچ خودرو خیلی تأثیر گزار هست
یانکی
۸ مهر ۱۴۰۰ببین دوست عزیز هر سری تو کامنتات میخوای نشون بدی ارزونتر بودن آمریکاییها یعنی نبود تکنولوژی.گفتی لانچ کنترل پیشرفته هزینه داره و اینا ندارن.برو راجب دیمون تحقیق کن ببین چه سیستم نو آورانه و پیچیده ای برا لانچ داره.وقتی متوجه داستان بشی میفهمی چرا برا پیست استفاده نمیشه.داج برا بیستربن شتاب ممکن گیربکس رو تقییر زیادی داده و دندهای ابتدایی قدرتی شدن و وقتی دندها بیشتر میشن و 400 متر رو رد میکنه متفاوت هست با چلنجر معمولی.لانچ کنترل دیمون معرکه هستش.حتی از کولر ماشین استفاده میشه برا تزریق هوای خنک.فنر بندی جلوی ماشین نرمه تا سریع پوزه ماشین بیاد بالا و وزن انتقال پیدا کنه به عقب.دیمون فقط 140 اسب قدرت بیشتر از هلکت نیست.همه چی برای حداکثر انتقال قدرت تو ثانیها اول ساخته شده.
محمد امین
۸ مهر ۱۴۰۰داداش، لانچ دیمون خوبه ، مگه من گفتم بده ، گفتم سخته ، باید حتنا شرایط محیا باشه تا بتونه ۹.۶ بزنه
پارسا عشق ماشین سابق
۸ مهر ۱۴۰۰معلومه دوج میبره دوج دیمن رو هیچ کی نمیتونه بندازه دوج عاشقتم
Ninja
۸ مهر ۱۴۰۰میدون ربط نداره
ولی بین دیمون و وایپر ای سی ار کدوم رو انتخاب میکنین
M.K karimi
۸ مهر ۱۴۰۰دیمون و ای سی ار کلا دو تا مبحث متفاوتن!! اللخصوص که هر دوشون ساخته شده دوج هستن و تو یه شرکتن که خیلی انتخاب رو سخت میکنه
به شخصه واقعا عاشق هر دوشون هستم و طبق انتظار برای پیست ای سی ار و برای درگ و مسابقات خیابونی و غر غر کردن V8 همی قطعا دیمن ❤️❤️
پارسا عشق ماشین سابق
۸ مهر ۱۴۰۰انتخاب سختیه همشون. طلا هستن ولی من تو دوج بیشتر ماسل کار ساز کی می بینم تا سوپر اسپرت خفن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ مهر ۱۴۰۰واقعاً سخته تصمیم گرفت،جفتشون محشرن…
شاهین
۸ مهر ۱۴۰۰موستانگی که کروک باشه …
هیچوقت ماشینی که افترمارکتی تیونینگ شده رو نباید با ماشین استوک مقایسه کرد چون معلوم نیست صاحب ماشین چه ستاپی براش در نظر گرفته. حالا یکی هم میاد نابلد میشینه پشتش و هی ارور میده اینو بار ها توی درگ های مختلف دیدیم
ولی از صدای موستانگ خوشم اومد مخصوصا داخل کابین صداش بم بود و به دل مینشست. برعکس دیمن صدای اگزوزش شلاقی هست میره رو مخ
Reza Waffen SS
۸ مهر ۱۴۰۰انتخاب من شلبی
Ali_x76
۸ مهر ۱۴۰۰حتی شاید GT350 هم توی پیست و درگ، این سوپر اسنیک رو بزنه
منکر قابلیت های تقویت شدن خودرو ها نیستم، اما بالانسی که کارخونه داشته رو نخواهد داشت
سر همین GT500 یا GT350 رو به این ترجیح میدم
R@m!n
۸ مهر ۱۴۰۰قراره رو همین مدل موتور 7.3 لیتری با گشتاور احتمالی 1000 اسب بزارن !!! این نکته رو باید در نظر گرفت این یه ماستنگ کانورتیبل معمولی هست که فقط موتور قوی تر روش گذاشته شده نه متعلقات اضافه برای مدیریت قدرت با این حال بازم اتفاق عجیبی افتاد. البته بعید نیست این پت و مت قبلش یه گندی بالا اورده باشن.
OMID
۸ مهر ۱۴۰۰شلبی آمریکن کلا تیونر خوبی نیست
ارتباطی به فورد هم نداره
این شرکتی هست که شلبی تاسیس کرده
شلبی های فورد مثل gt500 توسط بخش فورد پرفورمنس ساخته میشن و صرفا اسم شلبی روشون هست به خاطر همکاری های شخص کارول شلبی
اینجا هم با این همه قدرت بیشتر شاسی نه تنها تقویت نشده بلکه کمی ضعیف تر هم شده ( توی ویدیو هم گفتن بریس بالای موتور رو باز کردن تا سوپرشارژر جا بشه ) در نتیجه شاسی ماشین در حدی پیچ و تاب میخوره که پنل بدنه ترک خورده
بقیه ماشین هایی که تیون کرده هم چندان جالب نشدن
R@m!n
۸ مهر ۱۴۰۰کاملا باهات مخالفم امید جان چون شلبی ماشینای خیلی خوبی تیون کرده. فورد پرفورمنس و شلبی مثله AMG و M-POWER به طور کامل تو کمپانی مادر ترکیب شدن و اینکه بگیم شلبی جدا کار می کنه درست نیست. به طور خلاصه بگم تیم مهندسی شلبی تمرکزش رو توسعه قطعات پرفورمنس فورد هست و محصولاتش به دو بخش ماشینای آیکون (ماشین های سری اسنیک) و پرفورمنس مثله سری جی تی و رپتور هست. آ
راجب پلتفرم S550، این پلتفرم جزو مقاوم ترین پلتفرم ها در دنیا خودرو هست که از اول نسل شش هدف فورد ساخت پلتفرمی ظرفیت بالا برای مدلای قدرت بالا در آینده بوده و با سیستم تعلیق مستقل و دیفرانسیل لغزش محدود به پکیج کامل شده. تیون های وحشتناکی که روی ماستنگ های این نسل ببینین گویای همه چیز هست.
من مطمئنم این دو تا کودنه پولدار که فقط بخاطر داشتن سرمایه معروف شدن و به معنای واقعی هیچ درک و شعوری از ماشین ندارن یا یه گندی زدن یا قبلش یه اتفاقی برای ماشین افتاده. آخه مگه میشه شاسی بپیچه ؟؟؟ یعنی باید پلاستیکی باشه که اینطوری شه.
محمد امین
۸ مهر ۱۴۰۰به نظر من حالا که داریم به اواخر دوران موتور های حجیم میرسیم، فورد هم باید یه ماسل کار v8 با موتور بزرگ تنفس طبیعی بسازه که یاد آور موستانگ نسل اول باشه ، واقعا ماسل کاری که تنفس طبیعی نباشه ، نصف بیشتره بازی رو باخته
شاید ضعیف تر، اما واقعی تر
مثل موتور ۵۷۲ بیگ بلاک شورولت ، دقیق نمیدونم ولی حدود ۹۲۰ نیوتون متر گشتاور داره که از موتور هلکت بیشتره
البته ممنوعیت های محیط زیستی هم دخیل هستند اما…
محمد امین
۸ مهر ۱۴۰۰و به قول کارول شلبی هیچ جایگزینی برای حجم موتور نیست
شاید این حرف برای عصر امروز که خودرو های فورمول یک ۵۰۰ اسب از هرلیتر میگیرن ،کمرنگ شده باشه ، اما هنوز هم میشه گفت که هیچ جایگزینی برای حجم موتور نیست
البته دوستان باتری فن یکمی با درک این موضوع مشکل دارن
R@m!n
۸ مهر ۱۴۰۰البته ماسل کارهای تنفس طبیعی برای اوایل شروع این کلاس بود و در ادامه اضافه شدن سوپرشارژر های بزرگ تبدیل شد به ویژگی های اصلی ماسل کارها ولی خب موتور تنفس طبیعی شخصیت بهتری به هر ماشینی میده. فورد میل لنگ تخت وودو هم که روی GT350 سوار شد یه موتور استثنایی بود هم پرفورمنس هم صدا (البته گرون هم بود).
خودت بهتر می دونی ساخت موتور تنفس طبیعی دیگه تو این دوره زمونه امکان پذیر نیست و از طرفی بالا بردن قدرت و گشتاور باعث افزایش فشار و استهلاک میشه که نیازمند استفاده از متریال گرون قیمت هست که اون موقع ماستنگ های تنفس طبیعی عمرا زیر 100k نمیشن مگه اینکه فورد با ضرر بده.
محمد امین
۸ مهر ۱۴۰۰اره
ولی خیلی خوب میشد یه موستانگ تنفس طبیعی با قدرت حدود ۷۰۰ تا میساختن🤩
ممد ژانگولر
۸ مهر ۱۴۰۰هر چی فکر میکنم انتخاب سختیه
یا باید جفتشو داشته باشم یا هیچی
باز بیشتر میشینم فکر میکنم پولم به شاهین هم نمیرسه چه برسه به اینا 😂
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۸ مهر ۱۴۰۰تو درگ چلنجر تو پیست کامارو و فورد ولی در کل من عاشق کاماروعم بعدش موستانگ بعدش چلنجر ، چون دوست دارم ماشینم همراه با اینکه عضلانیه ، ظرافت جزئی هم داشته باشه در ک خیلی این سه تفنگدار دوست داشتنین
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۸ مهر ۱۴۰۰البته موستانگ توی پیست بگیر نگیرش بیشتر از کاماروعه چون فرمان پذیریش به دقت کامارو نیست
Audi rs e_tron gt
۸ مهر ۱۴۰۰من به ترتیب اول چلنجر بعد کامارو(نسل قبلیش) بعد موستانگ انتخابم است
امیر
۸ مهر ۱۴۰۰درگ ۴۰۰متر ک دیگه جای بحثی نداره و دیمن بارها خودشو به اروپایی ها و امریکایی ها و حتی برقی ها ثابت کرده
رولینگ هم کمتر خودرویی توانایی رقابت با خودروهای دوجو داره ( از وایپر تا ترک هاوک و دیمن)
M.A.S
۸ مهر ۱۴۰۰قدرت بیشتر
وزن به شدت کمتر
ساختار پلتفرم پیشرفته تر
ایرودینامیک بهتر
و در نهایت :ایشالا وارد حالت محدود نمیشم
برای شکست دادن ماشینی که 4 سال پادشاه درگ بوده و مهندسی داج داره باید چیزی فراتر از اینا باشی اقای ماستنگ
بهنام
۸ مهر ۱۴۰۰اولین باره میبینم دیمن بالاخره یه حریفو برد ،خدارو شکر
samurai
۸ مهر ۱۴۰۰فقط عدد و رقم نه فکری پشتشه نه نواوری چیزی
یه موتور گنده پر از مشکل فقط بنزین میسوزونه
خودرسازی یو اس فقط تو یو اس خریدار داره بقیه دنیا فروشی نداره
از هر نظر از ژاپنیا یه 50 60 سالی عقبترن
HamiD
۸ مهر ۱۴۰۰بنظرم …
بهتره همچین اکانت هایی بلاک بشه تا جو سایت متشنج نشه …
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ مهر ۱۴۰۰کسی شمارو مجبور نکرده بخری…
Mf1
۸ مهر ۱۴۰۰انتخاب شما هم شورلت هست همینطور من
Sina10
۸ مهر ۱۴۰۰دیمن چیزی فراتر از قدرتشه ، خیلیا میگن تمام تواناییش واسه قدرتشه اما نه
حتی خود دوج هم سعی کرد با سوپراستوک دوباره تکرارش کنه ولی دیمن تکرار ناپذیره
این همچنین نشون داد کار یه بازوی پرفورمنس متعلق به یه خودروسازی از بهترین تیونر ها هم بهتره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ مهر ۱۴۰۰شیطان که میگن همینه! شلبی با قدرت بیشتر هیچکاری از پیش نبرد،مهندسی دیمون عالیه👌…
آریا ماشین
۱۲ مهر ۱۴۰۰هم موستانگ هم کامارو و هم چلنجر رو از نزدیک و کنار هم دیدم و با اینکه طرفدار کامارو هستم باید اعتراف کنم چلنجر یه چیز دیگه س….
ابهت و خشونت طراحی چلنجر کاملا نسبت به موستانگ و کامارو متفاوته
Shelby Gt 500
۲۴ مهر ۱۴۰۰واقعا طراحی دوج قدیمی شده😐
پورشه
۲ اسفند ۱۴۰۰دوج خیلی شتاب بالایی داره مخصوصا دیمون که زمین درگو میخوره میره بد شتاب گرفت ولی بازم با قدرتی که ماشین داشت فورد له کرد رفت دم سازندهی دوج دیمون گرم