وقتی به یک خودروی عضلانی فکر میکنید سریعاً یک نیروگاه ۸ سیلندر بزرگ، طراحی دیفرانسیل عقب، بدنه دو درب کوپه و قیمت نسبتاً ارزان به ذهنتان خطور میکند؛ و البته سه نام موستانگ، چلنجر و حتی کومودور هم در پسزمینه فکرتان نقش میبندند. خودروهای عضلانی امروزی پرفورمنس بسیار بیشتری نسبت به نمونههای ۴۰ یا ۵۰ سال پیش اراده میکنند و این عملکرد را شاید در خودروهای اسپورتی ببینید که دو یا سه برابر این محصولات قیمت دارند. برای مثال داج چلنجر هلکت و فورد موستانگ شلبی GT500 را در نظر بگیرید. در این ویدئوی کوتاه شاهد شاخبهشاخ هیجانانگیز دو نمونه از خبرسازترین محصولات عضلانی آمریکا خواهید بود.
این دو خودرو در کل ۱۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکنند و قدرت هلکت ۷۱۷ اسب بخار است. تا یک زمانی دیدن چنین قدرتی در یک خودروی عضلانی مثل رویا بود اما حالا شاهد محصولاتی با قدرت حدود ۸۰۰ اسبی هم هستیم. طبیعتاً فورد و شلبی تحمل دیدن چنین خودرویی از رقیب را نداشتهاند و سومین نسل شلبی GT500 پاسخ آنها به این رقیب کهنهکار بوده است. این هیولا هم قدرت ۷۶۰ اسب بخاری داشته و حرفی برای گفتن باقی نمیگذارد.
اگرچه این ویدئو کاملاً کوتاه است اما برنده کسی نیست جز… خب به این راحتی برنده را اعلام نمیکنیم! این کلیپ کوتاه در حقیقت صحنهای از اپیزودی بسیار طولانیتر است که روی شلبی GT500 تمرکز کرده است. ویدئوی اصلی روی تاریخچه توسعه موستانگ شلبی GT500 مانور داده و جدیدترین نسل آن را بررسی نموده است.
[دانلود ویدئو]
شاهو
۷ بهمن ۱۳۹۸شما هم مثل من احساس میکنین این ویدیو جانب دارانه بود؟
Ferrari Fxx K Evo
۷ بهمن ۱۳۹۸چلنجر هلکت ؛رو انتخاب میکنم اصیل ترین ماسلکار امریکا
–
فورد ماسنتگ زیاد مالی نی در برابر King Challenger
Twin H power
۷ بهمن ۱۳۹۸تو اون درگ قبلی هم میگفت ردآی با هلکت فرقی نداره !
واقعا مسخرست …
ردآی 80 اسب بخار توان بیشتر و 51 پوند فوت گشتاور بیشتر داره .
همینطور هلکت این درگ واید بادی هم نیست.
نمیخوام بگم ردآی نتیجه رو تغییر میداد .
اما این جور درگ ها بیشتر شبیه تبلیغات هست …
مهراد ( M سابق )
۷ بهمن ۱۳۹۸اگر بجای این دوتا دلقک همون خانم خط نگهدار (که بنظر خیلی با شخصیت و مودب میان?) مینشست پشت این دوتا اسطوره زمان باید چیزی حدود ۱۰ ثانیه میبود
کیفیت سطح آسفالت هم که در حد آسفالت بَرَرِه
M سابق
۷ بهمن ۱۳۹۸بابا بیخیال
دیگه دارین اذیت میکنین
این پرانتز M سابق چه مسخره بازی ایه !
Farzad
۸ بهمن ۱۳۹۸داداش یه عکس گراواتار بزار قال قضیه رو بکن
MAHDI
۷ بهمن ۱۳۹۸یک درگ دیگه از یه مجله دیگه بین موستانگ GT500 و دوج چلنجر هلکت و شورولت کامارو ZL1 برگزار شد که بعد از چندبار تکرار موستانگ GT500 پیروز درگ بود.
اما بعد رقابت درگ در یک مسیر مشخص شده با این 3 خودرو زمان گیری کردن که زمانشون به شکل زیر ثبت شد.
کامارو ZL1 1LE زمان // 36:11
موستانگ GT500 زمان // 36:27
چلنجر هلکت زمان // 38:37
امیر
۷ بهمن ۱۳۹۸چنتا درگ با همین موضوع دیدم ک از هلکت استفاده میکنن و انگار از رد آی و دیمن میترسن…
وقتی قدرتمندترین موستانگ رو تست میکنن، قاعدتا باید قدرتمندترین چلنجر ک دیمن میشه رو باهاش تست کنن ن اینکه نسخته رده میانی!!!
احتمالا میترسن چون دلیل دیگه ای نداره
بهرحال چلنجر ثابت شدس همیشه!
مانی
۱۰ خرداد ۱۴۰۰دوست عزیز قوی ترین نسخه موستانگ شلب جی تی پونصد نیست. موستانگ نسخه هایی داره که دوتا دیمن رو هم نمیتونن بگیرنش. نسخه هایی مثه ار تی ار دوهزارو هیجده و مکوان دوهزارو بیست. وحتی توی درگ کبری جت موتور وی هشت بنزینی. دیگه نسخه برقیش رو نمیگم . برو تست کبری جت با چلنجر دیمن و درگ پک و کامارو جن گیر تیون شده شرکت هنسی. تو همشون کبری جت با اختلاف زیاد برنده بوده. در کل فورد نسبت به داج و شورولت نسخه های قوی تری دا ه چه تو نوع ماسل چه تو نوع سوپر اسپرت ها.
Shahrukh
۷ بهمن ۱۳۹۸رفقا صفرتاصد اون ماسل کار سفیده که وسطه؛چنده؟!!
ب نظر از دوتای دیگه داغ تر!و قدرتمند تر باشه
Farzad
۷ بهمن ۱۳۹۸اون ماسل کار نیس یه رودستره خخخخ
Hadi jafari
۷ بهمن ۱۳۹۸انتخاب بین این سه تا ماسل امریکایی معمولا از روی عملکردشون نیست .بلکه بیشتر به خاطر عشق و علاقه قبلی و یا طراحی ظاهریشونه
دوج دیمون
۷ بهمن ۱۳۹۸من به هر دوتا خیلی علاقه دارم ولی فورد بی انصافی میکنه چون چون جدید ترین و پر قدرت ترین محصولش رو با دوج چند سال پیش مقایسه میکنه باید با دیمون مسابقه میدادن اون وقت معلوم میشد کی برندس